hey , thx voor de informatie. Maar is deze ook hetzelfde in belgie?
Nee de regels zijn voor nederland en belgie anders, wat de regels voor belgie zijn durf ik niet te zeggen aangezien ik in NL woon.
Maar op de site van de IND en buitenlandsepartner.nl kom je al een heel eind denk ik
Bij OOM verzekeringen kan je een verzekering afsluiten,mocht het visum niet doorgaan krijg je je geld terug.
ja dat schreef ik net ha ha dat je het daar kon afsluiten.
Hoe doen jullie het met de vliegtickets?
maar dat is enkel als ik garant zou staan zeker bij ooms verzekeringen?
Wat bedoel je met die vliegtickets?
Vliewgticket reservering hebben wij toen gemaakt bij een reisburo in de buurt van het consulaat die printen een reservering uit hoef je niks voor te betalen en als je het visum krijgt ben je ook niet verplicht bij hun te boeken.
Nee volgens mij kan je daar ook een verzekering voor hem afsluiten als je niet garant staat hoor.
Moet je alleen even al zijn gegevens hebben.
En je moet bij de ambasade een vliegticket reservering laten zien maar als hij het visum niet krijg moet je hem weer kunnen annuleren zonder dat het je veel geld kost dus ik vroeg me af hoe jullie en waar jullie reserveren/boeken
@ turkije lover: oh wat goed dus dan kan ik daar een reservering maken evt.
Mijn vriend had al bij turkisch airline nagevraagd maar daar waren ze erg duur, Zou ik ook gewoon daar kunnen reserveren en dan evt nog afbellen en een ander ticket nemen mocht hij het visum krijgen?
zover zit ik ng niet hoor
hoelang heb jij al een relatie mss?
Stephanie,wij gingen op de dag van het de visum aanvraag het reisburo in Istanbul,en zeiden dat we een reservering nodig hadden,ze deden niet moeilijk en draaiden gewoon een reservering uit,wat met Turkisch Airlines,maar waren dus niet verplicht om die te boeken,hadden in ieder geval een ticket reservering,ze hebben dit wel vaker meegemaakt
@ turkije lover: Bedankt! dan gokken wij het daar ook maar op, beetje zonde om een ticket te boeken als je straks het visum niet krijgt!
Ik heb bijna 2.5 jaar een relatie met mijn vriend en dit is de eerste keer dat we een visum aanvragen dus ben benieuwd
Ja is altijd spannend,en dan het wachten die paar dagen…Gaan jullie naar Istanbul of Ankara ?
We gaan naar Ankara, hoop dat alles gaat lukken want mijn vriend komt 25 november uit het leger en dan gaan we begin december naar ankara toe…
Door het leger heeft hij geen SSK verzekering dus ik vrees het ergste!
Maar ja niet geprobeerd is altijd nee
Sommige zeggen dat Ankara makkelijker is,maar andere weer Istanbul en ja SSK is wel heel belangrijk,maar zoals je zegt niet geschoten is altijd mis.Ken ze ook die zonder dat ze het leger in zijn geweest naar Nederland konden.Succes
wat is ssk?
Veel succes meisje , laat me weten of het gelukt is e. Ik weet niet waar ik moet beginnen met al die papieren
Dank je wel, ja hij heeft papieren dat hij net het leger uit is en kan dus ook geen ssk verzekering hebben daar dus we proberen het gewoon en anders gaat hij eerst werken en dan proberen we het over aan paar maanden nog een keer!
Bedankt voor je info
ssk is een verzekering die hij/zij moet hebben en die ze via hun werkgever kunnen krijgen.
Ze moeten voor de visum aanvraag 3 maanden verzekerd zijn met een ssk verzekering
Stephanie,misschien een idee om aan zijn oude werkgever te vragen of die een brief kan schrijven dat hij op een bepaalde datum daar weer gaat beginnen,weet niet of het gaat helpen,maar is altijd meegenomen toch?
Heb je soms msn? is makkelijker praten e over deze zaken
[EMAIL=“dolfijntje_B@hotmail.com”]dolfijntje_B@hotmail.com, voeg me maar toe
@ turkije lover: zijn broer heeft een supermarkt waar hij evt aan de slag kan en die kan een brief schrijven
en hij werkte bij een busmaaschapij en die willen evt ook wel schrijven dat hij daar weer begint dus hij gaat nog even kijken hoe en wat… Ben er nu al zenuwachtig voor!
Is het bij jou in een keer gelukt?