Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Hoi Miss May,

Bedankt voor je snelle reactie :thumbsup:, had hier zelf nog niet aan gedacht. Maar ga dit mijn vriend morgen direct doorgeven. En zal zelf inderdaad ook zorgen voor een brief met uitleg die hij dan bij mijn Garant verklaring kan toevoegen. Kan deze brief gewoon in het Nederlands worden geschreven? Ik dacht zelf nl. van wel, maar weet het niet helemaal zeker!

Ik las net ergens anders een berichtje dat Mutlu nog op vakantie zou zijn en als het goed is morgen geloof ik weer terug is! Dus wacht ik haar reactie ook nog even af. Misschien heeft zij ook nog tips die wij kunnen gebruiken. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Groetjes,
Conny

hallo conny,

niet de moed nu al laten zakken meis, geen werk en geen ssk wilt nog niet zeggen dat hij niet komen mag!!! vechten vechten, wachten wachten en volhouden!!

Wij hebben in maart zijn paspoort gekocht en een afspraak gemaakt bij de ambasade. Daar is hij geweest met een uitnodiging van mij uit nederland en 3 loonstroken van mij en een kopie van mijn contract en mijn paspoort. Alles is aangenomen en 5 dagen later kregen we een papier dat ik meer informatie moest invullen. Ik kreeg 3 dagen later een hele lijst met allemaal vragen.
Wie is degene die ik in nederland wil halen
wie is zijn vader, moeder broers en zussen
heeft hij familie in het buitenland, zoja waar wonen die naam achternaam en geboortedatum
waar hebben wij elkaar ontmoet
wat is de reden om hem naar nederland te laten komen
Hoe kan ik hun garanderen dat hij terug gaat naar turkije
welke datum komt hij in nederland en welke datum keert hij terug
waar werk ik
hoeveel uur werk ik
waar woon ik
waarom wil ik dat hij naar nederland komt
wat zouden voor hem redenen kunnen zijn om terug te keren naar turkije
**
*zo nog veel meer vragen. Deze heb ik netjes ingevuld had 2 weken de tijd om het terug te sturen, netjes binnen 5 dagen terug gestuurd en dan moest ik 1 maand tot 3 maand wachten tot ik zou horen of hij naar nederland kon komen. *
Echter na 2 maand kreeg ik te horen dat het afgewezen was, omdat ik niet de papieren zou hebben ingevuld, wat ik aangetekend verstuurd had, dus bewijs had dat ik het wel degenlijk gedaan had!
**
dus ik in turkije bellen naar het ind in nederland, want daar was het naar over gedragen. Die mevrouw ging kijken vroeg wanneer dat ongeveer binnen zou zijn gekomen en dat zou 11 mei geweest zijn. Die vrouw ging kijken en zag mijn papieren ongeopend in een postvak liggen.
**
Zij gaf als advies om een bezwaar te maken. Nou moet ik in het dagenlijks leven best vaak brieven schrijven maar op dat moment kwam er niks uit mijn vingers, dus vriendin in nederland gebeld uitgelegd op msn wat er precies aan de hand was en zij heeft heen onwijs goede bezwaars brief geschreven!
**
*Deze hebben zowel b als ik ondertekend en toen ik terug was in nederland wederom aangetekend verstuurd. 7 dagen later lag weer die hele formulier (als eerder genoemd) bij mij in de brievenbus en moest ik hem weer opnieuw invullen en opsturen. *
**
weer aangetekend verstuurd en zou ik weer 1 tot 3 maand moeten wachten op een ja of een nee. eind juli kwam het bericht binnen dat ze besloten hadden verder geen bezwaar meer te maken. En dat b voor 1 maand naar nederland mocht komen als hij zijn retour ticket kon tonen. Hij heeft gebeld voor een afspraak en ik heb zijn ticket geboekt, die is hij op maandag gaan laten zien en op vrijdag zat hij in het vliegtuig naar nederland toe.
**
In nederland werdt hij bij de douane tegen gehouden en werd ik gebeld of ik op iemand stond te wachten
 duh natuurlijk mijn vader moeder zus en zelfs de hond stonden op hem te wachten. Ik moest mee lopen en daar kreeg ik een lading vragen over me heen, waar we elkaar ontmoet hadden, hoelang geleden dat was hoe vaak ik er geweest was, waarom hij nu hier kwam etc. Door waarschuwingen van steef had ik alle papieren mee genomen en kon ik op schiphol gelijk aantonen dat we een ja hadden en dat ik hem kon onderhouden etc.
**
uiteindelijk een uur later ofzo konden we samen de grens over. Dit was op 20 augustus dit jaar. dus begonnen op 15 maart en in nederland op 20 augustus!!
**
als je vragen hebt of voorbeelden van brieven wilt hebben stuur me maar een pb, dan geef ik ze je! maar beloof me, geef niet op!!! zou zonde zijn!!! werk of geen werk, als jij alles op een rijtje hebt, aan papieren en genoeg inkomen, dan moet het voor hem geen probleem zijn!!!

