@delali: Hoe gaat het met het visum? Je hebt wel een leuke vooruitzicht in het verschiet. Ik hoop dat je askim heel gauw bij jou kan zijn en dat het voorspoedig verloopt met het visum. Geniet van de leuke plannen meid!
@egwene: Wat erg vervelend dat je eerder terug moest. Ik begrijp heel goed dat je baalde, vooral dat hij vrij was. Maar voor derest gaat het positief met je askim wat super is toch, dus blijf daar lekker van genieten en zorg goed voor jezelf. Beterschap gewenst meid! Ik herken zooo wat je schrijft over dat je op straat liep en je in het verkeerd land voelde…dat had ik namelijk ook precies zo. We houden gewoon van Turkije he! ;-). Maar wat fijnnnnn dat hij over jou verteld heeft aan zijn ouders. Hij is dus inderdaad serieus en dat is toch helemaal super om te weten?!! Geniet ervan meid!
@summie: Heeele dikke knuffel van mij! Ik leef en baal oprecht met je mee meid! Wat vind ik het zo ontzettend kle om te lezen van pipo. Ik hoop zo meid dat je de kracht vind om dit te kunnen verwerken en de rust krijgt om het een plekje te kunnen geven, zodat je weer leuke vooruitzichten in het leven krijgt. Zo te lezen ben je een hartstikke sterke en positieve meid en vind het suuuper van je hoe positief jij in het leven staat en ondanks jouw situatie er voor iedereen bent! Een top meid ben je en je verdiend dus ook een top man die 200% voor je gaat en jouw leven net zo positief maakt zoals jij dat ook bij anderen doet! Ik weet niet of ik nu voor jou persoonlijks iets heel raars zeg, maar ik geloof dat alles met een reden gebeurd en dat god/lot soms mooie dingen ontneemt, omdat het een veeel mooiere en betere plan voor jou heeft en jij dan zo de ruimte en mogelijkheden heb al die mooie en betere dingen ontvangen kunt, omdat je gewoon beter verdiend. Misschien heb je daar nu niks aan, maar ik hoop dat je daar een klein beetje kracht uit kan putten en het ietsje makkelijker kunt accepteren ook al besef ik natuurlijk heel goed dat dat niet makkelijk is. Wie weet wat de tijd je brengt en was dit gewoon nodig om het veel beter te krijgen of dat nou met askim/pipo is of iemand anders. Je bent een geweldig mens met een top karma and what goes around, comes around he! 
Ik ben zelf inderdaad erg verward nu en weet echt niet wat ik moet doen. Ik weet alleen dat ik mijn askim absoluut niet op wil geven! Ik hou van hem!! Dat ik twijfel of er een toekomst is baseer ik uit wat hij allemaal tegen die man heeft gezegt, tenminste wat die man tegen mij heeft gezegt wat hij zei tijdens ons gesprek. Tussen het gesprek door zei de man in het nederlands tegen mij dat hij zelf denkt dat het weinig zin heeft als hij mijn askim zo hoorde. Dus dat mijn askim weinig kon zeggen over ons en dat hij getrouwd is geweest en dat zijn diensttijd in de weg zit. Dat zei askim zelf, dus wat kon ik er dan nog over zeggen behalve dat ik serieus was over ons, maar askim was niet enthousiast en eerder terughoudend. Maar door hoe wij zijn als we samen waren…zooooo intens liefdevol is het voor mij allemaal tegenstrijdig en erg verwarrend. Misschien liep ik uit mijn enorme liefde voor hem en enthousiasme inderdaad te hard van stapel en veels te veel stappen vooruit met mijn emigratieplannen ja. Ik schrok inderdaad toen ik hoorde dat hij getrouwd was en dat deed pijn, maar ik heb ook inderdaad een kind wat een beetje vergelijkbaar is als je kijkt naar het accepteren van iemand verleden. Zo had ik het nog niet eens