Conny: wellicht geen slecht idee om de manager van het hotel een verklaring af te laten geven. Hoe meer hoe beter zeggen ze weleens ![]()
En zoals mutlu ook al zegt, kom gezellig langs op TLK! ![]()
Conny: wellicht geen slecht idee om de manager van het hotel een verklaring af te laten geven. Hoe meer hoe beter zeggen ze weleens ![]()
En zoals mutlu ook al zegt, kom gezellig langs op TLK! ![]()
@ Conny,
Ja het is inderdaad een heel gedoe met al die papieren.
Als ik jullie was zou ik elke gelegenheid aanpakken om de papieren bij elkaar te krijgen. Dus gewoon vragen aan de vorige baas of hij iets kan betekenen.
Mijn askim werkt nu toch bij zn vader. Hij heeft maandag al gewerkt en gisteren heeft hij de SSK-verzekering regeld. Vanaf vandaag is ie in dienst bij zijn vader⊠Kan hij gelijk wat geld sparen en zijn papieren zien er over een paar weken er beter uit. Maar dan nog zal het duimen wordenâŠ
Hoi Shellie,
Ja, dat zijn we ook wel van plan. Alleen het is heel moeilijk mijn Askim te overtuigen dat we misschien toch nog wel een kans maken. Hij is van mening dat het âechtâ niet gaat lukken. Hij heeft vandaag ook weer met het consulaat in Ankara gebelt en daar werd ook aan hem gevraagd of hij werk heeft en ssk. Ik heb geprobeerd hem duidelijk te maken dat zijn situatie anders is geweest het afgelopen jaar. Omdat hij als âzelfstandigeâ heeft gewerkt en toen nog niet voldoende verdiende om ook ssk te regelen voor hem zelf! Daarnaast heeft hij onlangs nog in het ziekenhuis gelegen en is herstellende van een operatie die hij gehad heeft. Waardoor hij nu ook niet kan werken. Ik probeer hem dan ook steeds duidelijk te maken dat we dit allebei in een brief moeten uitleggen en deze met de rest van de stukken in moeten gaan leveren! Hopelijk weegt dat zwaar genoeg om toch een visum te kunnen krijgen! Maar ik weet hoe mijn vriend is en die heeft wat dat betreft gewoon weinig hoop en vertrouwen in de organisaties!
Zelf heb ik die hoop wel, en zeg dan ook telkens tegen hem dat het ons wel gaat lukken. Alleen ik weet ook dat, mocht het toch niet lukken, hij heel erg teleurgesteld en verdrietig zal zijn, en daardoor nog minder vertrouwen over zal hebben in alles! Hij ziet het allemaal erg âzwart/witâ helaas! En zelf moet ik er ook niet aan denken dat het niet gaat lukken! Probeer daarom ook steeds mijn positiviteit op hem over te dragen, maar dat valt niet altijd mee!
Gelukkig komt ie straks weer op MSN en kunnen we het er nogmaals over hebben. Hopelijk begrijpt hij dan ook wat ik bedoel, want dat is ook nog weleens een probleem! Maar goed, ik ga er zeker alles aan doen om het toch voor elkaar te krijgen, en laat de moed niet zakken!
Ik zal ook zeker voor jullie duimen en hoop dat het voor jullie ook snel geregeld kan gaan worden! Veel suc6!!! :dag:
shellie ik lees nu pas je berichtje, wat raar⊠mijn askim is naar istanbul geweest en oke het is allemaal anders gelopen zoals je gelezen hebt, maar niemand heeft naar een ssk gevraagd⊠dus ik weet niet waarom ze er zo moeilijk over doen. Kan me voorstellen dat je kookt van binnen, maar gelukkig heeft hij het goed weten te regelen!
conny vertel mijn verhaal maar dat mijn askim ook niks had en wel een maand in nl is geweest, misschien dat hij dan een beetje hoop krijgt!
succes dames
@Conny
Ik wens jou en je Askim ook heel veel succes!!! Hoop dat hij het niet heel er meer âzwart/witâ ziet als je hem Mutluâs verhaal verteld.
