Het Turkseliefdestopic number 99

Goeieavond

Littleone nog nooit van gehoord, al eens gegoogeld?

Deniz kizi: love always finds a way, laat het nu even bezinken en wacht de komende dagen wat af!!

Tam082: knuffel, hoop dat je vluf naar ginder kan!!

Filiz 7 jaar!! En je woont ginder?

Grtjes

Via Wereldwijzer app

1 like

Ja isa maar vind er erg weinig over

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Floortjee hoe is het nog met jou?

Via Wereldwijzer app

Effe vlug

Tamara meid ik wil je een hele dikke knuffel geven! Aah meid ik heb het zo met je te doen! Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen! Heel veel sterkte en ik denk aan je en als jij je hart wilt luchten…weet wij willen er hier voor je zijn!

Littleone: Dat is volgens mij een bewijs dat je ongehuwd bent, dus een ongehuwdheidsverklaring, dit bewijs moet je halen (kopen) bij de gemeente waarin je woont!

Morgen reageer ik op de anderen! Slaap lekker
ik reageer morgen op de anderen…

1 like

En eindelijk vind ik tijd om een bericht/update achter te laten hier :wink:

Hey meiden… ik breek ff in :slight_smile:

Zoals ik al vermeld had in mijn ‘even voorstellen’ topic, ben ik in contact met iemand uit Istanbul die ik enkel (nog) ken via sociale media.
‘Ken’ hem nu zo’n 2 maanden en het contact is echt heel leuk. Voelt goed en hopelijk blijft het goed voelen :wink:

Maar nu het spannendste… 29 augustus ga ik een lang weekend naar Istanbul :smiley: en dan ga ik hem dus ook eindelijk ‘live’ ontmoeten!! Yay! Enorm veel zin in, maar ook oh zo nerveus :wink:
Bewust gekozen voor een excursiereis van 4 dgn, zodat ik toch Istanbul zie (nooit geweest en dat terwijl ik al 12 jr in Turkije kom…) en ik overdag ‘ingedekt’ ben als hij toevallig moet werken zaterdags. In de avond spreken wij dan af voor een hapje en drankje en dan hopelijk leren we elkaar beter kennen :slight_smile: Het blijft toch altijd anders om elkaar irl te zien, dan enkel via Skype enzo.

Whoehaaa! Zin in!!
En dit wilde ik ff kwijt :wink: :smiley:

Ik hou jullie op de hoogte met de ‘ontwikkelingen’ :wink: Nu iig met een onrustig hartje richting m’n bed… Truste!

Mootjuuuh:spannend!!! Welkom hier!!! En istanbul is zeker de moeite om te doen!!

Via Wereldwijzer app

Goedemorgen meiden,

@Tamara: Ohhh neee meid, wat vind ik dat kl*e om te horen! :frowning: Ik hoop echt dat het weer goed komt! En zo niet, dat je de kracht vinden kan om het een plekje te geven. Alles wat je kwijt wilt kun je hier doen he?! We zijn er voor je meid! Dikke dikke knuf!

@littleone: Waar heb je die woorden vandaan als ik vragen mag? Als het betekend wat er gezegt word, wil ik dat ook wel zien van askim hihi

@Mootjuh75: Welkom meid! En wat een leuk verhaal! Spannend he?! Praat gezellig mee hier en geniet van alle leuke kriebels!

Update:
Heb even met askim geappt!!
Hij zei: 'Sorry askim, mijn telefoon deed het niet, daarom kon ik niet appen.*
Ik zei dat ik heel blij was van hem te horen, dat ik hem mis en dat ik dacht dat hij ons aan het opgeven was! Hij zei: ‘Ohhhh neeeee askim, ik mis jou ook en ik hou van je, je bent van mij!’ Ik was zooooo blij he! Ik vertelde hem dat ik op hem zal wachten ook al duurt het jaaaren, dat ik hem never nooit zal opgeven en dat hij dat moet onthouden. Hij zei dat dat is wat hij wilt, dat hij mij wilt en dat het allemaal goed komt! Wat een opluchting zeg! Het lag dus aan mij??
Nu is het dus afwachten of wij zijn diensttijd zullen overleven. Dat weten we pas over 18 maanden vanaf nu, jeetje anderhalf jaaar :-(! Ik wil nu heel graag eind september weer een weekje terug, maar er kan dan geen vriendin mee, dus dan zou ik alleen met mn dochtertje in het hotel zitten. Doen of niet?

