hehe meiden ik heb een paar vraagjes. zou fijn zijn als iemand me antwoord hierop zou willen geven.
moet die uitnodigingsbrief in het nls of turks of engels??
hoeveel kost ongeveer zo verzekering hij kan toch ook een verzekering afsluiten bij garantie bank ofzo in turkije of moet ik er een afsluiten in nl bij ooms ?
-ik zeg het eerlijk myn pa ga garant staan voor hem hij heeft zelf geen lira op zijn rekening wel een creditcard moet hij een kopie van die creditcard hebben?
-en hij vertrekt over 1 week naar istanbul om daar werk te zoeken voor 12 maanden. maar dan heeft hij in januari ofzo pas een loonstrookje is het erg als hij er nog maar net werkt en maar 1 loonstrookje heeft om aan te tonen dat hij er werkt?
-en moet de toestemming van zijn baas per sé op papier waar het logo van zijn werk erop sta? en moet er dan een stempel op worden gezet dat zei iemand?
-iemand zei ook dat hij al minimaal 4 maanden een verzekering moet hebben lopen. dit heeft hij gelukkig maar is dit verplicht dan?
-moet mijn vader ook echt 3 loonstroken opsturen? nog iets extra’s ?? eigenlijk wilt hij geen 3 loonstroken op sturen t is dat het moet.
**- moet die uitnodigingsbrief in het nls of turks of engels?? **
Nederlands
- hoeveel kost ongeveer zo verzekering hij kan toch ook een verzekering afsluiten bij garantie bank ofzo in turkije of moet ik er een afsluiten in nl bij ooms ?
Bij Sis Sigorta kost het €18,- per maand. Bij Oomverzekeringen kun je op internet kijken hoeveel het kost, maar ik dacht al €25,- voor 2 weken. Bij de banken zal het misschien een paar euro’s met mekaar kunnen verschillen, maar neit veel.
**-ik zeg het eerlijk myn pa ga garant staan voor hem hij heeft zelf geen lira op zijn rekening wel een creditcard moet hij een kopie van die creditcard hebben? **
Als jouw vader garant staat, hoeft je vriend geen kopie van zn creditcard te laten zien.
-en hij vertrekt over 1 week naar istanbul om daar werk te zoeken voor 12 maanden. maar dan heeft hij in januari ofzo pas een loonstrookje is het erg als hij er nog maar net werkt en maar 1 loonstrookje heeft om aan te tonen dat hij er werkt?
In principe hoeft dat geen probleem te zijn, als hij verder genoeg bewijzen heeft (denk aan SSK, misschien zelf afgesloten, verlofbrief van z’n baas etc).
-en moet de toestemming van zijn baas per sé op papier waar het logo van zijn werk erop sta? en moet er dan een stempel op worden gezet dat zei iemand?
Dit is inderdaad de normale gang van zaken. Anders kan natuurlijk iedereen zomaar even een briefje printen in het internetcafé
-iemand zei ook dat hij al minimaal 4 maanden een verzekering moet hebben lopen. dit heeft hij gelukkig maar is dit verplicht dan?
Dit gaat om de SSK ja. Heb gehoord dat inmiddels 2 maanden ook genoeg is. Er zijn ook jongens die een visum hebben gekregen zónder SSK. Maar als hij gewoon SSK heeft, lever het gewoon in
-moet mijn vader ook echt 3 loonstroken opsturen? nog iets extra’s ?? eigenlijk wilt hij geen 3 loonstroken op sturen t is dat het moet.
Hij moet inderdaad 3 loonstroken meesturen ja. Hij moet aantonen dat het dus een standaard bedrag is wat boven het gevraagde maandelijkse bedrag ligt.
Verder moet je vader een kopie paspoort, kopie trouwboekje, garantieverklaring, uitnodigingsbrief en kopie van z’n contract meesturen.
Ook mijn vriend en ik gaan proberen een visum aan te vragen. Wat een gedoe zeg pff… en het scheelt ook niet echt dat hij er zelf allemaal geen hout van snapt hihi! Hij denkt dat wij alles weten maar voor mij is het ook allemaal nieuw!
Nu zit ik met een paar vraagjes:
hoe lang duurt het voor hem ongeveer eer dat hij een paspoort heeft na de aanvraag? (morgen gaat hij er een aanvragen) en wat zijn ongeveer de kosten?
moet je per sé een uitnodigingsbrief toevoegen van onze kant als je een garantverklaring hebt?
en als laatste… hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt als je alles hebt ingediend bij de nederlandse ambassade…? Moet ik dan denken aan dagen, weken, maanden?
- hoe lang duurt het voor hem ongeveer eer dat hij een paspoort heeft na de aanvraag? (morgen gaat hij er een aanvragen) en wat zijn ongeveer de kosten?
Wij hadden het paspoort ongeveer met een week. De kosten kun je op deze site vinden:人妻系列无码专区喂奶,手机免费天天看高清电影,中文字幕网红剧情亚洲欧美,野结衣中文字幕
- moet je per sé een uitnodigingsbrief toevoegen van onze kant als je een garantverklaring hebt?
De garantverklaring ís ook de uitnodigingsbrief. Eventueel kun je er nog een persoonlijke brief met toelichting aan toevoegen.
- en als laatste… hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt als je alles hebt ingediend bij de nederlandse ambassade…? Moet ik dan denken aan dagen, weken, maanden?
