Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Hey Brenniej,

Wat een tegenvaller dat jullie visumaanvraag geweigerd werd. Mja Blijven proberen zeker! Hebben ze je ook verteld waarom z’n visum niet goedgekeurd is?
M’n Vriend is ook met z’n visumaanvraag bezig, hij wil zo graag naar mij komen en ik wil hem ook zo graag hier! Mja ik vrees er al voor dat het niet gaat lukken…
Hoe zat het bij jullie, zou jij voor hem garant staan en hem tot laste nemen?
Of was het op zijn verantwoordelijkheid?
Zou het graag weten om te kijken wat ik er eventueel nog aan kan doen hem toch hier te krijgen…

Ik hoop alvast voor jullie dat het de volgende keer wel lukt!
Heel veel succes gewenst!

xxx Summa

Heee!!..
Ja dat was zeker een tegenvaller,… vooral om je eigenlijk bijna zeker weet dat alle papieren kloppen,… maar goed!
Zeker door blijven proberen!..Bij de ambassade nemen ze ze paspoort in en die woord dan terug gestuurd naar zijn huis… met of zonder visum…:angry:
daarbij zat een brief,… Maar in het NL…
Gokhan zelf nog in Ankara… maar zijn broer is hem nu aan het overtypen in het NL…zodat die hem naar mij mailt en ik de rede dan weet…!
Zo kunnen we dan een bezwaarbrief maken…

Ik zou indd voor hem gerant staan,… Ik heb een vaste baan,… en woon ook op mezelf…dus ik snap gewoon niet wat er allemaal aan mankeert!!..

En ja wat je kan doen,… Het enige wat jij kan doen,… Is de uitnodigingsbrief,… en of je evt garant voor hem staat,…daarbij 3 slarisstroken, werkcontract en kopie van je paspoort,… dat is het…!!
Wou dat we meer konden doen…
het enige is afwachten…

Maar is jou vriend al naar de ambassade geweest…??

Succes ermee!!
Hoop dat jij wel een goedkeuring krijgt!

Heey ,

Nee m’n vriend is nog niet naar de ambassade geweest is nu bezig met passpoort en alle nodige papieren te verzamelen.

Hoe lang hebben jullie op een antwoord moeten wachten?
Ben toch benieuwd naar de reden hoor! Is ie al naar het leger geweest.
De mijne nog niet dus dat maakt alles nog is extra moeilijk… (vrees er dus echt voor, maar ja blijven hopen hé)
Moet je ook niet iets van toestemming hebben van het gemeentebestuur van het dorp/stad waar je woont?

Ja ik zou ook voor hem gerant staan en heb ook vaste baan en woon ook alleen…

Hoop voor ons beiden!

xxx Summa

heej

echt heel rot voor je…wij hebben dat ook gehad terwijl we ook alle papieren hadden…een bezwaar helpt echt wel…het ind doet er wel best lang over maar uiteindelijk geven ze toe en zullen ze het visum verstrekken…komt goed…niet opgeven en voor de anderen die nog moeten…succes en hopen dat jullie well krijgen

Dankjewel!..
Maar indd ik heb de mail gelezen,…
En wat niet klopt is dat hij niet genoeg geld heeft…om hier te verblijven…
HAALLLLOOO…waarom heb ik anders die garantverklaring getekent…???
Voor de rest was alles goed…
Dus ja ik gelijk het IND gebeld… ik had 2 opties…
Of een nieuwe aanvraag of indd een bezwaarbrief,… NOu ja dat maar doen…
Maar egt voel me zo rot,… ik wil zo graag wat doen,… maar ja dat wordt alleen maar afwachten…
En hoe doen ze dat dan bij het IND als je een bezwaarbrief hebt geschreven…??

Liefs Brenda!

ik heb het via een advocaat gedaan. Hij heeft een bezwaarschrift naar het ind toegestuurd. Het ind mag er dan 6 tot 10 weken over doen. Vaak krijg je van het ind dan nog een vragenlijst die je in moet vullen. Die moet je dan zo snel mogelijk invullen anders mogen ze er nog 2 weken extra bij rekenen…echt vervelend…ze zijn ontzettend langzaam. Het is frustrerend maar je moet volhouden…

Pfff,…
Njaa je moet er ook maar wat voor over hebben,…
maar ja we gaan er maar voor,…!!
Hij moet en zal dat visum krijgen…! haha

Maar moet het via een advocaat…
Mijn vader werkt bij de politie en houdt zich ook wel bezig met dat soort dingen dus hij weet daar wel het 1 en ander over,…
Of denk je dat met een advocaat meer kans hebt…???
Sorry dat ik zoveel vraag hoor,… maar ben helemaal in de stress!..

Liefs,…!!!

@ SUMMA:

Nou ja antwoord op de aanvraag van het visum heb je zo…
Als hij naar de ambassade is geweest… Moet hij daar ze paspoort geven… En dan wordt zijn paspoort binnen 2 dagen naar zijn huis toe gestuurd…
Met of zonder visum…:S:S
Dus dat is heel snel…

Maar met de gemeente… dat is een uitnodigingsbrief en garantverklaring…
Moet je gewoon ophalen bij de gemeente waar je woont,… je paspoort meenemen…
En dan zijn gegevens en jou gegevens invullen!
En handtekening zetten!
Dat is verder niks bijzonders…!

