Iemand met een groen paspoort kan in principe gewoon reizen naar de Schengen landen en daar maximaal 3 maanden verblijven, zonder alle visum rompslomp.
Maar als je het helemaal zeker wilt weten kun je misschien het beste de ambassade van Belgie in Ankara een keertje bellen of een bezoekje brengen aan hun website.
Wellicht moet je namelijk wel iets van te voren aanmelden of iets dergelijks.
hallo, Ik heb even een vraag zijn hier mensen die de duitsland route hebben gevolgd om je man naar nederland te krijgen? Wij willen deze route als het goed is dit jaar gaan volgen maar ik zou eerst graag verhalen willen horen van mensen. Ik ben student op dit moment en weet iemand ook of de studiefinanciering mee mag tellen als inkomen? ik hoop wat te horen!
groetjes marinke
En dan nog even als goed bedoelde opmerking: je partner naar Nederland (oke, Duitsland) halen is duur. Dus zorg eerst dat je zeker weet of je wel genoeg verdient (omdat ik lees dat je nog student bent) om jullie allebei te kunnen onderhouden voor minimaal een half jaar, plus een heleboel bijkomende kosten kunt betalen. Niet vervelend bedoeld, wel realistisch!
Hey, ik ben een meisje van 16 en leerde mijn vriend 2 jaar geleden kennen in Marmaris.Ik verbleef al enkele maanden bij zijn familie en bij hem en we zijn echt zeker van ons stuk. Maar omdat we beseffen dat we vooruit moeten, en ik later niet echt in Turkije wil wonen, wil ik hem graag kennis laten maken met België.
Ik weet wel hoe een visum moet worden aangevraagd enzo maar het probleem is dat hij 19 is, momenteel niet studeert en zijn legerdienst nog niet heeft gedaan. Financieel is het voor ons beiden geen probleem.
Mijn vraag is nu , maken we een kans ?
zoja is het ook mogelijk dat hij hier voor langere tijd verblijft om te werken ipv vakantie met een reisvisum van max 3 maanden? of kan hij naar een universiteit in Belgie gaan volgend jaar ?
Ik hoop echt dat iemand mijn raadsels kan oplossen want ik ben ten einde raad en op van de zenuwen.
Alvast bedankt!
Hey, ik ben een meisje van 16 en heb mijn vriend 2 jaar geleden leren kennen in Marmaris. ik heb ondertussen al enkele maanden bij zijn familie en bij hem doorgebracht en we zijn zeker van ons stuk. Maar omdat we beseffen dat we door moeten en ik later niet zo graag in Turkije wil wonen, wil ik hem graag laten kennis maken met Belgie.
ik weet wel wat we moeten doen om een visum enzo te verkrijgen denk ik, maar mijn vriend is 19, studeert momenteel niet en heeft zijn legerdienst nog niet gedaan. Financieel is dit geen probleem voor ons beiden. Maken we een kans?
Zoja , is er een mogelijkheid opdat hij hier langer zou kunnen verblijven om eventueel te werken (ipv een reisvisum voor max 3 maand). of zou hij volgend jaar naar een Belgische universiteit kunnen gaan?
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben ten einde raad
Alvast bedankt,
Mijn dochter heeft een turkse vriend die ze voor vakantie naar nederland wil laten komen samen met zijn neef.
Wij,de ouders moeten garant staan voor hun verblijf.
Maar wat houd dat nu precies in?Er komt mexicaanse griep,stel ze worden ziek,komen in het ziekenhuis terecht,moeten wij dat dan betalen?
Ik vind dat toch een beetje eng,of ben ik nu een echte moeder die teveel nadenkt?
ik ga je berichtje even verplaatsen naar het Turkse vakantieliefdes forum aangezien de dames daar hier allemaal veel meer van weten en waarschijnlijk jouw vragen beter/ sneller kunnen beantwoorden
Hallo,
Ik weet niet of ik het goed vertel maar je vriend van je dochter moet een reisverzekering hebben dat tot 30.000 euro dekt.
Mocht hij ziek worden in NL dan vergoed de reisverzekering de kosten van het ziekenhuis.
Nee, bij een verzekering betaal je een bepaald bedrag (de premie) en die dekt dan eventuele kosten in de toekomst. De premie zal zo bepaald worden dat die een minimumbedrag van 30.000 euro dekt. Maar hoeveel die premie precies is hangt van verzekeringsinstelling tot verzekeringsinstelling af en is ook weer anders voor België en Nederland. Die verzekering moet ook de persoon afsluiten die garant staat (dat dacht ik toch).
Azo , want mijn vriend dacht dus dat hij 30.000 euro moest betalen voor die verzekering. En wat als er niemand garant moet staan. Dan moet hij een verzekering aangaan in turkije? Dat staat toch allemaal ingewikkeld uitgelegd ze. En er komt zoveel bij kijken:s
Neenee, als hij dat moest betalen zou het wel heel erg zijn. Dan konden er niet veel naar hier komen denk ik! Als er niemand garant staat dan weet ik het niet precies. Ik weet niet precies hoe de Turkse verzekeringen werken, maar ik veronderstel dat je als Turk ook een buitenlandse hospitalisatieverzekering kan afsluiten.
De verzekering moet hij zelf afsluiten en niet degene die garant staat, Ik ben namelijk ook druk bezig met de visum aanvraag.
Je kan ook via nederland een verzekering nemen en die kost 1.75 per dag en dan is hij gedekt tot een bedrag van 30.000 euro.
Deze kan je afsluiten bij oom verzekeringen.
En als er niemand garant voor hem staat moet hij voor elke dag dat hij in NL is 34 euro op zijn bankrekening hebben en deze bankafschrifen moet hij ook bij de ambasade tonen