Het Turkseliefdestopic number 99

Deniz kizi…er zijn echt een hoop vrouwen die op hun askim hebben gewacht toen deze in het leger zat.
En hoeveel mensen hertrouwen niet? Als jouw gevoel zo sterk is en het voor de rest goed voelt, zijn dit toch maar “kleine” drempels?

Sorry voor het inbreken weer trouwens.

Wat jammer om zo veel treurige berichten te lezen de laatste dagen…veel sterkte gewenst allemaal.

Littleone…gefeliciteerd met je zwangerschap.

Groetjes filiz

Deniz: Meid ik heb zojuist jouw verhaal gelezen…jeetje meid een heel verhaal…Allereerst wil ik je een dikke knuffel geven! Ik heb het gevoel dat jij je momenteel heel erg verward voelt en eigenlijk niet zo goed weet wat je denken moet. Tsja ik vind het lastig om je advies te geven. Ik begrijp alleen eigenlijk niet zo goed waarom er geen toekomst voor jullie samen is? Volgens mij heb ik het hem dat namelijk helemaal niet horen zeggen, alleen dat hij het rustig aan wil doen en dat hij voorzichtig is! Maar ging jij niet heel erg vlug met een school te zoeken voor je kind? En ik begrijp dat je geschrokken bent dat hij is getrouwd maar tegelijkertijd als ik het goed begrijp heb jij een kind van een andere partner, is dat niet een beetje vergelijkbaar? Beiden hebben jullie een verleden maar het is alleen wel heel belangrijk dat je weet of hij ook daadwerkelijk gescheiden is (dat is helaas niet zo gemakkelijk in Turkije als in Nederland). En ja zijn dienstplicht is heftig, maar als geliefden echt van elkaar houden, dan denk ik dat de liefde een dienstplicht kan overleven! Er zijn hier voorbeelden van meiden wie hun askim in het leger zitten! Maar wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is waar je twijfels vandaan komen? Is dat puur op basis dat het contact tussen jullie in het begin wat moeizaam ging, dat hij getrouwd is (geweest) hij daardoor voorzichtig is en rustig aan wil doen en dat hij in dienst moet? Meid misschien is het een idee dat jij een lijstje gaat maken met punten wat je mogelijkheden zijn, wat je leuk aan hem vind en een lijstje met dingen wat jij niet leuk aan hem vind/moeilijkheden. En dat je vervolgens voor jezelf gaat afwegen wat je wilt…Maar waarom moet het nu al duidelijk zijn, waarom niet rustig proberen af te wachten hoe het tussen jullie gaat lopen? sorry ik wou graag dat ik je wat beter advies had kunnen geven, maar ik vind het lastig eerlijk gezegd. Enne wat betreft intimiteit en Turken…Er zullen hier ongetwijfeld meer meiden zijn die het kunnen bevestigen, Turkse mannen hebben in verhouding tot de Nederlandse man veel energie, hartstocht en charmes en dat kan ervaring zijn maar ik denk ook echt dat het in hun genen zit :wink: Veel sterkte meid!

Marije: Meid je bent hier van harte welkom meid! Gewoon lekker gezellig mee gaan kletsen! We staan hier voor iedereen open en iedereen is welkom…dusse je bent hier op het goede adres :wink:

Filiz: Uuuuh alsjeblieft zeg geen sorry dat je hier inbreekt! Toch alleen maar leuk meid :wink: Hoe meer zielen hoe meer vreugd…:wink:

1 like

Dag deni kizi blij om te lezen dat je een superweek hebt gehad. Voelt natuurlijk wel heel dubbel aan dat thuiskomen na zo een leuke week!! Een relatie aangaan op afstand is niet makkelijk, communicatie of het gebrek eraan, maakt het ook niet makkelijker. Alleen jij kan beslissen of je met je aşkım wilt doorgaan. Er zullen altijd mensen zijn met vooroordelen, goedbedoelde raad en ervaring. Iedereen heeft zijn eigen rugzak met bagage mee. Wat zıjn familie betreft, alles op zijn tijd… Je bent nog maar terug, neem je tijd om tot jezelf te komen…!!!

