Het Turkseliefdestopic number 99

Van harte gefeliciteerd miloutjuh!!

@ isafazli: hopelijk in december, maar er staat nog niks vast.

@miloutjuhh gefeliciteerd meid en maak er een mooie dag van!!

Via Wereldwijzer app

Gefeliciteerd Milou!!! En 25, altijd een bijzondere leeftijd!! Maak er een hele leuke dag van :smiley:

Gefeliciteerd Milou! Heel veel plezier vandaag.
Vandaag een vrije dag, maar blijf waarschijnlijk op de camping met mn pootje omhoog zitten. (Ongelukje gehad. Afstapje gemist, voet verkeerd gedraaid) nog 2 Ć  3 dagen rust. Niet werken, of zo min mogelijk in ieder geval. Gisterenavond met het personeel vam het restaurant uit geweest. Even drankje buiten de camping. Super gezellig! Wel heel laat in bed haha, 4 uur… Nog maar 3 weken te gaan hier, maar ik weet zeker dat het niet mijn laatste keer is. Misschien niet in deze omgeving,. Waar ik ook maar kan werken. Ik hou van de taal en het leven hier. Gaat askim vast niet zo leuk vinden :stuck_out_tongue:

Via Wereldwijzer app

Gefeliciteerd Miloutjuhhh!! Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt, en volgende week nog maar ff goed overdoen met je askim :slight_smile:

@Yildiz, wat bijzonder dat jouw ouders op dezelfde datum komen als dat jullie 3 jaar geleden vertrokken. En fijn dat je gewoon lekker naar je ouders kunt ipv naar zo’n zwaar beveiligd complex. Dus veel tijd met ze doorbrengen :slight_smile: Geniet ervan meis!

@Summie, die update van je… moeten we daar een dag voor vrij nemen om hem te kunnen lezen?? Gaat volgens mij een heeeeel lange worden :sliepuit:
Haha nee hoor, haast je niet en maak hem zo lang, of kort, als je wilt! Ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden hoor!

@Tamara, wij spreken elkaar idd regelmatig :wink: Maar ik sta nog met beide beentjes stevig op de grond, roze wolkje is nog ff foetsie. Maar niet meer boos, of iets dergelijks. We spreken elkaar zo weinig dat ik geen kans heb om boos te worden :wink:
Geniet je een beetje van je weekend? Hier geen regen meer, al vanaf een uurtje of 11/12 niet meer. Zonnetje en veeeeel wind.

@Deniz Kizi, ik hoop dat jij een goede vlucht hebt gehad en dat je straks gewoon rond 17h00 naar die haven gaat en je man gaat ā€œoppikkenā€ :stuck_out_tongue: Nu je weet dat hij je graag wilt zien, wil je dat vast zo snel mogelijk… dus ga!! :smiley:

@Egwene, ik las al op Fb dat je met je pootje omhoog zat! Niet zo handig hƩ :stuck_out_tongue: Goed te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar, en een keus maken tussen Turkije en Italie dus! Oh oh, hopen dat je askim dan mee wil en jullie gezellig samen ergens kunnen werken :slight_smile: Probleem opgelost.
En wat vliegt de tijd alweer! Nog 3 weken daar en dan weer terug naar huis. Maaaar daar wacht wel weer een heel leuke nieuwe uitdaging op je met je nieuwe baan.

Hier is mijn vader hard aan het werk om mijn douchecabine te plaatsen. Had vorige week gratis eentje kunnen halen via FB marktplaats en had verwacht dat het installeren allemaal stukken goedkoper en makkelijker zou zijn (vrouwenlogica :wink: ) Maaaar gelukkig zijn mijn ouders zo lief om de kosten eerst even voor te schieten, omdat ik nu niet weet of ik een hotel nodig ga hebben in Turkije. Mijn moeder had dan ook liever dat ik nu even mijn geld in zak zou houden, en dan na de vakantie werd dat wel weer afgehandeld. Pfieuw!
Ik kan alleen erg weinig doen, terwijl ik had verwacht mee te moeten helpen… Dus dan maar puzzelen en hier ff bijlezen :slight_smile:
Fijn weekend dames!

Yildiz jij ook heel veel plezier met je ouders de komende tijd!! :smiley: ik zie die van mij morgen hihi jij al je ouders ontmoet? :slight_smile:

Tamara sowieso je Ikamet is echt het belangrijkste zonder dat zal je niet kunnen blijven, er zijn ondertussen nieuwe regels en ze blijven maar veranderen! Toen ik het deed was het vrij makkelijk maar het is moeilijker geworden en je kan maar maximaal 2 jaar krijgen (waar ik er 5 heb gehad gelukkig!)
En het is belangrijk dat je een fijn appartementje vind om te wonen eentje waar jij je snel thuis zal voelen dat je lekker op je plekje zit! Al met al maak jij de grote stap dus het is belangrijk dat jij je op je gemak voelt! :slight_smile:
Mocht je willen werken raad ik je aan om al je diploma’s mee te nemen en voor de zekerheid in te scannen en naar jezelf te mailen of extra kopietjes mee te nemen, deze worden gevraagt bij aanvraag van een werkvisum! En neem veel pasfotos mee :slight_smile: (voor je ikamet heb je er sowieso vier nodig dacht ik).

Als je meer vragen hebt moet je het maar laten weten hihi :slight_smile:

Milou een heeeele fijne verjaardag!! Hoop dat je een hele leuke dag gaat hebben! :slight_smile:

Egwene heel veel sterkte met je voet! Wel balen dat dit je overkomt! Maar volgens mij zit jij wel op je plekje of niet haha!

