Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

hallo, mijn vriend is met zijn visum aanvraag begonnen een maand geleden en nu vandaag is zijn visum aanvraag veranderd van viusm in behandeling tot Pasaport UPS e Teslim Edilmistir.

weet er toevallig iemand wat dit betekend?

mvg stephanie

@stefke15021988 Waar heeft jouw vriend de aanvraag gedaan? Bij idata gewoon?

@ stefke, volgens mij wil dit zeggen dat zijn paspoort verstuurd is! UPS is zo’n bedrijf dat zorgt voor verzendingen, vergelijkbaar met DHL (in BelgiĆ«) . Ik denk dus dat hij weldra antwoord zal hebben!

Fieeh ja dat dacht ik inderdaad ook! Maar bij idata versturen ze volgens mij de paspoorten niet toch?

Ah dat weet ik niet, voor BelgiĆ« worden ze wel altijd verstuurd… dus misschien is ze van BelgiĆ« dan? :smiley:

Hai, sorry even niet zo veel van me laten horen de laatste maanden, maar kreeg een mail met een reactie van iemand op de post :slight_smile: @ miss1993, ik ga in juli weer naar mijn vriend toe en gaan dan samen naar het kantoor van IDATA om een visum aan te vragen. Hoe was het om jouw vriend hier te hebben? of is hij nog steeds in NL.

Als je volgens mij kosten betaald bij IDATA versturen ze het paspoort wel per post naar je toe.

idd visum is gisteren verstuurd en vandaag thuis al ontvangen:
visum geaccepteerd en dit in 2 weken tijd. :slight_smile:

Mijn vriend zijn visa is in maart geweigerd…
Ambassade had het wel leuk gebracht eerst bellen meneer uw visa ligt klaar komt hij in ankara aan krijgt hij zijn paspoort alleen mee met de tekst sorry meneer we hebben ons vergist…
:mad:

Ik heb even een vraagje, wij hebben in Februari al een visum gekregen maar willen het nu nog eens proberen.
Alleen zaten wij toen aan een aantal datums vast dat hij eigenlijk het visum maar echt voor 2 weken kreeg.

Hoe vraag je dus echt een 3 maanden visum aan? Gewoon het verblijf naar 3 maanden zetten ?

@predisa mijn vriend zijn visum was gewoon standaard 3 maanden geldig en aangevraagd bij idata…

Oke, wij hadden ook gewoon bij idata aangevraagd maar visum was echt alleen geldig voor de periode waarin het eerste ticket was gereserveerd. Dus toen we deze iets om moesten zetten kon dat niet meer want hij moest eigenlijk al binnen de twee weken weer terug zijn. Hierdoor mocht hij ook niet meteen mee vanuit schiphol en hebben we dus ticket omgeboekt naar eerder.

Ik heb nu in iedergeval voor 3 weken aangevraagd en het is de bedoeling dat hij twee weken blijft, dan hebben we nog iets speling voor het boeken van een ticket.

Je moet dan inderdaad gewoon een 3maanden visum aanvragen!! Succes!

Dankjewel! Komt goed het is begin dit jaar ook gelukt en er is niet echt iets veranderd in onze situaties :wink:

Stel dat we het visum dus voor 3 maanden aanvragen, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld in het begin van die 3 maanden 2 weken te komen en aan het eind 2 weken, dus terug reizen naar turkije? Zonder het meteen opnieuw aan te vragen

Ja dat zou kunnen, mits jullie dan een multiply visa hebben, dus met meerdere entries…

Oke nogmaals dankjewel!
Iemand daar ervaring mee?

Ik lees zojuist op Rijksoverheid:

Multiple-entry visum aanvragen
Op het visum-aanvraagformulier kunt u aangeven dat u een multiple-entry visum aanvraagt. U moet wel aantonen dat het noodzakelijk is dat u regelmatig in en uit moet reizen. Bij een toeristenvisum wordt alleen een multiple entry afgegeven als u kunt aantonen dat u tijdens de reis naar een land buiten het Schengengebied (b.v. Engeland) moet reizen.

Ik heb dat 2x aangevraagd, en beide keren gekregen… Dus geen ervaringen verder mee…

Met dat bedoel je multiple-entry visum? Wat is het best om als reden in te vullen, we willen namelijk niet naar Engeland.
Alleen hij kan niet zolang achter elkaar hier blijven omdat hij de winkel ook open moet houden in Turkije.

Je hoeft op het invulformulier niet in te vullen waarom je een multiply aanvraagd :wink:

Mijn vriend is 2x op hetzelfde visum binnengekomen. De eerste keer was gepland, de 2e keer niet… We hebben wel even peentjes staan zweten bij de douane in turkije aangezien ze alles gingen checken en mij gingen ondervragen, maar verder geen problemen mee gehad. Wel altijd meteen naar de vreemdenlingenpolitie gaan op de eerste dag!

Oke dan gaan we dat doen! Dankjewel…alweer haha!

Ja vreemdelingenpolitie doen we sowieso! Hebben we vorige keer ook gedaan, je hoeft tegenwoordig niet eens meer langs te gaan overigens, een telefoontje was bij mij toen voldoende wij hoefden niet langs te komen.