Filiz hoe gaat het met je?

Marijenvd ik heb mijn vriend leren kennen in mei in alanya, ben terug geweest in juli, en ga nu in september trug voor een goeie 14 dagen, gaat me dan zijn familie voorstellen. Hij is van şambayat.

Grtjed

Via Wereldwijzer app

@isafazli leuk hoor, en spannend dat je zijn familie gaat ontmoeten. Ik ook in september. Vind ik wel echt spannend omdat zij alleen Turks spreken en ik nog niet zo goed

Marijenvd same here;)) ik heb zenuwen, niet normaal!!

Via Wereldwijzer app

@isafazli spannend maar ook heel leuk. Komt vast goed:)

Marijenvd heb al gezegd dat hij me niet alleen mag laten;)) zijn vader is er niet echt voor. Gaan wel zien! Jij niet teveel zenuwen?

Via Wereldwijzer app

Pfff en weg was mn tekst: (

Nog maar een keer dan.
Gaat goed hier: ) askim heeft eindelijk weer eens goed geslapen. Daardoor heb ik hem dan vandaag niet gezien maar is voor mij een teken dat het weer goed zit tussen ons. Dat er iets tussen ons in stond had er zeker mee te maken dat hij al een tijdje slecht sliep.
Morgen is hij lekker vrij en komt hij een dagje relaxen hier in het hotel.

@Marije welkom! Zoals summier al zei, zit ik nu in kusadasi :slight_smile: twee jaar geleden hier mn askim leren kennen. En we zijn nu iets meer dan een jaar samen.

Familie ontmoeten is zeker spannen. Maar mij alles meegevallen. Askim zijn ouders spreken geen Engels ik versta best wel veel Turks maar spreek het veel minder goed. Soms lastig maar dan is askim in de buurt om te vertalen.
Afgelopen oktober 6 weken bij mn askim geweest. Samen met mn schoonmoeder naar de markt. We kwamen er op een gegeven moment niet meer uit dus gewoon askim Ff gebeld zodat hij kon vertalen. Hahahaha

Nu ga ik lekker slapen.

Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken en sorry dat ik niet op iedereen reageer maar internet is slecht hier. Snel even bijgelezen maar updaten word pas weer in Nederland denk ik.

Slaap lekker meiden

Via Wereldwijzer app

@xlovato, Balen dat de ouders van je askim niet zo blij zijn met de keuze van hun zoon. Ik hoop dat dat nog bij gaat draaien, en ze jou daar met open armen gaan verwelkomen.

@Miloutjuhh, FIjn dat het na de ruzie weer is goedgemaakt en jullie alsnog een leuke middag samen hebben gehad. De foto van jullie samen straalde heel veel liefde uit, jullie zijn een mooi paar!

@egwene, Oooh meis, wat lijkt me dat moeilijk voor jou! En onafhankelijk worden is niet iets erg hoor! Maar als je nog thuis woont, is dat idd ff weer aanpassen. En helemaal nu het allemaal iets anders is gelopen dan je had gehoopt.
Wel super om te lezen dat je askim zo ontzettend serieus is tegenwoordig! En fijn dat je hem elke dag nu kan spreken. Maar kan me ook voorstellen dat je nu best baalt, omdat hij nu vakantie heeft, en jij niet meer in Italie zit en dat je dus nu eigenlijk het liefst bij hem zou willen zijn.
Wanneer begin je aan je nieuwe avontuur? En daar ben je ook inwonend??

