Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

wij zijn ook nog bezig met de visumaanvraag…vragenlijst opgestuurd…en ja weer afwachten,ik weet ook niet zo goed wat er nu gaat gebeuren! en bellen elke keer,…tot je er gewoon gek van wordt,… en ze vertellen je ook gewoon niks aan de telefoon en dat is zo vervelend… en zo frusterend,…je wilt zoveel doen,… maar kan gewoon niet,… het ligt in hun handen…
Eigenlijk echt te gek voor woorden…
Of je je eigen vriend kan zien,… wordt door hun beslist…
maar ja het is niet anders…

Kijk weetje aan de ene kant snap ik het wel,…
Maar ze gaan in 1 keer zo ver…
dat ik denk nou he… Kom op zeg,…blijf wel een beetje normaal ofzo…

Maar goed,… als we nu weer een afwijzing krijgen doen we het opnieuw maar ga ik met hem mee!,…!

Het belangrijkse is niet opgeven en doorgaan!!
dan komt het vanzelf wel een keertje goed toch…

xxx

Je hebt helemaal gelijk, gewoon doorgaan hoor.
Laat maar blijken dat je’t er niet bij laat zitten.
Probeer erbij te zijn (aanvraag) of bel, mail,
voeg een brief toe met de tekst dat bij eventuele
afwijzing je vanzelfsprekend graag wilt weten op
welk punt/welke punten de aanvraag wordt afgewezen.

Het kan helpen om te benadrukken waarom je vriend niet
eens in Nederland zou WILLEN wonen. Zoals zijn werk,
vaderlandsliefde, familieband etc.

Geef zo mogelijk duidelijk aan dat jullie zo’n sterk contact
hebben dat er geen twijfel over is dat Holland geen paradijs
is of zal worden voor degene waarvoor je het VAKANTIEvisum
aanvraagt: dat ‘hij’ hier nieteens zou WILLEN wonen.

Je kunt nog benadrukken dat de aanvraag wordt gedaan vanwege
een noodzakelijke ontmoeting met jouw familie in Holland,
als logisch gevolg van de relatie die tussen jullie is ontstaan. Je vraagt
het visum dan mede vanwege een noodzakelijke kennismaking met jouw
leven hier en jouw familie, terwijl jullie toekomst hoogstwaarschijnlijk in
Turkije zal liggen - zoiets?

Veel succes!
Akasha

Ja dat is ook al gebeurt,…
ik heb dat hun allemaal al laten weten…
maar ja het enige wat ik nu kan doen is rustig afwachten…
en dan zien we het wel…

Maar het beste is denk ik, met hem mee gaan…

XxXxX

jaaa eindelijk! na 5 maanden heeft ind besloten dat mijn mannetje voor 45 dagen mag komen! Ze hebben het vorige week vrijdag beslist en dinsdag had ik de brief binnen! We zijn echt ontzettend blij. Kan niet wachten tot ik hem op kan halen van schiphol. Hij komt dan ongeveer over 3 weken al!!! We kunnen gaan aftellen:thumbsup: :dope: :slight_smile: :hihi:

Proficiat en véél succes de komende weken ! Hoop dat het leuk word maar daar twijfel ik niet aan :wink:

Van harte gefeliciteerd Brenda en nu lekker gaan genieten samen

Hartelijk Gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Heel veel plezier alvast! Geniet lekker van elkaar.

super brenda…!! heel veel plezier hier samen in nl…!!

hey gefeliciteerd!!!
hoop dat jullie een leuke tijd gaan hebben samen in nederland!!!:biggrin:

xxxjes mariska

meisje wat fijn, geniet ervan! :slight_smile:

dank jullie wel…dat gaat zeker lukken:slywink:

vandaag gebeld naar ankara en hij heeft woensdag zijn afspraak staan!!! morgen gaat hij het ticket kopen. als het kan komt hij dan dit weekend en anders dinsdag of woensdag al:teeth:

Whaaaaaaw Brendaa Proficiat! wat geweldig!! ja je hebt er wel lang genoeg op moeten wachten he…
Ik hoop dat jullie een geweldige tijd samen hebben…
Dit weekend of volgende week ja das echt kortbij!
Geniet ervan en laat ons wat weten hé!

Maar zo zie je maar de aanhouder wint hé!

