Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Ik heb het vandaag aan mijn partners nagevraagd, ze hebben allen een pasport om zonder visum naar europa te komen ,geldig 3 jaar. Ze hebben juist een verlenging aangevraagd voor 3 jaar en betalen elk 3OO miljoen voor die verlenging.Kunnen dit hier gewoon in Kusadasi doen, moeten er niet voor naar de ambasade.
De kleur van hun pasport is echt niet groen maar blauw,maar er staat duidelijk in dat ze zonder visum aanvraag naar europa kunnen.
2 van hen zijn nu in Nederland en de andere 2 hebben hem nog nooit gebruikt.
Je ziet er bestaan verschillende pasporten. Hangt echt van je beroep af dat je hier uitoefend.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

@çiçek: heel veel succes en laat t ons weten wanneer t allemaal gelukt is!! 1 jaar niet hier geweest?? dat is lang!! wat zal dat frietje speciaal of boterham met pindakaas goed smaken dan!! hihi

@franka22: ik hoop voor je dat ie echt zo’n groen paspoort heeft. dat maakt alles een stuk makkelijker!! succes ermee!!

groetjes myrna

jaa zou echt super zijn, want dan is ie gewoon hier over 2 weken :wink:

zit jij trouwens ook bij Seni…?

@franka22: wie?? ik?? nee ik zit niet bij seni…
alleen hier en bij taliha’s forum ben ik ook te vinden als ik genoeg tijd heb…

ow je foto kwam me bekend voor…maar dan is het gewoon van hier…

haha denk t wel ja!!! al die forums, dat kan ik nooit bij houden hoor! ik kan deze al met moeite bij houden!! moet altijd werken namelijk! hihi

Volgend jaar wil ik mijn vriend naar nederland halen voor een vakantie,kan iemand mij vertellen hoe lang van te voren ik deze aanvraag kan doen,kan dat nu al of pas een paar maanden van te voren?

groetjes

Hai,

Heb je al op site van www.ind gekeken? Daar kun je een hoop informatie op terugvinden. Veel suc6 ermee!

Gr Rachel

Dank je wel ,Ik had ondertussen een mailtje naar de IND gestuurd en heb netjes antwoord terug gehad.

groetjes

Goedemiddag,

Heel veel info hierover is terug te vinden op www.buitenlandsepartner.nl

Hier heb ik destijds heel veel aan gehad met de visa voor mijn Thaise vriendin.

Succes !

Bedankt dave ik zal daar eens een kijkje nemen

groetjes

Hoi turkije lover,

Wij hebben net een visum kort verblijf voor mijn vriend gekregen :teeth:
je kunt volgens mij pas een aantal maanden van te voren een afspraak maken, je kunt ook eens kijken op de website van de ambassade van Ankara hier krijg je (als het goed is) de meest actuele informatie over visa aanvragen. ook de site van mixed couples www.mixed-couples.nl is een echte uitkomst, hier kuın je over het algemeen veel meer informatie krijgen dan via het ind.
Mocht je meer vragen hebben je kunt ze gerust stellen, ben bijna expert geworden in de info over visa kort verblijf :stuck_out_tongue:

Groetjes sonja

Bedankt Sonja ik zal op de sites kijken die je me gegeven heb.Leuk dat je vriend kan komen,was het moeilijk om het allemaal voor elkaar te krijgen?

groetjes

Hoi Turkije Lover,

Het was niet makkelijk om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar het is niet onmogelijk zoals je ziet.
Ik kan je wel het advies geven om alle documenten klaar te hebben, als je met een incomplete set documenten aankomt is de kans (groot) aanwezig dat het wordt afgekeurd. Wij hebben nu twee keer een toeristen visum gekregen vorig jaar en nu dus weer.
Vorig jaar wist ik niet wat ik kon verwachten en dat maakte het natuurlijk een enorme stressvolle ervaring, dit jaar wist ik wat ons te wachten stond en ging ik er ook van uit dat hij het weer zou krijgen aangezien er niets was veranderd aan zijn situatie, alhoewel je het bij de ambassades nooit zeker weet natuurlijk :frown:
Ben je van plan mee te gaan met je vriend voor de aanvraag?
Heb ik wel gedaan, al heeft het helemaal geen meerwaarde, het was meer voor mijn eigen gevoel. Je mag namelijk niet mee naar binnen althans in Anakara niet.
O ja, als je ouders garant staan geef je vriend toch maar een kopie van jouw paspoort mee, hebben ze bij ons beide keren om gevraagd ondanks dat ik niet garant sta, het liefs ook met de kopieen van jou visa voor Turkije.
Je vriend hoeft geen “kruisverhoor” te verwachten op de ambassade, ze vroegen bij mijn vriend slechts 3 vragen en daarbij schijnen ze je niet eens aan te kijken, het schijnt nogal een onpersoonlijke bedoening te zijn.

Vragen? stel ze gerust.

