maro ik wilde even mijn complimenten geven jij weet er echt veel vanaf en helpt die meiden erg goed!
wilde ik even zeggen!!!
fijne dag,
groetjes mutlu
maro ik wilde even mijn complimenten geven jij weet er echt veel vanaf en helpt die meiden erg goed!
wilde ik even zeggen!!!
fijne dag,
groetjes mutlu
ok dankjewel, nu is alles heel duidelijk voor mij, had al navraag gedaan maar in de kleine gemeente in Belgie waar ik normaal woon weten ze er bijna zelf niets van.
wees gerust we trouwen niet enkel voor de verblijfsvergunning, mijn vriend zou er zeker niets op tegen hebben hier in turkije te blijven wonen,integendeel.
bedankt voor de heel nuttige info!! je weet er idd heel veel van.
Hallo! Om even in te haken op de vraag van een opleiding NA de inburgeringscursus… Het enigste wat mijn man heeft aangeboden gekregen is een lening via de IBH groep om een opleiding te gaan doen. Werd voor hem dus niet helemaal betaald/vergoed…En geld lenen voor een opleiding is vaak een groot bedrag, met veel rente! Niet echt gunstig.
Groetjes Marieke
Hi Mitzy,
Ik ben heel benieuwd of het inmiddels is gelukt?! en hoe het bij de advokaat is afgelopen. Net als andere hier zou ik hem ook eerst een uitnodigen op een vakantievisum en eens kijken hoe het allemaal gaat voordat je naar belgie gaat enz. NL is heel anders dan Turkije, hij is hier misschien wel heel anders in real life dan op vakantie…
Ik wil je ook waarschuwen het aanvragen van een mvv is een langdurige, stressvolle en kostbare procedure. De inburgering, het mvv zelf, de verblijfsvergunning, de tripjes naar de ambassade, alle officiele documenten en de eerste +/- 3 maanden als hij wacht op de verblijfsvergunning mag hij niet werken en daarna liggen de banen ook niet echt voor het oprapen op dit moment, het gaat echt het nodige kosten. Ik zeg het niet om je tegen te houden maar wel om heel goed na te denken. Voor een positief einde wij hebben het ook gedaan en ik ben inmiddels bijna 2 jaar getrouwt met een super man en wij hebben afgelopen september een hele lieve zoon gekregen…de aanhouder wint
succes!
groeten Lenah
nou ik ben dus niet naar de advocaat geweest omdat meneer niet meer wil hij heeft ruzie met zijn vader en hij moet nu gaan scheiden ,hij wil zelf niet scheiden en hij heeft ook nog geen scheiding aan gevragen,maar hij zit nu zelf in zak en as en hij weet zelf niet meer hoe of wat,heb ook al gezegd dat ik bereid ben om naar turkije te komen maar dat wil zijn familie niet.
van de ene kant zeg ik waarom laat jij je gebruiken door de vader en luister naar de vader want als je niet wil dan wil je niet ,misschien denk ik weer anders dan de rest maar zo zie ik het
maar hij heeft ook al te kennen gegeven als ik moet scheiden dan ben ik weg uit izmir en wil ik mijn familie nooit meer zien dat zijn zijn woorden en heeft hij ook gezegt
ik heb hem gezegd dat ik zelf geen scheiding accepteer en dat hij gewoon naar nederland kan ,en nu gaat het voor hem een stuk makkelijker omdat hij nu ook sinds vorige maand werk heeft.
maar zover het er nu voorstaan we staan allebei even machteloos
hij wil niet scheiden en ik wil niet scheiden maar zijn vader wil dat hij gaat scheiden dus laat ik het zo zeggen zit nu in gevecht met mijn schoonvader en mijn man die staat machteloos en staat infeite alleen
door zijn vader is hij heel zijn vertrouwen in nederland kwijt geraakt
maar we hopen dat dit zo spoedig mogelijk voorbij zal zijn
hou jullie wel op de hoogte
want in zijn hart wil hij toch niets liever naar nederland en dan nooit meer terug naar zijn familie,hij heeft het echt gehad met zijn familie
Fuega, ik vind het een vaag verhaal. Als je man niet wil scheiden maar wel wil breken met zijn familie dan zie ik het probleem dus niet…
hoi allemaal. het is heeeeeeeeeeel erg moeilijk om aan een touristen visum te komen voor je vriend of vriendin.zelf hebben wij het twee maal aangevraagt 2 keer binnen 2 werk dagen is het aan vraag verzoek afgewezen.omdat er gevaar was dat ze niet terug zou keren .inmiddels ben ik met haar getrouwd.heb ook een derde verzoek gedaan.na twee werkdagen hoorde we dat onze papieren voor de visum aanvraag naar het i.n.d rijswijk z-h gestuurt zijn.ik zelf ben naar nederland terug gegaan.en daar lagen de papieren al klaar voor de vierde aanvraag.ik vroeg het ind waarom het allemaal zolang duurde. kreeg een eerlijk antwoord.dat ze met de eerste twee aanvragen niks doen.ik ben een hoop geld kwijt en weet nog steeds niet of ze een visum krijgt om mijn land en kinderen te mogen bezoeken. LEO EN NEZ
.