@WijzeWoordenSummie; Mogen die schaapjes even aan de goede kant van de dam blijven?!! Maar ik dacht idd hetzelfde hoor! Wat een nieuwsberichten de laatste tijd van iedereen. Dachten we dat er na de zomer allemaal nieuwe verliefde meiden zouden komen en niemand had verwacht dat het de zomer zou zijn van de gebroken harten.
Wat een moeilijk besluit heb je moeten nemen! Misschien heeft je lichaam zo hard moeten vechten, dat het nu genoeg was en je ziek bent geworden.
Ik hoop dat je het allemaal een plekje in je hart én hoofd kunt geven wat er de afgelopen periode allemaal is gebeurd.
Jouw wens voor mij is mooi en hoog gegrepen, maar ik ben er al een tijdje mee bezig. Sommige dingen durfde ik al, al lijkt het er niet zo op als je mijn posts leest.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik het allemaal wel ga zien over 3 weken. Ik ga hem dingen vragen, kom voor mezelf op, vertel wat ik verwacht en wat ik nodig heb. Het is veel Ik, maar duidelijkheid is belangrijk voor me. Het voelt nu totaal niet als een relatie, mede door de afstand natuurlijk. En ik moet eens heel goed gaan bedenken of ik dat allemaal wel aan kan en of we écht bij elkaar horen.

@Littleone, Super dat ook je askim helemaal in de wolken is. Hoop voor je dat je zo snel mogelijk je eigen appartementje hebt, en natuurlijk dat je askim snel bij je kan komen.
Geven ze zwangeren die problemen thuis hebben ook voorrang in Belgie? Want én zwanger zijn én met je ouders onder 1 dak wonen die niet tegen je praten en boos zijn is natuurlijk niet ideaal. Hoeveel week ben je nu precies?

@Isafazli, Jaaaa woensdag is het zover :slight_smile: Dan begint het inrichten van mijn plekje, ik heb er zin in. Moet alleen nog wel iets warmer worden, want de avonden zijn best wel frisjes momenteel. Duimen voor beter weer dus!

@Marije, welkom hier! Nog eentje uit Kusadasi, Summie heeft gelijk. Kusadasi begint terrein te winnen haha! Maar Side en omgeving staat nog steeds overeind :wink:
En ook in September weer terug. Wanneer ga je, en hoe lang heb je hem dan niet gezien?

@DenizKizi, oooh meis even een knuffel voor jou! Ik heb je verhaal gelezen, en moest stiekem een beetje grinnikken om jullie verlegenheid de eerste avond. Ondanks de appjes, toch niet durven. Ik vind het schattig!
Net als Summie, heb ik je verder nergens horen zeggen dat hij er een punt achter wil gaan zetten. Ik vraag me ook af of jij je laat beinvloeden door de tolk, en of je askim misschien meer heeft gezegd tegen de tolk dan hij vertaald heeft?
Maar afgezien daarvan, heeft je askim dus gezegd niet te snel te willen omdat hij dienstplicht moet vervullen. Ik neem aan dat je de verhalen van Kardelen en Egwene hebt gevolgd? Weet zo niet of er meer zijn/waren met askim in dienst, maar het gaat moeilijk worden, maar als ik hun verhalen lees dan gaan ze het redden die 14 maanden in dienst!
En dat hij getrouwd is geweest, is hoop ik geen reden dat je afgeschrikt heeft. Iedereen heeft zo zijn verleden, behalve als je een 18 jarige gaat daten :wink: Alleen wees er zeker van dat hij idd officieel gescheiden is.
Ik kan je alleen als tip geven om je hart te volgen, en vooral NIET te hard van stapel te lopen, ook omdat je askim het rustig aan wil opbouwen én die dienstplicht.
En je mag altijd hier je hart weer luchten!

Hier verder geen nieuws te melden, dus zo maar eens lekker mijn bedje opzoeken. Slaap lekker allemaal!

@isafazli nee, nu nog geen zenuwen want duurt nog een maand. Zijn ouders weten al wel van mijn bestaan en vinden het prima, dus dat is in ieder geval fijn!

@miloutjuhh oh wat leuk dat jij er nu bent. Hoe lang blijf je?

@ladyside ik ga eind september, en dan 2 weken. Heb hem dan 3 maanden niet gezien. Ga nu voor het eerst alleen, dus extra spannend. Ging eerst met een vriendin die ook een vriend had daar, maar dat is helaas over.

Via Wereldwijzer app

@miloutjuhh fijn dat het weer goed gaat tussen jou en askim!!

@egwene Pff ben nu druk aan het solliciteren dus hoop dat het lukt!
Dat zal idd wel weer even wennen zijn om weer terug te zijn in Nederland en wat heerlijk dat je nu askim elke dag kan spreken! Wat leuk dat hij het toch eerder aan zijn ouders heeft verteld en dat ze zo positief reageerde!