Iedereen bedankt ik zal zeker een top tijd hebben met me ouders! Morgen uiteten met askim en me ouders want askim heeft een vrije dag woohoooo!! Iets met presidentswisseling ofzo… mag geen alcohol geschonken worden en aangezien askim de cocktails maakt voelde hij zich nutteloos en wou vrij haha!!

Me huis helemaal gepoetst! Pff was eerst nog n hele klus askim wakker te krijgen haha! Maar hij heeft me echt zo goed geholpen! Hij heeft nog meer gedaan als mij hihi! (Maar kan de helft van de dingen niet goed vanwegen beperkingen dus hij moest wel haha!) Moest wel de gordijnen dicht doen want hij wou niet dat mensen hem zagen terwijl hij schoonmaakte dat kon ze reputatie schade brengen haha! Nou prima toch :slight_smile:
Net grote inkopen gedaan en nu eindelijk zitten! Ik ben kapot me lichaam doet verschikkelijk pijn dus pootjes omhoog filmpje aan sprite erbij en lekker chocola en nectarines om mezelf te verwennen hmmm :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Wow ik heb die hele update geschreven zonder dat de app crashte!! VOORUITGANG!! Haha moest ik even kwijt

Via Wereldwijzer app

Eindeiljk here I am…goeieavond meiden…

Ga er maar even voor zitten, ik heb er zelf lang voor gezeten, maar inmiddels is mijn update klaar! En ja bij voorbaat zeg ik al niet klagen….dat het zo lang is :-p want ik had jullie gewaarschuwd!!

Oh ja even voor de duidelijkheid….Ik ga het woord ex-askim niet gebruiken, vind dat zo’n rot woord krijg het er nog effe niet uit…dus ik noem hem effe voor het gemak pipo. :wink:

LadySide: Nou meid ga maar zitten…hier komt mijn update! Maar eerst wil ik weten…waarom zwaaide je niet terug….Ik maar zwaaien naar jouw en de gasten op de zonnenbloem boot…maar je zwaaide niet terug  ….aahahhaah nee hoor ik heb jullie niet gezien…Ik vind het trouwens een geweldig initiatief dat jij daar vrijwilliger bent! En ooh wat heerlijk dat je helemaal verliefd geworden bent op een klein meisje, wat lief! Ik moest wel lachen dat jouw rammelende eierstokken te horen zijn in Turkije…Maar ik zou bijna tegen je willen zeggen, please doe geen overhaaste stappen (sorry dat was wijsneus Summie) En je weet het hĆØ nooit beginnen over rammelende eierstokken met een Turk ik heb je gewaarschuwd hahahaha. Want het valt echt niet uit te leggen. Mijn beste vriendin is opnieuw zwanger, ooh helemaal geweldig, ik ben zo blij voor haar, maar het kwam totaal onverwachts best wel hard bij mij aan. Iedereen gaat door weet je wel (net als wat jij ook omschrijft) Dus ik heb mijn rammelende eierstokken maar effe veilig extra stevig vastgetaped met Duck-take…hoop ik dat het wat minder rammelt/pijn doet hahaha. Wat ik heel jammer vind is dat het tussen jullie zo onrustig blijft. Heb je een idee waar de irritaties onderling vandaan komen? Zitten jullie verlangens/behoeften aan contact misschien op een ander level. En ik vroeg me af na het lezen van je reactie op Tamara dat zij de messenger van haar askim kan lezen. Jij zegt dat jouw askim daarvoor nog net iets teveel verbergt…Zou jij dat willen dat jij toegang had tot zijn messenger? Is er toch iets van angst, wantrouwen, onzekerheid, ongeloof dat hij oprecht is, wat bij jouw een rol speelt? (niet veroordelend bedoeld) maar geloof jij voor 100% in jullie samen? Gewoon je eerste reactie, ja of nee? Want als jij twijfels hebt, en handelt vanuit twijfels, een gevoel van ongeloof, angst, wantrouwen, onbewust ga je dan ook automatisch op zoek naar aanwijzingen, bewijzen waaruit je negatieve gevoelens bevestigd kunnen worden. Zou dit misschien ook iets kunnen zijn waardoor er steeds bij jullie wrijving ontstaat? Oooh en een nieuwe douchekabine heerlijk meid en wat superlief dat je ouders je even ondersteunen! Ik hoop in elk geval dat jij het geld dus echt niet nodig gaat hebben voor een hotel als je in Side bent…eerder voor een vliegticket om je askim vervolgens weer snel op te kunnen zoeken hihi…

