Mutlu: ja ik had al een deel gevonden inderdaad… En hoe komen we aan die vragen?
haha ![]()
Inka1: ik vond t ook n vreselijke lijst. En sommige dingen kloppen idd niet helemaal.
Het hele examen is te verkrijgen bij Bol.com. Ja kan daar t oefenpakket kopen, zitten de juiste boeken bij, met cd’s om te uitspraak te leren. Bestel wel de juiste er is namelijk te veel aanbod om nederlands te leren. Maar alleen aan nederlands heb je niks.
ook via www.naarnederland.nl toch?
klopt helemaal Cynthia.
Heb vannacht wel een spel verzonnen. Wie weet dat ik het wel ga maken ook. Soort memory met die woorden en dan aan de boven kant het woord en aan de onderkant het plaatje en de engelse vertaling (zodat het wel echt duidelijk is wat hij dan leert). Dan moet hij dus de 2 woorden bij elkaar zoeken door ze te lezen en dan omdraaien om te kijken of het ook klopt.
Dat is in het begin natuurlijk lastig, dus beginnen met een paar kaartjes en dan steeds een stukje uitbreiden. Volgende dag een paar nieuwe kaartjes erbij en uiteindelijk kan hij dan steeds meer. Wel een beetje een omslachtige manier misschien en zeker niet de meest snelle. Maar ik denk wel een leuke en nuttige manier.
En dan wel alleen met woorden die ook een beetje uit te beelden zijn natuurlijk.
Wie weet dat iemand anders er ook wat aan heeft, vandaar dat ik het even neer zet.
leuk idee inka, alleen ben ik zo creatief dat het er wel niet van komen gaat hahaha
Hallo,
ik ben en meisje van 19 jaar en mijn askim komt deze winter naar nederland echt super leuk * een wonder dat ie zijn visum kreeg ![]()
Maarrrrr… nu keuren mijn ouders de relatie tussen mij en hem niet goed dus mag die ook niet bij mij in huis. Aangezien niemand van mijn vriendinnen op zich zelf woont ook geen optie.
Heeft iemand een betaalbare oplossing/sugggestie om hem ergens "kwijt"te kunnen?
** denk je alles gehad te hebben:(
Hopelijk hebben jullie een oplossing/suggestie.
Alvast bedankt.
Gr Deborah
Misschien kan hij gaan coachsurfen? Kijk even op hun site. Houdt in dat je bij wild vreemde mensen kan slapen, op zich best een avontuur en misschien een leuke manier om zo samen een beetje rond te trekken in NL.
Ik weet ook nog wel een betaalde slaapplaats. Ik weet niet goed hoe het heet, bed and breakfast of pension ofzo, zit in Amersfoort en ik geloof iets van 17 euro per nacht per persoon en ik dacht inclusief ontbijt. Ik heb daar ooit iemand naar door verwezen en haar is het goed bevallen in ieder geval. Laat even weten als je de gegevens wil hebben, dan ga ik even zoeken.
Hey Debor
Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik ben 18 en heb hetzelfde probleem:(
Mijn askim mag ook niet bij ons thuis:( En dan om de reden dat hij Turk is en Moslim, walgelijke reden gewoon :mad:
Hij kwam vorig jaar naar Nederland, maar mijn ouders moesten er niks van weten.
Nu ga ik volgend jaar op vakantie in Turkije en ga ik hem opzoeken. En volgend jaar ga ik ook nog stage lopen in Turkije.
Het blijft altijd jammer van ouders die je askim niet goedkeuren.
Hopelijk komt het bij jou goed.
Leonie
Leonie, hoe heb jij dat vorig jaar dan gedaan?
Debor sta jij garant voor je vriend dan? want dan moet je toch aangeven waar hij zal overnachten? Heb je geen familie leden waar jullie kunnen verblijven? Misschien tijdelijk een huis huren van direct wonen? is wel super duur, maar ja je zult toch ergens moeten zijn of misschien een jeugdhotel, het nadeel daarvan is alleen dat mannen en vrouwen gescheiden moeten slapen…
Ik kan het zo niet bedenken, maar wel echt vervelend voor je, ben je blij dat hij komen mag, gaat het nog niet zoals je het zou willen…
Hij had zelf een verblijfplaats kunnen regelen.
Dus ik had met hem afgesproken waar we elkaar zouden ontmoeten.
Hij is 3 dagen in Nederland gebleven, omdat hij moest werken.
Door af te spreken op verschillende plaatsen, was het goed te doen. We hebben het heel gezellig gehad.
Maar om af te spreken met hem kosten ook moeite, want mijn ouders keurden dat nog niet goed, maar daar luisterde ik dan niet naar.
Leonie
Je kunt inderdaad ook zelf starten met je SSK… Kost wel vrij veel geld!
Uhm, ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik zie reacties uit 3 verschillende topics in 1 topic, heel vreemd.