@tamara082 ooh meid wat k*t om te lezen! Allereerst een dikke knuffel!
En dat zijn familie hem heeft moeten laten kiezen Pff ik hoop dat jullie samen nog goed kunnen praten en dat hij toch van gedachte veranderd

@summie ik hoop ook dat het geen problemen gaat opleveren voor askim :frowning: askim zelf vond het moeilijk om dit mij te vertellen en hij zelf is heel serieus over ons… Hij heeft het Ookal over trouwen en in oktober zouden we de toekomst veel gaan bespreken… Ik denk dat het niet echt iets heeft te maken met het geloof maar meer met dat askim niet op mij hoeft te wachten en ze zijn bang dat hij naar Nederland gaat, maar dit zijn we later sowieso al niet van plan… Ik hoef nog maar 7 maanden naar school dus snap dat probleem Ookal niet eigenlijk. Ok hoop ook dat askim niet in het nauw word gedreven en hier mee kan om gaan.
fijn dat je je weer beter voelt meid!
Weer contact gehad? Was niet bepaald leuk dus… Wel ‘goed’ dat je nu weet dat het definitief over is…dikke knuffel voor jou meid!

@isafazli jaa ik ken zijn ouders al! Toen ik 5 weken bij askim was gingen we elke week picknicken haha, jaa het is idd wel beangstigend maar k hoop ook dat het overwaait en dat ze het zullen accepteren! Afwachten dus…

@marijeNdv welkom! Leuk om je verhaal te lezen!
Ik ben sinds kort weer samen met mijn askim we hadden hiervoor al een relatie van 2 jaar, tijd uit elkaar geweest maar nu weer bij elkaar en we zijn sterker dan eerst!

@denizkizi natuurlijk mag jij hier je hele verhaal schrijven meid! Was al de heletijd benieuwd hoe het nu met je ging! Wat een verhaal meid! Een hele dikke knuffel voor jou! Fijn dat je een fijne week samen hebt gehad! Ik snap dat het moeilijk is en dat je niet weet wat je moet doen… Dat hij nog in het leger moet daar schrik je idd wel ff van maar als jullie echt voor elkaar willen gaan dan kan dit zeker lukken! Zoals summie zegt veel meiden hier hebben dit ook meegemaakt, ik hoop echt dat je hier uit komt meid en een keuze kan gaan maken!

@ladyside dankjewel meid, ik hoop ook dat z’n ouders bijdraaien!

@littleone wat leuk dat je askim het ook helemaal leuk vind! Hoop dat je snel iets vind en dat askim snel naar jou toe kan komen!

Vandaag gewerkt, en daarna askim weer even gesproken op Skype Had ik wel ff nodig naar onze discussie van gisteren… Hij zei dat ik me niet zo druk moest maken en dat die echt voor me gaat hij gaat het er binnenkort weer even over hebben met zijn familie, dit vond ik wel fijn om te horen! Nou het staat vast hihi donderdag gaat mijn zus naar manavgat en askim spreekt met ze af naar zijn werk! ben benieuwd haha m’n zus heeft een pot pindakaas voor hem haha omdat die dat zo lekker vind!

Slaaplekker allemaal xxx

Via Wereldwijzer app

1 like

Goeiemorgend,

Miloutjuuuh geniet van jullie vrije dag en van elkaar. Blij dat het daar beter gaat!!

Xlovato donderdag dus;)) en pindakaas. Ben benieuwd!!!

Marijenvd spannend!!! Ik vertrek 6 september. Jammer van je vriendin! Dat reizen alleen valt nog redelijk mee, was in mei voor de eerste keer helemaal alleen weg. Komt wel altijd iemand tegen om een praatje te doen. Het lastigste vond ik het wachten in de vlieghaven bij terugkomst. Iedereen zit daar wel met iemand en dan heb jezelf juist afscheid genomen, en zit je daar dan in je eentje even af te kicken, toen moest ik wel even slikken!!

