Hier vindt je alles over visum aanvraag, uitnodigingen etc.

Hey Brenda,

Ik woon idd al in België.
Bedankt voor de website alle info is welkom :slight_smile:
Heeft/had jou man veel moeilijkheden om zich hier thuis te voelen? (als ik dit mag vragen)

groetjes !

graag gedaan

ik heb mijn man wel via een toeristenvisum gehaald omdat ik van nederland kwam en toen hebben wij ons samen in belgie ingeschreven, vandaar dat ik ook niet helemaal precies weet hoe het zit als je al in belgie woont!

op zich kon hij hier best snel wennen. Hij heeft het goed naar zijn zin en past zich ook goed aan aan de cultuur enzo!

hallo, ik wil graag de antwoorden op je vragen ontvangen. Ik ben nl. in hetzelfde geval, mijn vriend zou naar Belgie willen migreren. Eerst zou hij voor 14 dagen op vakantie komen, om te kijken hoe het hier gaat en dan misschien …
alvast bedankt !
Carine

hey Carine :slight_smile:

Kan je me mss via persoonlijk bericht je mailadres geven dan kan ik het in de bijlage zetten. Dat is dan de info die ik gevonden heb maar kijk zelf zeker na of alles correct is. Op de volgende site vind je alvast info over de verschillende soorten visum voor België (officiële website) en welke documenten je dan nodig hebt en zo : Diplomatie.be

Mijn vriend kom wss ook eerst op vakantie. Let erop dat je een andere lijst moet volgen (van nodige documenten) voor “op vakantie” en “echt hier wonen”. Wist je mss al :slight_smile:

groetjes !!!
Firtina

Hallo Firtina,

alvast bedankt ! mijn emailadres is [EMAIL=“Carinevanesch@hotmail.com”]Carinevanesch@hotmail.com

vele groetjes,
Carine

dit alles hier heeft me supergoed geholpen,mijn vriend en ik zullen nu ook aan de moeilijke procedure beginnen.
ik studeer nog en mijn ouders willen niet garant staan maar hij heeft wel een eigen auto en huis dus het moet misschien wel allemaal lukken.
ik hoop erop!!

hij is hier niet en zal niet komen het was met bijbedoelingen omhier in belgie tekunnen blijven meer niet ik vind het wel spijtig ik heb er alles voor gedaan en zag hem graag maar ja het leven ga voort groetjes anneke.:wereld:

Ik heb super nieuws! mijn vriend is sinds 2 weken hier in België en heeft ondanks alle stress na twee maanden zijn visum gekregen. Het was lang wachten, maar dat is altijd zo tijdens de kerstperiode. Mijn mama heeft hem ten laste genomen en er was helemaal geen enkel probleem! Hou de moed erin, en je ziet het er zijn ook verhalen die goed aflopen!

Een visum is en blijft ten alle tijden nodig.
Getrouwd of niet getrouwd, kind of geen kind, maakt niets uit…Visum moet.

Een afwijzing op een eerder aanvraag voor visum zal hierdoor je kans op heraanvraag meteen een stuk verkleinen. uitzonderingen daargelaten.

Vestigingsgevaar is een groot struikelblok in Nederland. Vele visumaanvragen worden hierop dan ook meteen afgewezen.

Loting…niet echt!
Gewoon mazzel hebben of een flinke advokaat erachter zetten, die blijft pushen.

Jij in Turkije samenwonen en dan naar Nederland op familiebezoek met hem?
Zou zo moeten kunnen, helaas is dit niets minder waar. ook hier dreigt het vestigingsgevaar weer de kop op.

IND is totaal niet gemakkelijk en ik ken meerdere koppels die een gigantisch salaris hebben en nog geen toeristenvisum voor elkaar kregen vanwege het vestigingsgevaar.

Ik heb vele wegen bewandeld op dit vlak en weet waar ik over praat.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Er zijn andere wegen maar daarvoor moet je bereid zijn die kant op te gaan. Wat ik uiteindelijk heb moeten doen om met mijn man in Europa samen te kunnen zijn. Er is geen IND die mij tegenhoudt

Het kan dus wel: mijn vriend komt dinsdag naar NL! Hij heeft een toeristenvisum gekregen. Hij is hier voor 3,5 week.

Ik ben blij! (ik weet het sinds gister :P)

Wat leuk gefeliciteerd , geniet lekker van de tijd hier samen !!

Net wat je zegt : Het kan dus wel!
Echt heel erg leuk voor je! :zon02:
Van de zomer wil ik me vriendje ook meenemen naar NL…
Hoop dat het bij mij ook zal lukken.
Hoelang heeft het ongeveer bij jou geduurd voordat hij een visum kreeg?
Ik heb dan zelf 6 weken de tijd… Hoop dat het lukt.
Ben blij voor je!

sietske Wat SUPER!!! FIJN voor je:D
heb een fijne en leuke tijd met ze 2e:D

wat heerlijk om te lezen dat steeds meer mensen het voor elkaar krijgen hun man naar nederland te krijgen. Een opsteker voor ons allemaal!!!
Geniet van je tijd, volgens mij kan je het ook nog verlengen in nederland, maar dat weet ik niet precies hoe dat zit!
veel plezier…

groetjes

Nee, dat kan niet

dat is jammer, maar 3,5 week is heerlijk geniet ervan!

Geniet ervan samen Sietske. Super!

hallo,

ik hoop dat iemand mij via deze weg kan helpen . Mijn vriend probeert momenteel ook om alle documenten te verzamelen om een visum voor korte duur aan te vragen. De bedoeling is dat hij voor een vakantie van 2 tot 3 weken naar hier komt.
Hij heeft echter een nationaal paspoort nodig. Waar moet hij dit aanvragen en weet iemand wat de kosten hiervoor zijn ?
Hij had hiervoor vandaag geïnformeerd, (ik denk op het gemeentebestuur van zijn woonplaats, maar ben hier niet zeker van) en daar hebben ze hem gezegd dat het tussen 300 en 600 turkse lira bedraagt, hetgeen overeenkomt met 150 tot 300 euro (ongeveer).
Hij vroeg zich af of dit correct was en mij lijkt het toch ook wel een zéér hoog bedrag voor een paspoort.
Ik geloof dat het in belgië of nederland rond de 50€ bedraagt.

Kan iemand mij helpen aub ?

alvast héél veel dank

Haay, je moet het paspoort inderdaad bij de gemeente halen ( of het politie bureau, verschilt per plaats) & de kosten kloppen inderdaad ook, het zal inderdaad tussen de 300 & 600 lira kosten het ligt eraan voor hoelang je een paspoort wilt, de reden hiervan is denk ik dat een internationaal paspoort gezien word als een luxe product in turkije omdat ze natuurlijk al een soort i.d kaart hebben en het paspoort dus niet ‘nodig’ hebben. Succes met alles. ( btw het paspoort nummer heb je ook nodig om een afspraak te maken met het consultaat voor het visa )

Succes !

Alvast bedankt voor je reactie !

Dat is idd een hoog bedrag, ze maken het mensen uit Turkije toch niet gemakkelijk om op vakantie te gaan.
Wij kunnen ons dat nauwelijks voorstellen eh.

Toch bedankt !