Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

hoi sonja, Ik kan niet al je vragen beantwoorden maar als het goed is kan je gewoon een advocaat uit nederland nemen! En je moet wel binnen 3 weken geloof ik wat laten horen! Mijn vriend kreeg dacht ik geen stempel in zijn paspoort maar dit was alweer een jaar geleden. Ondertussen hebben wij vorige week wel het visum gekregen voor 3 maanden maar nu stond dan ook mijn vader garant! Als het goed is kan je vriend gewoon naar cyprus toe hoor maar dat weet ik verder ook niet zeker! Heel veel succes met alles!

groetjes marinke

hoi allemaal,
zal me even voorstellen ben ashley 19 jaar oud en ben net terug van bijna 6 maanden turkije dat ik terug ben in nederland komt omdat ik geen goed werk kon vinden in turkije ik leg het natuurlijk even snel en kort uit maar gevolg ben in nederland zonder woonruimte en werk kan wel vrijdag op sollicitatie dus dat is even afwachten nu is het zo dat ik eigenlijk mijn verloofde naar nederland wil halen over 2 maanden met kerst en nieuw maar dan moet ik wel woonruimte hebben als jullie iets zouden weten zou dat fijn zijn… ook zou ik het leuk vinden om wat meer contact te hebben nu ik weer in nederland ben… voel me vrij eenzaam nu ik niet meer bij mijn verloofde ben na 6 maanden…

alvast dankjewel

en hopenlijk tot snel

groetjes
ashley

hey ashke 19,
Ik weet niet of je garant voor hem gaat staan als hij hierheen komt maar dan moet je
wel loonstroken van de laatste 3 maanden laten zien en je contract.
Over woonruimte durf ik eigenlijk niets te zeggen, maar waar wil je met hem verblijven dan?
Wat heerlijk dat je daar 6 maanden geweest bent, In welke stad ben je geweest?
Zou inderdaad balen zijn om weer hier te zijn zonder je vriend,
Veel sterkte!

heey steef84

ja dat weet ik allemaal nog niet ben net nog geen 24 uur in nederland dus moet kijken hoe ik het even allemaal ga doen natuurlijk… als ik woonruimte heb gevonden hier in de buurt vanwege het werk… ik ben in veel verschillende plaatsen geweest…
dit is mijn msn [EMAIL=“ashley1990@live.nl”]ashley1990@live.nl praat wat makkelijker
dankje

gr ashley

Hallo allemaal,

Een visum is inderdaad een hoop geregel. Op de site van het IND staat veel nuttige informatie: de regelgeving en de procedures, maar op www.buitenlandsepartner.nl (linker kolom: forumoverzicht: toeristenvisum) kun je ook heel veel terug vinden, veel ervaringen en gerichte informatie.

Ashley: het zou mooi zijn als je verloofde voldoende geld heeft, zodat je niet garant hoeft te staan, dat scheelt (voor jou dan toch, huis- en werkzoekend) een hoop geregel op deze vrij korte termijn. Dan hoef jij alleen de uitnodiging te regelen.
Veel succes met werk, huis en visum! Het zou mooi zijn als jullie met de feestdagen bij elkaar kunt zijn.

Iedereen succes in de jungle van het IND!

Even een kort berichtje van iemand die wel gewoon gelijk de eerste keer een visum heeft gekregen via de ambassade in Ankara, mijn vriend is student dus dat was zijn terugkeergarantie, hij beschikte zelf over voldoende financiele middelen, zijn huis adres is nog bij zijn ouders, ik heb een uitnodiginsbrief gehaald bij de gemeente, een bergeleidend schrijven, en een verzekering afgesloten bij het Oom, de kosten voor het visum waren 60 euro en wij kregen het binnen twee dagen opgestuurd, met visum. Wilde even iedereen die bezig is met een visum laten weten dat het toch ook positief uit kan pakken

Hoi hoi,
Gefeliciteerd zeg, lekker de feestdagen samen helemaal TE GEK.
Ik hoop dat wij alsnog positief bericht krijgen, zijn in beroep gegaan.
Voor iedereen die er nog mee bezig is heeeeel veeeeel succes!
groetjes Yvonne

heee meiden,

Ik hoor de laatste tijd best wel veel meiden die het gelukt is om een visum te krijgen… nou ben ik een beetje nieuwsgierig geworden!