heel veel succes!

conny ik ben dus terug en in de tussentijd dat jullie aan het schrijven waren heb ik mijn verhaal gedaan, je kan die brief idd gewoon in het nederlands doen tenslotte is het de nederlandse ambasade!!

Conny: ik zou zeker niet de moed in je schoenen laten zakken. Mijn vriend had ook geen SSK en geen loonstroken en ook direct zijn visum gekregen. Hij had wel ook een verklaring van het werk.

Het kan dus bij iedereen zo anders lopen!

Succes!

Hoi Mutlu en Cynthia,

Alvast hartelijk bedankt voor jullie steun en informatie. Dit geeft de “burger” weer moed! En ik zal er dan ook alles aan proberen te doen om het visum voor mijn vriend te krijgen! Ik heb hem hier gisteren ook over gesproken, alleen hij is helaas niet zo positief en heeft er niet zoveel vertrouwen in. Maar we gaan er zeker voor vechten!

Zit op dit moment alleen ook nog even op een ander berichtje te wachten van iemand, wat te maken heeft met onze toekomst plannen! De kans bestaat nl. dat ik later dit jaar zelf nog een keer naar Turkije zal gaan om samen met mijn vriend deze zaak te gaan regelen! Zodra voor ons duidelijk is of dit wel of niet zal doorgaan kunnen wij ook beslissen of we nu wel of niet op dit moment, verder moeten gaan met zijn visum aanvraag. We willen nl. niet het risico lopen dat hij straks een visum krijgt aangeboden in een periode waarin we misschien zelf in Turkije moeten zijn voor de zaken die we daar moeten gaan regelen. Maar het kan ook best zo zijn dat onze zaken niet volgendjaar maar het jaar daarop pas plaats kunnen vinden. En dan willen we natuurlijk wel dat hij alsnog zo snel mogelijk hier naar toe kan komen! Ik kan hier nu nog niet zoveel over onze toekomst plannen zeggen omdat ik eerst meer zekeheid hierover wil hebben. Maar ik hou jullie hier natuurlijk van op de hoogte!

Wat ik nog wel alvast graag zou willen weten, is hoe jullie dat met de reservering voor het vliegticket hebben geregeld! Voor zover ik het heb begrepen, moet je bij de visum aanvraag al aantonen welke periode je vriend naar nederland komt. En ook vraag ik mij af wat wij het beste kunnen doen m.b.t. de termijn van zijn verblijf hier. Het liefst willen we natuurlijk het maximale eruit halen van 3 maanden! Maar omdat het zijn 1e visum aanvraag is denk ik dat het verstandiger is om max. 45 dagen aan te vragen! Misschien kunnen jullie ons hier ook nog advies over geven?

Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om iets meer over mij zelf te vertellen, vind dat nl. wel zo netjes. En moet zeggen dat deze site mij het gevoel geeft aangesloten te zijn bij een grote “familie”. Waarbij iedereen min of meer de zelfde ervaringen op doen en die dan ook met elkaar willen delen. Het is nu eenmaal een “feit” dat wij nederlanders allemaal last van “vooroordelen” hebben! En mijn ervaring is dan ook als je verteld dat je een Turkse vriend hebt dat daar toch soms “negatief” of “terughoudend” op gereageerd word.

