heeee eenelfje,
dank je wel voor de tip! hoe gaat het met jou?!! hoe gaat het met de vorderingen om je man naar nl te halen??? ben erg nieuwsgierig!
heeee eenelfje,
dank je wel voor de tip! hoe gaat het met jou?!! hoe gaat het met de vorderingen om je man naar nl te halen??? ben erg nieuwsgierig!
Hoi hoi,
Ik heb misschien wel een probleem,
Ook ik wil mijn vriend grraag bij mij hebben met de kerst, Ik ben al in Turkije en maanddag hebben we een afspraak in Ankara.
Nou heeft hij al zijn papieren in orde, en ik heb de uitnodigingsbrief van de gemeente, de oom verzekering maar ik had begrepen omdat hij genoeg geld op zijn rekening heeft staan min 34 euro per dag dat hiij in Nederland verblijft iik mijn ggegevenns niet hoefde af te geven (loonstroken en contracten) Klopt dat???
Ik heb deze dingen niet mee. en als het wel nodig is een ik maak een hotel reservering is dat dan wel genoeg?? heb ik dan evengoed de uitnodiging nodig ( die heb ik wel mee ).
Ik hoop dat alles nu niet voor niks is , ik baal echt.
Misschien is er iemand die me raad kan geven?
Groetjes Yvonne
Hallo allemaalā¦
Ik wil ook graag een visum aanvragen zodat mijn vriend hier voor 2weekjes op vakantie kan komen!
Maar ik zie even door t bos de bomen niet meer hahah
Ik heb zo veel siteās/links toe gestuurd gekregen en weet ff niet waar ik nou mee moet beginnen.
Kan iemand mij hier advies in geven.
Alvast bedankt.
Groetjes naima
Hallo allemaalā¦
Ik wil ook graag een visum aanvragen zodat mijn vriend hier voor 2weekjes op vakantie kan komen!
Maar ik zie even door t bos de bomen niet meer hahah
Ik heb zo veel siteās/links toe gestuurd gekregen en weet ff niet waar ik nou mee moet beginnen.
Kan iemand mij hier advies in geven.
Alvast bedankt.
Groetjes naima
Meest recente info vind je o pde site van de IND: www.ind.nl
maar aangezien de ambassade van Turkije aanvullende eisen stelt kun je beter kijken op http://www.mfa.nl/ank
Ik heb je in het andere topic antwoord gegeven
Dank jullieā¦
Ga daar even een kijkje nemen.
Groetjes :dag:
Hoi hoi, Ik wil iedereen heel veel succes wensen met het aanvragen van het vakantie visum om hu askim naar Nederand te laten komen.
Wij zijn maandag in Ankara geweest en
hebben helaas gisteren zijn paspoort terug gekregen met een afwijzing ze vonden niet genoeg vast staan dat hij terug naar Turkije zou komen.
Natuurlijk geven we het niet zo snel op, we kunnen bezwaar aantekenen bij het miinisterie van buitenlandse zaken.
Heeft iemand daar ervaring mee?
en kan je het zelf doen of is het beter om het bezwaar via een advocaat te laten doen?
hoop weer wat te horen , groetjes Yvonne
wat vervelend zeg dat die is afgewezen! Mag ik vragen wat jullie als bewijs hadden dat hij terug zou gaan naar turkije?
groetjes marinke
Hoi allemaal,
Ik ben ook bezig om mijn vriend voor vakantie kort verblijf naar NL te halen. Heb bij de gemeente een uitnodigingsbrief laten legaliseren en een kopie van mijn paspoort. Heb een rekening voor hem geopend waar het geld op wordt gestort maar waar alleen ik aan kan komen. Hij heeft geld om hier te verblijven dus hoef ik niet garant te staan. Het is dan toch niet nodig om mijn contract en loonstroken te geven volgend IND als hij voldoende eigen middelen heeft??? Verder voldoet hij aan alle eisen, oa SKK, werkgeversverklaring op officieel papier, eigen middelen, reserving ticket, medische reisverzekering, baan bij terug komst.
