estero ja meid van jou en je askim weet ik het, maar hoezo had hij dingen mee van zijn ouders en broer, maakt dat ook nog een verschil?? want de ouders van mijn askim bezitten een aantal huizen dus als dat zou helpen?!??
eenelfje kan je me nog ff uitleggen wat dat ssk precies is iedereen heeft het erover, maar euhh ik weet het niet… en is jouw man eigenlijk al in nederland?
en als ik hem in nederland heb dan gaan we zeker proberen of we een daggie die kant op kunnen komen!
meiden ik wilde ff zeggen voor jullie allemaal het is fijn dat iedereen mij zo goed wilt helpen en wat betreft die persoonlijke uitnodiging hoe meer voorbeelden hoe beter…toch!!!
KUSSSS voor jullie
mutlu mijn askim heeft 1 huishouden met zijn ouders en zijn broer, dus het is zeg maar zo, dat al hun bezittingen ook geldig zijn als zodanig voor hem, en dan ziet zijn financiele situatie er beter uit. Het is geen eis, maar wel een extra toevoeging vandaar dat ik het je vermeld
Zie het niet te somber in. Mijn man heeft ook 2 keer zonder enige problemen een toeristenvisum gekregen (voor 45 en daarna voor 90 dagen), en hij had ook alleen seizoenswerk. Zorg dat je goed voorbereid bent, dat scheelt al de helft.
Nou ook wij hadden een vakantie visum aangevraagd, alle papieren in orde maar ook mijn vriend heeft geen eigendommen.
Ook bij mij was het moeilijk om iemand te vinden die garant wilde staan, en ik heb een eigen bedrijfje dus was het voor mij beter om het niet te doen.
We hebben gezorgd dat er genoeg geld op zijn rekening stond, maar helaas afgewezen op vestigings gevaar.
Hij heeft mij gemachtigd, zodat we in beroep konden gaan tegen de uitspraak.
Al de papieren weer opgestuurd, aantekeningen erbij gemaakt.
Een persoonlijke brief erbij, en de vraag hoe je nog meer kan aantonen dat iemand terug gaat als je alle papieren hebt, hij werk heeft verzekering voor die periode uitnodiging van de gemeente voor die periode.
Ik had gehoord dat het goed is als je samen terug gaat naar Turkije , dus ik heb gezegd dat het een hele bijzondere ervaring zal worden en dat we daarna samen terug gaan lekker nog een weekje vakantie samen en dat ik dan terug ga naar huis.
en JA , we hebben het gekregen. hij mag 38 dagen komen. Wij zijn DOLGELUKKIG ,
Dus voor iedereen GEEF NIET OP!
Ik wil even met jullie delen, dat mijn askim nadat we bezwaar hadden aangetekend in Nederland alsnog zijn vakantie visum heeft gekregen. Dus geef de moed niet op.
Ik ga hem over twee weekjes ophalen , en hij mag 38 dagen blijven .
Voor degene die er nog mee bezig zijn heeeeel veeeeel succes.
groetjes Yvonne
Wij zijn ook begonnen voor het visum.
Paspoort is gekocht, alle papieren (behalve die van z’n werk) hebben we verzameld, dus we hopen maandag een afspraak te kunnen maken
ons is het ook gelukt!! maar we moesten er wel 2 keer voor naar ankara(8uur op de bus), dan zeiden ze hem dat het niet ging lukken, we hadden een brief van de gemeente en zelfgeschreven uitnodigingsbrief en al zijn papieren van zijn werk en hij had genoeg op zijn rekening, alles was dus in orde en toch zeiden ze hem dat het waarschijnlijk ging afgewezen worden, enkel toen mn ouders hun loonbriefjes opstuurden en een brief waarin stond dat mn papa garant was voor hem, dan pas is het gelukt. nu is de visum hier toegkomen en gaan we 21 december samen naar Belgie!!
Pfff, als ik dat zo allemaal lees, valt het niet mee om mijn askim hier te krijgen. Maar we blijven het proberen. Ik ben nu al een paar keer naar Side geweest voor hem. Ik wil hem nu wel eens mijn land laten zien.