Ik heb hierover op deze site ook al diverse stukjes gelezen en die zijn dus voor mij ook heel herkenbaar. Daarbij komt dat in mijn situatie er ook nog een ander “punt” speelt en dat is het verschil in leeftijd! Onlangs las ik hier ook nog een oude topic over en ook daar herkende ik wel het e.e.a. uit! Ik ben 46 jaar en mijn vriend is 29 jaar. We hebben elkaar in 2007 ontmoet. Hij was ober in het hotel waar ik verbleef. Wat begon als “vriendschap” werd later verliefdheid. En inmiddels is het “houden van”. Voor mij is het best heel moeilijk geweest en soms nog wel, ben nl. van mezelf uit best onzeker en vraag me dan ook regelmatig af hoe het mogelijk is dat hij echt van mij houd! En dat hij echt van mij houd daar ben ik wel van overtuigd, gezien de manier waarop hij kan reageren als ik mijn "twijfels"daarover uit! Hij kan dan erg boos en teleurgesteld reageren! Wat ik dan ook wel weer begrijp en daar later dan ook weer erg veel spijt van heb.

Ik heb 3 dochters uit een eerder huwelijk en ook zij hebben inmiddels kennis met mijn vriend gemaakt! Zij hebben er in ieder geval geen “probleem” mee. En dat doet me dan ook wel goed! Op dit moment zou ik niet precies kunnen zeggen hoe onze toekomst er uit zal gaan zien. Maar denk dat, dat voor iedereen best moeilijk is. Omdat er maar weinig mensen zijn die de toekomst kunnen voorspellen! Daarom genieten we zoveel mogelijk van de momenten dat we bij elkaar kunnen zijn. (helaas is dat natuurlijk altijd veel te weinig en te kort!) En daarnaast van de momenten dat we elkaar spreken aan de telefoon en via MSN! ( :cheer: Lang leve de digitale snel weg! ) Ben zelf in de tussen tijd al diverse keren daar geweest en zou het nu heel fijn vinden als hij hiernaar toe kan komen. Zodat ik hem eindelijk eens kan laten zien hoe wij hier leven! Want daar heeft ie echt geen flauw benul van! Ik denk dat het voor hem ook belangrijk is om te zien dat het hier ook niet altijd "rozegeur en maneschijn"is. Maar misschien zullen jullie dat ook wel herkennen!

Nou ik denk dat ik het hier even bij laat, als jullie nog vragen hebben of meer van mij willen weten dan hoor ik dat graag. En zal ik kijken of ik jullie vragen ook kan beantwoorden!

Mutlu, voor nu nogmaals bedankt voor je reactie, en mocht ik t.z.t. meer informatie nodig hebben of misschien toch gebruik moeten maken van je bezwaarschriften dan hou ik me daar voor aan bevolen. En zal ik je dit laten weten middels een pbtje!

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes,
Conny :dag:

Conny: allereerst welkom alsnog! :smiley:

Wij hebben zelf een visum aangevraagd voor 18 dagen, maar een visum gekregen voor 3 maanden totaal. (waar we dus geen gebruik van maken). Ik weet niet of het meer kans heeft als je het voor een korte periode aanvraagt.

Ik heb zelf een ticketreservering geregeld via mijn werk (werk in de reiswereld, dus was een makkie). Ik weet dat een aantal mensen het via www.ticketpot.nl gedaan hebben. Daar vervalt je reservering na 5 dagen als je niet betaald
 :slight_smile:

Succes nogmaals, en bij vragen zijn we er voor je hoor! :slight_smile:

@Cynthia bij ticketpot kan hij ook na 10 dagen vervallen, ligt eraan of je internet betalen of overmaken gebruikt geloof ik :wink:

Nog beter dus :wink:

Hoi Cynthia,

Ook welkom namens mij.
Ook wij zijn bezig om een visum aan te vragen voor mijn vriend.
Mijn vraag is, en daar kan Mutlu of de anderen misschien een antwoord op geven, hebben jullie garant gestaan, want anders moet je toch naar gelang de verblijfsduur het geld, 34 euro per dag, aantoonbaar beschikbaar moeten hebben? en nu lees ik dat als je zoveel dagen aanvraagt je de volle termijn kan krijgen

En wat betreft het leeftijdverschil, in de liefde maakt dat niets uit.
Je moet doen wat je zelf denkt dat goed voelt.
En die vooroordelen blijven.
Zelf ben ik 49 en had 3,5 jaar een relatie met een man die ook een stuk jonger was.
Dit is stukgelopen op zijn legerperiode.
Nu heb ik inmiddels een andere man leren kennen die 9 jaar jonger is, en het gaat geweldig goed.
Ik heb een half jaar bij hem gewoond in Turkije, en heb daar ook gewerkt.
Nu ben ik voor een paar maanden terug in Nederland en hoop volgend jaar daar weer heen te gaan. Met uitzondering van elke maand een weekje daarheen natuurlijk.

