Ik verplaats dit naar Turkse Vakantieliefdes.
Kijk eens op de site van de IND. Daar kun je alle info vinden en ook brochures en zo aanvragen.
Voor een vakantievisum moet je een uitnodigingsbrief sturen, je kan die zelf schrijven, maar er moet ook een officieel document bij. Een garantstelling, die kun je ophalen bij je plaatselijke gemeentehuis. Daar zijn wel wat kosten aan verbonden, ongeveer 5-6 euro. Wat er verder nog bij moet, moet je dan maar even opzoeken op die site van de IND.
Dan zal je vriend verder in Turkije zelf van alles moeten regelen, er zijn een aantal punten waaraan hij moet voldoen, bijv of hij al in dienst is geweest, een werkgeversverklaring, hij moet verzekerd zijn enz.
Succes ermee en hoop voor jullie dat het gaat lukken!
Ik ga mee met de site van Cynthia daar staat alles op.
Heb je naar aanleiding van dat nog vragen, kun je natuurlijk altijd hier weer je vragen stellen ![]()
Volgens mij staat er nergens dat hij geen moeite wilt doen, maar hij heeft wel hulp van zijn geliefde nodig ze moet naar de gemeente gaan voor een uitnodigings brief, voldoen aan genoeg inkomen als ze garant voor hem wilt staan etc.
Was het maar zo makkelijk dat iedereen daar ff vrij kon vragen, ticket kon boeken en even naar nederland ging voor een paar weken. Ik weet niet wat u/jij weet over een visum aanvragen, maar het is niet zoals wij die het kopen aan het locet in turkije⦠helaas!
caro ik weet niet hoelang je al verliefd bent, maar dit zijn vaak stappen die je onderneemt als je al wat langer bij elkaar bent, bedenk dat het echt moeilijk is om hem hier te krijgen en het gaat veel geld kosten, dus mocht het zo zijn dat je hem deze zomer hebt ontmoet ga dan alsjeblieft nog een keer of 2/3 die kant op voordat je hier aan gaat beginnen! natuurlijk moet je het zelf weten, maar het is een advies!
Handig dit
ik ben nu ook een brief in elkaar aan het zetten.
Hoi meiden ik heb een beetje jullie verhalen doorgelezen en eigenlijk heb ik hetzelfde probleem mijn Askim is nog in Turkije en wil graag naar mij toe komen⦠Ik weet alleen niet hoe zit het met visum en hier kunnen blijvenā¦moet ik het aan hem sturen of kan hij het zelf regelenā¦:wub: bedankt voor het antworden güzel gün ![]()
Beschikt je askim zelf over de financiele middelen of ga je garant voor hem staan? Zoek het forum anders even door⦠staat heel veel info over het visum!
Succes!
En als je er niet uitkomt mag je me altijd een priveberichtje sturen met vragen ![]()
Site van de IND staat heel duidelijk beschreven wat de eisen zijn zowel voor kort (drie maanden) als lang visum SUCCES
of www.idata.com.tr
staan ook alle benodigdheden op en hoe je het moet aanvragen
Ik heb vandaag me brief opgehaald bij de gemeentehuis, (garantie)
Nu moet ik hem naar hem sturen in Turkije, heb iemand enig idee
hoe turkse adressen in mekaar steekt?
klinkt misschien stom maar je moet natuirlijk het orgineel sturen, mar geen idee hoe
ik zijn adres op de envelop moet schrijven haha
kunnen jullie me helpe?
Alvast Bedankt!
Je mag me zn adres wel even sturen in een prive berichtje
dan zet ik hem wel eventjes hoe je hem moet neerpennen ![]()
Bedankt meiden voor het hulp, maar nu kan het ff niet⦠we hebben allebei niet genoeg geldā¦dus moet maar ff w8en en af en toe denk ik dat het goedkoper zou zijn als ik daarnaartoe ga met vakantie
wij zien het wel
Hallo Franka,
Ik heb een ƩƩnmansbedrijfā¦therapie en trainingen.
Ik heb contact met een turkse man die ik op uitnodiging van mijn bedrijf naar nederland voor een korte tijd wil halen, zodat hij hier een paar trainingen voor mijn bedrijf kan geven.
Kun je mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken?
Met vriendelijke groet,
Melek
Melek, dit topic is uit 2005!
De mensen van toen zijn er vaak niet meerā¦
Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven, maar de meeste mensen halen mensen hierheen ivm een liefdesrelatie, en hoe dat is op zakelijk vlak kunnen velen denk ik niet beantwoordenā¦
Heel veel succes!!!
Melek : bij de IND kun je hierover alle informatie vinden/aanvragen.
Succes
Of op www.idata.com.tr Daar staat precies per type visum wat ervoor nodig is.
Succes!
Hoi Franka,
Een vraagje over een vısum verkrijgen voor mijn vriend.
Je hebt 4 maanden SSK sigorta nodig om je visum te verkrijgen.
Kan je die ook zelf afsluiten ın plaats van je baas.
Mijn vriend werkt als zelfstandig masseur bij een hammam, dus die verzekering wordt niet betaald.
Of zijn er andere opties?
Alvast bedankt.
Kan iemand mij vertellen wat te doen als de werkgever geen papieren wil geven voor de visum aanvraag alleen de de loonstroken, werkgeversverklaring, en SSk. De inschrijving kamer van koophandel, inschrijving handelskrant, enz wil hij (het hotel 5*)niet geven.
Vorig jaar ook al visum gehad voor 50 dagen maar hij werkte toen in een ander hotel die wel de papieren wilde geven, mijn vraag nu is dit een groot probleem verder hebben we werkelijk weer alles of valt het wel mee omdat hij eerder een visum heeft gehad en keurig op tijd is teruggekeerd?
graag jullie ervaringen.
groetjes Rover