Filiz: je zou even op de website van de IND moeten kijken… Daar staat precies op wat er nodig is!! Succes! :dag:
filiz wat wil je precies weten??
Ik vind het soms een beetje jammer dat er verkeerde antwoorden worden gegeven, daar heeft niemand wat aan en het brengt spook verhalen met zich mee, een hoop verwarring en dus onduidelijkheid.
Ik heb mijn vriend afgelopen december naar Nederland gehaald en heb een hoop informatie gevonden officiele informatie op de site van de IND dus ik raad aan daar de informatie vandaan te halen, of van een andere officiele site. Ik wil nog kort op dingen die hiervoor zijn beschreven reageren hoe ik het heb ervaren en wat wij hebben ingediend
Het is zo dat hij inderdaad een verzekering moet afsluiten ook jij kan dit overigens regelen, voor iedere dag dat hij in Nederland verblijft betaal je een vast bedrag, dit is niet zo bijzonder veel geld als het maar om een week of twee gaat, hoe langer het verblijf, hoe duurder het wordt aangezien je per dag betaald. Ik heb dat toen bij OOM gedaan
Het is niet altijd zo dat jij zelf of je ouders garant hoeven te staan (het kan wel) er is ook een mogelijkheid dat hij zelf 34 euro per dag dat hij in Nederland verblijft op zijn bankrekening heeft staan, dit bankafschrift moet je dan laten zien bij de ambassade
De uitnodigingsbrief schrijf je zelf met jou motieven en je beweegredenen om de betreffende persoon naar Nederland te halen, daarnaast laat je je handtekening legaliseren bij de gemeente, dat wil zeggen je gaat naar het loket je betaald 15 euro (bedrag afhankelijk van de gemeente waar je woont) en je krijgt een papier mee die je partner mee moet nemen naar de ambassade
Hij moet een terugkeer garantie hebben meestal gaat dit in de vorm van een universiteitsverklaring of een werkgevers verklaring maar ook hier zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden op, aangezien er meerdere redenen zijn tot terugkeer het moet iniedergeval wel aannemelijk zijn!!!
Je moet bezitten over een reservering van een retourticket voor de desbetreffende datums van aanvraag
Hij moet inderdaad een geldig paspoort hebben, en hij moet met alle benodigde documenten naar de ambassade in Istanbul of Ankara (afspraak maken) om ze persoonlijk in te leveren
Er staan intussen genoeg reacties met goede websites waar de informatie correct en compleet weergegeven wordt heel veel sterkte voor alle meiden die hun vriend kennis willen laten maken met Nederland!!!
beste,
ik heb een leuke vriend ontmoet,en ik wil heel graag die jongen laten overkomen naar belgie,nu wil ik zelf garant staan voor die jongen,das geen probleem,maar die is 22jr en juist gedaan met school,woont ook thuis bij zijn ouders,zou dit problemen geven?ik betaal alles,reiskosten,logeert bij mij en mijn ouders thuis,dus hier heeft die niks van onkosten.
Enige tips?groetjes dominik,xxx
Heeft hij een baan/contract? Dat zou namelijk als terugkeer garantie kunnen gelden, heeft hij zijn dienstperiode al gedaan?
Deze dingen hoeven niks te betekenen, maar als dat allemaal zo is dan zou het makkelijker kunnen worden/zijn!
hey,nee die jongen is net afgestudeerd twee weken geleden,en moet zijn dienstplicht nog voldoen voor zijn 25ste geloof ik volgens die me zei,en wou dat heel graag doen omdat dit veel betekent voor hun in turkije naar het schijnt.
Hallo,
Ik heb een Turkse vriend woonachtig in Antalya en wil deze graag uitnodigen voor een vakantie van 3 weken eind dit jaar. We weten welke documenten vanuit Nederland en Turkije geregeld dienen te worden.
Maar ik heb de vraag wat ik het beste in de uitnodigingsbrief kan schrijven. Ik heb vernomen dat je beter niet kunt beschrijven dat je een relatie hebt. Mijn ouders willen ook de brief schrijven en aangeven dat we hem als gezin hebben leren kennen op vakantie in Turkije en al een aantal keren daar zijn geweest.
