Miloutjuuuh blij fat je zus gearriveerd is, het wordt spannend daar, en de ringen!! Geniet maar met volle teugen!!!
Mutlu gelukkige verjaardag!!
Birgil jou ken ik nog niet, hallo;))
Xlovato: nooit denken dat je diploma niet zal kunnen gebruiken!!! Je weet nooit wat er morgen voor je deur staat!! Wie weet belanden jullie ooit nog in nederland!! En hoe rapper school begint, hoe rapper het eind in zicht komt;))
Leuk een brief, en morgen volledig verslagje;)
Ladyside hoe gaat dat daar op dat festival?? Geen idee van op Schiphol, daar vraag je me iets! Veel werkgenot nog verder
Summie tja zit er idd al tussen, tot nu toe was zijn familie geen probl zei hij. En ja hotel, zo kunnen ze me toch leren kennen, maar worden ze ook niet continu met mij geconfronteerd, en zo zal ik zelf ook wel wat meer op mijn gemak zijn… Hoop maar dat hij weet aan wat hij begint…
Knuffel voor jou, is normaal dat je nog je plekje terug moet vinden, jullie waren toch een tijdje samen!!
Littleone: vorig hotel was geen probleem, zal wel zien!
Dankje birgul het verloopt wat moeilijker eerst was het ni ok voor Brussel nu Is het daar goed is het niet goed in Turkey
Ladyside er staat op schiphol toch een computer van de trein? mss kan je gewoon daar je ticket afdrukken maar ik weet het niet zeker nog niet nodig gehad
Summie: meid vind het nog steeds heel jammer voor je dat het zo gelopen is met jou en je askim. Ben inderdaad afgestudeerd, maar ben op het moment nog niet opzoek naar werk. Tot half september kan ik nog volop aan het werk bij mijn bijbaantje en eind september ga ik naar askim. Daarna ga ik opzoek naar werk voor t/m maart en dan in maart als askim uit het leger is, daar waarschijnlijk 3 maanden heen.
Tamara: Ohja nu weet ik het weer, je had zijn moeder inderdaad nog nooit ontmoet. Maar nu heeft hij het dus verteld en ze heeft hem gelijk zo onderdruk gezet? Pfff je zou denken dan is hij ook snel om te praten, maar volgens mij zoals je zegt kunnen die turkse moeders hun zoons echt hersenspoelen! Weet je ondertussen al wanneer je heen kan?
Floortje: Wat ik een beetje gek vind aan het verhaal dat je schrijft over je askim is dat hij ‘shy’ is als jij een hartje op zijn facebook plaatst, maar als iemand vraagt of hij een vriendin heeft hij dan wel zegt dat hij met jouw is. Hoezo is hij dan opeens niet ‘shy’ meer? Ook ik heb Turkse vlinder gelezen en ja soms is het best negatief. Inderdaad over dat alle turkse mannen vreemd gaan enzo… Tsja waar is dat op gebaseerd denk ik dan? Ik heb het boek vooral gelezen om meer over de Turkse cultuur te weten te komen en over Turkse mannen.
Mootjuh: Volgens mij jou verhaal ook al gelezen in het ander topic. Welkom hier!
Deniz kizi: Vind het moeilijke vraag die je stelt. Ik zal persoonlijk als het mogelijk is zonder je dochtertje gaan, zodat je eerst je askim nog beter kunt leren kennen. Boek gewoon samen een goedkoop hotelletje ofzo, dan kun je 's avonds gewoon lekker uiteten en hoef je je ook niet druk te maken om eten koken
Isafali: Ik weet niet waar je askim woont, maar vaak is het inderdaad zo dat buiten de toeristische gebieden niet getrouwde stellen niet samen mogen slapen. Maar als je via booking.com kijkt, staat er vaak bij ‘de kleine lettertjes’ dat het in dat hotel niet toegestaan is om samen te slapen. Staat het er niet bij kun je altijd even een mailtje sturen, dan zoeken hun contact op met het hotel. Heb ik toen ook eens gedaan.
Ladyside: Kan je helaas ook niet verder helpen. Heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien. Wel inderdaad van die kpn punten. Misschien even een mailtje sturen naar schiphol?