@Deniz kizi, als het financieel haalbaar is en haalbaar voor je dochtertje, dan zeg ik DOEN!!
Wat ontzettend goed om te lezen dat het allemaal nog gewoon goed zit.

@mootjuh, welkom ook hier! Ik kende je verhaal al van het voorstelrondje :wink: leuk dat je ook hier komt meeschrijven.
En je gaat al bijna, wat ontzettend spannend, maar leuk! Wel verstandig dat je een excursiereisje hebt geboekt. Ik hoop dat het irl net zo goed klikt als op internet. :slight_smile:

Hier op de app, dus durf niet te lang te tikken voor alles weer weg valt. Net in zhuis geweest voor uitslagen etc en alles was goed. Dus dan is het toch de ME/CVS die de klachten geeft.
Nu ff wachten tot het droog is en dan zo naar ander zhuis om te gaan werken. Fijne dag allemaal!!

Via Wereldwijzer app

Hoi meiden!

Ben weer terug van vakantie. Echt super lekker gehad en heerlijk genoten van het mooie weer. Wat een tegenvaller als je dan weer hier in Nederland komt. Bruine kleurtje vliegt er dan zo weer af. Toch blijft Turkije wel mijn land hoor. Vond Gran canaria ook echt super, maar mijn hart ligt toch echt in Turkije en volgende vakantie gaat gewoon weer daar heen! Heb op vakantie wel mee gelezen, maar kon geen tijd vinden om te reageren. Was te druk met in de zon liggen :wink: Heb niet alles onthouden en het is te veel om terug te lezen, maar het volgende heb ik wel onthouden.

@Littleone: meid gefeliciteerd met je zwangerschap! Het was zo te lezen niet helemaal de bedoeling, maar volgens mij zit het tussen jou en je askim wel goed dus volgens mij gaat het met jullie drieetjes ook helemaal goed komen! Hoop dat je snel een appartementje ofzo kunt vinden voor jullie gezinnetje. Wat Ladyside zegt en wat bij mij in de gemeente ook zo is, is dat je voorang op een huisje krijgt als er een kindje op komst is. Misschien is na kijken of dat bij jou ook het geval is?

@tamara: Wow meid ik schrik best wel van jouw nieuws… Ik had dit net als jou echt niet verwacht! En wat ik vooral raar vind is dat je die familie toch al eens ontmoet hebt en je het hartstikke leuk kon vinden met die zus? Heb je toen iets gemerkt van het feit dat zijn moeder het niet zo’n goed idee vond? Ik heb wel vaker gehoord en gelezen dat Turkse moeders hun zonen laten kiezen tussen hun en hun vriendin. En aangezien Turkse mannen vaak echte moederskindjes zijn wordt er vaak voor de moeder gekozen… Maar meid ik hoop echt dat dit voor jouw askim een fase is en dat hij uiteindelijk wel voor jou kiest! Want zo te lezen houdt hij nog steeds van je en wilt hij ook gewoon met jou zijn… Maar jesus wat een vervelende situatie dat zijn moeder hem zo voor het blok zet!

@Deniz kizi: Ook mijn askim zit momenteel in het leger. In het begin was ik er heel bang onder en vond ik het maar niets dat ik hem een jaar lang niet kon zien. Maar ondertussen zit hij al 5 maanden in het leger en hebben we elkaar 2x een week gezien. En daarnaast is onze band alleen maar sterker geworden sinds hij in het leger zit. Het is best wel een lastige periode voor die jongens en dat doet ze veel nadenken en beseffen wie er echt belangrijk zijn in het leven. Het is zo anders dan in het toerisme waar je elke week nieuwe mensen ontmoet.