Ey Leo,
Ik ben vorig jaar November getrouwd in Turkije. Ik ben ook woonachtig in Turkije en verblijf daar op basis van een verblijfsvergunning. Echt zo makkelijk hoe dat hier gaat! Nu ben ik zwanger en over 3 weken uitgerekend. Ben al een tijdje niet naar Nl geweest ivm de zwangerschap. Nu willen wij met t hele gezin, dus mijn man, ons kindje en ik, na de zomer naar Nederland. Zou mijn man en de vader van mijn kind graag willen voorstellen aan de rest van mijn familie zoals mijn omas. Die kunnen ivm ouderdom nou eenmaal niet naar Turkije komen. Tevens wil ik hem laten zien waar ik ben opgegroeid ivm de opvoeding van onze kleine. De problemen die je tegenkomt met het aanvragen van een visum is ongelofelijk. Het liefst verblijven we een paar maanden in Nederland en dan zou het mooi zijn als hij zou kunnen werken aangezien we tegen die tijd een kleine hebben en anders op onze spaarcentjes moeten gaan teren… Maar gaat dat niet dan is een vakantievisum al heel mooi. Maar het is een drama! Ik wil jou iniedergeval succes wensen en hoop dat je vrouwtje een visum krijgt! Laat t ons weten. Gr x
Leo, vervelend dat het bij jullie zo moeilijk is gegaan, maar wat jij schrijft klopt echter niet. Het is zéker niet onmogelijk een visum voor je partner aan te vragen. En dat de eerste aanvragen simpelweg niet in behandeling zouden worden genomen is al helemaal de grootst mogelijke onzin. Er zijn zat mensen die wel bij de eerste keer meteen een visum krijgen. Je moet echter wél zorgen dat je aan alle eisen voldoet en belangrijkst, dat je een goed bewijs van terugkeer hebt. Alle informatie vindt je op http://www.mfa.nl/turkije, zowel in het Nederlands als in het Turks. En áls het visum dan toch wordt afgewezen vanwege onvoldoende bewijs van terugkeer, moet je altijd in bezwaar gaan, dan wordt het daarna vrijwel zeker alsnog toegewezen.
Faithful, werken op een toeristenvisum mag sowieso NIET! Dus daar kun je alvast rekening mee houden. Als jij ook in Turkije woont zal het geen grote problemen opleveren voor jullie een visum aan te vragen omdat onder meer jouw verblijfsvergunning meetelt als bewijs van terugkeer. Je kunt een visum aanvragen voor maximaal 90 dagen. Zie de link hierboven
sorry eylem.ga nou niet zeggen dat het niet klopt.het is wel degelijk waar wat ik heb geschreven ,hoe moeilijk het is om een visum aan tevragen.een keer is mijn vriendin van uit izmit naar de hollandse consulaat te istanboel
geweest met alle benodigte documenten.2 dagen later afgewezen. er was een verdacht dat ze niet terug zou keren naar turkye.de tweede keer was ik er zelf bij .ben te woord gestaan door een turkse man die mij in het engels vertelde.(hij kon geen hollands)dat alle papieren in orde waren.en dat ze doorgestuurd werden naar holland. na twee dagen weer een afwijzing met de zelfde gronden.met andere woorden.onze papieren zijn nooit naar nederland gestuurd.ik ben met mijn vriendin in turkye in het huwelijk getreden.(IK WILDE IN HOLLAND TROUWEN)heb het consulaat weer gebeld .en mocht weer met nieuwe documenten voor en visum aanvraag langs komen.dat heet drie keer een hoop onkosten.maar toen is mij wel verzekert dat er dit keer werk van gemaakt zou worden.twee dagen later paspoort weer terug van ups.en een schrijven dat alles naar het i.n.d te rijswijk is gestuurd.daarop ben ik zelf weer terug gekeerd naar voorburg . en ja hoor de NIEUWE 4 de aanvraag was nu bij mij aangeland.ik ben toen naar het i.n.d gegaan om die aanvraag te doen.dat ging netjes en ik ben geholpen met het in vullen van de visum aanvraag. daar werd mij ook verteld dat ze met de eerste 2 aanvragen niks is gebeurd… geloof me eylem…dat werd mij bij het i.n.d meedegedeeld .ik wacht inmiddels alweer 11 dagen op een antwoord. eerstens is er geen gevaar dat ze niet terug zou keren.mijn vrouw heeft haar kindere haar broers ouders fam.een eigen huis met een stuk land ik zelf ben 61 heb pensioen.en ik wil zelf niet in dat koude holland wonen. dus vertel me . waarom doen ze hier in holland zo moeilijk…groetjes van leo en nezihe
ennn eylem ik heb mensen gsproken die wel na de tweede keer een 90 dagen visum kregen…nadat ze eerst 15000 euro als borg gestort hadden. is dat dan de weg die we tegenwoordig moeten bewandelen .om mijn vrouw aan mijn fam voor te stellen. het is verdomd moeilijk om legaal je visum aan te vragen. waarom worden mensen uit turkye zo schandalig laf behandeld…en zeg niet dat het onzin is en het bewijs van terug keer bestond alle drie de keren uit vliegtuig tickets die vol betaald waren .en waar we nu voor het grootste gedeelte naar kunnen fluiten.dus hou op met te zeggen dat het onzin is.