Miloutjuhh: Heb je een leuke verjaardag gehad? Heeft je askim nog wat bijzonders gedaan? Omdat ik weet hij je al eens eerder iets had toegestuurd. En heb je al vakantie of moet je nou nog een week? Ja sorry ik volg het niet helemaal. Ik vind het zo jammer om te lezen dat je eigenlijk helemaal niet lekker in je vel zit. Heb het echt met je te doen en maak me stiekem ook wel een beetje zorgen om je. Ik krijg gewoon bij jouw heel erg het gevoel dat jij in een levensritme zit, en je gaat maar door en je gaat maar door en dat je eigenlijk steeds meer ontdekt dit is helemaal niet wat ik wil, maar tegelijkertijd ook niet weet wat je wel wilt. Zo te lezen heeft je askim inderdaad hele grote dromen en past het dus misschien niet in zijn beeld dat jij gaat proberen richting Turkije te komen, omdat hij juist weg wil uit Turkije. Lijkt me inderdaad iets om samen over te spreken, hopelijk kunnen jullie samen een tussenweg vinden in jullie dromen. En natuurlijk wil je askim je helpen, met goed bedoelde adviezen en natuurlijk valt het bij jouw helemaal verkeerd. Want het is juist dat jij zelf een gigantische behoefte en een grote wil hebt om je leven op een leuke en goede in te richten. En dat is nou net het moeilijkste, hoe krijg je dat voor elkaar en volgens mij pieker jij je suf om te bedenken wat wil ik met mijn leven? Ik vroeg me af hoe oud ben je meid? Voor mijn gevoel een jaar of 25? Wist je dat heel vaak mensen op die leeftijd daar last van krijgen. Het schooltijdperk is definitief voorbij, de toekomst ligt voor je, maar dan komt de vraag wat wil je eigenlijk met het leven? Hoe wil ik het inrichten? En ja meid jij hardwerkende vrouw, jouw kennende ga je vrolijk en opgewekt door het leven, maar in je knaagt het. En meid dat is juist iets wat je zoveel energie kost. Misschien daarom dat jij je lichamelijk ook wel niet zo lekker voelt, ik ben er van overtuigd dat lichamelijk en mentaal aan elkaar verbonden is. Ik hoop heel erg dat je straks in de vakantie wat rust kunt vinden. Ook al zal de de vakantie ongetwijfeld te kort hiervoor zijn. Persoonlijk denk ik dat het iets is wat je nodig hebt en al helemaal hebt verdiend! Pas goed op jezelf meid!!! Je bent een bijzondere meid! En vergeet nooit, alles wat je doet is goed, zolang jij er bewust zelf voor hebt gekozen en het voor jou goed voelt!

Lbdss: HĆ© meid jij kunt bijna een Side/Manavgat fanclub op richten :wink: Allereerst hoe is het met je wondje? Geen ontstekingsgrappen gehad hoop ik? Wat een goed idee dat jij een gebruiksaanwijzing over de Turkse man wil schrijven!!! Ik denk dat we er hier met zijn allen vast een heel eind kunnen komen hahhaha. En net als LadySide zou ik je advies hebben gegeven om niet alles met je askim te delen. Ik begrijp dat je graag alles met hem wil delen, maar soms is het niet erg als je iets stil houd, uit bescherming voor jezelf en voor je askim, meid alles te weten maakt niet gelukkig. En jij hebt jezelf met deze jongen afgewimpeld, dus waarom zou je het vertellen. En ja dat je askim eerlijk verteld over de vrouwen die hij heeft afgewezen, het is voor hem, ondanks dat jullie een relatie hebben, toch ook best wel ego strelend zo’n verhaal :wink: En volgens mij ben jij een hele sociale en gevoelige meid, er is niks mis mee dat je graag voor een ander klaar staat en helpt! En het is niet leuk als je overspoeld wordt met gevoelens/emoties/problemen van een ander, maar ik denk dat het voor jouw alleen maar goed is en dat jij je daardoor bewust wordt van jouw grenzen daarin. Zie het als een leerproces, want als jij je grenzen weet en herkent kan je jezelf ook gaan beschermen meid :wink: En wat heftig wat je schreef over het uithuwelijken. Maar helaas is dat dus wel iets van de cultuur, maar ik kan indenken dat het impact op je heeft! Ik hoop dat er voor het meisje de beste oplossing gevonden gaat worden! Geweldig dat jij samen met je akim het huis hebt schoongemaakt, hahah met de gordijnen dicht, boeiuhhhh. Ik wens je heel veel plezier toe met je ouders en wat leuk dat je askim morgen ook lekker vrij hebt! Meid geniet van de tijd met je ouders!

Kardelen: Meid fijne vakantie!!! Geniet er lekker van!!! Fijn dat het tussen jouw en je askim weer goed gaat. Het blijven bijzondere mannen die Turken. Niet willen zeggen waar ze boos over zijn, maar als jij hem nog een dagje met rust laat is hij het de volgende dag vergeten. Terwijl kan jij het vervolgens dan vergeten? Want dat kon ik namelijk niet, juist dan wakkerde het bij mij alleen maar aan omdat het mij begon te irriteren zo van kom op praat er over hahaha. En ja je hebt helemaal gelijk pipo is inderdaad een hele gevoelige man, maar ook een hele koppige :-p

Tamara: Ik denk inderdaad dat het een conflictsituatie is, wat uiteindelijk nooit opgelost gaat worden. Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten hoe je dit op moest lossen. Maar het verdrietige is dat de onschuldige burgers er door geraakt worden en er het slachtoffer van worden. Diep en diep triest en dan wordt er gezegd het beloofde land…hoe dubbelzinnig en absurd kan het zijn. Wat bijzonder dat jij zijn messenger kan lezen. Aan de ene kant mooi dat hij je het vertrouwen geeft, maar ik geloof dat ik het zelf nooit gewild zou hebben. Allereerst omdat ik vind dat ieder zijn privacy verdiend (ben ik zelf ook aan gehecht) en daarnaast zou ik net als wat jij schrijft geloof ik overal wat achter gaan zoeken. Jeetje meid ik begrijp dat je wel effe schrok toen je het berichtje van je askim las…Too look girls for married…Gelukkig was het dus voor zijn broer. Maar ik vroeg me af hebben ze al een relatie en ging hij nou met de vriendin van zijn broer kennis maken? Of worden ze uitgehuwelijkt? En meid inderdaad wel effe lekker dat je volgende week een dagje minder hoeft te werken! Op zich heel begrijpelijk dat het nog steeds wennen is om weer volledig aan het werk te zijn! En meid wat spannend en een uitdaging dat jij in de toekomst van plan bent om naar Turkije te gaan om daar samen een leven op te bouwen met je askim! Heb je al enig idee wanneer je dat wilt gaan doen?