Misschien kunnen we via pb of msn eens met elkaar praten

groetjes

Hallo Alicia!
Wanneer er niemand garant staat in NL, moet je vriend inderdaad 34 euro per dag aantonen.
Maar wat je moet aantonen is 34 euro per dag dat je aanvraagt op het formulier. Is dat maar 2 weken, en krijg je uiteindelijk 3 maanden, betekend dat niet dat je voor 3 maanden genoeg geld moet aantonen :wink:
Succes met alles!

1 like

Hoi Alicia,

Even kleine opmerking, denk dat je je een beetje hebt vergist in de namen ;). Wat ik me ook wel kan voorstellen hoor. Je berichtje is gericht aan Cynthia, alleen ik weet natuurlijk niet hoe oud Cynthia is en hoe oud haar vriend is :slywink:. (doet er ook niet toe natuurlijk!) Maar ik (Conny) ben de gene die 46 jaar ben en een jongere vriend hebt. Cynthia is de gene die al eerder een visum heeft gekregen voor langer dan zij in principe hebben aangevraagd. (wilde hiermee alleen maar even de "spraak"verwarring duidelijk maken! :slight_smile:

Maar ik vind het wel fijn om al deze reaktie te lezen en te krijgen! Zegt toch weer genoeg en ik steek er heel wat van op.

Daarom nogmaals dames tot nu toe hartelijk bedankt voor al jullie informatie. En Alicia het lijkt mij ook best leuk om met jou te praten op MSN of via een pbtje! En dat geld natuurlijk ook voor de andre dames! Dus als jullie het leuk vinden stuur me dan maar een pbtje met jullie MSN dan zal ik jullie toevoegen!

Groetjes,
Conny

Ik ben precies de helft van jou Conny
 En mijn vriend ook :wink:

Oké leuk om te horen! Dank je wel. :thumbsup:
En hoe lang kennen jullie elkaar al? Misschien heb ik dat al wel een keer ergens gelezen hoor, maar ben ik het al weer vergeten. ( dat ga je krijgen hé op mijn leeftijd lol2)

hahahaha nou is niet gek hoor meiden om leeftijden namen en dat soort dingen door elkaar heen te halen! Misschien vinden jullie het leuk om mee te kletsen op tlk dit is een topic waar allemaal meiden zitten met dezelfde dingen als jullie en ook over het dagenlijks leven en ergenissen en leuke dingen etc.
Zou leuk zijn, we kunnen wel wat volwassen dames gebruiken :wink:

Oja en garant staan dan heeft je askim geen geld nodig, dus dat scheelt alweer en wat er al gezegd is anders moet hij 34 euro per dag hebben dat hij in nederland is, wat natuurlijk belachelijk is aangezien geen mens 34 euro per dag besteed, maar goed. Dus garant staan is de beste optie, maar let wel, je moet je askim wel vertrouwen! Want garant staan betekend dat jij alle kosten krijgt als hij hem smeert :wink:
OOk moet je een verzekering voor hem afsluiten dit kan het beste bij www.oomverzekeringen.nl of www.oomverzekering.nl weet ff niet meer haha. Dit is een bepaald bedrag die jij per dag betaald zodat hij verzekerd is, dit moet!!

Wat betreft die verzerkering overigens, Oom verzekeringen is vrij duur. Er zijn ook vele verzekeringen in Turkije, dus ook tot €30.000 vergoeden. Zoals bij de Garanti bank, Ak Sigorta, Groupama etc.
Waar je bij Oom verzekeringen voor een maand al gauw €60,- kwijt bent, betaal je bvb bij Groupama maar €18,-

perfect weet ik dat voor de volgende keer :wink: :wink:

Hoi Conny,

Toen ik het berichtje verstuurd had, merkte ik mijn foutje pas op.
Sorry

Ik reageer eigenlijk nooit ergens op, maar dit onderwerp en jouw verhaal sprak me erg aan.