Deniz: Allereerst bedankt voor je hele lieve woorden! En ja misschien moest het inderdaad zo zijn. Ik ben blij om te horen dat jullie verhaal een bijzondere draai heeft genomen. Zo kan je maar weer zien hoeveel macht het denken en piekeren invloed kan hebben op je gevoel! Dat een bepaalde situatie op verschillende manieren uitgelegd kan worden en dat het maar net is door welke bril je het op dat moment bekijkt. En dan met zo’n grote afstand, zullen meerdere meiden hier wel herkennen, is het soms heel gemakkelijk om dingen verkeerd te interpreteren, juist omdat de afstand zo groot is, juist omdat je elkaar niet in real life ziet. Maar ik ben heel blij om te lezen dat hij dus net als jouw juist alles behalve negatief tegenover een relatie met jouw staat! Tegelijkertijd kan ik indenken dat hij zelf op een heel moeilijk punt in zijn leven zit en voorzichtig is. Zoals je weet heeft hij een verleden (je weet niet hoeveel pijn het hem dat heeft gedaan) en van vele mannen (zullen hier meiden ongetwijfeld kunnen bevestigen) is de dienstplicht die op hun staat te wachten een hele moeilijke periode. Eigenlijk niet weten wat hun te wachten staat, het onbekende, maar wel weten dat ze in moeilijke situaties terecht kunnen komen, dat ze tot een bepaald punt geïsoleerd gaan worden van de buitenwereld/van hun geliefden. Hun leven wordt ‘stopgezet’, terwijl de levens van de mensen in de buitenwereld wel gewoon doorgaan. Wie zegt dan niet dat hun geliefde hun gaat vergeten? Zou jij dan ook niet heel voorzichtig zijn? Heb jij er al eens aan gedacht dat de twijfels die jij hebt, dat hij die misschien ook wel heeft? En ja persoonlijk zou ik, indien het mogelijk is, er voor kiezen om hem nogmaals op te gaan zoeken. Ik vroeg me af is het voor jouw mogelijk om alleen te gaan? Gewoon even een week voor jullie samen om elkaar in alle rust beter te leren kennen? Maar je zou ook kunnen overwegen om samen met je dochter te gaan. Waarom zou je een vriendin mee willen nemen? Als steun, als oppas? Ik neem aan dat als jullie serieus verder willen, dat jullie dochter ook een grote rol gaat spelen in jullie relatie en natuurlijk is het fijn als je een vriendin bij je hebt voor steun, maar als jullie daadwerkelijk verder gaan zullen jullie het ook met elkaar uit moeten vechten, begrijp je een beetje wat ik bedoel te zeggen?

LadySide: Hmmzzz meid hoe is het met je? Wat vind je van de uitslag? Ik kan indenken dat het misschien toch wel even lastig is. Ik kan indenken aan de ene kant super blij bent dat er ‘niks nieuws’ uitgekomen is aan de andere kant lijkt me dat juist ook heel lastig. Soms is het makkelijker als iets een naam heeft, dat je er gewoon een pilletje voor kunt slikken en dat je weet dan gaat het weer beter. ME/CVS is gewoon een heel ongrijpbaar iets, waar je niet even simpel een pilletje voor kunt slikken. En ik kan indenken dat dat wel heel lastig is voor je! Klinkt misschien raar, maar soms denk ik wel je kan beter een been gebroken hebben, dan ziet iedereen wat je hebt, niemand doet er moeilijk over en je weet met een paar weken/maanden is het hersteld. Voor jouw zal het dus heel belangrijk zijn om goed om je grenzen te denken, ze te herkennen en te bewaken. Effe een knuffel voor jouw meid!

Mootjuhh: Bijzonder verhaal…Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal zijn…hou je ons op de hoogte?

Egwene: Meid hoe is het met je? Inderdaad welkom terug in Nederland met al het regen en je verkoudheid :frowning: Je zou gillend terug gaan en ik maar hopen dat jij de zon voor ons mee zou nemen naar Nederland.

Tamara: Meid ik hoop dat jij inmiddels weet wanneer je richting Turkije kunt…Ach meisie ik heb het zooooo met je te doen! Ik wou zo dat ik die askim van jouw effe door elkaar heen kon schudden, zodat alles weer goed op zijn plekkie terecht kwam en hij het licht weer ziet! Maar helaas kan ik dat niet. Meid ik wil jouw een hele dikke knuffel geven, weet dat wij (ja ik spreek gewoon namens iedereen) dat wij heel erg aan je denken en met je meeleven! Sterkte meis!!!