bekeken. Je zegt dat het niet zo makkelijk is om te scheiden in Turkije, dat wist ik niet. Ik wil inderdaad zeker weten of hij nu ook echt gescheiden is, maar durf dat niet te vragen nu onze ‘relatie’ aan een zijden draadje hangt voor mijn gevoel. Het is wel 2 jaar geleden. En zijn diensttijd, tja, dat deed me ook pijn, maar het leek erop dat hij dat een grotere obstakel vind dan ik. Ik zei hem al dat ik wil wachten en hij knikte ja, maar enthousiast was hij niet. Mijn twijfels komen dus door het gesprek en de informatie die ik gekregen heb en zijn gebrek aan enthousiasme. Hij had het zelf niet over ons, alleen over zijn diensttijd en daar draaide hij bij elk van mijn vragen iedere keer opheen. Dat verscheurde mijn hart, want dat betekende voor mij dat het niet wederzijds was tussen ons. Maar derest van de week buiten dat gesprek om liet hij me op alle mogelijke manieren zien en voelen dat hij wel wat voelde en zei ook dat hij van me houd. Hoe verwarrend! Normaal gesproken als je een relatie begint in nl heb he het er niet echt zo over, dan leer je elkaar gewoon rustig kennen en dan zie je wel hoe het loopt. Maar door de afstand had ik erg behoefte aan antwoorden merkte ik. Hij wilde het rustig aan doen en me eerst leren kennen en dat begrijp ik, maar ik vraag me dan zwaar af HOE je elkaar dan moet leren kennen met deze afstand en met zooo weinig contact??! Ik weet nu gewoon echt niet wat ik denken moet.
@mariskaklerkk: Wat geweldig dat jij en je askim zulke leuke plannen hebben samen in Turkije. Aangezien he aangeeft zijn manier van leven wel te zien zitten, zal dat helemaal goed komen geloof ik. Geniet daar lekker van! Ik moest wel even zuchten bij het zinnetje wat je schreef dat jij je liever een beetje moet aanpassen en met hem kan zijn, dan hier zonder hem…Ik begrijp je echt heeeelemaal meid!
@littleone: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk zeg!!! En goed dat je het je (groot)ouders verteld heb! Wel eeb beetje jammer van hun reactie. Maar het is zoiets moois en als het jou gelukkig maakt, moet je daar in volle teugen van genieten. Het is tenslotte jou leven. Ik hoop toch dat ze het een kwestie van tijd voor ze is om aan het idee te wennen en dat ze bij zullen draaien. Sterkte meid en geniet van je spruitje in je buik!
@xlovato: Heeft je askim al weer internet? Hoe lief dat hij zei dat je hem altijd wakker mag bellen hihi
Wat vervelend van de discussie over het probleem van zijn familie! Weet je al wat ze hebben gezegt nu hij ze heeft verteld dat jullie in Turkije een leven op willen bouwen?
@tamara082: Ohhh wat vind ik het super jammer om te lezen van jou en askim. Ik dacht echt dat het goed ging en dat het kwestie was van 5 weekjes wachten en dat het allemaal wel goed zou komen. Ik hoop zo dat het weer bijdraait tussen jullie! Ik snap je verdriet heel goed en ook alle hoge bergen op jullie pad wat als in de weg tussen jullie word gezien en dat het onzeker word als je weet dat er een periode komt met weinig contact, maar ik zou je zi graag op je hart willen drukken door te vechten voor wat je graag wilt, ook al zal het zwaar worden. Ik hoop dat jullue heel goed zullen kunnen praten en daardoor alsnog een oplossing zullen vinden en er voor blijven gaan! Julllie zullen er hopelijk dan alleen maar sterjer uitkomen als jullie moeilijke dingen overleven, *dus geeft niet op en volg je hart als je hem niet op wilt geven! Heel veel sterkte en knuffel meid!