Ladyside: het vooruitzicht weer belgie ziet er niet goed uit, dus zal daar niet veel beter zijn denk ik, pak maar een pull extra mee;))

Grtjes allemaal

Via Wereldwijzer app

@delali: Hoe gaat het met het visum? Je hebt wel een leuke vooruitzicht in het verschiet. Ik hoop dat je askim heel gauw bij jou kan zijn en dat het voorspoedig verloopt met het visum. Geniet van de leuke plannen meid!

@egwene: Wat erg vervelend dat je eerder terug moest. Ik begrijp heel goed dat je baalde, vooral dat hij vrij was. Maar voor derest gaat het positief met je askim wat super is toch, dus blijf daar lekker van genieten en zorg goed voor jezelf. Beterschap gewenst meid! Ik herken zooo wat je schrijft over dat je op straat liep en je in het verkeerd land voelde…dat had ik namelijk ook precies zo. We houden gewoon van Turkije he! ;-). Maar wat fijnnnnn dat hij over jou verteld heeft aan zijn ouders. Hij is dus inderdaad serieus en dat is toch helemaal super om te weten?!! Geniet ervan meid!

@summie: Heeele dikke knuffel van mij! Ik leef en baal oprecht met je mee meid! Wat vind ik het zo ontzettend kle om te lezen van pipo. Ik hoop zo meid dat je de kracht vind om dit te kunnen verwerken en de rust krijgt om het een plekje te kunnen geven, zodat je weer leuke vooruitzichten in het leven krijgt. Zo te lezen ben je een hartstikke sterke en positieve meid en vind het suuuper van je hoe positief jij in het leven staat en ondanks jouw situatie er voor iedereen bent! Een top meid ben je en je verdiend dus ook een top man die 200% voor je gaat en jouw leven net zo positief maakt zoals jij dat ook bij anderen doet! Ik weet niet of ik nu voor jou persoonlijks iets heel raars zeg, maar ik geloof dat alles met een reden gebeurd en dat god/lot soms mooie dingen ontneemt, omdat het een veeel mooiere en betere plan voor jou heeft en jij dan zo de ruimte en mogelijkheden heb al die mooie en betere dingen ontvangen kunt, omdat je gewoon beter verdiend. Misschien heb je daar nu niks aan, maar ik hoop dat je daar een klein beetje kracht uit kan putten en het ietsje makkelijker kunt accepteren ook al besef ik natuurlijk heel goed dat dat niet makkelijk is. Wie weet wat de tijd je brengt en was dit gewoon nodig om het veel beter te krijgen of dat nou met askim/pipo is of iemand anders. Je bent een geweldig mens met een top karma and what goes around, comes around he! :wink:
Ik ben zelf inderdaad erg verward nu en weet echt niet wat ik moet doen. Ik weet alleen dat ik mijn askim absoluut niet op wil geven! Ik hou van hem!! Dat ik twijfel of er een toekomst is baseer ik uit wat hij allemaal tegen die man heeft gezegt, tenminste wat die man tegen mij heeft gezegt wat hij zei tijdens ons gesprek. Tussen het gesprek door zei de man in het nederlands tegen mij dat hij zelf denkt dat het weinig zin heeft als hij mijn askim zo hoorde. Dus dat mijn askim weinig kon zeggen over ons en dat hij getrouwd is geweest en dat zijn diensttijd in de weg zit. Dat zei askim zelf, dus wat kon ik er dan nog over zeggen behalve dat ik serieus was over ons, maar askim was niet enthousiast en eerder terughoudend. Maar door hoe wij zijn als we samen waren…zooooo intens liefdevol is het voor mij allemaal tegenstrijdig en erg verwarrend. Misschien liep ik uit mijn enorme liefde voor hem en enthousiasme inderdaad te hard van stapel en veels te veel stappen vooruit met mijn emigratieplannen ja. Ik schrok inderdaad toen ik hoorde dat hij getrouwd was en dat deed pijn, maar ik heb ook inderdaad een kind wat een beetje vergelijkbaar is als je kijkt naar het accepteren van iemand verleden. Zo had ik het nog niet eens bekeken. Je zegt dat het niet zo makkelijk is om te scheiden in Turkije, dat wist ik niet. Ik wil inderdaad zeker weten of hij nu ook echt gescheiden is, maar durf dat niet te vragen nu onze ‘relatie’ aan een zijden draadje hangt voor mijn gevoel. Het is wel 2 jaar geleden. En zijn diensttijd, tja, dat deed me ook pijn, maar het leek erop dat hij dat een grotere obstakel vind dan ik. Ik zei hem al dat ik wil wachten en hij knikte ja, maar enthousiast was hij niet. Mijn twijfels komen dus door het gesprek en de informatie die ik gekregen heb en zijn gebrek aan enthousiasme. Hij had het zelf niet over ons, alleen over zijn diensttijd en daar draaide hij bij elk van mijn vragen iedere keer opheen. Dat verscheurde mijn hart, want dat betekende voor mij dat het niet wederzijds was tussen ons. Maar derest van de week buiten dat gesprek om liet hij me op alle mogelijke manieren zien en voelen dat hij wel wat voelde en zei ook dat hij van me houd. Hoe verwarrend! Normaal gesproken als je een relatie begint in nl heb he het er niet echt zo over, dan leer je elkaar gewoon rustig kennen en dan zie je wel hoe het loopt. Maar door de afstand had ik erg behoefte aan antwoorden merkte ik. Hij wilde het rustig aan doen en me eerst leren kennen en dat begrijp ik, maar ik vraag me dan zwaar af HOE je elkaar dan moet leren kennen met deze afstand en met zooo weinig contact??! Ik weet nu gewoon echt niet wat ik denken moet.