Hallo Eylem,
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat werken op basis van een toeristenvisum NIET mag. We waarom daarom aan t twijfelen om een verblijfsvergunning aan te vragen voor een jaar zodat hij wel de mogelijkheid heeft om te werken. Echter denk ik dat dit NOG moeilijker word dan een vakantievisum. Tevens hebben wij niet de intensie om in Nederland te wonen. We zien wel hoe t loopt. Hoop dat t allemaal gaat lukken na het seizoen.
xx
uhmm …:redface: schaam
we waarom daarom is GEEN nederlands…
Maar bedoelde dus te zeggen dat we daarom twijfelen om een verblijfsvergunning aan te vragen, maar ga er vanuit dat ondanks t slechte Nederlands dat nog wel doorkwam ![]()
xx
Beste Leo, ik geloof best dat het hele verhaal voor JULLIe zo moeizaam is gelopen en dat is ook heel vervelend. Maar geloof me, ik ken veel meer verhalen bij wie het wél gewoon goed is gegaan, gelukkig. Om maar een voorbeeld te noemen: mijn man heeft bij onze eerste visumaanvraag meteen een visum voor 45 dagen gekregen en de tweede keer meteen voor 90 dagen, zonder enig probleem. En zo ken ik er veel meer. En dat is echt zonder die borgsom waar jij over spreekt, dat zijn gewoon visa met een garantsteller.
Waarom zijn jullie niet meteen de eerste keer in bezwaar gegaan tegen onvoldoende bewijs van terugkeer? Dan was het visum hoogstwaarschijnlijk alsnog gewoon toegekend. Wat het IND bedoeld met dat er met jullie eerste 2 visumaanvragen niets is gebeurd, is dat deze direct door het consulaat zijn afgewezen en niet zijn doorgestuurd.
En wat betreft bewijs van terugkeer: ik had je, helaas, van tevoren kunnen vertellen dat een vliegticket zeker onvoldoende bewijs van terugkeer is. Dat staat ook overal, onder meer op de site van de ambassade zelf. Een terugticket is een vereiste voor een visum maar DAARNAAST moet je bewijs van terugkeer aantonen, bijvoorbeeld door een werkgeversverklaring, eigendomsbewijs van een woning, een schoolgaand kind etc.
Ik wil je verhaal niet onderuit halen, maar je leest zo ontzettend veel spookverhalen over visumaanvragen en vaak blijkt toch helaas dat de fout echt niet alleen bij het consulaat ligt maar ook doordat mensen niet voldoende op de hoogte zijn van de visumprocedures voor Nederland. Jezelf goed inlezen en van tevoren laten informeren kan veel ellende voorkomen.
Hoi Faithful, ik begreep je hoor cheer
Het lijkt me inderdaad heel erg veel tevergeefse moeite een verblijfsvergunning aan te vragen als jullie niet de intentie hebben in Nederland te blijven. Sowieso kost dat zo ongeveer 1000 euro, je man moet een inburgeringsexamen buitenland doen en moet eenmaal hier ook inburgeren etc…Dat is er echt op gericht in Nederland te blijven. Dus daar zou ik persoonlijk in jullie geval niet voor kiezen. Plus dat jij dan eerst naar Nederland zou moeten om een baan te zoeken waarmee je aan de inkomenseis voldoet etc. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Ik lees trouwens nu dat je over 3 weken bent uitgerekend, wat leuk, gaat alles goed? Ik ben zelf over anderhalve week uitgerekend! :wub: cheer
Wow Eylem, ben je al zover??? Sterkte met de laatste loodjes!! :kus:
Beste medemens,
Ik wil mijn verloofde hierheen (NL) brengen voor paar maandjes (minder dan 3 dus).
Ik voldoe niet aan de eisen en voorwaarden die ze hebben opgesteld, maar ken iemand die referent wil zijn voor mij ![]()
IK ga dus binnenkort langs de gemeente om een uitnodigingsbrief aan te vragen, en daar vragen ze een geldige paspoort/id bewijs en de gegevens van diegene voor wie je het aanvraagt.
Alleen wat ik daarna moet doen weet ik eigenlijk niet precies.
Heeft er iemand meer voldoende informatie hierover, please reply !
Groetjesss
Ik verplaats je vraag naar het subforum: Turkse Liefdes
De dames daar hebben hier vast meer ervaringen mee dan wij.
Hopelijk gaat alles goed komen en kan je je verloofde snel ons land laten zien
Groet
Beppie1