Weet iemand wat een notar kost, visum aanvraag en paspoort??? En hoe snel kan dit gaan voor het visum wordt afgegeven als je aan de eisen voldoet???
Ik dacht notar 150,-, visum 60,- en paspoort voor 1 jaar 82,-???
Mijn vriend zegt ik hou van jou, mis je en ik wil je beter leren kennen, ik op het vliegveld van de week zei hij we zien elkaar gauw maar nu heeft hij angst dat het niet lukt financieel. Maar met een korte verblijf heb je mooi de tijd om elkaar beter te leren kennen. Ik ben nu in totaal daar 2 keer geweest en zou het fijn vinden hem Nederland te kunnen laten zien.
En is iemand wel eens bedonderd door een turkse man???
Alvast bedankt,
Groetjes Ves
Hoi hoi Merinke,
Ja hoor,
Hij had al zijn papieren in orde van zijn werk en dat waren er veel + Contract dat hij na zijn vakantie daar weer kon werken. vliegticket heen en terug geboekt oom verzekering. uitnodiging gemeente , genoeg geld op zijn rekening. Maar hij woont in het logement van het hotel weet niet of dat het probleem was.
Moet wel zeggen dat de mevrouw die ons te woord stond echt niet vriendelijk was.
Ze pakte de papieren, keek er naar en maakte 3 stapeltjes.
vroeg niks, zei alleen over 2 of 3 weken horen jullie wat.
Ik zei dat ze ons hadden gezegd dat we 3 dagen ter beschikking moesten blijven en dat we een hotel hadden geboekt.
zegt zij, nou we hebben meer aanvragen dan alleen die van jullie.
tot ziens
We hadden er al meteen geen goed gevoel bij dus.
dezelfde middag kregen we al bericht dat het onderweg was met UPS
Er zat een begeleidend schrijven bij
dat onvoldoende vaststond dat Hij daadwerkelijk terug zou keren naar Turkije.
Gisteren in het vliegtuig hoorde ik van mensen dat we het beter gewoon via duitsland hadden kunnen doen. maar dat is nu onmogenlijk omdat hij een stempel in zijn paspoort heeft.
groetjes en voor jullie heel veel succes Yvonne
Hoi Sonja dat is wel een beetje vreemd dan stond hij voor zichzelf garant? en hij had dus wel een SSK van 3 maanden?
Hoi hoi,
Ja hij had ook zijn ssk, en een hotel reservering.
Genoeg geld.
Maar hoor nu van alle kanten dat het probleem waarschijnlijk toch was dat hij geen eigen woonruimte heeft maar in het logement van het hotel leeft.
Ik weet het ook niet.
groetjes
Hoi, vorig jaar stond mijn vriend ook voor zichzelf garant en toen is het visum ook agfewezen terwijl hij gewoon genoeg geld had en hij is student dus dat was het bewijs om terug te gaan! Je moet zeker bezwaar gaan aantekenen en eigenlijk moet je een advocaat in de arm nemen en dan lukt het vaak wel om het visum nog te krijgen! Succes ermee!
wie weet wat ik moet doen om voor mijn turkse verloofde een visa te verkrijgen
Onder het topic vakantie liefde staan een paar dingen over het visum,
Verder kan je op de website van de ind veel vinden.
dit onderwerp hoort helemaal niet bij wonen en werken in Turkije. Waarschijnlijk krijg je eerder en sneller het juiste antwoord als je op het juiste forum plaatst. Ik zal je bericht verplaatsen maar ik raad je ook aan om even rond te kijken, aangezien er al heel veel informatie over visa aanvragen staat
kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=44940
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=77610
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=77620
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=56150
succes met alles
Ik kan gewoon en advocaat in Nederland nemen dus?
Is jouw vriend ook nog niet in Nederland geweest?
En mijn vriend heeft nu een stempel in zijn paspoort, zou hij nu bv ook niet met mij op vakantie naar Cyprus kunnen? weet jij dat misschien?
groetjes Yvonne