Delali: Meid het is vrij om hier te schrijven, wanneer jij wil, niemand word hier verplicht om mee te schrijven, dus als jij even geen ruimte hebt, je niet schuldig voelen, weet dat je altijd hier weer mag komen reageren, dat gewoon altijd hier de deur open staat! (althans zo ervaar ik het) Ik vind het echt zo leuk om te lezen dat jij gewoon al een jaar (want volgens mij zweef ik hier nu ruim een jaar rond) lekker met ons mee hebt gelezen en onze verhalen kent. Ooh dat lijkt me ook afschuwelijk dat je destijds twee weken geen contact met je askim kon hebben. Wij hebben nog lichtelijk contact maar het loopt niet lekker. Terwijl het voor mij wel echt afkicken is want jeetje hij appte mij normaal gesproken de hele dag door joh en vaak gingen we s’avonds en in zijn pauzes over op skype. Ooh maar wat ontzettend spannend dat jullie nu de procedure ingaan voor een verblijfsvergunning. Ik kan me dat nog heel erg herinneren in de tijd van Mutlu (heb jij destijds waarschijnlijk ook wel meegelezen) en echt zelfs ik vond het op afstand zenuwslopend hahaha. En oh jee rammelende eierstokken, ik heb de mijne geloof ik maar effe stevig vastgeplakt met duck-tape…hihi… Maar wel heerlijk lijkt me dat je een heerlijke dochter hebt! Ik zou zeggen geniet daar gewoon met 200% van en wie weet wat de toekomst je brengen mag :wink: En begrijp ik het goed jouw zus heeft ook een Turkse geliefde?

Tam: Hardwerkende klusjes vrouw, hoe is het om te kamperen in je eigen huis? Oooh behang afhalen kan inderdaad soms een nachtmerrie zijn en maar weer insmeren met zeepsop….Heel vaak denk je inderdaad oooh dat doe ik wel effe…dus niet… Volgens mij ben jij er gewoon aan toe om hulp te krijgen van een sterke hulp van een man?? Lees je askim hahah. HĆ© en meid dat jij het op sommige momenten even niet helemaal weet hoe het met jouw en je askim moet, laat het dan even. Wij vrouwen (althans ik) willen graag overal een antwoord op hebben. Waarom voel ik dit? Wat betekent dit? Wat moet ik doen? Geweldig voer om over te piekeren. Is het ook een idee dat jij tegen jezelf zegt, oke nu weet ik het even niet en er vervolgens een punt achter te zetten. Zo van, okĆ©, dan weet ik het nu maar effe niet hoe het verder moet. Dus met andere woorden het te waarnemen dat je iets voelt, zonder een oordeel er over te maken of een antwoord op te moeten vinden. Jij weet als geen ander dat ik een piekerkont bent en eigenlijk door achter iets een punt effe te zetten, geeft wat rust ipv overal een vraagteken achter te zetten. Want dan wil ik namelijk ook een antwoord. Hmmzz klinkt misschien wat wazig maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. En tegelijkertijd dat jij het soms even niet weet met jouw en je askim, is in mijn ogen niet zo gek. Je hebt je eigen verleden met goede en negatieve ervaringen en je hebt met je askim een verleden van goede en negatieve ervaringen. Nu gaat het heel goed tussen jullie, ik heb wel het gevoel dat jullie al met stap 10 bezig zijn, terwijl stap 3 nog gezet moet worden. Dus geef jezelf de ruimte, verstandelijk ben je misschien al bij stap 10, maar emotioneel zit je misschien nog wel bij de moeilijke dingen uit het verleden. Geef jezelf de ruimte en de vrijheid. Kleine stapjes, kunnen samen 1 hele grote stap worden!!! Go for it girl! Amen ahhaha

Isafazli: Nogmaals welkom thuis. Kan je inmiddels je draai weer een beetje vinden? Wat betreft het verhaal over dat geld, meid ik wil je niet veroordelen dat je dat hebt gedaan! Ik denk dat jij je door onze adviezen juist heel bewust er voor gekozen hebt om het te doen. Dus je askim is een echte jobhopper als ik het goed begrijp. Ik vind het lastig om daarover te oordelen, hij zal er zijn redenen voor hebben, ik vraag me alleen af of hij in zijn dagelijks leven ook zo wispelturig persoon is? En de grote stappen die je gaat zetten, ik vind ze wel heel gewaagd. Tegelijkertijd doet het me wel een beetje denken aan het avontuur van Tam destijds (toen hebben we hier destijds een nacht in spanning met zijn allen gezeten of zij goed terecht zou komen) Zonnetje had heel mooi haar zorgen uitgesproken, hier was ik het helemaal mee eens. Maar als jij er voor gaat, meid wij gaan je hier allemaal steunen en keihard duimen dat het grote avontuur goed zal gaan verlopen!

**Egwene: **Wat leuk om te lezen dat jij je zo goed vermaakt in Italiƫ!!! Oeeehhh Italiaanse lifeguards zijn dus ook wel leuk hahaha. Ik ben heel blij om te lezen dat je jezelf wat ruimte hebt gegeven om plezier met andere mannen te kunnen hebben. En dat als je lol of plezier met iemand hebt dat het nog niet hoeft in te houden dat je vreemdgaat :wink: Klopt mijn gevoel dat je tegenwoordig meer contact met je askim hebt dan voorheen? Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe jullie samen t.z.t. gaat zijn. In elk geval vind ik jullie wel een heel bijzonder verhaal. Nou meid veel succes met het Italiaans leren (ik hou het maar bij eten geloof ik ahhaha) enne veel plezier in Italie! Enne heel veel beterschap met je voet! Pas goed op jezelf!!!

