ja het is te begrijpen dat je je zo voelt nu…maar als het bezwaar loopt is het idd afwachten…ind kan er 10 tot 12 weken over doen voor ze een beslissing nemen…mijn advocaat heeft nu een voorlopige voorziening aangevraagd omdat mijn tante volgende week 50 wordt…dus hopelijk krijgt hij volgende week zijn visum dan…ons bezwaar loopt vandaag precies 7 weken dus als we de voorlopige voorziening niet krijgen moeten we nog een week of 3 wachten…om gek van te worden
In october is het toeristenvisum voor mijn man afgewezen. Ik ben toen hier naar een advocaat gegaan en heb bezwaar via de advocaat gemaakt. Dit wordt donderdag al acht weken…Volgende week wordt mijn tante 50 en nu heeft mijn advocaat om een voorlopige voorziening gevraagd. Het IND had nog geen beslissing genomen( meestal pas na 10 weken:mad: ) dus nu komt er een rechtzaak. Gisteren de papieren gehad en ik moet nu zo snel mogelijk het geld over maken. Dit ga ik dinsdag doen, omdat nu alles op slot is door de feestdagen. Nou en als ik betaald heb komt de zaak voor. Dus dat zal dan wel donderdag worden, want zaterdag is de verjaardag al! ik vind het echt zoooo ontzettend spannend…ik ben nu al zenuwachtig…ik hoop dat we het visum volgende week dan ook krijgen dan kan mijn man volgende week komen…misschien al in het weekend…
Ik wilde gewoon even graag mijn verhaaltje hier neerzetten en mijn ervaring delen…Iedereen die ook bezig is met visum…veel succes en volhouden! de aanhouder wint altijd!!
hey brenda…
ik kan me goed voorstellen dat dit een zenuwslepende situatie is…
ik hoop dat alles goed komt en dat je man hier is voor de verjaardag van je tante…!!
ik duim iig hard voor je mee…
houd ons op de hoogte…
thanks…ja ik hoop het ook…vandaag de rechtbank betaald voor de schikking dus hopelijk morgen of donderdag een antwoord…en dan voor het weekend een ticket kopen…maja…ik wacht nog…en ik blijf maar hopen dat het eindelijk eens lukt
vandaag bericht gehad van mijn advocaat…de rechtbank vond de verjaardag niet iets voor spoed…dus komt er geen schikking, Ik moet dus gewoon op de beslissing van het ind wachten. Mijn bezwaar loopt vandaag al 8 weken. Ze moeten een deze dagen met hun beslissing komen en anders gaat mijn advocaat een klacht indienen en in beroep…omdat de beslissingstermijn dan voorbij is…deze zaken worden bijna altijd gewonnen…dus nu nog iets langer wachten als gehoopt…dus dan wordt het over twee weken of eind van de maand ongeveer dat mijn man kan komen…maar ja…het wachten is wel heel frustrerend maar als hij zijn visum maar krijgt…dan ben ik allang blij…ik houd jullie op de hoogte
Ik denk dat iedereen mee voor jullie aan het duimen is! (Ik toch zeker)
Hoop echt dat ie snel komt!!
Wij wachten nog even met het visum tot alles zeker in orde is dat ze niets kunnen zeggen… maar ja dan nog dat was bij jou ook zo, ach we zien wel.
thanks…ja het is nu wel wachten maar denk dat we dan uiteindelijk toch het visum zullen krijgen…iets later als we gehoopt hadden maar ja als hij maar komt…dan wordt het waarschijnlijk eind van de maand maar als hij maar komt daar gaat het om.
Ja idd wij hadden ook alles in orde maar denk dat het vooral willekeur is bij de ambassade…je moet vooral volhouden…met alles…dan komt het goed…de liefde wint het uiteindelijk toch!!! en ik zal ook uiteraard voor jullie duimen als jullie het visum aan gaan vragen!!!
heey meiden vooral brenda ik heb ook een vriend in turkije en ik heb precies het zelfde probleem ik ben nu met een advocaat bezig en ik wacht al 6 maanden het is echt niet leuk meer maar het zou kunnen dat ie niet mag komen omdat…?