Maar wie kan hem het beste ondertekenen? Want mijn vader heeft nog nooit gevlogen ivm vliegangst. En mijn moeder is 1 maand geleden nog in Istanbul geweest en hiervoor is zij 2 jaar geleden voor het laatst in Turkije geweest.
Trekken ze de paspoorten ook na van diegene die de uitnodiging stuurt?
Mijn vader wil wel garant staan, want hij heeft een eigen bedrijf dus dat zijn goede papieren. Maar is het dan misschien beter dat hij ook de uitnodigingsbrief stuurt?
En nog een vraag m.b.t. bovenstaande. Van welke pagina’s van het paspoort dient een kopie gemaakt te worden? Want anders kan mijn vader misschien de uitnodiging ondertekenen.
Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij hiermee helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alvast bedankt!
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/images/smiles/heheblij.gif
ik zou de uitnodiging in jouw naam doen en niet die van een ander, want je moet kopieen meesturen van het paspoort en ook de stempels en visums en daar kunnen ze het gelijk uithalen of de waarheid wordt gesproken!
Ik heb gewoon benoemd dat we een relatie hebben en ik geloof de meeste van de meiden die een uitnodigings brief hebben verstuurd, maar dit is mijn mening, misschien denken andere er anders over, maar zeker niet een leugen over ontmoeten opschrijven.
Je moeder is in istanbul geweest dat is een andere stempel dan antalya en dus gelijk een nee als ze denken dat het niet naar waarheid is ingevuld!
veel succes en ik zou er nu alvast mee beginnen, want het kan allemaal allemachtig lang duren!
Sommige horen in 5 dagen tijd of hij mag komen of niet.
Ik zelf ben er vanaf 15 april mee bezig en moet nu weer maximaal 3 maand wachten.
succes
Hoi wij hebben er ook lang over nagedacht wat er in de brief moet komen te staan en uiteindelijk besloten dat eerlijk het langste duurt niet met alle details natuurlijk maar wel dat we een relatie hebben en dat ik hem nederland wil laten zien net zoals hij me altijd turkije laat zien. Ze kunnen tegenwoordig veel meer natrekken dan dat jij denkt en zou ik ook geen enkel risico mee nemen helemaal niet als je je later misschien in Nederland wilt vestigen. Wij hadden vrij snel visum maar zoals je leest bij mutlu kan het ook heel anders lopen wens je heel veel succes!!!
Bedankt voor de reacties!!
Maar mutlu waarom duurt het dan bij jou zo lang?
En hoe lang heeft het bij jou geduurt Tessa?
En waar hebben jullie de aanvraag gedaan, Istanbul of Ankara?
Ik heb er inderdaad aan gedacht om gewoon de uitnodigingsbrief zelf te sturen ivm toekomstplannen om ons hier te vestigen. En dat mijn vader de papieren bij de gemeente gaat halen. Omdat hij goede papieren heeft ivm een eigen bedrijf.
Ik hoop echt dat het gaat lukken, want ik wordt er gek van!
Ik hoop het ook voor je wij hebben onze aangifte gedaan in Ankara na het persoonlijk inleveren van de papieren moesten we twee dagen wachten en kregen toen het paspoort terug gestuurd met daarin het visum
Bij mutlu wilde ze nog meer gegevens van haar kant dat ging 2 weken tot 3 maanden duren de gevraagde papieren heeft ze ingevuld en vervolgens hebben ze die niet open gemaakt daarop werd het afgewezen daarna heeft ze bezwaar gemaakt, en dat kan nu weer 1 tot 3 maanden duren, dus is nog even afwachten
Zo zie je maar dat iedere situatie anders is en dat ook iedere situatie anders behandeld wordt
Heel veel succes met het aanvragen van jullie visum
ps Tamaar ik heb al even antwoord gegeven voor je hoop niet dat je dat erg vindt
Hallo Tessa,
Bedankt voor je reactie!!