Floortje, Filiz en Isa: Ik las niet echt een persoonlijk stukje van jullie waarop ik kon reageren, maar ik zag jullie namen wel voorbij komen. Hoe is het met jullie?

Update van mij:
Met mij gaat het op zich best wel goed ook al voel ik mij behoorlijk verward en ben ik op zoek naar stabiliteit/balans. Ik ben nog steeds niet helemaal fit, maar innerlijk voel ik me eigenlijk toch ondanks alles best wel sterk. Ik kom geloof ik steeds meer tot de conclusie dat het beter is om het hoofdstuk pipo los te laten en af te sluiten. Ja ik mis hem en ik ben er heel verdrietig over, baal ontzettend dat het zo gelopen is. Maar door een aantal gebeurtenissen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad niet hierin moet blijven hangen en verder moet gaan. Alleen weet ik nog niet zo goed hoe ik verder wil? Maar ik weet wel dat ik niet verder kom als ik me vast blijf houden aan pipo. Dus voor mezelf wil/moet ik dingen gaan uitzoeken, op een rijtje zetten (Definitief of tijdelijk afscheid van pipo nemen? Wat wil ik met mijn Turkse vrienden, loslaten of maar zien waar het me brengt? Wat wil ik met mijn gevoelens die ik heb voor het land Turkije? Tot maart 2015 ben ik gebonden aan Nederland, maar wat wil ik daarna? Kortom heel veel dingen uit te zoeken, een nieuwe koers te bepalen hoe ik verder wil met mijn leven.

1 like

Goeiemiddag allemaal

Summie knuffel, ik denk dat alleen de tijd raad zal brengen. Zoiets sluit je ook niet op 1,2,3 af… En je hebt gelijk dat je nu aan jezelf denkt. De rest zal zichzelf wel wat uitwijzen. Je zegt tot nederland tot 2015?
Jij hebt altijd voor iedereen een lief woord klaar en goeie raad, zelfs nu het met jou minder gaat, chapeau meid!! En hele dikke knuffel

Deniz kizi: blij dat je je aşkım hebt gehoord!!! En ga gewoon zonder je vriendin, als je dat kan!!

Kardelen: blij dat je een leuke tijd hebt gehad. Welkom terug thuis!!

Littleone: nog iets meer gehoord van dat attest?

Verder niks nieuws hier,

Vele grtjes en knuffel aan iedereen!!

Via Wereldwijzer app

1 like

Niks gehoord van het papier nee op het gemeentehuis kennen ze dat niet

Vandaag naar de gynaecoloog geweest Ooo wat schattig allemaal

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Littleone: naar de gynaecoloog ooo spannend!!! Dat papier zal hetzelfde zijn als dat waar onze woonsituatie op staat denk ik!

Grtjes

Via Wereldwijzer app

Ja maar heb de vertaalde papieren door gestuurd naar askim en hij is er mee weggeweest en het wqs niet ok

Via Wereldwijzer app

Isa: Thanks voor je lieve woorden. Hoe is het met jouw en je askim? Met andere woorden ik ben nieuwsgierig naar jouw verhaal, naar wat jouw bezig houd en naar wie jij bent hihi…

Litleone: Dus je hebt een echo gehad? Was dit de eerste keer dat je het wondertje zag? En gaat alles goed? Begin je al een buikje te krijgen? Lijkt me een hele bijzondere ervaring dat er een nieuw leven in je buik groeit. Alleen lijkt het me wel heel lastig dat je askim er niet bij is. Wat betreft je papieren je zou misschien contact kunnen zoeken met de ambasade? Misschien dat zij je verder kunnen helpen en anders nogmaals gaan informeren bij je gemeente misschien heb je mazzel dat je een ander persoon daar treft die je toevallig wel verder kan helpen.

Via Wereldwijzer app

1 like

Kardelen ik lees opeens tussen neus en lippen door ook nog effe dat jij inmiddels weer op NL-bodem bent. Welkom thuis meid. Waarom heb je het zonnetje niet meegenomen? Had wel gemogen hoor :wink: Fijn om te lezen dat je een leuke vakantie hebt gehad!! Wat zijn nu je plannen? Ik weet dat je afgestudeerd bent maar heb je ook al iets gevonden in de vorm van werk?

