Hoop ook dat het gaat lukken voor jullie,gaan jullie naar Ankara of Istanbul de aanvraag doen?
Om eerlijk te zijn,was en is het een hele klap voor mij dat hij daar andere gedachten over heeft.
Hoop ook dat het gaat lukken voor jullie,gaan jullie naar Ankara of Istanbul de aanvraag doen?
Om eerlijk te zijn,was en is het een hele klap voor mij dat hij daar andere gedachten over heeft.
turkije lover ik kan me voorstellen dat het een onwijze klap in je gezicht is dat hij het niet zo ziet, wilde het niet bachataliseren hoor, maar jij bent zijn moeder, dus voor jou zal hij altijd een vreugde in je leven zijn⦠dat was meer wat ik er mee bedoelde! Heb je nog wel contact dan met hem als het gaat om jullie kind, of moet je alles alleen doen? Als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat hoor! Ik vraag altijd veel, maar is pure belangstelling, daarom snap ik ook als mensen er geen antwoord op willen geven!
Ik dacht dat je die aanvraag alleen maar in ankara kon doen daar heeft iedereen het over⦠hij woont redelijk dicht bij istanbul en gaat mij daar ook ophalen en wegbrengen, dus als het kan gaan we voor istanbul!
Heey mutlu, wat gaaf dat je de 14 december naar hem toe gaat, misschien kan jij zijn werkgever zover krijgen om een brief te tekenen, ik duim voor jullie!!
Belle dat is een goeie daar had ik nog niet aan gedacht, maar ga jij dan mee om me te vertalen hahhaahahahaha
hey mutlu,mijn verhaal ken je al een beetje maar t belangrijkste is gewoon dat de papieren in orde zijnā¦heb je je legalisatie bij de gemeente gehaald?ik heb ook een persoonlijke brief geschreven althans op de pc waarin je schrijft dat je garant voor m staat mocht er iets gebeuren en dat hij bij jou kan blijven tijdens zijn verblijfā¦en als hij een afspraak heeft gemaakt bij de ambassade dan krijgt hij een email van hun met alle papieren die hij moet verzamelen.
Wat voor hun zwaar weegt zijn dingen waardoor hij zker terug gaat komen zoals een eigen huis of eigen auto op zijn naam bv.Mijn askim heeft een eigen auto maar weet van de andere meiden dat een daarvan dit niet had en toch ook een visa heeft gekregen en valt soms geen pijl op te trekken waarom ze je t wel of niet gevenā¦
En verder had mijn askims ze baas een hangeschreven brief geschreven waarin stond dat hij een maand vakantie kreeg en daarna weer nodig was in de zaak.Dit kan gewoon in het turks zijn papieren en de jouwe gewoon in het nederlands.Ik heb me askim alleen wel gemaild wat ik had geschreven in mijn persoonlijke brief wel zo handig mochten ze daar iets over vragen dat de verhalen overeen komen.Maar die gesprekken bij de ambassade zijn echt superkort bij iedereen wat ik heb gelezen en weet uit eigen ervaring dat ze binnen 5 a 10 min.weer buiten staan en ze maar enkele vragen stellen,de papieren zijn dus echt het belangrijkst.
mocht je nog vragen hebben of mocht ik je ergens mee kunnen helpen let me know then!Succes ermee
dank je blondgirl voor je reactie, gelukkig heeft de baas van jouw vriend een brief geschreven, dat wil de baas van mijn vriend niet doen⦠hij heeft niks op zijn naam staanā¦
Ik heb bij de gemeente een uitnodigings brief gehaald en daar staat gelijk op dat ik garant voor hem sta dus dat is het probleem niet, mijn papieren en dingen zijn geen probleem!
Alleen die van B zijn een probleem, maar we zullen het er binnenkort over hebben en als ik vragen heb dan hoor je het zeker!
Ben gewoon onwijs benieuwd hoe mensen het voor elkaar krijgen en wat de reden is voor afwijzing, maar ik ben super blij voor je dat jij het iig voor elkaar hebt!!!
ja i know dat het in de brief van de gemeente staat maar toch helpt t volgens mij als je t in je persoonlijke brief ook nog een keer meld en dat hij weer teruggaat en dat je daar ook zorg voor draagt daar gaat t hun om dat hij zker weten weer terug komt in turkije.
Vervelend dat de baas van je vriend niet mee wil werken danā¦hopelijk lukt t met de andere papieren wel,succes!
mutlu,ik zou er zeker nog een persoonlijke uitnodigingsbrief bij doen.Beter teveel als te weinig
meiden jullie hebben gelijk ik ga er een mooie brief bij schrijven gelukkig kan het in het nederlands!!! schrijven kan ik namenlijk wel, maar in het turks wordt het niks hahaha!
dank jullie wel!!!
mutlu : ik heb hem aangevraagd in Istanbul en binnen 1 dag ook gekregen. Was voor de vriend van mijn dochter in 2005. Zorg dat al je papieren goed in orde zijn. Ik dacht ook dat het niet ging lukken want hij moest 5 dagen nadat hij hier vertrok het leger in en had daarom ook geen baan of huis of auto. Persoonlijke brief er zeker bijdoen. Je schrijft hem aan de Nederlandse Ambassade, dus zitten gewoon nederlanders daar. Een heel raar ding wat ik meemaakte en dat heb ik nog van niemand gehoord : De ochtend van de goedkeuring belde de Ambassadeur mij persoonlijk op met een paar vraagjes. Voordeel van Istanbul ten opzichte van Ankara is ook dat je in Istanbul geen afspraak hoeft te hebben, moet wel zeggen : ze staan iedere morgen rijen dik aan te schuiven. Ik hoop dat het jullie gaat lukken, succes!
