Xlovato: Oh wat spannend dat je tweelingzus vandaag je askim gaat ontmoeten. Kennen ze elkaar al of is dit hun eerste ontmoeting? Tegelijkertijd lijkt het me ook heel dubbelzinnig voor jouw. Oh en wat lief dat hij iets voor je kopen wil
Oh ja effe voor de duidelijkheid ik heb nu geen plannen om nu naar Turkije toe te gaan…maar voor in de toekomst you never know 
Isa: Begrijp ik het goed dat jij een kamer deelde met je askim en zijn collega’s? Bijzondere combinatie, hoe was dat? (sorry heel nieuwsgierig, I know) de mijne stopte destijds zijn kamergenoot geld toe in ruil voor privacy
Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik vind het een gigantische uitdaging wat je gaat doen. Dus je schoonvader is anti-België je hoort het helaas vaker, toch een bepaald beeld wat er bestaat over Europa, maar dat het nog niet inhoud dat hij daardoor ook anti-jouw klinkt toch voorzichtig hoopvol. Enne je askim wil dus trouwen, zijn jullie al bezig met plannen voor de toekomst?
Tamara: Oh meid, bij het lezen van jouw verslag ging hier echt de kraan effe open. Zo ontroerend om jouw verhaal te lezen, maar tegelijkertijd zo confronterend, zo akelig herkenbaar. Vooral die gedragsverandering wat je omschrijft. En ook wel een beetje dat beide heren zichzelf opeens heel erg centraal stellen, ik heb het druk, ik heb het zwaar, ik ben kapot, maar ze lijken beiden te vergeten dat wij misschien wel heel erg behoefte hebben aan antwoorden en dat het voor ons ook moeilijk is. Meid ik hoop en wens heel erg dat je snel naar hem toe kunt en dat jullie er tenminste fatsoenlijk over kunnen spreken en dat jij duidelijkheid krijgt. Want ik weet hoe klote het is dat je met zoveel vragen zit, zonder antwoorden. Ik zal waarschijnlijk nooit antwoorden krijgen, maar ik hoop daar in tegen heel erg dat jij ze wel krijgt! Meid heel veel sterkte en ik denk aan je!
Floortje: Begrijpelijk dat je moet wennen aan je askim. Tis ook niet niks, opeens verliefd worden op een jongen uit een ander land, met een hele andere cultuur en dan ook nog es een lange afstandsrelatie erbij cadeau krijgen
Ieuw toch wel een beetje pijnlijk wat je schrijft over Facebook. Wat betreft pipo er zijn dingen gebeurt wat ik hier niet ga delen, maar wat ik wel delen wil en waarom het mij o.a. bevestigd dat het zo beter is, is dat hij weigert uitleg te geven, niet heeft geprobeerd om antwoorden te geven op al mijn vragen. En je kan het persoonlijk nog zo moeilijk hebben, maar ik vind dat zeer onrespectvol tegenover mij. En waar ik mezelf over 5 jaar zie? Ik heb echt geen idee. Iedereen om mij heen is gesetteld, het is hier echt het huisje,boompje,beestje verhaal. En nu kan ik zielig in een hoekje gaan zitten en denken ships waarom ik niet, of ik zeg hé ik heb de vrijheid, kan gaan en staan waar ik wil, de wereld is open voor me. Oh ja en over het boek Turkse vlinders. Ja ik vind het moeilijk om te zeggen of het realiteit is. Ik vond alleen het hoofdstuk over jaloezie interessant. Dat de vrouwen heel claimend zijn en dat daardoor de mannen kunnen denken dat als een vrouw niet claimend is, dat zij juist niet van hem houd. Tegelijkertijd moest ik ook wel erg lachen over het verhaal van sex en Allah en het fragment dat bij de ‘kapper’ (toen zag ik mezelf al echt effe liggen hahaha). Maar weet je lezen kan nooit kwaad, je kan er altijd uit gaan filteren wat je interessant vind en wat niet. En of alle Turkse mannen vreemdgaan? Nee ik denk van niet, maar dat er een groot verschil zit tussen man en vrouw op het gebied van intimiteit dat geloof ik wel.
Mootjuhh: Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden. Waar heb je hem eigenlijk opgedaan? Heb je hem via een datingsite ofzo leren kennen of hebben jullie bv een gezamenlijke vriend en heb je hem zo leren kennen?
Miloutjuhhh: Ik weet je leest mee…hoe gaat het inmiddels met jouw en je askim enne ben je al zenuwachtig??? hihi
Mutlu: Meid waar zit je? Ik begrijp als je het druk hebt…maar is alles oké bij jullie?
Update van mij:
Was ik van de week nog zo dapper hier aan het schrijven dat ik me zo sterk voelde (voelde ik me toen ook echt) in de werkelijkheid is het toch best wel onstabiel. Ik ben heel erg zoekende. Ik wil gewoon veel te vlug, hup geen tijd te verliezen, ik wil door en zo vermoeidend ik wil voor mezelf alles verklaren…zo vermoeiend…en tsja soms weet je gewoon effe niet…dus dan nu maar gewoon effe roeien met de riemen die ik heb. Dus ik dobber voor mijn gevoel maar gewoon effe wat om, niet weten welke weg ik op wil, maar ik zal vast wel weer een richting vinden…
Pas goed op jullie zelf meiden
Tot de volgende keer!!!