Hallo, ik heb een email ontvangen van iemand op de ambassade in Turkije en volgens hem zou een paspoort voor één jaar 75 turkse lira kosten.
Maar op het politiebureau hebben ze tussen 300 en 600 gezegd.
Heeft hier toch iemand persoonlijke ervaringen mee aub ? Want ik vraag me af of er dan geen officiele tarieven zijn en ze vragen wat ze willen ?
hallo,
is er hier iemand die weet hoe het zit met een nationaal paspoort ?
Mijn vriend heeft dit nodig om zijn aanvraag voor een visum op de ambassade van Ankara in te dienen.
Volgens de ambassade kost het 75 turkse lira, te bekomen op het gemeentebestuur.
En volgens de plaatselijke politie en gemeentediensten kost het tussen 300 en 600 turkse lira !
Wat erg hoog is en bovendien is er ook al een groot verschill tussen 300 en 600 lira…
Heeft hier iemand ervaring mee ? Zijn er geen officiele tarieven in Turkije voor een paspoort ?
alvast erg bedankt voor de hulp !
Mijn vriend zou volgende week naar Ankara gaan, ik zie echt uit naar zijn komst en nu dit…
hallo,
ik ga in april samen met mijn vriend naar de ambasade in turkije in ankara,aangezien mijn vriend van izmir is moeten wij dus met het vliegtuig naar ankara.
ik hoop dus maar 1 keer te moeten gaan.
hebben wij nog iets nodig voor een visumaanvraag voor korte duur naar België naast het papier dat hij een eigen auto heeft en eigen huis en naast een uitnodiginsgbrief van mij in het nederlands geschreven?
Dat is toeval ! mijn vriend moet ook in Izmir een vlucht nemen naar Ankara…
als je naar de website van de belgische ambassade gaat (www.diplomatie.be/ankara) , klikken op “diensten”, dan “visumaanvragen” en daar vind je alles wat je nodig hebt, uiteengezet per type van visum.
Op deze site vind je ook het emailadres van de ambassade in Ankara en als je mailt krijg je zéér snel een antwoord terug.
Er zijn officiele tarieven en daar houden ze zich op elk politiebureau aan, daar hoef je niet bang voor te zijn. De precieze prijzen weet ik niet meer, maar het is behoorlijk duur en zeker meer dan 75 YTL voor 1 jaar. De prijs is afhankelijk van de geldigheidsduur. Je vriend kan gewoon naar het politiebureau gaan en daar een paspoort aanvragen. Ambassades zitten er trouwens nogal eens naast
Die indruk heb ik ook, dat ambassades er nogal eens naast zitten…
zij zouden de mensen nochtans moeten kunnen verder helpen, maar ik vraag me soms af of ze dat wel willen
Heey , maar hoe zit het dan met jongens zonder job. Ik en men turkse vriend willen dolgraag dat hij een maandje ofz naar België kan komen. Ik ben zelf maar 16 en hij 19 en momenteel probeert hij zen diploma te halen om dan verder te studeren. Het is zo moeilijk voor mij om elke schoolvakantie door naar turkije te gaan. mijn moeder staat volledig achter mij en heeft de jongen doodgraag, maar men vader probeert me te beschermen.
X Shell
hallo,ik vrees als hij geen job heeft dat het moeilijk zal zijn.
heeft hij een eigen huis en eigen auto,dat zou wel goed zijn om een visum voor kort verblijf te krijgen heb ik al overal gelezen.
@ blonde kipje: We zijn begin januari er mee begonnen. Toen heb ik mijn vader gevraagd om een garantverklaring te sturen. Vooral dat duurde lang. Daarna moest mijn vriend vanalles aanvragen, maar dat duurde niet zo lang. Hij had daarna het consulaat gebeld, en had pas na 2 weken een afspraak voor het indienen van alle papieren.
@ carinevanesch: het koste mijn vriend rond de 300 lira. best veel ja.
Mijn vriend heeft ook het visum gekregen.
Ik was met hem in Ankara en ben meegegaan.
We zijn op dinsdagochtend naar de Ambassade gegaan en gelijk de volgende ochtend is het paspoort afgeleverd bij ons hotel in Ankara mét visum erin! (Dus is gelijk dinsdagmiddag afgehandeld bij de ambassade).
We zijn een paar dagen later samen teruggevlogen naar NL. Hij is hier nu al 2 1/2 week en hij heeft nog 5 1/2 week voordat ie weer terug moet!
Shelley als hij een bewijs van zijn school meekrijgt dat hij op school zit en verlof krijgt om weg te gaan op vakantie zou het wel kunnen. (Ik ken ook iemand die het zo heeft gekregen).
hey!
mijn vriend en ik hebben het ook geprobeert voor zijn visum,
maar jammer genoeg hebben wij geen goed nieuws gekregen:(
het enige wat hij heeft gekregen was zijn paspoort maar geen visum om naar belgie te komen
maar we geven nog niet op en gaan deze winter trg proberen maar dan gaan we samen en hopelijk hebben we dan een beetje meer kans:)
ik ben nu na bijna 2 maand in Alanya te zijn terug in Belgie:( maar gelukkig vertrek ik binne 2maand terug naar daar en blijf ik daar voor een langere tijd:)
ik wens jullie in ieder geval heel veel succes hoor!
groetjes sabrina
Echt fijn om te horen dat het soms toch wel eens lukt met die visum! Ik begin er binnenkort ook mee in België. Hoop dat ik mijn vriend ook ooit hier zal krijgen!
Ik ga in juli een maandje naar Izmir naar mijn vriend toe en in augustus zou hij een keertje naar België komen. We zijn nu dus vollop bezig met het zoeken naar informatie hiervoor en die heb ik ook gevonden, maar…
Wat is een “greencard” juist? Zijn vader heeft een hoge functie en daardoor mag hij en zijn gezin (dus ook mijn vriend) tot en met 25 jaar oud reizen met deze greencard, elk gezinslid zou dan gebruik mogen maken hiervan. Dan zou hij dus niet heel de procedure moeten doorlopen om op bezoek te komen aangezien hij 24 is. We zijn nu op zoek naar informatie hierover zodat we zeker zijn dat hij hiermee op bezoek kan komen. Kan iemand me hiermee helpen?