Heeft iemand van jullie nog een persoonlijke uitnodigingsbrief op zijn pc staan? En wil je die naar mij doormailen??
Ik heb wel meid. Maar wel uit naam van mn vader zeg maar. Een officiele, en een wat nader toegelicht qua familiebanden etc. Interesse? Of had je wat anders in gedachten? ![]()
@Missmay: ik heb er eigenlijk ook nog een nodig, ik wil em ook uit mijn vadersnaam schrijven aangezien hij ook garant staat! maar kan je ook gewoon alles het beste eerlijk uitleggen? of misschien nog een foto erbij ofzo? ahah heb geen idee ![]()
Ik zal ze wel even hier plaatsen, heeft iedereen wat aan ![]()
Hier de voorbeeldbrief, algemeen:
*Mijn naam en adres
Adres Ambassade
Datum
Geachte heer/mevr,
Middels deze brief wil ik u op de hoogte stellen dat ik dhr (naam vriend) woonachtig in(woonplaats) te Turkije graag zou willen uitnodigen voor een verblijf in Nederland.
De periode van het verblijf zal(het aantal dagen wat je hebt aangevraagd) bedragen en is van … tot …2009/2010
Tijdens zijn verblijf zal ik alle kosten die hieraan verbonden zijn voor zijn algemene dagelijks levensonderhoud een de daaruit voortvloeiende kosten op mij nemen zoals ik al aangaf in de bijgevoegde garantverklaring.
Tevens biedt ik hem onderdak op bovenstaand adres van de gehele periode van het verblijf in Nederland.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Voor evt nadere toelichting ben ik bereikbaar op telefoonnr …*
Hier persoonlijke brief:
*Mijn naam en adres
Adres Ambassade
Datum*
Geachte heer/mevrouw,
Met deze brief wil ik u op de hoogte stellen dat ik Dhr/mevr …, woonachtig in …, Turkije, graag wil uitnodigen voor een verblijf in Nederland.
Hij is sinds … getrouwd met mijn dochter… Hij heeft ons verleden jaar kort bezocht.
Mijn vrouw en ik willen hem nu graag nogmaals een paar weken bij ons in Nederland ontvangen, en hem wat meer van ons land laten zien, alsook kennis laten maken met zijn verdere schoonfamilie.
Tijdens zijn verblijf zal ik alle kosten die hieraan verbonden zijn voor zijn dagelijks levensonderhoud en de daaruit voortvloeiende kosten op mij nemen zoals ik al aangaf in de bijgevoegde garantverklaring.
Tevens bied ik hem onderdak op bovenstaand adres voor de gehele periode van het verblijf in Nederland.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor evt. nadere toelichting ben ik bereikbaar op telefoonnummer …
Of per email …
Hoogachtend,
- naam*
@Dynphna ik zou het gewoon eerlijk uitleggen. Een foto is niet nodig, maar zou je er eventueel bij kunnen doen. Meestal geven ze die direct terug ![]()
Je kunt de brief gewoon aan je eigen situatie aanpassen.
Missy: toppertje!!! :kus:
dankje missymay
:kus:geef ze een foto erbij van ons samen op een kameel hihi nee grapje
Ik hoorde net van vriendin dat het inburgeren in turkije van de baan is kan niet echt iets vinden alleen bij de elsevier staat wat op de site. Inburgen voor Turken in het buitenland niet meer verplicht. Als ze dat nou ook eens met de visums doen zou het nog mooier zijn
Ja inderdaag zeg da wel… !!! zouden ze moeten afschaffen! Toch voor liefdesrelaties
Tsja het zou erg fijn… maar ik zie het nog niet gebeuren ![]()
Tenzij Turkije tot de EU toetreed, maar ook dat zie ik steeds minder gebeuren ![]()
@Missymay: nog ff een vraagje want ik snap het nog steeds niet helemaal… ik heb dus bij de gemeente een uitnodiginsbrief en een garantbrief gehaald en daar doe ik dan mijn vaders werkgeverscontract bij en 3 loonstroken (mogen die gekopieerd zijn?) maar moet ik dan ook nog een aanvraag schengenvisum invullen? of is dit gewoon hetzelfde als wat ik bij de gemeente heb gehaald
http://turkije.nlambassade.org/Visa/Visumaanvraagformulier
de eerste daarvan heb ik dus maar alleen de tweede niet?
pff wat een gedoe!
Aanvraag schengenvisum moet naast het garantie/logiesformulier van de gemeente, óók ingevuld worden ![]()
Je hebt straks een dikke map papieren haha! succes meid! als iets van t formulier niet duidelijk is, hoor ik het van je ![]()
@Missy: nog een vraagje maakt het uit als je in de persoonlijke uitnodigingsbrief de datum even open laat? want ik typ em op de pc en dan zet ik er wat … neer zodat M die later kan invullen omdat we de datum nog niet zeker weten?
Lijkt me geen probleem. De brief van mijn vader was 3 maanden eerder gedateerd, is ook geen probleem geweest ![]()
Ik vind het allemaal nog best wel lastig…
Wat moet ik allemaal doen voor de visum van mijn vriend…
Ken hem nog niet heel lang maar k ben al een keer terug geweest en nieuwjaar zou hij graag hier vieren…
Ben bang dat het erg kortdag word omdat ik niet weet wat ik allemaal moet regelen…
Kan iemand me helpen ben ten einde raad en wil hem zo graag weer zien…:wub:
Als je nederlandse bent… kijk dan even op www.idata.com.tr
Het is nog wel mogelijk te regelen, maar dan denk ik wel dat je het beste nu kunt beginnen!
Ook op www.turkije-hulp.nl staat alle informatie.
Als je Belgische bent, moet je denk ik even op de site van de Belgische ambassade in Turkije kijken.
Moet je perse naar de ambassade in Istanbul of ankara om je documenten te brengen en een afspraak te maken van te voren of is het ook mogelijk om via het consulaat je documenten te laten versturen?
Hoe zit het met de vliegtickets?
Wij willen ze wel boeken maar niet wetend of de aanvraag geaccepteerd word is dat lastig. Ik las iets over een retourticket reserveren?
Tenzij je getrouwd bent en in Turkije woont, moet het gewoon via I-data in ankara of istanbul. Er schijnt wel een mogelijkheid van verzenden te zijn, maar dan moet de aanvrager al vaker het visum hebben gehad.
Het ticket kun je inderdaad reserveren bij bvb www.ticketpot.nl.
Let hierbij wel op dat je niet direct betaald, maar kiest voor later betalen. In dat geval krijg je een mail en heb je 10 dagen om het bedrag te betalen. Echter als je niet betaald, vervalt de reservering kosteloos en kun je als je het visum hebt een goedkoper ticket kopen ![]()