Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

ja precies haha…die regels hier niet normaal…

tjaa die Mw Verdonk weet het ons wel heel moeilijk te maken…:S:S

ja…maar nu mag ze toch eindelijk oprottuh met die motie van afkeuring van gister??? jaa toch,tenminste…ik was al blij

ja indd,…!!
Maar het blijft een hele vervelende lastige dame!,…:stuck_out_tongue:

ja precies…dat is waar…kan er niks aan doen maar heb gewoon echt een super hekel aan haar…die ogen…zo stiekem is zij…en dan druk ik het nu nog zacht uit

hahah ja ik denk ik hou het ook netjes!
Tjaa er bestaan mensen zonder gevoel,…die zonder pardon zeggen! en gewoon keihard zijn!..!!!

maar als ik haar op tv zie,… gaan me haren rechtop staan!!!

Wat was bij jou eigenlijk de rede van afkeuring van de visum…?? je hoeft het niet te vertellen hoor maar ben gewoon nieuwschierig…

xxxxx

ja zo denk ik ook over haar

bij mij was afwijzing dat niet voldoende was komen vast te staan dat hij tijdig terug zou keren naar land van herkomst…sloeg nergens op want hij had werkgeversverklaring en dat hij 1 maar weer moest gaan werken…en reservering van retourticket…volgens mij doen ze zomaar wat daar hoor…was jij in ankara geweest of istanbul?

Slaat ook nergens op ind!,…wat willen ze nou nog meer…??
Ze doen ook maar wat,…die rede is natuurlijk makkelijk op papier te zetten!!

In Ankara…! en jij…??

ja ik ook in Ankara…ja ze verzinnen zomaar dingen…volgens mij wijzen ze er een bepaald aantal af…en ja…daar moeten wij natuurlijk weer bij zitten…grrr…vooraal bij de eerste visumaanvraag doen ze moeilijk…idioot vind ik het…maar ja…niks tegen te doen als doorvechten…

ja indd!!,…
Ik heb wel gehoord,…
dat als ze eenmaal eerste visum hebben gekregen!
Dat er dan 3 maanden tussen moet zitten voor de volgende aanvraag en dat het dan allemaal makkelijk gaat,…als Hij de eerste gewoon netjes is terug gegaan naar Turkije!..:slight_smile:

ja dat klopt. ze mogen drie maanden blijven en dan moeten ze terug. En moet dan drie maanden tussen zitten maar ik heb gehoord dat het dan veel makkelijker gaat en ze ook sneller het visum krijgen. Nou dat hopen we dan maar. Wij hadden voor 6 weken aangevraagd, we dachten dat we dan meer kans zouden hebben dan als we drie maanden zouden aanvragen maar ja…niet dus. Hopelijk krijgen we snel het visum en gaat het de volgende keer dan ook weer een stuk makkelijker

hi meiden,

ook ik heb diverse malen een visum proberen te krijgen in ankara voor een vriend. nou 1 groot drama daar. toen heb ik ze zelf maar eens gebeld ( er is daar een dame ik weet niet of ik haar naam mag noemen) die nederlands spreekt en even goed verteld hoe ik erover dacht. en wat dacht je hij kon ze visum ophalen. dit is al meerdere malen gebeurd. dus ik zou zeggen bel ze zelf. bij mij dachten ze dat hij niet terug zou komen hahahha ze moesren eens weten zoveel willen er niet meer in europa wonen hoor. maar goed heel veel succes.

Hee!!!
NOu dat gaat dan ook makkelijk,… als je ze even flink de waarheid verteld,…
Maar ja zou dat nu nog zin hebben,…??
hoe lang is dat geleden…???

dat was in februari. wat je kunt doen is bellen de hele situatie uitleggen en vragen of hij nogmaals een afspraak kan maken om het visa op te halen. de dag van te voren bel je ze nogmaals op om zeker te weten dat hij niet voor niets komt. goed uitleggen dat je het niet overal mee eens bent. ik heb hele scheldpartijen gehad met ze. echt meewerken hebben ze nog nooit van gehoord. maar in ieder geval heel veel succes. is hij trouwens al in het leger geweest??? en heeft hij een vaste baan of niet. daar hechten ze nml ook veel waarde aan.