@mariskaklerkk: Wat geweldig dat jij en je askim zulke leuke plannen hebben samen in Turkije. Aangezien he aangeeft zijn manier van leven wel te zien zitten, zal dat helemaal goed komen geloof ik. Geniet daar lekker van! Ik moest wel even zuchten bij het zinnetje wat je schreef dat jij je liever een beetje moet aanpassen en met hem kan zijn, dan hier zonder hem…Ik begrijp je echt heeeelemaal meid!

@littleone: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk zeg!!! En goed dat je het je (groot)ouders verteld heb! Wel eeb beetje jammer van hun reactie. Maar het is zoiets moois en als het jou gelukkig maakt, moet je daar in volle teugen van genieten. Het is tenslotte jou leven. Ik hoop toch dat ze het een kwestie van tijd voor ze is om aan het idee te wennen en dat ze bij zullen draaien. Sterkte meid en geniet van je spruitje in je buik!

@xlovato: Heeft je askim al weer internet? Hoe lief dat hij zei dat je hem altijd wakker mag bellen hihi :wink: Wat vervelend van de discussie over het probleem van zijn familie! Weet je al wat ze hebben gezegt nu hij ze heeft verteld dat jullie in Turkije een leven op willen bouwen?

@tamara082: Ohhh wat vind ik het super jammer om te lezen van jou en askim. Ik dacht echt dat het goed ging en dat het kwestie was van 5 weekjes wachten en dat het allemaal wel goed zou komen. Ik hoop zo dat het weer bijdraait tussen jullie! Ik snap je verdriet heel goed en ook alle hoge bergen op jullie pad wat als in de weg tussen jullie word gezien en dat het onzeker word als je weet dat er een periode komt met weinig contact, maar ik zou je zi graag op je hart willen drukken door te vechten voor wat je graag wilt, ook al zal het zwaar worden. Ik hoop dat jullue heel goed zullen kunnen praten en daardoor alsnog een oplossing zullen vinden en er voor blijven gaan! Julllie zullen er hopelijk dan alleen maar sterjer uitkomen als jullie moeilijke dingen overleven, *dus geeft niet op en volg je hart als je hem niet op wilt geven! Heel veel sterkte en knuffel meid!

