Mariska: Meid fijn dat het weerzien met je askim dat het jou zo goed heeft gedaan en dat je er steeds beter je eigen weg in gaat vinden! Hebben jullie voorzichtig al wat toekomstplannen of is dat allemaal nog een beetje te vlug? Wel super dat je straks weer naar hem toe gaat een heerlijk vooruitzicht meid!
Tamara: HAahahahha wat grappig dat hij verslaafd is aan candy crush en jij zo zijn wachtwoordgegevens kreeg. En hoe was de kennismaking van je askim met zijn ānieuwā schoonzusje gegaan? Wat leuk jullie plannen voor in het nieuwe jaarā¦lekker iets om naar uit te kijken! Dus jij maakte de internetbundel altijd op van je askim hahahah⦠ik denk dan wel waar ik dan verbleef wat hebben de heren en dames daar mazzel dat ze gratis wifi tot hun beschikking hebben. Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet meer gaat bijdraaien, hij ziet alleen maar onmogelijkheden en moeilijkheden en juist daarom is het misschien wel beter zo.
Isa: Ja dat jobhoppen, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik weet dat meerderen (en sommige askimās hier oa Kardelen) daar ook weleens last van hadden, dus het is misschien wel typisch Turks. Alhoewel wat ik het laatste 2 jaar mee heb gekregen door de contacten die ik heb opgebouwd in Turkije heb ik eigenlijk wel het gevoel dat heel veel net als in Nederland toch verlangen naar een stabiele werksituatie. En ja jouw avontuur gaat net als wat jij zegt heel spannend worden, vooral omdat je natuurlijk niet naar een toeristisch gebied toegaat, maar ik hoop dat het goed zal gaan. Wat betreft dat zijn vader hem liever met een Turkse vriendin had gezien, daar krijg ik persoonlijk de kriebels van maar dat is misschien ook puur vanwege mijn eigen verhaal. Ik hoop voor jouw heel erg dat je askim het er niet te moeilijk mee gaat krijgen en dat hij er een goede weg in gaat vinden om er op een goede manier mee om te gaan en dat hij vanuit zijn familie de ruimte ook krijgt die hij nodig heeft om met jouw verder te kunnen. Enne inderdaad no problem and donāt worry zijn inderaad slogans in Turkije (alleen mijn pipo vergat ze op een bepaald momet.
Littleone: Wow jullie gaan dus ook echt een Henna feest doen enzoā¦En ook 3 dagen feest? Ik hoop voor jouw echt dat je moeder de moed gaat vinden om met je mee te gaan! Wel bijzonder trouwens dat jullie nog geen definitieve toekomstplannen hebben. Ik dacht echt jullie gaan vanaf heden dan samenleven, maar het zal dus voorlopig als ik het zo begrijp dus nog gescheiden blijven leven! Lijkt me nog lastiger als je met elkaar getrouwd bent. Ken je de traditie van namen op je schoenzool schrijven? Ik hoop dat je een grote maat schoenen hebtā¦want ik vind eigenlijk dat al onze namen op de schoenzool van je trouwschoenen geschreven horen te worden! hihi Heel veel succes met de voorbereidigen en hou ons op de hoogte ik ben erg benieuwd naar je verhalen.
LadySide: Ja ik was het die stond te zwaaienā¦heb nog last van mijn armen hahaha. Dus jouw Turk weet van je rammelende eierstokken, bijzonder begreep hij het begrip? Of heb je niet letterlijk het woord āramellende eierstokkenā gebruikt hahahah. Ik weet niet of je het nog kan herinneren en of jij daarbij was dat ik met mijn pipo dus een hele avond heb zitten te zweten wat betreft rammelende eierstokken en hem dat maar uitleggen wat ik bedoelde (hij dacht al echt dat mijn eierstokken aan het zingen waren joh ahhaha) Eerlijk gezegd denk ik dat jij er echt aan toe bent om hem weer te zien. Om te voelen dat het echt is en om vertrouwen en geloof in jezelf en in elkaar te krijgen. Ik zou eerlijk gezegd je wel willen waarschuwen om niet te bang te zijn. Meid wees niet teveel bezig met rampsenarioās en met dat het misschien fout gaat (klinkt gemakkelijk I know) maar juist dan denk ik dat de kans groot is dat het misschien wel fout gaat. Als je jezelf al zo bezig bent om jezelf te beschermen, word je alleen maar krampachtiger, angstiger en moet je alsmaar op je hoede zijn (want je wilt geen aanwijzing waaruit het zou kunnen blijken over het hoofd zien) maar je vergeet te ontspannen en te genieten en het vreet energie
En dat zou toch zo zonde zijn! Ik zou vooral tegen je willen zeggenā¦ga lekker veel fotoās terugkijken, denk terug aan die bijzondere momenten want die waren er toch echt!
Lovato: Oooh dat zal inderdaad slikken geweest zijn om je tweelingzus weg te brengen! Het zou superleuk zijn als ze elkaar gaan ontmoeten. Maar ik begrijp dat jij er liever zelf bij was geweest.
Dieselbiker: Have fun!!!
Miloutjuhh: Meid ik denk dat jij een hele goede keuze hebt gemaakt! Hoe voelt het nu je knoop hebt doorgehakt? Ik hoop heel erg dat het je wat rust en ruimte gaat geven om uit te zoeken met wat jij nu precies wilt! Ik vind het echt ongelofelijk stoer dat je de knoop hebt doorgehakt! Hoe heeft je familie en je askim gereageerd? Oooh en meid nog even en dan ben je bij je askim! Oooh ik hoop echt dat je nu wat meer ruimte in je hebt om te ademen! Ik weet niet of het zo is, of ik wil het zelf zo lezen maar er spat weer veel meer energie uit je teksten die je hier schrijft! Enne windows 8 is inderdaad erg wennen, maar uiteindelijk wel te doen. Succes met je voorbereidingen! Ik vroeg me af ga je dan vanuit Kusadasi door naar Antalya?
Egwene: Meid wat een ontzettende pech voor je! Heel veel beterschap en alvast welkom thuis! Maar wel fijn dat je met je askim hebt geskyped 
Ik hoop dat ik iedereen heb gehadā¦anders sorryā¦
Update van mij: Tussen pipo en mij is het echt rustig, ik heb gevraagd om rust en die krijg ik dan ook (uuuh zo rust hoefde nou ook weer niet) maar ik denk wel dat het genoeg zegtā¦en het bevestigd mijn gevoel wel dat het beter zo isā¦Ik had het er van de week met iemand over en die zei, Summie meid misschien is het wel beter zo, hij wil/kan niet voor jullie samen kiezen, hij wil in onmogelijkheden en problemen blijven denken, dan vind ik dat zolang hij zo moeilijk blijft denken dat hij goed bezig is, dat hij jouw de ruimte geeft waar jij om hebt gevraagd. En daar zit ook wel heel wat in. Ik heb ook heel erg iets van ik wil positief terugkijken. Mooie herinneringen bewaren, met me meenemen, wat heb ik veel geleerdā¦pff en op zoān moment als nu als ik dit dan schrijf dan doet het weer effe zeer⦠maar dat mag⦠maar in het algemeen probeer ik positief en vol goede moed bezig te zijn met mijn dagelijkse dingenā¦Ik kan wel blijven treuren maar daar maak ik het mezelf onnodig zwaar meeā¦Ik denk maar zo smile and the world smiles with youā¦enne naar regen komt zonneschijnā¦althans daar ga ik voor
Nou nu genoeg ahhahaah ik ga er nu een dikke vette punt achter zetten hahah. tot de volgende keer meiden!