1.hij geen vast werk heb.
2.niet verzekerd is voor zijn werk .
3.hij nix kan aan tonen om terug te gaan naar het land van herkomst
dat is het probleem van mijn vriend hij werkte altijd in een hotel maar daar is ie mee gestopt voor mij hij werkt nu voor zijn vriend maar heeft er geen verzekering voor. dus heeft hij ook geen reden om terug te gaan naar het landt van herkomst ikwens je veel sterke en hoop dat je snel bericht krijgt ik wachto ok nog stilletjes in hoop en onder tussen reis ik maar heen en weer.
het is echt een zooitje bij die consulaten rotzooi mijn advocaat zij dat ook al.
maja laat hem de moed niet opgeven en wat het bezwaarschrift betreft voor dat je daar antwoord terug op krijgt zittten we al in 2010 dus het is echt een rotzooitje.
wij hebben ook die bezwaarschirft gehad en dan zit je maar te denken he als je die broef open maakt waarom zou die nou in godsnaam afgewezen zijn en dat wordt er niet eens in vermeld dus als je het geld heb en echt van je mannetje houd neem een advocaat echt waar je wint het niet meid. het is heel lullig maar ik wacht ook al heel lang maja soms vraag ik me zelf wel is hoelang moet ik nog wachten.? want het kost alleen maar geld.
Heeee,…
Nou ik heb gsiter de bekende vragenlijst in de bus gekregen!
Ingevult,… pfff ze willen egt alles weten zeg,…
Heb geloof ik 10 keer me naam en adres op moet schrijven,…
en handtekening,…
Maar goed,…
Weer papieren erbij! 3 salarisstrookjes,…huurcontract van me huis,…zelfs de stempels in me paspoort!!!
contract van me werk… Mjaa ik heb alles…
Dus nu terug sturen en maar weer afwachten…
Weet iemand wat er nu gaat gebeuren,…
weer zo lang wachten of…???
@ Debbie; geluld, geduld, geduld… de aanhouder wint,…
maar ja soms wordt je er zo gek van,… en ga je nog twijvelen of dit allemaal wel is wat je wilt… maar ja,… soms is houden van iemand helemaal niet zo een pretje… maar ja zomaar stoppen kan ook niet!!,…
Ik zal en meot hem hier krijgen!
ja tuurlijk wel we houden de moed er in maar het is echt niet eerlijk hoor hoe hun daar om gaan met mensen ze staan in een rij en jij mag wel komen en jij niet zo gaat het gewoon me vader was met hem van de zomer naar istambul gegaan me vader lekker gelult met zo’n nederlandse man en die zagh het helemaal zitten met me vriend hij was helemaal entousiast en hij verzekerde me vader dat ie mocht komen en dan weet je het is nog niet zo erg om afgewezen te worden maar als je er niet eens een reden voor kan geven dan vraag ik me af wrom je dan werkt bij het consulaat k wordt er echt niet goed van ik heb al weer bijna 3000 euro voor die advocaat betaald maakt me helemaal nix uit heb geld zat en ik houd zielsveel van me kerel maar wat ik wel onbeschoft vind is dat als wij ons bezwaarschrift 1 dag te laat insturen dan worden we van de lijst af geschraapt
maar ik wacht al 3 weken op antwoord van de visa dienst en dat maakt hun geen reet uit hun doen alles rustig aan ??? en dat snap ik niet bij hun ligt het probleem want ik heb ze gebelt en ze konden me niet eens vertellen waarom hij niet mocht komen nou dan ben je gewoon triest.
dan moet je zo’n jongen ook niet afwijzen.
Weet iemand wat er gaat gebeuren na dat je die vragenlijst hebt ingevult…of hoelang het nu nog duurt!!!