@ladyside: Dank je wel meid! Hoe gaat het nu met je? Ik vond het wel schattig om te lezen wat je schreef over je rammelende eierstokken en dat hij ook het liefst wilde dat je ala minuut zwanger was. Je kunt het beter zo hebben dan dat een man er mee zou willen wachten of niet wilt terwijl je zelf zooo graag wilt. Ik begrijp ook je twijfels en de bescherming naar jezelf toe en daar is niks mis mee, maar vergeet alsjeblieft niet ook te genieten van de mooie ervaringen en van de dingen die wel gaan. Ik begrijp erg goed dat je er erg aan toe bent om bij je askim te zijn, want is natuurlijk super leuk, maar dat zal ook meer duidelijkheden geven voor je gevoel. *Dat oppervlakkige herken ik ook zo goed en dat blijft een moeilijk iets vooral op afstand.
Mijn vakantie begon zo goed, maar spatte bij het gesprek uit elkaar. Wat ik nu voel komt inderdaad door wat die man/tolk me allemaal verteld heeft. Maar ja dat was toch de info due askim gaf. Het doet me wel erg goed te lezen dat andere meiden hier de dienstplicht overleven. Dat geeft me de hoop die ik zooo graag wilt. Dank je wel voor je reactie en knuffel van mij!

@miloutjuhh: Super om te lezen dat je weer heerlijk daar bent en gezellige mensen om je heen heb. Vind het wel jammer dat je een beetje een onzeker gevoel heb tussen jou en askim wat betreft je druk maakt over of er iets is. Vergeet niet dat wij vrouwen bekend staan piekerkont en wij meestal teveel nadenken en overal een vraagteken bijzetten zonder dat er altijd iets is. Probeer zo veel mogelijk te communiceren met je askim en te genieten elkaar en van je vakantie meid!

@marijendv: Haai meid, welkom hier en het is hier inderdaad gezellig en heb er zelf enorm veel steun aan en leer veel van alle andere super lieve meiden!
Wat leuk dat je een askim heb in Kusadasi! Daar was ik vorige week nog hihi, suuuper stad!! En wat een leuke vooruitzicht dat je in September weer terug gaat! Zou ik ook wel willen hihi! Kan ik niet mee in je koffer? Mijn askim zit in Ozdere, niet heel ver van Kuşadası :wink: Ik ben Deniz Kizi (zeemeermin), ben 31 jaar, heb een dochtertje van 4 en heb sinds kort dus een askim in Özdere (maar dat is nog niet echt vast en zeker moet ik erbij zeggen)

@filiz: Ik weet niet wie, maar zag in het begin wel iets van over diensttijd tegenkomen ja, maar weet niet wie en wist toen ook niet echt wat het precies inhield. Vind je echt dat dit kleine drempels zijn? Dus jij denkt dat we dit overleven?

@Isafazli: Jij ook bedankt meid. Het voelt inderdaad dubbel. Ik wil er zeker nog voor gaan, maar hij miet dat ook willen. En de afstand en communicatie gebrek maakt het nog moeilijker allemaal. Of stel ik me aan?*

Ik zou graag willen weten wie van de meiden hun askim nu in dienstplicht hebben of er nog in moeten en hoe zij daar mee omgaan.
Ik heb nog niks meer van askim gehoord sinds gisterenochtend. Hij is sindsdien niet eens online geweest. Ik zei tegen mezelf het te laten rusten, maar dat heb ik vaker geprobeerd en dat lukt me gewoon niet. Ik had gisteravond in turks gestuurd naar hem: ‘Vertel het gewoon als je ons op wilt geven’. Dit heeft hij dus nog niet gelezen. Het contact is vreselijk beperkt en na alles maakt dat me alleen nog maar onzekerder en hopelozer. Sorrryyy meiden voor het geval ik me aan stel en voor mn vele geklaag, maar ik lijk wel een geobsedeerde gek aan het worden, *terwijl ik nooit zo was! Zucht
Nog bedankt iedereen voor jullie lieve reacties! Ik ben zo blij dat ik hier de steun kan vinden die ik nodig heb, dus dank jullie wel!
Voor diegen die ik vergeten ben, sorry sorry

