ik ben sinds vorig jaar op en af naar turkije aan het reizen , aangezien ik getrouwd ben in turkije , nu heb ik besloten om voorgoed naar turkije te verhuizen , maar het lijkt allemaal niet zo simpel te gaan , wie kan mij helpen want op de ambassade van belgie wordt ik precies van het kastje naar de muur gestuurd ! en dan spreken ze nog geen nederlands ook niet ! waarom noemen ze het dan een belgische ambassade !
Ik wil een aanvraag doen voor een visum voor langere periode want sinds de wetverandering in turkije kan je met je toeristenvisum maar 3 maanden in turkije blijven en ben je dan verplicht 3 maanden terug te keren !
Wie kan mij aub helpen ?
Waar moet ik juist zijn voor die visum aan te vragen voor langere periode ?
Ik ben ten einde raad en binnen 2 maanden en half verwachten we ons eerste kindje , ik had dit graag hier in turkije gevierd en niet in belgie !
Ik zal jullie eeuwig dankbaar zijn als iemand mij hier kan uithelpen ?
Mijn askim komt vanavond naar Belgiƫ !
Indien iemand vragen heeft over visum type C korte duur (vriendenbezoek).
[11/06] Documenten opgestuurd met DHL
[12/06] Paspoort aangevraagd
[12/06] Documenten aangekomen in Istanbul
[17/06] Documenten aangekomen bij mijn vriend
[19/06] Paspoort klaar!
[23/06] Vlucht Ankara
[24/06] Papieren afgeven Ankara 11:30
[25/06] Gesprek Ankara 10:00
[12/07] Bericht dat het paspoort op 16/07 wordt gebracht
[16/07] mijn vriend heeft zijn visum
Hij heeft zijn visum gekregen tussen 25.07 - 3.09 MAAR mag wel maar 25 dagen blijven (zoals we hebben aangevraagd eigenlijk)
Hier zie je dus het tijdsverloop om jullie een idee te geven
Laat je niet ontmoedigen door: leger nog te doen, gebrek aan geld bij je askim
want ons is het gelukt!!
Veel mensen hebben ons schrik aangepraat dat het niet ging lukken maar hier zie je weer dat het kan!
Ik heb een vraagje aan jullie⦠Mijn vriend is 28 april naar de ambassade van Istanbul gegaan om een visum kort verblijf aan te vragen voor 2 weken naar Nederland. Hij had alle papieren op orde die nodig waren incl. genoeg geld. Ik hoefde dus niet garant te staan, dat scheelde wel omdat ik maar een arme student ben :). Nu zei hij dat de ambassade heeft gezegd dat hij nog twee keer terug moest komen naar de ambassade. 28 april (de dag dat hij er was) moest hij dus alleen zijn documenten afgeven. De documenten ging de ambassade dan controleren. En daar zou een aantal weken tijd overheen gaan. Na de controle zou hij gebeld worden dat hij weer naar de ambassade moest komen om te praten met de ambassade. Dan zou hij weer weggestuurd worden bij de ambassade. Na een paar dagen/weken zou hij weer teruggebeld worden of het vizum is toegewezen, of niet. Als het vizum werd toegewezen zou hij weer naar de ambassade moeten reizen om het op te halen. Ik vind het echt bizar dat hij 3x op en neer moet reizen naar Istanbul⦠Heb hier ook nooit eerder van gehoord, is dit nieuw? Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ben benieuwd of jullie askims dit ook mee hebben gemaakt en hoelang het uiteindelijk allemaal heeft geduurd bij jullie⦠Let me know!
@richi
Mijn vriend heeft begin maart zijn papieren afgegeven en 15 april moest hij terug voor een gesprek. Hij zou binnen 2 weken een telefoontje krijgen maar heeft nog steeds niks gehoord.
Wel een paar keer zelf gebeld maar er wordt steeds gezegd dat hij moet wachten.
Hij is dus inderdaad ook al 2 x geweest.
Als het visum goed gekeurd wordt weet ik niet of hij terug moet of dat het opgestuurd word.
Succes met de aanvraag!
Ik wil mijn vriend ook gaan uitnodigen⦠Zijn baas gaat iets schrijven op papier, zodat hij bewijs heeft dat hij weer terug moet komen om te werken⦠Hij gaat een medische verzekering afsluiten en mijnvader staat garant⦠Is dit genoeg om goedkeuring te krijgen? Of ontbreekt er nog iets in dit rijtje?
@lisette wat hij zeker nog moet regelen is een reservering van retour tickets. Betaal ze nog niet maar hij moet wel een bewijs inleveren van retour tickets.
Wij hebben het visum net gekregen als je vragen hebt mag je mij ook wel een pb sturen. Dit topic mis ik nog wel eens als er iets nieuws geschreven is.