Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Heej allemaal!

Om iemand vanuit turkije naar nederland te krijgen voor een weekje moet ik dus een uitnodiging sturen? Waar vraag ik dit aan of zijn hier nog speciale eisen aan verbonden? Heb ergens gelezen dat je dan naar het gemeentehuis moet? Hoe werkt dit precies?
Ik hoop op een snel antwoord:)!

Groetjes Stefanie

Steef1990,je kan ook zelf een uitnodigingsbrief schrijven

Weet je dan ook wat ik erin moet zetten en waarheen opsturen etc.?

groetjes

Wij hadden afgelopen 18 december een afspraak in Ankara voor de eerste keer voor het visum. 19 december kregen we al antwoord! WE HEBBEN HEM! eenmalig entree en 13 dagen aangevraagd, multiple entree en 90 dagen gekregen :wink:

Bedankt Bellefleurtje!
18 december was de afspraak
19 december was het paspoort al in Manavgat aangekomen
WE HEBBEN HEM :smiley: 8-21 januari lekker samen naar NL :wink:

Gefeliciteerd,

Super geniet ervan.
De tijd gaat snel, mijn askim is hier ook.
Hij vindt het helemaal TEGEK hier.
groetjes Yvonne

MissyMay,

Geweldig, proficiat!!! Wanneer komt je vriend naar hier??

MissyMay,
Heel mooi!!! spannend nog 7 nachten voor jullie!!!
Ik wens jullie een fijne spannende tijd hier!!!

Via msn geef ik een cursus inburgering mail me voor de kosten [EMAIL=ā€œturkdoganmurat@hotā€]turkdoganmurat@hot…

hallo allemaal ik zoek eigenlijk meer iformatie hoe ik mijn man het beste naar nederland kan halen ,heb overal al geinformeerd maar zit nog met enkele vragen

mijn ouders willen garant voor hem staan ,
ik betaal zijn sigorta calisma en zijn paspoort
mijn ouders betalen zijn vliegticket en zijn reis verzekering
alleen heeft hij nog een werkgevers verklaring nodig

nu is mijn vraag is er ook een land waar hij visumvrij naar toe kan reizen zodat hij naar nederland kan en wat houd een braxx-arrest in
hoe dan ook bij alles wat ik nu hier op zeg willen we toch naar belgie gaan dus alles is van harte welkom
wie kan mij helpen heb hulp hard zat nodig

groetjes mitzy

mitzy waarom wil je het via het brax arrest spelen, dat is nou niet echt de makkelijkste route. Als je toch alle papieren als werkgeversverklaring enzo rond hebt, waarom vraag je dan niet gewoon een vakantievisum voor Nederland aan en ga je vanuit daar de BE route doen? Zie www.buitenlandsepartner.nl voor alle details

nou dat is het probleem hij heeft nog geen werkgevers verklaring dat is het hem ,hij wil graag werken maar hij kan niet aan werk komen ,maar geven ze wel in turkije een werkgevers verklaring??
als dat zo is dan stuur ik de uitnodigings brief van mijn ouders naar hem natuurlijk
kijk ik betaal de sigorta calisma en zijn paspoort
en mijn ouders betalen het verblijf in nederland en zijn reisverzekering en zijn retour ticket
maar mij gaat het alleen om die werkgevers verklaring daar gaat het bij mij om als hij iemand vindt die hem dat geeft is dat dan voldoende??

groetjes
mitzy

en mijn man is bang dat het visum afgewezen wordt
als hij maar een week of 2 weken krijgt is voor mij al voldoende want dan kan ik de belgie route gaan doen
maar hij is zo bang dat hij geen kans maakt

ja een werkgeversverklaring is daarvoor voldoende. Als je visum wordt afgewezen kun je altijd in bezwaar gaan en dan is de kans heel groot dat het alsnog wordt toegewezen

ok dank je
ik hoop dat ik hem kan overtuigen daarmee
want hij zit er helemaal mee
en zijn leraar had hem gezegd dat hij geen visum zal krijgen en nu heeft hij geen vertrouwen meer daar in
vandaar maar bedankt

mitzy

Tsja dan zou ik hem er maar van overtuigen dat jij beter op de hoogte bent dan zijn leraar :wink: er doen zo ontzettend veel spookverhalen de ronde in Turkije, en 99 van de 100 keer slaan ze nergens op

Hoi Mitzy,

Lees ik leraar? Al hij nog op school zit kun je veel makkelijker een studenten visum aanvragen dan heb je helemaal geen werkgeversverklaring nodig maar alleen een bewijs van inschrijving van de opleiding.
Succes!

nee hij zit niet op school hij studeert niet
mijn man heeft vorig jaar zijn inburgering gedaan in istanbul en daarvoor is hij geslaagd
maar omdat ik te weinig inkomen had en geen jaarcontract kon ik hem niet via mvv naar nederland halen ,maar die leraar is van een nederlandse school die mijn man wilde helpen maar
hij zit niet meer op school

overigens heb ik een advocaat gebeld in utrecht waar ik een vrijdag naar toe moet en die zeggen dat hij wel naar nederland kan het kan zijn dat het wordt afgewezen maar dan gaan ze in hoger beroep en de slaag kans dat hij naar nederland kan is 95 tot 100%
mijn ouders staan volledig garant voor hem

Ik zou mooi die kant op gaan echt niet slecht geregeld in turkeijen hoor!
twee familieleden van mij wonen er al een jaar om 5 en komen echt nooit meer terug.

Dat is de vraag toch niet…Iedereen heeft weer een andere leefsituatie! En in Turkije wonen kan heel mooi zijn maar is over het algemeen ook heel onzeker qua inkomsten, verzekeringen zijn veel minder goed geregeld…het is gewoon anders.