@ladyside: Dank je wel meid! Hoe gaat het nu met je? Ik vond het wel schattig om te lezen wat je schreef over je rammelende eierstokken en dat hij ook het liefst wilde dat je ala minuut zwanger was. Je kunt het beter zo hebben dan dat een man er mee zou willen wachten of niet wilt terwijl je zelf zooo graag wilt. Ik begrijp ook je twijfels en de bescherming naar jezelf toe en daar is niks mis mee, maar vergeet alsjeblieft niet ook te genieten van de mooie ervaringen en van de dingen die wel gaan. Ik begrijp erg goed dat je er erg aan toe bent om bij je askim te zijn, want is natuurlijk super leuk, maar dat zal ook meer duidelijkheden geven voor je gevoel. *Dat oppervlakkige herken ik ook zo goed en dat blijft een moeilijk iets vooral op afstand.
Mijn vakantie begon zo goed, maar spatte bij het gesprek uit elkaar. Wat ik nu voel komt inderdaad door wat die man/tolk me allemaal verteld heeft. Maar ja dat was toch de info due askim gaf. Het doet me wel erg goed te lezen dat andere meiden hier de dienstplicht overleven. Dat geeft me de hoop die ik zooo graag wilt. Dank je wel voor je reactie en knuffel van mij!
@miloutjuhh: Super om te lezen dat je weer heerlijk daar bent en gezellige mensen om je heen heb. Vind het wel jammer dat je een beetje een onzeker gevoel heb tussen jou en askim wat betreft je druk maakt over of er iets is. Vergeet niet dat wij vrouwen bekend staan piekerkont en wij meestal teveel nadenken en overal een vraagteken bijzetten zonder dat er altijd iets is. Probeer zo veel mogelijk te communiceren met je askim en te genieten elkaar en van je vakantie meid!
@marijendv: Haai meid, welkom hier en het is hier inderdaad gezellig en heb er zelf enorm veel steun aan en leer veel van alle andere super lieve meiden!
Wat leuk dat je een askim heb in Kusadasi! Daar was ik vorige week nog hihi, suuuper stad!! En wat een leuke vooruitzicht dat je in September weer terug gaat! Zou ik ook wel willen hihi! Kan ik niet mee in je koffer? Mijn askim zit in Ozdere, niet heel ver van Kuşadası
Ik ben Deniz Kizi (zeemeermin), ben 31 jaar, heb een dochtertje van 4 en heb sinds kort dus een askim in Özdere (maar dat is nog niet echt vast en zeker moet ik erbij zeggen)
@filiz: Ik weet niet wie, maar zag in het begin wel iets van over diensttijd tegenkomen ja, maar weet niet wie en wist toen ook niet echt wat het precies inhield. Vind je echt dat dit kleine drempels zijn? Dus jij denkt dat we dit overleven?
@Isafazli: Jij ook bedankt meid. Het voelt inderdaad dubbel. Ik wil er zeker nog voor gaan, maar hij miet dat ook willen. En de afstand en communicatie gebrek maakt het nog moeilijker allemaal. Of stel ik me aan?*
Ik zou graag willen weten wie van de meiden hun askim nu in dienstplicht hebben of er nog in moeten en hoe zij daar mee omgaan.
Ik heb nog niks meer van askim gehoord sinds gisterenochtend. Hij is sindsdien niet eens online geweest. Ik zei tegen mezelf het te laten rusten, maar dat heb ik vaker geprobeerd en dat lukt me gewoon niet. Ik had gisteravond in turks gestuurd naar hem: ‘Vertel het gewoon als je ons op wilt geven’. Dit heeft hij dus nog niet gelezen. Het contact is vreselijk beperkt en na alles maakt dat me alleen nog maar onzekerder en hopelozer. Sorrryyy meiden voor het geval ik me aan stel en voor mn vele geklaag, maar ik lijk wel een geobsedeerde gek aan het worden, *terwijl ik nooit zo was! Zucht
Nog bedankt iedereen voor jullie lieve reacties! Ik ben zo blij dat ik hier de steun kan vinden die ik nodig heb, dus dank jullie wel!
Voor diegen die ik vergeten ben, sorry sorry