Miloutjuhhhh ik moest opeens aan jou denken. Hebben jullie je officiele verlovingsfeest(je) al gehad? Zo ja hoe was het? Zo nee meid ik hoop dat het een heel bijzonder moment voor je gaat worden!!!

Via Wereldwijzer app

Summie…
Dank je wel voor je liefdevolle woorden, het doet zo enorm veel pijn
Ik heb dit nog nooit gevoeld, maar weet nu pas echt wat liefdesverdriet is…
Vandaag war “woorden” gehad vanaf gister heeft hij niks meer laten horen niet eens slaap lekker dus ja ik raakte wat in paniek van8 hem geapt en vanmorgen weer maar nog niks :frowning: toen kreeg ik om 2 uur eindelijk wat hij sliep en was van8 pas klaar met werk… Dus ik zeg ja en je kan wel wat sturen toch…weinig reactie dus ik dacht laat maar voor we ruzie krijgen ofzo en ik hem nooit meer zal zien, wel zei die iam very busy you know, my head very shit from everything…vanavond heeft hij gezegd dat hij me wilde bellen dus ik ben benieuwd…helaas weet ik nog niks vrijdag of zaterdag zou hij het me laten weten… Toevallig vandaag nog gevraagd maar helaas…
Maar ik wilde jou ook even een dikke knuffel geven, jij hebt het ook niet makkelijk en je bent zo lief voor anderen
Hopelijk kun je de dingen wat op een rijtje zetten voor jezelf

Floooortje
Dank je wel ook ik had dit noooooit zien aankomen
We hadden toekomst plannen etc nog in juni over gehad en de liefde straalde ons tegemoet
Ik denk dat ik het straks echt moeilijk krijg nadat ik geweest ben…15 maanden dag in dag uit contact een app en viber etc zoveel leuke tijden samen en straks helemaal niks geen goodmorning etc :frowning: dat kan toch niet
Heb alle foto’s al van de muren gehaald kan het niet meer zien
Mijn vakantie die voor de deur staat ppfff bah

Kardelen1
Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad heerlijk zeg
Ik had het ook niet zien aankomen idd maar zo zie je maar…
Klopt zijn familie (zijn broer vrouw en kids) in Istanbul heb ik leren kennen en leuke tijden mee gehad ik appte idd met de vrouw van zijn broer hun staan ook achter hem hoor
De vrouw is zelf Turks en hun zijn Koerden zelfs dat was al een probleem…
Van zijn moeder wist ik het dat zei dit nooit goed ging vinden, in juni had hij het inmiddels nog niet verteld dat hij een vriendin had ook al wist ze wel iets…en ben ook wel voor de gewaarschuwd dat ze niet zo vriendelijk was
Maar hij heeft me gezegd when my Mother say no i still stay with you baby… Nou niet dus:(
Tegelijkertijd tijd is hij ook niet zichzelf
Vind hem gehersenspoeld ofzo ppff
Nu wachten dat ik heen kan… Want ik wil hem gewoon echt zien…

Via Wereldwijzer app

1 like

Heee :slight_smile:

@ Littleone: Ohh hoe was het bij de gynaecoloog? Weten de ouders van Askim het al? En jouw ouders?

@ Deniz Kizi: Ahh wat goed om te horen. Hij wil je ook echt niet kwijt zo te lezen :D. Ik denk dat het goed is voor jullie allebei om naar hem toe te gaan. Alles is nu ineens zo snel gegaan in die week. Jullie hebben vast veel te bespreken nog.

@ Summie: Goed om te lezen dat je je innerlijk wel sterk voelt! Dat is erg belangrijk. Door welke dingen ben je dan tot de conclusie gekomen dat het niet werkt tussen pipo en jou als ik vragen mag:)? Ik snap heel goed als je geen antwoord wil geven hoor, omdat het privé is. Hoe zie jij jou zelf over pak weg 5 jaar en wat wil je nog bereiken?
Als je hart zegt dat je contact wil houden met je Turkse vrienden omdat je dat zelf leuk vindt, waarom niet?