Als alles goed gaat, geloof ik dat je met 10 dagen een antwoord moet hebben. Het kan echter ook doorgestuurd worden naar de IND, dan kan het langer duren. Mocht het afgewezen worden en je gaat bezwaar aantekenen, dan kan het nog veel langer duren. Maar we gaan natuurlijk van het positieve uit
Moet er bij het indienen van de visumaanvraag al een reisverzekering
lopen? Of kan dit later gedaan worden als hij het visum heeft? (Ik heb echt geen verstand van verzekeringen enzo, ik neem aan dat wij die gewoon voor hem kunnen afsluiten?)
Moet er van degene die garant staat/staan persé ook een kopie van het trouwboekje worden opgestuurd?
Is een geboorteakte van zijn kant uit verplicht?
Dit is wat hij momenteel heeft:
Van ons:
garantverklaring (mijn ouders staan samen garant)
kopie paspoort van mijn vader
kopie paspoort van mijn moeder
3 loonstroken van mijn vader
loonstroken van mijn moeder
werkcontract vader
werkcontract moeder
uitnodigingsbrief
Van hem:
contract van zijn werk (dit is een beetje een vaag iets… hij gaat waarschijnlijk in april terug werken daar in bodrum, hij woont nu in ankara, maar dit weet hij niet zeker, of hij terug gaat. Kan dit een probleem zijn dat hij pas ‘zo laat’ weer begint bij zijn werk?)
pasfoto’s
paspoort
Ik heb het gevoel dat er nog dingen missen, vandaar dat ik het hier post…
Het visum aanvraag formulier heeft hij volgens mij nog niet, kan hij die gewoon bij iData vinden en daar invullen? Of moet hij die ergens downloaden?
Pff wat een vragen weer haha, wat een gedoe zeg! Zal blij zijn als alles ingediend is (en natuurlijk nog veeeeeeeeeeeeelveel blijer als het goedgekeurd word…!!)
Sorry dat was voorheen de geboorteakte, nu op i-data gekeken en nu moet je zeg maar waar de hele familie van hem op staat,de “Tam Tekmil Vukuatli Nüfus Kayit Örnegi”
Die kan hij ook gratis bij de gemeente krijgen. Wij stoppen er nog altijd uit gewoonte de geboorteakte bij, kregen alles bij mekaar toen we die kayit ornegi vroegen
Ben ik weer, nog steeds de aanvraag niet ingediend, dat duuurt!
Morgen hopelijk EINDELIJK doen, laatste puntjes op de i zetten nu.
Ticketreservering hebben we nog niet… askim zei dat ze bij i-data niet zeiden dat dat nodig was.
Heb op ticketpot gekeken maar vluchten vanaf ankara gaan er niet rond de kerst grrr… althans ze staan niet op die site en in ankara woont hij. Zou het een probleem zijn als hij geen ticketreservering heeft? Mijn vader zegt heel de tijd maar ‘stel hij krijgt het visum niet, dan zit je met die ticket!’ en hij heeft gelijk eigenlijk. Je kan toch eigenlijk als je logisch nadenkt pas een ticket boeken als je het visum hebt, ookal is die van ticketdepot nep, het klopt niet? Ik twijfel!
Voorderest heeft askim bij de bank een of andere verzekering afgesloten… voeg er voor de zekerheid denk ik nog een uitleg bij van de europeesche verzekeringen, dat het in ieder geval is aangetoond dat we weten hoe we een reisverzekering moeten afsluiten, haha!
je maakt een reservering,je koopt of betaalt niks,je raakt dus ook niets kwijt. Ik weet niet anders of een retour reservering is verplicht.heb niks qua wijzigingen gehoord. Je vriend kan ook vanaf bvb istanbul reserveren.mochten ze iets vragen,kan hij zeggen dat hij bvb daar vrienden heeft en t via daar goedkoper is ofzo;)
Ik ben ook bezig mijn vriend naar NL te krijgen voor 1 maand. Ik heb alleen een vraag over het Visumaanvraag formulier. Het is toch makkelijker als hij deze invult… hij heeft alle gegevens van zijn paspoort en dergelijke bij hem, anders moet ik weer vragen of hij deze allemaal naar mij stuurt. Ik vind het wel een gedoe hoor:(. Heeft één van jullie anders misschien een voorbeeld van een ingevuld formulier dan kan ik even vergelijken.
Ik heb op dit moment onderstaande gegevens in mijn bezit:
Garantverklaring + uitnodiging
kopie paspoort
3 loonstroken
kopie arbeidscontract
Reservering ticket
Oom verzekeringen Global visitor (dit is omdat hij op dit moment niet werkt, hij werk in de zomer alleen)
Wat moet hij nu alleen nog regelen? Paspoort heeft hij.
Heb even iemands advies nodig…
Via de website online kan je volgen wat de status van de aanvraag is… en nu staat er dat mijn vriend terug moet komen naar idata.
Zal wel niet positief zijn denk ik dus ik twijfel of ik ff moet bellen.
Weet een van jullie of er ook Nederlandse mensen daar aanwezig zijn dat is namelijk natuurlijk het makkelijkst want dan bel ik even om te vragen waarvoor hij terug moet komen. Als er bepaalde dingen nou niet goed zijn kunnen we die het weekend nog aanpassen…