Waarschijnlijk is dat bij iedereen ook weer verschillend…
maar wordt zooo gek van het wachten!..
maar goed,… rustig blijven!!!:P:P
en dan komt het wel goed…
Ik merk het vanzelf wel!
weten jullie ondertussen al iets? ik wacht nog steeds. het loopt al 13 weken en de klacht en beroep zijn ingediend. Vandaag het ind gebeld en jaja het ligt eindelijk bij de persoon die de beslissing moet nemen…dus ik verwacht aankomende week wel een beslissing…ben echt zenuwachtig…
Wat een spanningen gaan eraan vooraf om elkaar te kunnen en ‘mogen’ zien. Misschien zouden alle medewerkers die bepalen of je vriend hier naartoe mag komen voor een paar weekjes, zelf eens flink verliefd moeten worden op een buitenlander en vervolgens verplicht maanden wachten tot ze toestemming krijgen om elkaar te zien.
Hartstikke veel sterkte voor iedereen die met de aanvraag bezig is en vooral: alle succes. Wat denken ze nou, dat iedere vakantiegast in ons land voorgoed wil blijven en illligaal onderduikt als’t vakantievisum is verlopen? Ik dacht het niet, zo leuk is Nederland nou ook weer niet niet.
Nog even een vraag,als mijn vriend en ik de de visum aanvraag doen,sturen ze dan in ankara of Istanbul de papieren door naar de IND hier of hoe gaat dan en wat ik ook gehoord heb is dat ik ook een vragenlijst moet invullen die de IND mij toestuurd,hoe zit dat allemaal precies,want op de site van de IND vind ik niks terug over een vragenlijst.
idd…het is maar voor een vakantie…gewoon om eens mijn leventje hier te kunnen zien en de rest van de familie leren kennen zoals de grootouders etc…meer niet…ga hem heus niet illegaal hier houden…zou je ook niks mee opschieten…het is gewoon de bedoeling voor 6 weekjes samen in nl te kunnen zijn…meer niet…
Weet je Brenda, ik denk ook niet dat ze degene die garant staat niet vertrouwen, maar gewoon niet zeker ervan zijn of de persoon aan wie het vakantie visum wordt gegeven, niet zelf de benen neemt en hier onderduikt ofzo. Ze gaan er nog teveel vanuit dat élke Turkse jongen puur een relatie met een Nederlands meisje aangaat vanwege een permanente verblijfsvergunning.
En zelfs als je als Nederlandse vrouw een baby van een Turkse man hebt, en de man in kwestie even over wil komen om jou te steunen bij de bevalling of de baby graag wil zien, wordt nog steeds moeilijk gedaan.
Wel vaker gehoord dat je er als Nederlandse vrouw het beste bij kunt zijn als je het
visum wordt aangevraagd of vooraf bellen en e.e.a. toelichten. Ter plekke naar een Nederlandstalige contactpersoon vragen om de aanvraag toe te lichten, kan dus ook wel werken dus misschien is dat een idee als je er weer bent? Het schijnt dat je dan toch wat serieuzer wordt genomen al zijn er nooit zekerheden.
Laatst nog zo’n stom verhaal visum verhaal gehoord … ik heb een goeie vriendin (Turks, woonachtig in Nederland). Haar 70-jarige moeder is door omstandigheden itijdens een vorig bezoek iets te laat (paar dagen na verloop vakantievisum) uit Nederland vertrokken. Vervolgens werd haar kleinkind geboren en ze wilde het kindje natuurlijk graag zo snel mogelijk zien. Het vakantievisum werd direct afgewezen vanwege haar ‘overtreding’. Het is volledig duidelijk dat deze oude vrouw niet van plan is om hier te blijven, ze wil alleen de baby graag even zien. Echt irritant al die regeltjes, alsof er nooit naar de situatie op zich kan worden gekeken.
In principe hoeft de ambassade of het consulaat de papieren niet altijd door te sturen naar het IND, alleen wanneer ze niet zeker zijn van de aanvraag sturen ze de papieren door naar NL. De ambassade kan namelijk zelf het besluit nemen of het visum wordt toegekend of afgewezen. wanneer de papieren naar Nl worden gestuurd (naar het IND dus) kun je een vragen lijst van het IND krijgen. Wanneer de papieren niet worden doorgestuurd heb je in principe binnen een paar dagen antwoord of het visum wel of niet is toegekend. Ze zullen het paspoort van je vriend met of zonder visum naar hem opsturen met een express bedrijf, UPC als het goed is.