Hoi Dames,

Ik vroeg me af of iemand van jullie het volgende wel eens heeft meegemaakt;

Mijn vriend is vorige week dinsdag naar Idata in Istanbul gegaan voor het aanvragen van een vakantievisum (18 december, 3 weken)
Hij had van mij alle papieren gekregen (garantieverklaring, uitnodiging, loonstroken, bankafschrift). Tevens had hij een ticket en een reisverzekering. Omdat hij op dit moment geen werk heeft vanwege seizoenswerk heb ik een begeleidend schrijven geschreven met daarin de uitleg. Het formulier was netjes ingevuld en hij had nog wat extra formulieren toegevoegd om te bewijzen dat zn familie in Turkije woont.
Hij kwam bij de balie en de medewerker wilde de papieren niet in ontvangst nemen omdat hij geen werk heeft. De medewerker zei; “ga maar naar huis en ga zo snel mogelijk werk zoeken. Kom dan weer terug. Je hebt nog tijd zat om een visumaanvraag te doen”
 Dus daar stond mijn vriend
 Extra heen en weer gevlogen (vanaf Izmir, scheelde 10 lira dan met de bus van 10 uur) en zonder ook maar iets af te hebben gegeven.

Nu is hij dus druk op zoek naar werk en zijn vader die “zelfstandig” ondernemer is wil hem eventueel wel helpen

Toen hij het me vertelde stond ik even te koken van woede
 gewoon omdat ik weet dat sommige Askims van jullie wel een visum kregen (of in behandeling werd genomen) ondanks dat ze geen werk hadden

Iemand dit ooit meegemaakt?

Groetjes Shellie

Hoi Alicia,
Geen probleem hoor, kan de beste over komen. Moet zeggen dat jou reactie me ook wel aansprak. Vind het toch wel fijn te weten dat ik niet de “enige” bent!! Als je begrijpt wat ik bedoel. En misschien is het wel leuk om via MSN onze “ervaringen” te bespreken! Kan me zo voorstellen dat jij net als in mijn geval misschien ook wel het gevoel heb er een beetje “alleen” voor te staan! Maar ik hoop natuurlijk dat, dat niet zo is! Moet ook wel zeggen dat ik me niet zoveel aantrek van wat er om mij heen gezegd en gedacht word hoor! Uit eindelijkis het mijn leven en ben ik een "grote"meid lol2!!! Hoop ik! Wha ha ha, moet zeggen dat ik me nu af en toe ook echt een “verliefde puber” voel hoor! Weet niet wat me over komt, het is zo anders!! Maar erg leuk en ik geniet er dan ook heel erg van!

Mutlu,
Jij ook nog bedankt voor je reactie en het lijkt me leuk om met jullie verder te kletsen op het tlk topic! Heb daar ook al een paar keer een “lees” bezoekje gebracht. Maar wist niet zeker of jullie daar nu ook wel op mijn verhalen of reacties zitten te wachten! Maar ik ga me daar z.s.m. ook even introduceren! Lijkt me wel gezellig!

Miss May,
Ook jij nog bedankt voor je tip m.b.t. de reisverzekering! Alles is al duur zat, dus als we het ergens goedkoper kunnen krijgen dan moeten we dat natuurlijk zeker doen! Ik ga dit mijn vriend ook nog doorgeven!

En Shellie, jeetje hier sta ik ook zeker weer van te kijken! Zoals je al gelezen heb, is het voor ons ook de 1e keer dat we een visum gaan aanvragen en ben daarom ook zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen om te proberen de aanvraag zo compleet mogelijk te maken. In de hoop dat de afwijs kans dan zo klein mogelijk word! Mijn vriend heeft het afgelopen jaar voor zich zelf gewerkt! Hij had een Rent a Car bedrijfje opgezet. Hij is van plan omdat volgend jaar voort te zetten samen met een vriend van hem! De manager van het Hotel waar hij het jaar daarvoor gewerkt heeft, is evt. wel bereid een verklaring af te geven. En nu ik jou berichtje zo lees, denk ik dat wij in dit geval misschien inderdaad dit ook moeten gaan gebruiken! Wat denken jullie meiden? Zit nu een beetje in dubio, je wil natuurlijk altijd “eerlijk” zijn, maar in dit geval weet ik het niet zo zeker!

Groetjes,
Conny

oooh lieverd dat topic is voor iedereen hoor, maar kan me voorstellen dat je denkt een hecht groepie, maar alle nieuwe worden warm onthaald en binnen no time ben je een deelnemer van ons hechte groepie :wink:

1 like