In 2007 moesten wij wel een afspraak maken in Istanbul.
Hallo allemaal,
Op dit moment zijn wij ook bezig met een visum aanvraag. Volgende week maandag, 23 november heeft mijn vriend een afspraak bij de ambassade in Ankara. Spannend spannend natuurlijk. Nu hebben wij zowel hier in Nederland als in Turkije al onze papieren laten nakijken en voor zover we nu kunnen beoordelen ziet het er allemaal prima uit. Wel is ons gezegd dat er een reservering moet zijn (die moet hij dus nog maken) maar daar zit ook mijn vraag, want hoe kunnen we nu een reservering maken terwijl we nog geen visum hebben ? Kan iemand mij helpen met deze kwestie ? Ook heb ik geen persoonlijke uitnodigingsbrief erbij geschreven, wel alle mogelijke documenten meegestuurd zoals salaris stroken, arbeidscontract, kopie paspoort. Mijn vriend heeft zich in zijn woonplaats laten adviseren door een adviesbureau en heeft alle benodigde papieren ook bij elkaar, inclusief een brief van zijn manager. Ik hoop maar dat het voldoende is en dat we dit jaar samen hier de kerst kunnen doorbrengen.
Alvast heel erg dankjewel voor het lezen en jullie, eventuele reacties,
groetjes,
Boot
Boot,wij zijn toen een reisburo binnen gestapt en hebben daar een reservering gemaakt voor een ticket,hoefde niks te betalen en je bent ook niks verplicht.Dus mocht je het visum krijgen kan je ook nog altijd bij een ander boeken.Ik geloof dat er in Ankara in de buurt van de ambassade ook wel een reisburootje zit en daar weten ze het vast ook wel.
Turkije Lover,
Dankjewel voor je snelle reactie. Mijn vriend woont in Antalya, kan hij daar ook gewoon een reisbureau binnenlopen voor een reservering zonder verdere verplichtingen ? We willen gewoon graag alles bij elkaar hebben als hij volgende week naar Ankara reist.
Alvast dankjewel weer,
groetjes Boot
Boot,dat zal best wel kunnen,ze zullen dat vast wel vaker gedaan hebben en anders gewoon even vragen
Boot : als je bij Turkish airlines reserveert onder voorbehoud kan het zeker
andere maatschappijen weet ik niet, die schijnen moeilijker te doen, suc6
Goedemorgen,
Raak, jij ook erg bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels mijn vriend gesproken en het een en ander uitgelegd. Hij had zelf ook geinformeerd en wist inmiddels hoe hij dit moet aanpakken. Vandaag gaat ie langs het reisburo voor de reservering onder voorbehoud. Ik hoop zo dat het goed gaat komen⦠Voor iedereen die bezig is met een visum, heel veel succes !!
He mutlu,
Lekker joh dat je in Dec nog effie naar hem toe gaat, heerlijk vooruitzicht meis. Mijn visum verhaal weet je ook al, en zodra ik mijn computer heb stuur ik je een voorbeeld van de brief die ik heb gestuurd
Denk inderdaad dat het belangrijk is een persoonlijke brief erbij te voegen, en inderdaad zoals eerder beschreven eigendomspapieren van alle bezittingen, mijn askim had alles mee van zijn ouders en ook van zijn broer, het liep bij ons natuurlijk anders omdat hij student is dus een verklaring van terugkeer had via zijn studie, dus dat zal we verschil maken, zoals je weet hadden wij mazzel en hebben we visum gekregen, ik ben eerlijk geweest over dat we elkaar pas in juni hebben leren kennen, en ook dat maakte geen verschil, eerlijk duurt het langs vandaar dat wij hadden besloten daar niet over te liegen, of een ander verhaal van te maken
als ik je ergens mee kan helpen kun je het altijd vragen zodra ik mijn computer weer heb, ben ik weer te bereiken op msn
succes groetjes Es
Hey mutlu,
Van hem zou ik gewoon zoveel mogelijk papieren erbij doen die hij kan krijgen! Beter teveel dan te weinig en de papieren die ze niet nodig hebben op de ambassade krijgt ie gelijk weer mee terug.
Hopelijk krijgt hij nog wel een verklaring van zijn werkgever want die is heel belangrijk. Maar mijn man (toen vriend) had gewoon een blanco papier met daarop 5 zinnen en ondertekening en telefoonnummer van zijn oude baas dus die stelde niet veel voor.
Ook moet hij bewijs hebben dat hij 3 maanden achterelkaar SSK heeft betaald. Dit kan je gewoon zelf ook van het internet uitdraaien van hem. Probeer ook of hij loonstrookjes kan krijgen etc.
Als je wilt heb ik nog wel een persoonlijke uitnodigingsbrief voor je die je hem nog kan zenden.
Het schijnt dat de ambassade in Istanbul moeilijker is als de ambassade in Ankara.
(Ook voor de ambassade in Istanbul moet je een afspraak maken).
Succes meid enā¦als ie komtā¦komen jullie dan gezellig een dagje naar Rotterdam ?? Kunnen onze heren (en wij) weer bijkletsen!
Hallo allemaal,
als het goed is heeft mijn vriend maandag a woensdag alle papieren binnen om zn visum aan te vragen.
nou vroeg ik me af of de personen waar het visum van is afgewezen al in het leger zijn geweest.
want volgens mij weigeren ze hem dan omdat ze dan bang zijn dat je niet terug komt.
mijn vriend is er al geweest dus we zullen zien.