Hebben jullie al eens een visum aangevraagd en zo ja gekregen of afgewezen? En kan je dan ook je verhaal er bij schrijven…

Ik heb mijn papieren bij elkaar voor de aanvraag, maar mijn askim moet nog een boel voor elkaar krijgen, voordat we kunnen aanvragen, maar ik ken inmiddels 3 meiden die het gelukt is dus vandaar mijn vraag aan jullie!

:dag:groetjes tamara

Ik heb inderdaad ook het idee dat het bij veel meiden de laatste tijd lukt… Gelukkig maar hoor!!!

idd een hoop succes verhalen…mooi!!

Voor mij alweer 2 jaar geleden,maar helaas toen afgewezen op vestigings gevaar

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon8.gif

turkije lover heb je het daarna nooit meer geprobeert?? wat balen zeg op vestigings gevaar, waarop was dat gebaseerd dan?

Geen grondige reden om terug te keren naar land van herkomst…
Wilden het in 2008 weer proberen,maar door omstandigheden is dat niet doorgegaan,we zijn niet meer bij elkaar…

oke sorry dat ik verder vroeg… wel bedankt voor je antwoord!

mutlu,geeft niet vragen staat vrij.We hadden alle benodigde papieren zelfs een verklaring van zijn werkgever dat hij bij terug komst weer ging werken,maar helaas was het ons moet gegund.

jeetje dat zelfs dat niet hielp… maar goed ze zeggen alles is voor een reden… misschien voor jou ook wel?!!
maar ik ben wel heel blij dat je het verteld, ik wil graag zoveel mogenlijk weten, wat ons allemaal te wachten staat. Zoals het er nu uitziet is het niet positief aangezien zijn baas geen verklaring wilt geven, maar goed, niet geschoten is altijd mis! toch?!

Precies,wie niet waagt die niet wint.Zijn jullie al lang samen? Wij waren op het moment van aanvraag 3.5 jaar samen.

zooo dat is echt lang… nee ik ken hem vanaf februari heb 7 mnd met hem op msn gepraat elke avond soms 3 a 4 uur lang en ben afgelopen september voor het eerst bij hem en zijn ouders geweest en heb hem net gesproken en ga 14 december weer een weekje naar hem toe, kan bijna niet wachten.
Heb je weer een vriend in turkije of ben je gewoon hier lekker blijven hangen? wat ik me ook goed kan voorstellen hoor tis hier gezellig!!!

Lekker dat je weer naar hem toegaat en dan misschien hij nog hierheen,zal helemaal mooi zijn.
Nee,geen vriend in Turkije en hier ook niet,heb me handen vol aan me zoontje,dat is het mooiste wat me ex me heeft kunnen geven,helaas denkt haar daar dus anders over:disgust::crybaby:.Klets meestal bij TTT,TLk is toch meer voor als je een lief heb in Turkije

oooh dus je bent mama dat is idd het mooiste cadeau wat hij heeft kunnen geven, jammer dat de gedachten daar anders over zijn, maar zolang jij dat vindt is het goed! Ja op tlk zijn veel verliefde meiden, maar ook 2 zonder hoor, maar gelukkig hebben we het ook wel eens over andere dingen dan askims.
maar jullie zijn echt allang bezeg he met TTT zoveel delen vol pffff

Of het visum gaat lukken ik heb echt sterk mijn twijfels, maar goed ik heb nu iemand die positief in het leven staat dus wel tegen een afwijzing kan als het gaat om visums. En ik heb twijfels maar maakt me niet negatief gewoon realistisch.