Vandaag heeft mijn vriend zijn paspoort teruggekregen en helaas… geen visum :crybaby:
@Danique, Ik zou als ik jou was gewoon open zijn over de relatie met jouw vriend, en ik zou als extra aan jouw ouders vragen of zij ook een brief willen schrijven dat ze jouw vriend graag willen ontmoeten. Helaas kan ik je geen tips geven wat je wel en niet qua documenten kan meegeven, ik dacht dat ik namelijk ook alles goed had gedaan.
Ahh monique, wat jammer
Heeft je vriend hier ook een sms-je van gehad? Mijn vriends paspoort ligt namelijk bij de cargo volgens de website van idata maar hij heeft nog geen smsje gehad of het nou is goedgekeurd of niet.
Wat was de reden precies dat het niet is goedgekeurd?
Simitje: Je krijgt ook niet gelijk te horen of t visum is goedgekeurd of niet dat ziet je vriend pas als die zn paspoort op haalt, op de website staat niks over dat die m krijgt ja of nee.
OOOOOOOOOOOOOhhhhh ik bel hem net en hij weet gewoon al sinds donderdagavond dat hij over 4 weken hierheen mag! Het is geodgekeurd maar hij wilde me vanavond verrassen in msn
Ik kan het gewoon nog niet geloven maar ik ben zooooo superblij!
We hadden het voor 3 weken aangevraagd (misschien ook nog een tip) omdat we dachten dat het dan geloofwaardiger zou zijn als ‘kennismakingsvakantie’ maar zodra hij hier is gaan we het proberen te verlengen naar 3 maanden. Volgens de mensen op het forum van buitenlandsepartner gaat dit eigenlijk altijd goed ook al geef je gewoon als reden op dat je nog wat meer van nederland wil laten zien.
Hij komt over 4 weken al en ik zit midden in een verhuizing en mijn nieuwe huisje is nog lang niet af maar dat maakt allemaal niet uit haha, we slapen wel even in mijn oude 1-persoonsbedje
Heeft iemand ervaring met achteraf het visum verlengen? Wij hebben een visum aangevraagd voor 3 weken omdat we dat makkelijker zouden krijgen dan 3 maanden maar willen het als hij hier is verlengen. Hij moet echter wel bij de douane een ticket laten zien dat hij na 3 weken terugkeert omdat het dan nog niet verlengt is. We moetne dus een ticket hebben dat veranderd kan worden maar waar is dit (betaalbaar) mogelijk?
Ik snap er nog steeds niets van. Ook wij hebben het voor maar 4 weken aangevraagd maar er zal in onze papieren dan wel echt iets mis zijn geweest, anders kan ik me gewoon niet bedenken waarom we het niet gehad hebben. Wij hebben besloten geen bezwaar in te dienen, omdat de situatie hetzelfde is gebleven. Vrijdag nog wel naar het consulaat geprobeerd te bellen en die werden een soort van boos dat ik boos was haha. Maar goed, we proberen het over een paar maanden nog een keer en heb maar een brief naar Robert ten Brink geschreven :biggrin: . Misschien dat hij kan helpen hahahaha.
Simitje, ik heb in Turkije een keer mijn ticket omgezet, maar dit was bij Arke, dus een nederlandse maatschappij. Ging prima, je moet dan inderdaad wel kosten betalen, hoeveel dat was weet ik niet meer maar viel mee. Ik neem aan dat turkse maatschappijen dit ook kunnen. Als het gelukt is is het volgens mij alleen een kwestie van naar de vreemdelingendienst gaan en dit melden…
Kijk dat is ideaal :). Hartstikke bedankt. Weet je toevallig nog een website die ook tickets vanaf Istanbul- Atatürk heeft? Sabiha Gökcen kan ook wel maar dat kost net weer wat meer tijd en geld om er te komen.
edit: zaterdag 22 december is ook uitverkocht zie ik maar ik ga de website zeker onthouden.
Op de website staat dat het 100 euro kost om een ticket om te boeken. Was 10 euro een typefout of is het veranderd of staat het gewoon verkeerd op de site?
Normaal kost het idd 100 euro maar als je nu voor 12,50 TripFlex erbij boekt kost het alleen het verschil van de tickets was geen typfout maar ze zijn wel 2,50 omhoog gegaan zie ik nu. Hun hebben alleen tickets vanaf Sabiha Gökcen.
Hee ik heb een vraagje hier, weet iemand hier hoelang het duurt om een visum aan te vragen? Is hier een maximum aantal weken voor of niet? Had namelijk ergens gelezen dat het 3 maanden kan duren, klopt dat?
Delia: Als alles goed gaat duurt het 2 tot 3 weken voor jullie iets horen. Maar zoals bij ons gebeurt is zijn de papieren naar Nederland gestuurd en kan het nog eens 3 maanden duren voor we iets horen. Inmiddels heb ik een pak papieren gekregen om in te vullen en aan de hand daarvan gaan ze een beslissing nemen maar goed zoals gezegd kan dat dus nog tussen de 2 weken en 3 maanden duren. Voor de duidelijkheid de aanvraag is niet afgekeurd er is alleen nog geen beslissing genomen. Helaas is het gevolg dat mijn askim hier niet is met de feestdagen en ik dus naar Turkije reis en mijn familie me dus moet missen deze feestdagen.
wow wat jammer zeg dat je nu geen kerst kan vieren met je askim en familie hier in nederland. Hebben ze ook een reden gegeven waarom de papieren bij jullie naar nederland gestuurd zijn? en waarom het bij jullie langer duurt dan normaal gesproken het geval is?
Fijne feestdagen in ieder geval in turkije met je askim en echt heel spijtig dat je niet bij je familie kan zijn deze dagen.
Deliaa: Ze hebben geen reden gegeven waarom alles naar Nederland gestuurd is en we hebben het geprobeert te achterhalen maar je krijgt gewoon nergens een antwoord helaas. We zullen wel gewoon pech hebben gehad.
Weet er iemand of ik na mijn vervallen visum met mijn reispas (na 90dagen), even naar Kos zou kunnen gaan en met mijn ID kaart dan een nieuw visum zou kunnen aanvragen?
Dit zijn 2 verschillende ID nummers.