Xlovato: Welkom terug op dit forum meid! Ja misschien wel wat laat, maar beter laat dan niet :wink: En ja nu ik je ook nog es welkom heb geheten zal jij je hier vast snel thuis voelen uhum. Wat een bijzonder verhaal heb jij! Jij was destijds nog heel jong dat jij je askim leerde kennen. Wel heel leuk dat jullie elkaar toch weer terug hebben gevonden en nog mooier dat jullie er sterker uit zijn gekomen. Ik ben erg benieuwd hoe jullie weerzien zal zijn. En ja familie vertellen, blijft lastig, maar met een geheim omlopen is ook niet fijn. Ik hoop voor jouw heel erg dat je familie positief gaat reageren. En ik denk dat het voor vaders erg lastig is, je bent wel zijn kleine meid die hij toch ondanks alles zal willen beschermen :wink: En tegelijkertijd ze hebben jouw op zeer jonge leeftijd al eens eerder de vrijheid gegeven en je bent inmiddels een volwassen vrouw! Dus ik zou zeggen heb er vertrouwen in en je ziet wel wat de toekomst gaat brengen :wink: Je had ook een vraagje over boeken, als ik hotel + ticket boek probeer ik het vaak via Sunweb te doen.

Floortje: Meid welkom thuis! Hoe is het om weer thuis te zijn? Kan jij je draai wat vinden? Wat je vroeg over dat videogesprek met zijn zus ik kan daarover niet beoordelen dat hij op basis daarvan serieus of niet serieus is. Want wees eerlijk in Nederland is het precies zo, de ene neemt zijn geliefde meteen mee naar huis en de andere wil gewoon eerst lekker samen genieten en de ontmoeting met zijn ouders komt later wel. Dus ik denk eerlijk gezegd dat het heel persoonsgebonden is. Maar waarom daarover twijfelen meid? Het is toch heel leuk dat jij zijn zus hebt gezien en dat hij zijn meid aan zijn zus heeft laten zien? En ooh heerlijk die foto’s ik zou zeggen geniet er lekker van! Heerlijk om mee weg te dromen.

**Littleone: **Het is dus voor Turkije ook net zo als in Nederland…overal waar het woordje Trouw voor staat kost dus extreem veel geld! Maar wat super meid dat het zo goed gaat met de voorbereidingen en dat je inmiddels een jurk hebt gevonden! Misschien heb je het wel geschreven, maar wanneer is de grote dag? Ik blijf het wel ontzettend triest voor je vinden dat je ouders er niet bij aanwezig gaan zijn. Gaat er überhaupt geen familielid of een vriendin ofzo van je mee? En je askim zijn broer en zijn familie gaan die mee? Nou meid ik vind je ontzettend dapper en sterk! Enne wat zijn eigenlijk jullie plannen na het huwelijk? Blijf jij in Turkije of komt hij naar BelgiĆ«?

Yildiz: Oh wat heerlijk dat je samen met je askim naar het strand bent geweest! En dat had inderdaad je askim ook wel verdiend na 11 dagen werken. Maakt hij nog steeds lange dagen? En hoe gaat het met je gezondheid? Heerlijk dat je ouders nu bij je zijn! Inderdaad bijzonder dat jij precies 3 jaar geleden je askim leerde kennen! Ik wens je een hele fijne tijd met je ouders toe, geniet er lekker van!!!

Deniz Kizi: Uuuh had ik jouw al begroet? Nou zo niet…hey meid ook namens mij welkom op het forum  Wat je schrijft over het what’s appen herkenbaar. Meid ik ben heel benieuwd hoe gaat het met je??? Hoe is het weerzien gegaan??? Ik had dan heel veel contact, maar als ik soms even niets liet horen omdat ik aan het werk was ofzo, dan vond hij dat soms wel lastig en kon hij inderdaad met het woord askimmmmmmmmmmmmm I misssssssss yooouuuuuuuuuu aandacht trekken. Wat betreft zijn werk ik weet inderdaad van sommigen dat ze erg veel werken. Persoonlijk lijkt 7 dagen 14 uur per dag, vind ik erg veel, maar ik zou het niet durven ontkennen, het zou best waar kunnen zijn. Ik weet bv ook van een aantal vrienden van me dat ze vanwege het suikerfeest extreem veel uren hebben gemaakt ivm veel extra Turkse hotelgasten, ik weet dat het hotel waar ik verbleef op een bepaald moment op een bezetting van 130% zat, dus misschien speelde dat bij jouw askim ook wel een rol. Grappig dat je schrijft dat jij je een verliefde puber voelt, hahaahha liefde doet soms spontane dingen met je, in Turkije werd tegen mij gezegd: ā€œMeid wat is er mis mee het is een bewijs dat je leeft.ā€ Ik ben nog niet zolang askim-loos. Ik heb er bewust ook niet zoveel over geschreven omdat ik voor mezelf dingen op een rijtje moest zetten. Maar het komt er eigenlijk op neer dat askim en ik kwamen o.a. in aanraking met cultuurverschillen. Persoonlijk vond ik dat een uitdaging, maar askim ervaarde dat niet als een uitdaging, hij ervaarde het als een last wat alsmaar groter, moeilijker en ingewikkelder werd. En weet je voor mij is liefde, de ander gelukkig maken, maar als je ziet dat het de ander ongelukkig/verward maakt en dat er steeds meer irritaties onderling ontstaan, tsja op een bepaald moment werkt het dan gewoon niet meer.

**Dieselbiker: **Ik blijf jouw verhaal een mooi verhaal vinden. En ook hoe serieus jullie samen bezig zijn. Nog een paar dagen en je kan weer bij je meid zijn! Hoelang heb je haar nu niet gezien? Ik hoop dat je wederom een geweldige tijd er gaat hebben!