Waarschijnlijk laatste week van september naar askim! We gaan waarschijnlijk weer naar zijn ouders. Vind het alleen stom dat mijn Turks niet echt heel erg vooruit gegaan is sinds de laatste ker dat ik hen zag. Straks denken ze dat ik het niet wil leren ofzo Maar vind het gewoon moeilijk om het mezelf aan te leren en had al gekeken voor lessen maar die beginnen ergens in september de meeste…
Dag kardelen: ik denk dat je het best je turks leert door er midden in te zitten, maar denk als je je woordenschat wat uitbreidt, dat toch al een beetje kan helpen. En turkse films? Cdroms? Of liedjes enzo?? Heb zelf al aan kinderboeken en tekenfilms gedacht maar geen idee waar je dat hier kan vinden.
Ik heb het boek turks voor dummies, ligt nu ook wel al een paar weken stil. Toen ik op het vliegtuig zat, zaten er allemaal turks sprekende mensen rond me, heb amper 7 tal woorden verstaan van de 3 u 30 durende vlucht. Voelde me echt wel een dummie;)! Een taal leer je niet op 1,2,3… Zal wel wederzijds werken! Leuke vooruitzichten heb je, ben wel nieuwsgierig naar die legerdienst enzo, waar gaat dat juist door enzo? Mijne askim heeft hem al gedaan, heb wel al paar foto’s gezien maar heeft er verder nog niet veel over gelost.
Heb eens gecheckt op de site en heb niks teruggevonden van kleine lettertjes over samen slapen, ga het er met hem wel eens over hebben. Wil gewoon niet teveel voor zijn vader zijn voeten lopen… Juist genoeg om te laten zien wie ik ben;)
Nog een vraagje: heb ergens gelezen dat het de gewoonte is om iets mee te nemen als je ergens op bezoek gaat. Wat raden jullie me aan?
De meesten kennen me niet maar ik schreef vroeger veel onder de naam Gülüm. Ik lees nog met jullie mee omdat ik dat gewoon leuk vind en nu wil il even een tip geven. Typ in je app store eens Turks leren 6000 woorden. Deze app leert je spelenderwijs een boel woorden die je in de praktijk goed kunt gebruiken. Je spreekt de taal dan nog niet maar met een boel woorden achter elkaar plakken kom je ook al een heel eind!
Ik leer nu al zo’n 2 jaar de taal en woordenschat is heel belangrijk. En met deze app leer ik ook nog een boel dus ik zou zeggen probeer het eens!
ik zal even kort wat over mezelf vertellen. Ik ben 28 en al zo’n 4 jaar samen met askim. Ik schreef mee in de tijd van Mutlu, Filiz, Tkl enz. De verhalen en onzekerheden van de meiden met ‘beginnende’ relaties, geloof me ik heb het allemaal meegemaakt. Mijn askim is er ook een met een gebruiksaanwijzing ( ik zelf ook ) maar we zijn alweer 4 jaar verder met vallen en opstaan. Maar we zijn nu wel op een punt dat we weten wat we aan elkaar hebben en kennen elkaar door en door.
Als er vragen mochten zijn stel ze gerust over mij of over andere dingen. Als ik ergens advies kan geven of iets dan probeer ik dat graag, net als de ‘oude’ meiden die nog af en toe binnen komen vallen :zon02:
Hij komt uit Istanbul en we hebben elkaar via facebook leren kennen:)
Daar heb ik me heel lang voor geschaamd en mensen verklaarden me voor gek maar gelukkig heb ik mijn eigen hart gevolgd.
Ik kreeg een vriendschapsverzoek van hem en normaal accepteer ik geen vreemden, maar we hadden 2 gemeenschappelijke vrienden en hij zag er toch wel heel erg leuk uit en zo is het begonnen :))))))))))))))
@ Isafazli dank je!
@ Filiz onkruid vergaat niet We wonen helaas nog niet samen ik heb niet veel geluk in het bedrijfsleven. Ik mag overal werken en overal zijn ze heel tevreden maar als dan dat jaarcontract moet komen wordt ik eruit gegooid. En dat jaarcontract heb je toch minimaal nodig voor een mvv. We proberen het in 2015 nog en dan kijken we wat we doen misschien ga ik dan een tijdje naar TR maar dat zien we dan wel weer. Eerst alles proberen om in NL een toekomst op te bouwen want dat willen we allebei
Hallo meiden,
Leuke dag gehad vandaag, leuke markt en daarna met Nederlandse mensen hier naar een geweldige wol winkel geweest. Voelde me net een kind in een snoepwinkel maar heb me in kunnen houden haha hahaha.