@ Brango
Zou je de gegevens van die persoon op de ambassade in Turkije kunnen willen doorgeven aub? (pm) Of waar ik die kan vinden. Heb het gevoel da ik die ook nog ga nodig hebben…

Als dat niet gaat door één of andere reden, geen probleem hoor.

xxx Summa

@brenniej: heb je ondertussen ook nog gebeld of toch gewoon bezwaar gemaakt?

@summa: heb je ook al een visum aangevraagd?

heej Brenniej en mensen,

Wat spannend en zenuwslopend allemaal!!!
Ik ben nog lang niet zover, maar ik kan me indenken dat dit echt geen pretje is! Ik zag het al niet meer zitten toen ik es op ging vragen wat je allemaal moet doen om hem hier te krijgen…
Heeeel veel succes meiden en ik volg het met spanning (in mn achterhoofd dat ik dit ook ga meemeken…)!!

Katrien

hey katrien

het is idd geen pretje…vooral het wachten elke keer maar weer…dat is het ergste…jij ook alvast succes voor als het zover is

groetjes

Hee meiden!..
sorry ik ben een tijdje niet online geweest…
zat even niet zo lekker in me vel, en het ging allemaal niet zo het zou moeten gaan,…!
Maar ondertussen,…is er eigenlijk nog niks veranderd aan de hele situatie om gek van te worden!..
Ik heb gebeld naar de ambassade… nou om te huilen gewoon,… die mensen kunnen echt niet een normaal gesprek met je aangaaan,… jeetje… nou dat loste ook niks op… alles goed uitgelegt maar ja het hielp niks,… .
tja dan toch maar een bezwaarbrief gechreven,… enige wat je nog kan doen… nou dat heb ik nu gedaan,… is al weer 2 weken geleden,…
maar hoe gaat dat nu verder in ze werk… is het gewoon afwachten op een bericht…??? of ik heb eigenlijk geen idee wat er nu gaat gebeuren…
Mijn vader werkt bij de politie dat hebben we er allemaal bij gezet,… misschien dat het iets helpt… maar ja… ik moet maar gewoon hopen dat ze een goede dag hebben ofzo…

En Brenda_85 hoe zit het met jou visumaanvraag…?? gaat dat al ergens op lijken…???

Liefs,
Brenda!

Hallo…
Wij hebben nu al voor de derde keer het visum gekregen, het is zo dat ze de eerste keer nogal moeilijk doen inderdaad.
De eerste keer is mijn vriend alleen gegaan naar Ankara, alles bij zich maar afgewezen.
De tweede keer met hem mee gegaan naar İstanbul, weer alles bij elkaar en weer wilde ze het afwijzen, wij dus in discussie zo erg dat we bijna eruit werden gezet maar na een paar dagen en dus heel wat uren op het consulaat hebben we uiteindelijk wel ons eerste visum gekregen :slight_smile: Is toch ook wel normaal als je alles wat er gevraagd wordt bij je hebt en gewoon voor een paar weekjes naar Nederland wil.
De tweede keer (dus vorig jaar) weer samen gegaan (als ze weer problemen zouden maken) en meteen zonder moeite het tweede visum gekregen.
Nu dit jaar is ie weer alleen gegaan (ik moest helaas werken, een weekje İstanbul had ik wel leuk gevonden maar we hebben nog een hoop te doen voor het nieuwe seizoen alweer begint) maar we hebben weer gewoon het derde visum gekregen :slight_smile:
Nu gaat het gewoon zo gemakkelijk, en daar ben ik echt blij om, we maken ons mapje compleet geven het af en meteen weer een visum.
Die eerste keer is gewoon HET.
Dus maak de eerste keer echt alles op orde en zelfs wel meer dan dat en ga gewoon mee, mocht het uit de hand lopen.
Na 1 keer te hebben gehad wordt het keer na keer alleen maar gemakkelijker.
Succes, en als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
-xxx- Türkiye’den Selamlar.