Je vroeg hoe het ging. Het gaat prima. Soms moet ik wel wennen aan askim. Hij liet vorige week maar weinig weten. Hij had het erg druk zei hij. Hoogseizoen. Nu heeft hij ineens meer tijd, dat is wel fijn. Op zijn facebook had hij een nieuwe foto van zichzelf toegevoegd. Ik gaf daar een reactie op: ‘<3’. Het was eigenlijk ook een soort test, want ik was benieuwd of hij het liet staan. Maar nee. De volgende dag zei hij dat hij het had verwijderd. Ik liet weten dat ik dat niet leuk vond. Hij zei dat er niks aan de hand was, maar dat hij gewoon ‘shy’ was, omdat al zijn vrienden het konden zien. Maar ‘everything ís oke’. Ik vond het wel echt stom. Hij deed wel zijn best om me niet druk te laten maken. Maar vandaag zat het toch nog steeds niet helemaal lekker, dus ik zei tegen hem: Als iemand aan mij vraagt of ik een vriend heb zeg ik ‘Nee’. Daarna vroeg hij aan mij: If people ask me do you have girlfriend, what can i say’ Dus ik zeg: Ik denk dat je dan ‘nee’ wil zeggen, want je hebt die reactie verwijderd… Toen zei hij: No i say ‘yes’. I will say ‘ik heeb an nederlands frinden’ ( haha, in zijn gebrekkige Nederlands). Dus achja, laat ik er maar voor kiezen me niet meer druk te maken :).

@Isafazli: Hoe is het allemaal met jou? Heb je veel contact met je askim? Nog iets over zijn ouders gehoord?

@ Mootjuhh: Halloo! Ahh spannend zeg. Hebben jullie veel contact?

@ Kardelen: Gelukkig heb je het leuk gehad :). En inderdaad… het weer hier mag wel beter he. Heb je vooral niks gedaan, haha? Of heb je ook activiteiten gedaan?

@ LadySide: Knuffel :slight_smile:

Ik wil iedereen trouwens nog bedanken voor jullie advies over dat ik me te druk maak. Ik vind het vaak veel makkelijker om naar andermans advies te luisteren dan naar mezelf.

Ik ben het boek ‘Turkse vlinders’ aan het lezen. Ik weet dat een aantal van jullie het boek ook hebben gelezen. Maar wat wordt de Turkse man in een bepaald gedeelte toch negatief neergezet zeg… :open_mouth: Is dit realiteit? Ik was eigenlijk benieuwd wat jullie reactie hierop was. Het waren dingen als:

• Erg veel Turkse mannen gaan vreemd en vinden dit normaal.
  • Na het huwelijk veranderd alles…
  • Enz

Fijne avond allemaal!

Aaaaagh weer eens alles weg. Met dat enorm slechte internet hier al helemaal niet leuk.

Ik lees mee maar het lukt vanaf hier niet om op iedereen te reageren. Wel even een knuffel voor iedereen die hem goed kan gebruiken lees jammer genoeg zoveel vervelende berichtjes: (

@Marije volgens mij had je nog gevraagd tot wanneer ik hier nu blijf. Ik ga 28 augustus terug. Dan ben ik twee weken hier geweest, ben nu niet bij askim thuis ofzo maar in een hotel met mn ouders en broertje. Askim zien maar ook gewoon lekker zomervakantie

@summie feestje word zondag of maandag, afhankelijk van wanneer askim vrij kan. Op deze manier kan mn zusje er ook bij zijn want zij komt vanaf vrijdag een aantal dagen :slight_smile:

Fijne avond meiden
Liefs

Via Wereldwijzer app

@ Egwene: Geweldig dat hij het zijn ouders heeft vertelt, dat geeft je vast een zeker gevoel!! En je vertelde volgens mij ook ergens dat je je meer thuis voelt in Italie dan hier. Wat trekt je dan bijvoorbeeld meer in Italie? :slight_smile:

@ Miloutjuh: Hoe was je dagje met askim? Geniet he :smiley: !

@ Tam 198: Wow. Ik ben even in de war dus sorry als je in herhaling moet vallen: Maar is dit nu ineens zo? Of liep het al wat langer wisselvallig?
Wat rot zeg. Maar ik vind het erg goed van je dat je zelf vindt dat je iemand verdient die voor je gaat en niet liegt en eerlijk is !!