Turkije lover: Eerlijk gezegd was het de eerste keer dat ik jouw verhaal hier las. En oh meid wat is er wat op jouw levenspad gekomen. Wat zal opeens jouw leven op zijn kop zijn gezet. Wat heb ik er respect voor hoe je in het leven staat. Het heeft je ongetwijfeld heel veel geluk gegeven, want ik kan indenken dat je zoontje je leven enorm heeft verrijkt, maar dat het je tegelijkertijd ook vele zorgen en dilemma’s heeft gebracht en met zich mee brengt. Jeetje meid ik vind het heel heftig wat jouw is overkomen maar uit je hele verhaal komt wel naar voren wat voor een krachtige vrouw en ongetwijfeld ook een fantastische moeder bent!

Mariska: Wat leuk om jouw ook weer even voorbij te zien komen en wat ontzettend fijn om te lezen dat het goed met jou en je askim gaat! De communicatie gaat nu inmiddels beter dan in het begin? En jij kan er wat beter mee omgaan? Wat heb jij een persoonlijke overwinning behaald!!! Je mag trots op jezelf zijn.

Update van mij:
Uuuh waar moet ik beginnen. Zoals jullie misschien wel door hadden heb ik echt even tijd voor mezelf nodig gehad. Ik vond het dan ook lastig om hier te reageren, juist omdat ik mijn eigen situatie niet echt helder had. Het wordt mij steeds duidelijker dat er geen toekomst voor ons samen is. Dit werkt gewoon echt niet en ja het is k*t, maar een relatie heb je samen en daar moet je samen voor vechten en niet ieder voor zich vechten. Askim blijft maar denken dat hij deze strijd in zijn eentje moet zien op te lossen, zolang hij daarin niet in gedachten veranderd, niet mij de kans en ruimte geeft om samen te vechten, gaat het niet werken. Ik heb dan ook aangegeven dat ik nu degene ben die behoefte heeft aan ruimte, wat voor mij inhoud geen contact. En ja dat is lastig, maar ik geloof dat ik het nodig heb om afstand van hem te kunnen nemen.
Tegelijkertijd stond afgelopen week hier in het teken van feestelijke zomeractiviteiten en ik heb mezelf dan ook alle ruimten gegeven om heerlijk hier gebruik van te maken!!! Dus het werd een week bomvol afleiding en eerlijk gezegd was dat wel even echt lekker. Even andere dingen aan mijn hoofd en ontspannen. En nu weer terug naar het dagelijkse ritme en dat vind ik wel weer spannend…bang voor de leegte…want ook al woonden we dan niet samen…als ik s’avonds thuis was zaten we wel een hele avond te skypen…maar ook dat overleef ik vast wel weer…:wink: Binnenkort krijg ik te maken met weer een hele drukke periode dus probeer nu maar wat te gaan genieten van de rust die er nu zal komen…

Nou en ik geloof dat ik het record nu wel echt verbroken heb!!! Of denken jullie van niet? Mocht ik desondanks iemand vergeten zijn, sorry!!!

@Summie Het is natuurlijk logisch dat je wat tijd voor jezelf nodig had om dingen op een rijtje te zetten. Vind het erg vervelend voor je dat hij alles alleen wil oplossen en jou er verder niet in betrekt.
Ik hoop echt voor je dat hij misschien nog zal bij draaien… En als hij dat niet doet hoop ik dat je een andere leuke jongen tegen zult komen waar je heel gelukkig mee zal worden.

De tijd samen met mijn askim heeft me gewoon echt heel goed gedaan. Ik denk dat ik dat gewoon even nodig had om mijn onzekerheid een beetje aan de kant te kunnen zitten. En dat is gebeurd, ik ben nog steeds wel een beetje onzeker af en toe maar lang niet meer zo erg als ik in het begin was. En natuurlijk zijn er af en toe nog wel wat frustraties, maar dat houd je toch af en toe… En 1 oktober ga ik weer lekker voor 2 weken nog even genieten samen met hem…

1 like

Ff snel ben net thuis…

Summie…
Ik begrijp je volkomen tijd voor jezelf ben je dan ook gewoon echt even nodig dat geeft niks, hoop dat hij nog bij draaid of inziet wat hij doet in ieder geval

Het is eigenlijk vorig jaar zo gekomen dat ik Askim zijn fbook account wachtwoord kreeg door candycrush… Hij stuurde me steeds baby send me life please ppff ik werd d’r gek van dus zei hem hier heb je mijn wachtwoord en haal je zelf maar een leven bij mij weg… En zodoende kwam het paar dagen d’r na gaf hij zijn wachtwoord aan mij hij had een bericht op messenger die hij niet snapte en die moest ik ff vertalen tja het is maar hoe je het bekijkt denk ik ik heb geen geheimen d’r staan ofzo
Ik het begin keek ik echt heeeeeeeel vaak (erg he) maar nu bijna niet het was ook toevallig dat ik dat zag…
Jaaaa het was echt schrikken hoor pppfff…maar gelukkig
Zijn broer had al een relatie nu gaan ze kennis maken met die familie van de vrouw zeg maar…
Eerlijk gezegd weten we nog niet wanneer, ik ga niks overhaast doen maar als het gebeurt ga ik naar Turkije toe:)

Lbdss
Dank je meid… Was even nieuwsvhierig hoe dat gaat dan
Moest jij ook 1000 den euro’s dan hebben op je bank?
En zijn de kosten erg duur om dat te gaan regelen

Via Wereldwijzer app

1 like

Gggrrrr waar heeft die app de laatste tijd last van
Ik was nog niet klaar en hij verdwijnt Ggrrrr iriirtant ding

Nou ik duik me bed in doe morgen wel de rest
iyi geceler… Slaap lekker

Via Wereldwijzer app

Goeienacht allemaal,

Ladyside: wat leuk voor je dat je ouders je zo helpen met de nieuwe douchecabine en je steunen!!! Ik hoop dat je in september eindelijk weet waar je staat met je askim, en dat je ook zeker geen hotel nodig hebt!!!