Groetjes Sonja

Hoi Sonja,

Bedankt voor al deze informatie.In februari zie ik me vriend weer als hij uit het leger komt,we gaan dan 2 weken samen vakantie houden en na de zomer willen we dan proberen om hem hier te laten komen.Hoe lang van te voren kan je de aanvraag doen?Ik sta zelf garant voor hem.

groetjes

Hey Sonja,

Heeft jou vriend op de ambassade gezegd dat hij naar zijn vriendin wou of heeft hij dat juist in alle talen verzwegen. Ik ben namelijk ook zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen om goed voorbereid met de procedure van start te kunnen gaan. Over dit puntje hoor ik echter tegenstrijdige meningen. Sommige zeggen dat hij absoluut moet zwijgen over mij als zijn vriendin, andere zeggen dan weer dat het niet uitmaakt. Wat denk jij?
En ben je Nederlands of Belgisch?
Groetjes

Hoi Azerty,

Om te beginnen met je laatste vraag ik ben Nederlandse.
Mijn vriend is altijd eerlijk geweest op de ambassade, hij heeft beide keren gezegd dat hij naar mij en mijn familie toe wilde gaan.
Ik ben van mening dat je het beste eerlijk kan zijn aangezien ze daar elke dag mooie praatjes horen en ze volgens mij echt wel door hebben dat de meeste (jonge) mannen die een aanvraag doen voor een visum kort verblijf er een vriendinnetje in Nederland op na houden; tenzij ze zelf familie in nederland hebben die hen uitnodigd of voor een studie gaan of zoiets.
Maar goed wat je al zei; de meningen schijnen hier nogal over te verschillen.
In principe kun je toch ook eerlijk zijn? Als jullie alle papaieren hebben, hebben ze in principe geen reden om zijn visum af te wijzen. Mocht dit wel het geval zijn dan kun je in beroep gaan tegen de beslissing.

Ik zal zeker niet zeggen dat het allemaal een fluitjes van een cent is, want dat is het zeker niet, en ondanks dat we alle papieren hadden was ik ook nerveus natuurlijk, maar toch is het gelukt zonder te liegen.:thumbsup:

Groetjes Sonja

Hee!!,…

Ik ben hier een tijdje niet meer geweest!..
Maar Goed,…!
Toen ik terug kwam uit turkije…!
Wilde we toch wel dat Gokhan ook is hier zou komen…
Om mijn leven te zien…
En mijn familie te ontmoeten,…
zodat mijn ouders ook is weten over wie ik nou de hele tijd praat!..
En voor verdere plannen is het ook allemaal wel handig!
En om natuurlijk weer bij elkaar te zijn!

Vooral nu die feestdagen er aan komen!!..
Nou zo gezegt zo gedaan!..
We binnen er aan!!
Ik al mijn papieren bij elkaar gezocht… pff hele berg maar goed,…!
Naar hem op gestuurd…!
Hij ook al ze papieren bij elkaar gehaald,…
Alles gecontroleerd,…
NOu we hadden alles…!
En alle papieren klopte!!..
We waren eigenlijk wel positief…!!
Vol goede moed ging gokhan naar de ambassade in Ankara…
Nou daar moest die nog een papier invullen…
en de papieren namen ze in!..
NOu Goed…

AFWACHTEN…

Pfff dat is echt zo vervelend,…
En dat duurde lang,…
We hoorden maar niks en niks!
Maar ja was dit nou positief of negatief!!..
Geen nieuws goed nieuws…??? …:question:

Tot vandaag…
Ik had hem vanochtend aan de telefoon…
We zaten nog een beetje te stressen… wat als het nou niet,… Neee zei die…Askim,… believe me,… I will come…! Believe it it…!
Nou ja… ik was weer een beetje hoopvol!!

Hij zei tegen me…zodra ik iets hoor,… zal ik je gelijk bellen!
Nou we hadden opgehangen,… half uur later gaat de telefoon… Gokhan…
Ooohhh nee dacht ik!!..
Ik neem vrolijk op… HII Askim…!
En ik hoorde niks aan de andere kant van de lijn…

tot dit…: Baby,… I wanna tell u something,… I didnt get my visa…:frown: :frown: :frown: :frown: :frown: :frown: :frown: :frown:

Ik kon even niks meer zeggen…
R u there…???

Jaa ik was er nog maar ook niet,… hoe kon dit nou!..? ja was eigenlijk ook wel te verwachten,… denk je nou echt dat het mij in 1 keer lukt… Wat moet je nou denken op zo een moment…??

zo wordt je maar weer even met je neus op de feiten gedrukt!
Het leven is echt keihard…!!

Ik had zo graag bij hem willen zijn met kerst… zoals de meeste hier natuurlijk willen!!..
Ik ben er wel pas geweest…misschien denken jullie wat zeur je nou,…
en misschien voel ik me ook wel een beetje schuldig…
omdat sommige hier hun vriend al zoveel maanden niet hebben gezien…
maar goed…
Ik mis hem gewoon zo,…

Maar goed,… we gaan een bezwaarbrief maken,… met alles er op en eraan!..

DE AANHOUDER WINT!..
En ik zal er alles voor doen!..

Zo ik ben ff me verhaal kwijt!..lucht wel een beetje op!

Veel liefs Brenda

O brennje wat sneu voor je. Blijven proberen, maar het is echt wel moeilijk om een visum te krijgen voor hen. Nu ja je kunt maar proberen. Volgende keer meer geluk. De moed niet opgeven
groetjes dettje

MOEILIJKE AFSTAND!

Het is zo moeilijk
Maar we kunnen het aan.
Er komt een tijd dat we voor altijd samen zijn.
**Nooit geen afscheid meer, **
altijd bij elkaar.
Mja tot nu toe is dat nog niet zo.
We zullen het nog een tijdje vol moeten houden.
Beide ons eigen leven, het is moeilijk maar het moet.
We moeten elkaar een beetje los laten. En verder gaan.
De tijden dat we samen zijn daar moeten we van genieten,
Niet treuren dat we straks weer afscheid moeten nemen.
Gewoon blij zijn dat we elkaar over een tijdje wéér zien.
Niet denken waarom houden we zoveel van elkaar?
Nee, blij zijn dat we elkaar hebben gevonden.
**De afstand is moeilijk, **
maar samen komen we er wel!..

Dont forget it…:slight_smile:
Liefs…XXxXxXx