Morgen is de dag dat askim en ik gaan verloven. Ringen zijn Super mooi geworden. Morgen avond lekker uit eten met mijn familie en askim zijn familie.
Lesexpres.nl is ook een goede website om Turks te leren, eerste paar lessen zijn gratis kan je kijken of het wat voor je is en je kan ook een boek ervan kopen.
Enne radio luisteren is altijd goed. Tekenfilm waar ik veel van geleerd heb is pepee. Niveau sesamstraat dora zeg maar.
Civciv mvv? Is hij al in nederland geweest?
Sommige mensen hebben al een heel andere kijk op de zaak, als je vertelt dat hij niet van hier is! En als je dan nog vertelt van internet dan zie je ze de ogen al rollen… Als je iemand leert kennen in het uitgaansleven, dan ken je die toch ook niet van de eerste keer?.. Zelfs na jaren kan je nog in mensen verschieten en vallen er soms nog maskers af!
Soms moet je gewoon de sprong wagen en ervoor gaan. Je zeker nooit schamen!!
Dag filiz alles goed met jou?
Miloutjuuuuh ik wens je een superleuke, romantische, gelukkige dag morgen, geniet met volle teugen en al op voorhand een dikke proficiat!!!
X lovato zusje al thuis? ;))))
Deniz kizi: alles goe? Al paar dagjes niet gehoord…
@ filiz dank je!! Het is inderdaad belachelijk hoe moeilijk het wordt gemaakt terwijl het voor allochtonen lang niet zo moeilijk en duur is om hun partner hierheen te krijgen. Het is de omgekeerde wereld.
@ Isafazli je weet zelf hoe mensen reageren uit onwetendheid en ik snap het ook wel. Vooral in het begin was ik daar best van onder de ondruk vooral omdat je jezelf steeds maar moet verantwoorden terwijl het niemand geen klap aangaat in principe. Iedereen denkt dat ie zich maar met jouw leven kan bemoeien. Nu interesseert me dat niks meer we hebben laten zien dat het WEL kan. Hij is inderdaad in Nederland geweest ik vond dat hij eerst zelf moest zien hoe het leven hier is en of hij hier zou kunnen wonen.
Civciv ja je hebt volkomen gelijk. Een van mijn beste vrienden heb ik leren kennen via internet, ben op zijn huwelijk gevraagd geweest, had de mensen hun gezicht moeten zien, toen ze me vroegen van hoe hebben jullie elkaar leren kennen en ik doodleuk antwoordde, aaa via internet, haha einde conversatie. Het is jammer voor hen!!!
Had ook wel vooroordelen verwacht, maar ben er toch ook van verschoten!!
Fijn dat hij al eens in nederland is geweest, moet idd ook wel eens weten hoe het hier is, dat is ook wel een serieuze aanpassing!!!
Ging dat een beetje voor hem?
Summie…
Oohh echt meid, heeft jou Pipo d’r ook een handje van
En inderdaad wij hebben het net zo moeilijk alleen uiten dat anders, en ja ik heb ook vragen maar hou me nu bewust wat rustig ben nl bang dat als ik ‘boos’ word hij zoiets misschien krijgt van blijf daar maar ofzo
Ik weet niet hoor…kan soms ff niet neer helder denken
Ook een dikke knuffel voor jou!!