2 likes

Deniz, ik reageer even snel op jou. Mijn askim is op dit moment bezig met zijn dienstplicht. We zijn nu net over de helft. Nog 164 dagen te gaan. Is het makkelijk? Nee. Heb ik hem willen opgeven? Ja. Maar we zijn nog steeds bij elkaar en we willen nog steeds allebei hetzelfde: een kans samen. Dus als je echt wil, dan is alles mogelijk. Je zult nauwelijks contact met elkaar hebben. Ik heb gehad dat ik hem 2x een maand niet had gesproken. Dat gaat enorm aan je vreten. Je zal denken: hij is me vergeten. Maar dat komt omdat je geen idee hebt hoe het er aan toe gaat in het leger door het gebrekkige contact. Maar eerlijk: ik denk dat weinigen het volhouden om een jaar op elkaar te wachten. Het vraagt heel veel van beide personen. Het is een beslissing die jullie samen zullen moeten maken. Hoe veel is het je waard om een jaar lang zonder hem te moeten leven? Dat soort vragen moet je jezelf stellen.

Voor de rest, ik ben snipverkouden. Welcome back in the Netherlands… bah.

Dank je wel voor jouw reactie Egwene! Knap van jullie en goed dat jullie sterk genoeg zijn om dit te overleven. Ik ben blij dat te horen en ik geloof dat jullie er uiteindelijk straks alleen maar nog sterker uitkomen. Daar moet je zeker wat voor over hebben, snap ik, maar als het goed is is dat het allemaal straks waard geweest. Ik vind het contact nu al verschrikkelijk, laats staan als ik hem helemaal niet meer horen zal. Ga je intussen gewoon verder met je leven en probeer je dan zo min mogelijk aan hem te denken om het jezelf makkelijker te maken en wen je er na een tijdje aan? Hoe dan ook ben ik absoluutttt bereid op hem te wachten, hoe moeilijk het ook zal worden en al duurt het 2 jaar, ik kan en zal hem niet opgeven! Ik wou alleen dat ik wist of dat wel echt is wat hij ook wilt :cry:

Deniz kizi…ik weet dat als t gevoel van beide kanten goed zit je het idd kan overleven…dat is mijn man en mij 7 jaar geleden ook gelukt. En met ons vele andere :wink:
Ik zou idd net zoals egwene zegt het even aankijken.

@deniz kizi: lieve meid, wat een mooi verhaal. Net een sprookje. Alleen nu :(. Maar inderdaad het hoeft echt niet op te houden nu! Het kan niet anders zijn dan dat hij ook heeft genoten van deze week. Probeer er achter te.komen wat hij voor je voelt en wil, maar daar ben je al mee bezig. Ik hoop dat je een beetje rust vind in je hoofd en denk vooral aan de prachtige dingen die je met hem hebt gedaan. Dit betekend niet het einde he:D. Als jullie bij elkaar horen, is er een weg!! Hele dikke knuffel

Bedankt voor al jullie lieve reacties doet me erg goed en lees ze met tranende ogen :frowning:

Ik wil dit helemaal niet :-(((…maar ik denk echt dat ik niks te willen heb ik wil het niet opgeven en ik weet dat hij het ook moeilijk heeft zoals hij zegt maar het is het beste voor ons allebei zegt hij
Het is zo moeilijk allemaal ik ben zo gek op hem…hoe kan ik zonder hem verder
Elke ochtend en avond stuurt hij me nog goodmorning en goodnight incl roosje hartje en kus ppfff dat zal ik straks allemaal moeten missen…
Het is wel minder soms wat we praten maar das logisch
Nu is het wachten wanneer ik die kant op kan…wil het liefst morgen al wil hem zo graag zien en in de ogen kijken

Sorry dat ik niet op jullie verder reageer maar ik ben ff helemaal leeg kan niet eens denken nadenken slaap amper etc
Maar ik moet deze week door…

Via Wereldwijzer app

Iemand al ooit gehoord van het certificaat van celibaat

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Tamara, ik vind het zo oneerlijk voor je:(. Was het maar anders. Liefde is er nog zoveel tussen jullie en je hebt al die tijd zo je best gedaan en volgehouden. Ik hoop dat je er snel naar toe kunt en face to face kunt praten… Dit had ik echt niet verwacht. Heeeel veel sterkte.

1 like