Dat komt omdat de beheerders alles over het visum bij mekaar wilt houden ![]()
O, maar dat is wel een beetje onhandig zo. De een heeft het over vragen voor inburgering, de volgende over een slaapplaats voor haar vriend en dan weer iemand over SSK. Kan je die topics dan ook nog los van elkaar zien? Of moeten we gaan spitten naar informatie?
inka we zijn er nog niet overuit hoe het wel moet, maar voorlopig leek het ons handiger om alle info bij elkaar te hebben aangezien we nu 20 dezelfde vragen krijgen.
Maar nee optimaal is het nog niet vandaar dat we nog aan het kijken zijn hoe we het wel optimaal kunnen krijgen! ![]()
Inderdaad misschien onderverdelen in elk geval in
- vakantievisum
- mvv/inburgering
- verblijfsvergunning TR/emigreren
Om maar een voorbeeld te geven ![]()
En dan met die topics verder met de vragen.
Wanneer er weer losse vragen komen, deze verplaatsen in de daarvoor bestemde topics denk ik dan…
En als je iets niet kunt vinden, kun je altijd de vraag stellen in het topic natuurlijk. Of als het niet duidelijk genoeg is ![]()
miss may ik ga binnenkort ff kijken met beppie1 hoe we het doen gaan, maar we moesten allebei werken en dus is het er verder niet van gekomen en morgen ben ik ook druk, dus we vinden idd wel een oplossing! Maar nu nog ff niet haha, nu is het nog ff zoeken ![]()
@Mutlu prima hoor
als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel van je ![]()
haa dank je zal ik zeker doen, want heb vandaag al 5 keer beppie1 lastig gevallen dus kan er nog wel 1 bij hahaha
Ah, Mutlu zo. Nou blij dat het nog gaat veranderen dan. En die indeling van Missymay lijkt me wel overzichtelijk.
Hoi Mutlu en alle overige Forumlezers,
Mijn naam is Conny, en ik lees al een tijdje mee op deze leuke site. Waar ik inmiddels heel veel informatie heb kunnen verkrijgen. En ook merk dat we min of meer allemaal in het zelfde "schuitje"zitten. Als we onze vriend naar nederland willen laten komen.
Ik vraag me dan ook af hoe de vriend van Mutlu het alsnog voor elkaar heeft gekregen toch een visum te verkrijgen! Mijn vriend zit een beetje in de zelfde situatie op dit moment, geen werk, geen ssk, wel een auto! Hij heeft wel mijn garantverklaring van de Gemeente en alle overige stukken die van mij daarvoor van toepassing zijn. Maar geen ssk dus en geen loonstroken, en daar maak ik me nu best wel een beetje zorgen om. Hij kan waarschijnlijk wel een verklaring krijgen van zijn oude werkgever waaruit blijkt dat hij wel weer terug moet naar Turkije! Maar is dat voldoende? Hoeveel kans maken we op een Visum in deze situatie?
Ik hoop dat Mutlu me hier een antwoord op zou kunnen geven! En misschien ook zou willen vertellen wat zij als bezwaar hebben aangegeven na de afwijzing! Onze hoop is nl. een beetje in de "schoenen"gezakt!
We willen nl. heel graag dat hij hiernaar toe komt voor een maand of langer, om eindelijk eens te kunnen zien hoe het leven er hier aan toe gaat!
Alvast bedankt,
Conny
Hallo Conny,
hier even een reactie van een kennis van mij die contact heeft gehad met de ambassade:
De problematiek in de toeristenbranche is hun bekend. Als optie werd gegeven dat hij van zijn (voormalig) werkgever een verklaring mee zou nemen bij de aanvraag waarin die verklaard dat hij er ieder seizoen werkt (sinds wanneer en op welke manier) en dat hij bij aanvang van het seizoen er weer gaat werken. Dit is wel een bekende optie voor bewijs van terugkeer, want deze staat ook op de lijst van iData.
Je kunt ook bijvoorbeeld bij je uitnodigingsbrief/garantstelling nog een persoonlijke brief bijsluiten waarin je de situatie uitleg, zodat ze dit mee kunnen laten wegen op de beslissing van de visumaanvraag.
Tevens werd er gezegd dat het altijd verduidelijkend werkt wanneer de visumaanvrager een persoonlijke brief bijsluit waarin hij uitleg geeft over zijn persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld of hij broers en zussen heeft, of die nog in Turkije wonen. Wonen zijn ouders nog in Turkije, is hij moreel of financieel verantwoordelijk voor iemand in Turkijk etc. In iedergeval opties om aan te tonen hoeveel hij is verbonden met Turkije.
En uiteraard OOK het bewijs van bezit van z’n auto toevoegen ![]()
Mutlu kan je hopelijk meer helpen ivm het bezwaarschrift.