@Mutlu
Ja ik stond er ook even van te kijken. Volgens mij ligt het er maar net aan wie die dag de âpetâ op heeft⊠Gelukkig heeft ie nu wat kunnen regelen en gaan we het begin december weer proberen en hopen dat hij 18 december hier heen mag komen!!
oei shellie gaan jullie daar pas begin dec mee aan de gang? zou iets eerder beginnen, want het kan natuurlijk langer duren ik hoor van vele dat de wacht tijd geen 5 dagen meer is en als de afspraak langer op zich laat wachten zijn jullie al de l*l. Dus ik zou hem alvast laten bellen voor een afspraak op de dag nadat je gekomen bent!
Mutlu: als Nederlander zijnde maak je geen afspraak meer he. Je gaat naar Idata, levert alles in, en 1 week later ontvang je een sms dat je je paspoort kunt ophalenâŠ
Relaxt!!!
Ja! Het enige nadeel is dat je je paspoort dus ook weer moet ophalenâŠ
Dus M. is 2x heen en weer geweest naar Ankara ![]()
oooooooooooow dat is dan weer A RELAXT!
Maar mocht je iemand kennen in Ankara, of zelfs het postkantoor naast Idata, kun je een papier achterlaten met dat je diegene toestemming geeft je paspoort te halen en op te sturen ![]()
Mayra: heel goed ![]()
Hallo allemaal,
Had laatst bij LOI gekeken en daar komt binnenkort een cursus voor een Basisexamen Inburgering.
Je kan je email opgeven en dan krijg je bericht wanneer je deze cursus kan volgen.
http://www.loi.nl/talen/nt2/basisexamen_inburgering/index.htm
Misschien wel handig.
Hallo allemaal,
Ik heb mijn aangemeld op deze site omdat ik graag informatie wil hebben om mijn turkse vriend hier naar nederland toe te halen. Wij hebben al een paar keer een visum aanvraag gedaan voor 3 maanden. Wij hebben nu inmiddels als bijna 3 jaar een relatie en hebben ervoor gekozen dat onze toekomst hier in nederland is. Dan zitten wij met het volgende probleem, ik nog 17 dus kan geen mvv aanvragen. Ik zou graag van jullie andere ideeen horen en dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Courtney
Het enige waar ik nu aan denk, is de Duitsland of Belgie route, maar volgens mij zit daar ook een minimumleeftijd aan⊠Ik zal het even voor je nakijken.
Sorry, wanneer je de Belgie of Duitsland route doet, geldt er geen minimumleeftijd en ligt de inkomenseis lager.
De Belgie of Duitsland route houdt in dat je tenminste 6 maanden (tot je vriend een 5 jaren kaart heeft ontvangen) in een ander EU-land woont.
Kijk voor meer informatie hierover bijvoorbeeld eens op www.buitenlandsepartner.nl en dan onder de kopjes Belgie-route en Duitsland-route.
Andere oplossingen zijn nog even geduldig wachten
Of het in Turkije proberen, tot je wel oud genoeg bent om met het MVV te starten.
volgens mij is het op die leeftijd onmogenlijk tenslotte kan niet iemand anders het aanvragen en moet jij aan alle eisen voldoen en dus een huis hebben en een inkomen etc⊠sorry maar denk dat je beter een jaar die kant op kan gaan en dan in nl proberenâŠ
haai
Ik heb al voor bijna 3 jaar een turkse vriend en zou het nu toch wel een keer leuk vinden als die me in nederland kon bezoeken maar wat heb je nou allemaal nodig om voor 2 maanden naar nederland te laten komen?
alvast bedankt
@Kirsten kijk even op www.turkije-hulp.nl hier staat alle informatie die je nodig hebt. Ook kun je meer info vinden op www.idata.com.tr
Belangrijke wijzing bij het aanvragen van MVV:
kosten van leges voor MVV zijn verhoogd van 830 naar 1250 euro.
de kosten verblijfsvergunning na MVV zijn verhoogd van 188 naar 300 euro!
http://www.ind.nl/Leges/leges-huwelijk-relatie-familie-of-gezin.aspx
(zie binnenkort ook update op www.turkije-hulp.nl)