Miloutjuhh
Hele fijne dag meid geniet ervan samen
Ps. je mag me uit het lijstje halen hoor ik vertrek niet meer die kant op straks
Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden reacties etc…
Hier nog steeds hetzelfde, het gaat op en af met me…op het werk hou ik me staande maar als ik thuis kom zak ik in en huil tranen net tuiten
Heb alle foto’s in huis van ons weg gehaald ik kon d’r niet meer tegen en helemaal niet meer zien, mijn fbook is nog wel hetzelfde dat verander ik geleidelijk aan en pas als ik terug ben en het zover heb…je krijgt dan vragen van buiten af en daar heb ik nu geen behoefte aan en ben niet sterk genoeg, niemand weer het ook bijna op me ouders jullie en 2 vriendinnen na…hij heeft zijn fbook ook nog niet veranderd
Verder werkt hij dag in dag uit en spreken mekaar echt steeds minder goodmorning goodnight hello how are you ppfff
Mijn zusje zegt al hij ploft zich volledig op het werk zodat hij biet hoeft te denken…
Afgelopen week zou hij me bellen inmiddels was het al 23.00 en ik stuurde maar goodnight kreeg meteen sorry iam very busy tomorrow i pfone you, ik heb rustig gereageerd en dacht ook prima rustig blijven
Dag erna heeft hij me idd gebeld vroeg me eerst you still want i pfone you… Yes i want…
We hebben gepraat maar ook veel stil momentjes ertussen wat we beide niet gewend zijn, op een gegeven moment hoorde ik een twijfeling in zijn stem, en dacht oohh nee…
Hij zit ook erg met mijn ticket in de maag die natuurlijk al geboekt is hij wil niet dat ik onnodige kosten krijg etc, tja zeg ik its your fauld… Zegt ie yes i know…maar goed ik ga niet nog 3 weken wachten daarop…dat kan ik niet ik leef nu al in een droom…hij zou me dit weekend of morgen laten weten dus ik hoop as weekend heb te kunnen…op het eind zei hij I still love you and Miss you all the day i think…but we have to do something dus ik zeg no you have to do something i not want it toen zei hij i know but i dont know anymore pppfff elke x d’r voor zei hij we have to make finish…hij weet het zelf ook duidelijk niet
Maar goed ik ben me d’r nu ook bewust van een twijfeld iemand heb ik ook niks aan natuurlijk…hoe graag ik wil dat we samen blijven en dit niet hoeven mee te maken
En gister hele dag weer niks gehoord savonds om 18.00!!! Goodmorning… En dat was het… Heb hem nog wat gestuurd maar niks geen reactie ik d8 vanacht Miss is zijn app wel kapot ofzo…dus via viber waar hij online was gestuurd mayby your whatsapp app kaput en een half uur later is hij ineens daar ook offline…
Ik ben het dan echt zat en dan denk ik praat eens met me…
Moet me dan echt inhouden, daardoor weer amoer geslapen ben d’r soms echt even klaar mee voel me zo rot verdrietig etc
Heb me voorgenomen vandaag dan ook maar niks meer te sturen en maar weer te wachten op wat hij doet…
Ik merk wel hoe langer dit duurt hoe meer ergenissen we krijgen…tis gewoon lang genoeg nu bah
Sorry voor het lange verhaal moest het ff kwijt…
Fijne zondag allemaal
@Tamara: Ontzettend vervelend dat het nu zo loopt… Steeds wel soms iets horen, dan weer heel langs niks. Je hebt dan echt geen idee waar je aan toe bent. Misschien inderdaad wel goed om even niks van je te laten horen. Als hij echt nog iets met je wil, dan laat hij dat vanzelf wel merken. Zo niet, dan weet je dat ook weer. Sterkte ermee…
Deze week is het voor mij ook even lastig geweest op askim gebied. Het ene moment was hij helemaal van de ‘februari 2015 zijn we eindelijk bij elkaar, gaan we een baan zoeken samen en samen leven blabla’. En het andere moment hoor ik helemaal niks, terwijl hij wel online is. Enorme frustraties zijn dat geweest en dat heb ik hem ook heel duidelijk gemaakt. Gisteren is hij zijn reis terug naar het leger begonnen. Ik kreeg een foto van hem bij een bushalte, met droevige ogen. Ik zag het meteen: die wil echt niet. Geprobeerd hem toch maar zo goed mogelijk te steunen, maar wat zit die in de put zeg… Vanochtend nog heel kort gesproken om hal 8 's ochtends. Nu maar hopen dat alles goed met hem zal gaan. Hij moet nog 5 maanden volhouden. 30 januari 2015 is hij klaar en vlak daarna ga ik naar hem toe waarschijnlijk (als het nog goed is).
Verder, mijn voet. Peesontsteking… Wat inhoudt dat herstel nog heel lang gaat duren. Ik zit heel erg te balen, maar er is niks wat ik doen kan, behalve afwachten.
Maar gelukkig gaat verder wel alles prima