Mariskaklerk: fijn dat alkes goed tussen jullie gaat, en leuk dat je in oktober teruggaat!!!

Egwene wat gaat dat toch snel voorbij!!! Kben zo blij voor je dat je je daar superamuseert!!! Ben benieuwd naar volgend jaar!!! En je voet?!! Beterschap en rust maar goed uit

Summie wat een superupdate ;)) blij iets van je te horen en goed dat je niet bij de pakken blijft zitten, kan me heel goed voorstellen dat je tijd en ruimte nodig hebt, dus neem die ook maar… Hoop dat je eruit geraakt met jezelf, en doet waar jij je goed bijvoelt!!!

Om op je vraag te antwoorden, met mij gaat alles goed, vrijdag even een dipje gehad. Maar ik hoor hem veel via WA.
Merk wel aan mijn nachtrust dat ik er mee bezig ben…
Het geld had ik hem eigenlijk gegeven voor ik al jullie reacties had gelezen, heb hem het voordeel van de twijfel gegeven… Maar dat doe ik maar een keer!!!
Ja en het is zo dat september een grote sprong is, maar denk ook dat ik dan wel zal weten waar ik aan toe ben, hem zien in zijn leefomgeving, zijn ā€˜echte’ manieren van doen!
En ja ik heb ook nog twijfels, zo werkt hij al bijna een week niet, is hij thuis bij zijn ouders… Ook dat jobhoppen snap ik niet!!! En zo vind ik ook dat hij, nu hij thuis is, wat aan zijn engels zou mogen werken… Maar das voor december zegt ie??!
als ik moet eerlijk zijn ben ik ook wel wat bang, maar ik weet ook dat als het nodig moest zijn, ik wel redelijk mijn plan kan trekken!!!
Het doet me deugd om jullie bezorgdheid en steun te hebben, en ben ook heel blij dat jullie zo openlijk en eerlijk jullie mening geven!!! Neem dat ook zeker niemand kwalijk!!!
Een goeie vriend zei me: volg je hart, maar laat je verstand op een kier staan, dat ben ik ook wel van plan!!

Fijne nacht nog allemaal!!!

Via Wereldwijzer app

1 like

Summie de grote dag zal een beentje er aan liggen wanneer we kunnen gaan en of alle papieren in orde zijn maar het feest is 19 en 20 september een hennafeest en het gewone feest omdat askim het heel graag wou :slight_smile: Eu mijn vader wil helemaal niet mee maar mss als men moeder durft men vader tegen te spreken komt zij samen met mijn nicht… dat zou dan men enige familie zijn mijn vrienden en vriendinnen moeten allemaal werken dus kunnen ook niet mee komen. er komen wel kennissen die ik in het hotel heb leren kennen 2 Nederlandse dames en mijn hotelfamilie :wink: askim zijn broer en zijn gezin gaan mee die zijn super blij en willen het niet missen ( gelukkig anders zou ik enorm weinig mensen kennen) de plannen na het huwelijk zijn opzich niet besproken moeten worden askim wil niet dat ik nu naar turkije kom.dus hij komt hier heen en dan kunnen we mss later terug gaan als we oud zijn zei hij :wink:

Summie wat goed dat je je zo sterk kan houden ik hoop dat de pipo idd kan begrijpen dat je wat tijd nodig hebt voor jezelf… goed dat er drukke tijden aan komen dat je je zinnen kan verzetten Enne die tijd die je s.avonds alleen hebt ach meid die vullen wij wel voor je op :wink:

Via Wereldwijzer app

1 like

14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 4 nachtjes
06-09 Isafazli :turkey: Sambayat 27 nachtjes
08-09 ladyside :turkey: Side 29 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 34 nachtjes
19-09 Tamara082 :turkey: Istanbul 40 Nachtjes

******BACK AT

Deniz kizi 16-08
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
ladyside 22-09
Isafazli 22-09
Littleone 27-09
Tamara082 09-10***

***- BIRTHDAY’S.

14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuhh

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

@Summie: Wooooooow! Dat is even een update geworden zeg!
Was jij het die daar aan de kant stond te zwaaien?! :wink: Volgende keer zal ik naar je zwaaien!
Goed te lezen dat jij je vermaakt hebt tijdens de feestelijkheden!
En ik snap heel goed dat je even die tijd voor jezelf nodig had/hebt hoor. Het is natuurlijk ook niet iets dat je zomaar ff voorbij laat gaan. Goed van je dat je hebt aangegeven ruimte te willen. Als je van je af wilt schrijven of ergens mee zit kun je het altijd kwijt hier! We zijn er voor je meis!
En wat heb je ondanks alle shit die je meemaakt toch weer ontzettend mooie, warme woorden voor ons allemaal!
Euh, mijn turk weet trouwens van de rammelende eierstokken :wink: Te laat dus met verzwijgen! hahaha! Maar gaat goed komen!
Je vraagt of ik een idee heb waar de irritaties vandaan komen… Ik denk dat het met meerdere dingen te maken heeft. 1) hij werkt heel veel 2) 'snachts skypen is geen goede combi met mijn vermoeidheid en dat werkt dan weer averechts op humeur 3) Hij praat niet over wat er in hem omgaat, maar dat schijnt mannelijk/Turks te zijn 4) toch de afstand en het missen denk ik…
Ik weet ook serieus niet wat hij nou precies wel en niet verlangt van mij.
En wat betreft het stukje vertrouwen: ik heb idd het idee dat hij dingen verbergt. Misschien heeft dat ook met mijn verleden te maken dat mannen mij altijd bedrogen hebben, maar hij wil absoluut niet dat ik iets leuks/liefs op zijn FB post, hij wil niet dat de relatiestatus te zien is. En toen ik daar de laatste keer was, had ie net alle berichten gewist. Dus ik zou wel eens toegang tot zijn FB of Viber willen hebben, om te zien wat daar allemaal afspeelt.
Je vraagt ook of ik voor 100% geloof in ons samen. Door alles wat er de laaatste tijd speelt: Nee, ik geloof er niet voor 100% in helaas.
Ik hoop dan ook heel erg dat ik er in September achter ga komen. Ondanks dat ik nog steeds heel veel gevoelens voor hem heb, merk ik ook dat ik heel veel noodoplossingen aan het bedenken ben. Of kan ik ze misschien beter rampscenario’s noemen.
Kan natuurlijk zijn dat als ik daar ben alles koek en ei is, maar voor nu geloof ik er nog niet zo in. Pas als hij weer iets enthousiaster en minder terughoudend gaat doen ga ik er misschien weer in geloven…
We zullen het gaan zien als ik daar ben!