Hoop zooo dat het alsnog gaat lukken!!!
Heeel veel succes in ieder geval!!..

Liefs,…

Hey Dames

Heb een vraagje: wat is de IND?

@ Brenniej: wat is dat nu voor een reden seg! Daar sta jij toch indd gerant voor waarom doe je dat anders?!? Snap het niet hoor…
Heb al zo enkele verhalen gehoord en ik denk dat ze het er gewoon om doen daar op die Ambassade. Heb nog geen enkele aanvraag van de eerste keer weten goedgekeurd worden en meestal voor van die stomme redenen… Achja

Kan me er soms zo druk in maken, wij kopen een ticket en een visum, geen onnodige papieren en andere rompslomp niet wachten of niks. Hop en we zitten in Turkije, maar andersom…
Maar ja niks aan te doen gewoon niet opgeven!

XXX Summa

ind= immigratie en naturalisatie dienst( vreemdelingenpolitie/beleid…zij voeren het beleid uit zeg maar)

bren ik weet niet of je met een advocaat meer kans maakt…ik vond het makkelijker…misschien dat er dan meer druk achter het ind komt te staan…

Ja dat zou indd wel kunnen!!..
Nou ja vanavond komt me vader even langs…! dan heb ik het er wel over…!

Soms denk ik,… Nou ik pak maar weer het vliegtuig naar turkije… maar ik wil dat hij ook is hier komt en mijn leven hier ziet…!!!
Ik voel me zo alleen in me huisje…:frowning: haha

Maar ja doorzetten!!!..

XxXxxxx

ja precies…gewoon volhouden dan moeten ze het visum geven…en ik ken het gevoel dat je op het vliegtuig wilt stappen…het is gewoon leuk om hem ook eens te laten zien waar je woont etc…

HEY

Ja ken het gevoel zo graag gewoon het vliegtuig nemen en vertrekken. maar wil hem ook wel heel graag laten zien waar ik leef, hoe ik leef , m’n vrienden en m’n familie… Ze vragen altijd naar hem en willen hem ook zo graag eens zien…

Alvast bedankt voor het advies dames, veel succes en geluk met de visa.

@Brenda, is bij jou eigenlijk alles goedgekomen? Je had toch ook een bezwaarbrief gestuurd via advocaat? of is je man al in NL?

xxx Summa

nee hij moet nog komen maar hij zou voor de kerst komen…maar ik weet niet of we dat gaan halen anders wordt het na de kerst…als we kerst niet halen dan probeert mijn advocaat met een voorlopige voorziening hem hier te halen omdat mijn tante 50 wordt en fikret is ook uitgenodigd…als dat niet lukt wordt het half januari…maar ja…dan maar wat later…als hij maar komt

Wel ik hoop echt dat hij kerst haalt, voor je!
Ok die paar weken gaan het nu ook niet meer maken maar het is toch wel leuker als je met de feestdagen bij elkaar kan zijn.

M’n vriend wil ook graag komen koken op m’n kerst(familie)feest maar denk niet dat ie dat gaat halen. Dan zal ie er toch wat vaart achter moeten zetten hahah!

Veel geluk!!!

xxxSumma

ja dat is waar…dat zou heel fijn zijn…nou ik hoop dat we allemaal eens een keer geluk zullen hebben! is je vriend wel al bij de ambassade geweest voor visum aan te vragen dan of nog niet?

is er niemand van jullie opgegeven voor all you need is love? dat zou natuurlijk ook nog kunnen

xxx

Nee hij is nog altijd met z’n passport bezig… beetje lui aan het worden denk ik hahah. Zal hem morgen nog eens wat motiveren…hihi.

ACH ja ik kan er alweer mee lachen… da valt al mee!

Ik niet, woon in België en denk niet dat dat gaat?..

(haaaaah eindelijk gedaan met werken…:wink: ben er is vandoor)

DAAAAAAAAAAAAAAAAAG

x Summa

haha,…!
Ja maar die kans is 1 op de … ik weet niet hoeveel!
Wel hebben vriendinnen voor me geschreven,… en me werk… Maar ja je maar nooit indd!!,…

Hopen!!!..

@ Brenda: haha wel raar,… om me eigen naam te typen!:stuck_out_tongue:
Maar hopen dat het nog lukt voor de kerst…!
en het feest van je tante…!!

XxXxX

thanks…ik hoop het ook…maar ik heb vraagje dan over all you need…ik heb ook voor iemand geschreven…hebben ze bij jou daar iets op terug gehad? want ik ken iemand en die heeft een formulier teruggehad wat ze moest invullen…ik heb da nie gehad…jij wel?

sorry voor alle vragen maar ben wel nieuwschierig ernaar…stel je voor er komt iemand van ons op tv haha

nou we hopen van alles maar het beste dan he…dat iedereen zo snel mogelijk zijn of haar visum zal krijgen…duimen

jaa zeker weten!
NOu ik weet alleen dat er een brief is geschreven,…
Maar hebben er verder niks op gezegt,…
Willen ze ook niet…:S:S

Ik heb ook een mailtje voor iemand geschreven maar het niets terug gehad,…!!!

Maar ja …Egt erg eigenlijk dat we zo een programma zowat smeken om ons vriend/man te zien zeg…!!! haha niet dat ik niet zou willen hoor!!!..
Dat het niet gewoon op de normale manier kan!..zonder zovel geregel en stress en wachten…
Maar ja…

*DUIMEN INDD