Veel plezier!
Summa

Brenda, ik ben onwijs blij voor jullie. Had het nog niet gelezen. Hoop dat er mooie tijd voor jullie aan gaat breken.:wub: :wub: :wub: :wub:

dank jullie wel

hey om deze topic maar ff nieuw leven in te blazen… De ene Brenda heeft ondertussen het visum voor haar vriend! echt super! ik hoop dat het bij de andere Brenda ook gelukt is…

Ik ga over 6 weken naar Turkije naar mijn vriend, eerst naar bodrum en 2 dagen later vertrekken we samen naar Ankara naar de ambasade… Kheb namelijk het advies gekregen van een turk die met een Nederlandse is getrouwd dat het veel beter gaat als je zelf meegaat…

Maar nu ik al jullie verhalen zo lees en zie dat het dus echt niet makkelijk is heb ik een vraagje aan jullie, misschien hebben jullie er meer info over. Ik heb namelijk de belgische nationaliteit maar woon in Nederland… Mijn moeder ook de aanvraag en gerantverklaring zou op mijn moeders naam gebeuren. Alleen nu ik dus zo lees dat het in Nederland zo moeilijk is, is mijn vraag is het misschien ook mogelijk dat ik probeer een belgisch visum voor hem te krijgen, misschien dat dat makkelijker is. Maar aangezien mijn moeder dan de gerantverklaring inlevert en daarop zet dat ze in Nederland woont, weet ik niet zeker of dit wel mogelijk is.

Daarnaast is het wel mogelijk dat iemand met een belgische nationaliteit die in Nederland woont, een visum aanvraagt voor iemand…

Ik hoop zo dat het gaat lukken en ik niet zo veel problemen als jullie krijg maar jah die kans zit er wel in… maar we gaan ervoor…

dat klere immigratie beleid van Nederland tis echt om ziek van te worden… En als ze beginnen over dat hij alleen naar nederland komt om hier te wonen dan zal ik ze ff snel duidelijk maken dat het juist andersom is… ik vertrek zo snel mogelijk naar Turkije!! :slight_smile: :slight_smile:

klere immigratiebleid hahaha goed gezegt…Ik wordt er helemaal gek van!..
Askim en ik hebben ff een pauze in gelast… we waren in hoger beroep gegaaan ook die is afgewezen… en om welke reden…tuurlijk zeggen ze dat ze bang zijn dat die zich hier zal vestigen omdat ze geen betere reden kunnen vertellen omdat we alles op orde hadden qua papieren en noem maar op!..

Maar goed askim en ik worden er helemaal gek van!..
Nu is die aan het werk in Marmaris… na het seizoen gaan we weer verder…

geduld…geduld… en lukt het dan niet…vertrek ik ook naar turkije…!!! :slight_smile:

xxx

wat zal jij je rot voelen dat het niet gelukt is :mad: ze kunnen idd geen andere reden verzinnen voor afwijzing.

nu een vraag van mij aan jullie allemaal:

eerst vond ik het niet zo belangrijk dat mijn vriend mijn leven zag, maar sinds een paar maanden zou ik toch graag willen dat mijn vriend mijn leven ziet, maar het probleem is dat mijn familie niet garant zal staan. ik zal het over 3 weken nog eens vragen, maar ga ervan uit dat het nee is. stel er wil echt niemand garant staan, watvoor advies geven jullie mij dan, zodat mijn vriend toch mijn leven misschien kan zien? of is het dan echt onmogelijk? ik heb nog geen werk in Nederland en super veel geld heb ik niet en hij ook niet.

hebben jullie tips, wat ik kan doen??

Meid,
Als je de illegale weg wil gaan inslaan, niet aan te raden! ik denk
dat je daar alleen maar bij te verliezen hebt en dat verbeterd de situatie zeker niet.
Ik zou ook heel graag askim hier heen halen want de laatste tijd merk ik ook veel verschillen tussen ons dat gewoon komt omdat we ieders een ander leven hebben en ik vind dat hij ook wel eens moet weten hoe het hier is zodat we elkaar beter zouden begrijpen. En dat wil hij ook, maar dat gaat nou eenmaal (nog)niet en daar heb ik me dan ook effe bij neergelegd en probeer ik gewoon naar daar te gaan.
Voor jou situatie kan ik maar één tip geven, baantje zoeken en geld sparen. Maar zeker je studies niet laten vallen. Ik weet het, het is erg hard, maar je kan toch nu heel de zomervakantie met je askim doorbrengen…denk daar ff aan!

Veel succes, Summa

Als je een vriend in turkije hebt, en je hebt goede bedoelingen en hij ook , vind ik dat je gewoon een visum zou moeten kunnen krijgen, eerlijk is eerlijk de regels zijn er niet voor niets, er is te vaak misbruik van gemaakt.

in bovenstaande reactie las ik deze zin.

Haar 70-jarige moeder is door omstandigheden itijdens een vorig bezoek iets te laat (paar dagen na verloop vakantievisum) uit Nederland vertrokken. Vervolgens werd haar kleinkind geboren en ze wilde het kindje natuurlijk graag zo snel mogelijk zien. Het vakantievisum werd direct afgewezen vanwege haar ‘overtreding’.

Kijk als deze vrouw dan geen visum meer krijgt dan vind ik dat niet meer dan gewoon, enig idee als wij in turkije de datum van het visum overtreden wat er dan gaat gebeuren. Hier heb ik dus geen meedelijden mee hoor. Eigen schuld dikke bult, en als het echt door erge omstandigheden zou zijn geweest dan ga je naar de douane cq vreemdelingenpolitie, maar je blijft niet gewoon maar een paar dagen langer. sorry als jullie het niet met mij eens zijn.