1 like

@flooortjee haha jaa een gesproken bericht is idd leuk! Heb hem ook vaak geluisterd hihi

@egwene ah balen van je voet! Wel fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Nog 3 weken volop genieten dus!

@LBDSS nogmaals veel plezier samen met je ouders! En wat fijn dat je askim mee heeft geholpen om te poetsen! Wel met de gordijnen dicht but who cares haha

@ladyside echt fijn dat je ouders je helpen en ondersteunen! En hopelijk hoef je geen hotel te boeken als je bij je askim bent!

@summie wat een mega update hihi
Ik snap je helemaal tijd voor jezelf is ook zeker belangrijk! Ik hoop voor je dat je het allemaal een plekje kan geven en verder kunt gaan met of zonder Pipo hihi
Dankjewel! Jaa ik was nog jong toen ik hem leerde kennen en nu 2 jaar later hebben we elkaar weer gevonden en zijn we er gelukkig sterker uitgekomen! Ben blij dat ik het mijn familie heb verteld en de meeste reageerde positief behalve mijn vader dan… Maarja ik zie wel wat de toekomst ons gaat brengen!

Even een update :
Ik ben net terug van Schiphol heb mijn tweeling zus en haar vriend weggebracht die zitten nu in het vliegtuig naar Turkije… Super blij voor ze natuurlijk maar wel een beetje een dubbel gevoel ik had graag mee gewild om naar askim te gaan natuurlijk haha!! Ze zitten niet heel dicht bij askim in de buurt maar askim wil graag een dagje naar mijn zus, hij wil ze graag iets geven voor mij :blush:! Hij zei ja askim als ik je zus heb gezien heb ik jou ook een klein beetje gezien omdat ze veel op je lijkt haha. Nou ik ben benieuwd of die gaat ( hij moet natuurlijk veel werken) maar het zou wel kei leuk zijn als hij naar mijn zus gaat!

Via Wereldwijzer app

1 like

Goeie avond allemaal

Dieselbiker: volgens dat ik mij herinner staat jou valies waarschijnlijk al vertrekkensklaar!! Goeie reis en geniet ervan. Veel plan genot!!!

Xlovato: een tweelingzus!!! Aaaa wat jammer dat zij nou juist vertrekt en niet jij!!! Maar wel tof van je askim dat hij haar mss gaat opzoeken!! Ik hoop echt dat het hem lukt!!!

Ladyside: vertrouwen is iets dat moet groeien, dat is niet iets dat van vandaag op morgen gaat! Ergens is het volkomen normaal dat je je twijfels hebt, het blijft altijd wel een sprong in het duister, en soms draait dat goed uit en soms jammer genoeg niet! Het is zeker niet slecht om voorzichtig te zijn, maar soms moeten we ook wat positief blijven denken! Wat niet wegneemt dat ik heel goed snap dat je alle mogelijk rampscenario’s afloopt!!
Maar september komt eraan meid en je bent niet alleen, je mag altijd roepen!!!

Littleone: echt wel spannend, ik hoop echt van harte, dat je moeder aanwezig zal zijn met een paar vriendinnen van je!!! Hoelang ben je eigenlijk al bezig met het plannen van alles? Veel succes meid

Hier alles goed, juist aşkım gehoord, heb juist vernomen dat zijn vader niet opgezet is met onze relatie!? Hij had hem liever met een Turkse vriendin gezien! Wat ik ergens ook wel kan begrijpen, maar ja… Ben benieuwd wat september zal brengen… Wil wel geen ruzie veroorzaken!!

Grtjes allemaal!!

Via Wereldwijzer app

Grrr was ik zo blij dat mijn papieren klaar zijn en onderweg zijn voor een apostille beginne ze me ongerust te maken dat ik mss niet de juiste papieren heb Pfff helemaal aan het stressen

Via Wereldwijzer app

1 like

14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 3 nachtjes
06-09 Isafazli :turkey: Sambayat 26 nachtjes
08-09 ladyside :turkey: Side 28 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 33 nachtjes
19-09 Tamara082 :turkey: Istanbul 39 Nachtjes

******BACK AT

Deniz kizi 16-08
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
ladyside 22-09
Isafazli 22-09
Littleone 27-09
Tamara082 09-10***

***- BIRTHDAY’S.

14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuhh

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

Goede morgen,

Rustig geweest hier gisteren.
Ik heb al vakantie en ben druk bezig met de laatste dingetjes kopen en alvast aan het inpakken.

Lukt Ff niet om een update te maken.
Wil wel Summie bedanken voor de lieve woorden. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. En ik ben inderdaad 25 geworden haha haha

Fijne dag meiden.

Via Wereldwijzer app

1 like