Ja ik heb het met hem besproken en ik wil het liefst ook gewoon eerlijk zijn, want dan kun je jezelf ook niet snel verspreken. En hoef je niet overal op te letten.
En het is dat inderdaad elke aanvraag anders wordt behandeld.
Ik ga nu in september, vandaag precies over 10 weken :), weer naar hem toe voor 10 dagen. En begin november ben ik 3 weken daar en dan willen we de aanvraag gaan doen voor eind december.
Zou dat tijd genoeg zijn? En werden hem moeilijke vragen gesteld bij de aanvraag?
:zon02: Guanita
thanks tessa nou zo dus hahahaha daarom duurt het lang! maar als je toch in september gaat waarom doe je het dan niet hij moet binnen 3 mnd gaan vanaf het moment dat hij een ja heeft dus stel dat je half september ofzo gaat kan hij precies half december in nederland zijn en mocht het allemaal zolang duren als bij ons dan ben je iig nog voor je gevoel optijd geweest!
mijn vriend is istanbul geweest voor die tijd moesten we bellen voor een afspraak dat kon pas 2 weken later dan dat wij dachten. daarna weet je wat er gebeurt is;) en ik ben dus nu vanaf 30 april aan het wachten en moet dus weer misschien wel 3 maand wachten. dus dan ben je een half jaar verder als het een beetje tegen zit!
Hoi mutlu,
jij ook bedankt voor de reactie!
Ja ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan en hoop dat we het visum snel krijgen. Vandaar dat ik me ook zo vroeg aan het voorbereiden ben op alles, zodat ik weet wat we moeten hebben.
In september is hij aan het werk, dus dan kan hij niet gaan. Maar hij gaat deze week de ambassade in Ankara bellen of het tijd genoeg is om in november de aanvraag te doen of dat het beter is om deze eerder te doen. En dan neemt hij gewoon een paar dagen vrij.
Hebben jullie nog verdere tips voor de aanvraag??? Of hoe hebben jullie het allemaal geregeld??
Ik lees nu zoveel overal…
Ik zal in ieder geval de uitnodiger worden en mijn vader de garantsteller, omdat hij een eigen bedrijf heeft en goede papieren heeft. Hoewel ik zelf ook garant zou kunnen staan. En dien ik verder als referent nog papieren mee te geven dan alleen de uitnodigingsbrief en kopie van het paspoort?
Bye Bye :dag:
p.s. Altijd fijn om lotgenoten te hebben ![]()
Hallo,
Wie heeft er ervaring met I-data???
Bye Bye :dag:
sorry weet niet eens wat het is…
guanita je moet 3 loonstroken mee nemen of in jouw geval denk jaar opgave van je vader zijn bedrijf ofzo zou het ff navragen. uitnodigings brief, kopieen van je paspoort ook van je visums naar turkije, normaal een vast contract maar bij jou is dat anders. dus ik zou gewoon ff bellen voor informatie naar het ind.
veel succes meid ik hoop dat het jullie gaat lukken! als me nog iets te binnen schiet hoor je het wel van me!
oja een schengen formulier die kan je gewoon downloaden op internet!
Volgens mij is het zo dat de persoon die uitnodigt en de persoon die garant staat dezelfde persoon moet zijn!!! Kijk dit nog even na voor de zekerheid!!!
ik kan je er ook niet mee helpen, want ook ik weet niet wat het is,hahah
sorry ![]()
moetje die nou echt zelf schrijven???
Want ik kan bij mij bij t gemeentehuis een blanco brief ophalen, die moet ik invullen, en daar een handtekening zetten-- dan word ie gelegiseerd ofzoiets hahaha)
En moet k alleen een id bewijs laten zien =O
En dat blijkt oook nog een garant te zijn…
Hmm en dan moet ik die dus opsturen naar de ambassade. Of een faxx sturen naar askim- en t origineel zoiezo meenemen als ik hem ga ophalen van t vliegtuig…
snap er niks meer van hahaha