Het Turkseliefdestopic number 99

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 5 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 11 nachtjes
08-09 ladyside :turkey: Side 36 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 41 nachtjes
19-09 Tamara082 :turkey: Istanbul 47 Nachtjes

******BACK AT

Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
ladyside 22-09
Littleone 27-09
Tamara082 09-10***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

• Updated - - -

Je staat er in Tamara!

Ik probeer later nog ff langs te komen voor een update.

Zag weer nieuwe namen voorbij komen. Welkom hier!

1 like

@isafazli, Goed dat je hem dat hebt gestuurd. Houd er wel rekening mee dat hij waarschijnlijk zo gaat praten dat hij jou daar wel wil zien, en dat er niks aan de hand is.
Maar goed, je zal het toch zelf moeten beslissen of je het aandurft of niet. Niemand kan dat voor jou besluiten, en niemand kan jouw gevoelens voelen. Normaal gesproken ben k niet zo van het waarschuwen over mannen, maar dit komt allemaal nogal vaag over. Ik wens je heel veel succes met het te bespreken met hem, en met het nadenken.

@xlovato, ja mijn askim woont heel dichtbij LBDSS en haar askim :smiley: En er zijn nog een aantal Side/Manavgat gangers :slight_smile:
DUs nog even heeeeel hard werken, en dan weer die kant op dus. Hoop voor je dat het in oktober gaat lukken, dan is het nog net ff iets levendiger dan in December.

1 like

Hallo,

Ik zie dat er een lijstje staat met namen en datum wie wanneer naar turkije gaan naar hun liefde, wat leuk!
Ik ga a.s zaterdag. Ben super zenuwachtig hihi
Fijne zondag iedereen!!

Liefs, Deniz kizi

@Ladyside
Jaa echt super leuk dat ik nu wat meer manavgat/Side gangers ontmoet!

Jaa ik hoop echt dat ik in oktober een weekje kan gaan, en anders in december 2 weken!

Even een vraagje aan jullie waar boeken jullie meestal?
Ik kijk meestal gewoon bij Transavia of tix.nl
Net weer even lekker geskyped met mijn askim ( nou hij heeft meer met nichtje van 4 zitten ‘kletsen’ ) vind k dan zo leuk om te zien haha

Via Wereldwijzer app

@xlovato, Ik heb in mei gewoon bij Pegasus geboekt, was de goedkoopste.
En nu via www.skyscanner.nl daar krijg je alle prijzen op een rijtje. Transavia en Arke zitten daar dan weer niet bij, maar die zijn over het algemeen heel duur.
Je moet gewoon eigenlijk alles blijven vergelijken, en net de mazzel hebben dat de prijzen een beetje ok zijn. In December had ik echt heeeel erg veel geluk en vloog ik voor 99 euro voor 2 weken bij Arke.

@Deniz Kizi, wat heerlijk dat jij zaterdag al vertrekt! Hoe lang blijf je bij hem??
Ben ik nou zo vergeetachtig en alleen maar met mijn eigen dingen bezig dat ik mij jou niet kan herinneren, of schrijf je nog niet zo lang mee hier??

Deniz wat leuk dat je nu hier mee schrijft hihi! Had natuurlijk al gereageerd op je verhaal in een ander topic! Je went vanzelf aan alles hier en alle verhalen door elkaar :slight_smile: gewoon mee blijven lezen en schrijven en dan krijg je het vanzelf onder de knie!

Ladyside mijn wondje is zo goed als dicht! Wel rood en dik… maar geen pijn meer!

Mijn ouders komen bijna ben super blij!! Nu echt aftellen en kan niet wachten ze weer te zien! Zo gek he eerst tel je af tot je bij askim bent en dan opeens tel je af tot je je ouders ziet! Kan het wel gebruiken hoor drie weken met me paps en mams! :slight_smile:

En begin toch wel moe te worden van de slaapgewoontes van askim… hij werkt tot laat dan komt die thuis kijken we een film en vervolgens slaapt hij tot hij weer weg moet… weet niet zo goed wat ik er mee moet bhle! Ik zoek steeds excuses om vroeg op te staan haha! Dat werkt wel!

Niemand een handleiding voor de turkse man? Ik ga er maar eens 1 in elkaar zetten kan iedereen zijn tips en tricks erin zetten hahaha :')

Via Wereldwijzer app

Goeiemiddag allemaal

Deniz kizi, welkom hier en amuseer je in turkije!!!

Grtjes allemaal verder!!

Hallo meiden,

voor de nieuwe dames die ergens in het lijstje willen (verjaardag, samen met, reisje) laat dan ff weten dan ze ik je er in!

@Kardelen meneer vind/vond dat ik daar te weinig geld zou verdienen en dat er geen toekomst in zit. hij zegt dan je kan niet de rest van je leven op die kinderen blijven passen.
Dat zwijgen doet mijn askim gelukkig niet aan, ik hoop dat het bij jullie nu ook weer wat beter gaat?

@Summie, zoals ik bij kardelen schreef zag hij het niet zitten omdat hij geen toekomst in het werken als au pair ziet.
Heb hem er van kunnen overtuigen dat ik als ik daar ben ook andere mogelijkheden heb. Ik weet dat hij eigenlijk altijd al weg wil uit Turkije, het liefst Australië of Canada. Maar ik zie dat voor nu nog niet zitten. Stel hij krijgt daar een goede baan aangeboden dan vind ik het iets om over na te denken. Maar zijn plan was eerst gewoon een visum aanvragen daar heen gaan en dan maar weer kijken nou dat zou ik zover niet kunnen.

@LBDSS ondanks wat strubbelingen toch wel een leuke dag gehad samen.
Ik snap dat je het lastig vind dat hij zoveel slaapt maar misschien heeft hij het wel nodig? Zeker als jij wel gewoon overdag wakker bent is het niet leuk maar als hij echt tot laat in de nacht werkt is het wel logisch. hij heeft natuurlijk wel zijn rust nodig.
Mijn askim werkt ook 's avonds en 's nachts en slaapt soms ook heel de dag.
Zou ik ook niet fijn vinden als ik er woonde maar ergens is het wel normaal.
i Love bim hahahahah kwam ik ook altijd. Alleen groente en fruit kocht ik er niet want dat was op de markt of bij een andere supermarkt (ben de naam kwijt) veel goedkoper
Ik zou het niet meteen vertellen. Mijn askim zou meteen zeggen je haalt je boodschappen maar ergens anders en daar heb je vast geen zin in. Die jongen weet misschien wel niet dat je een vriend hebt en dacht he leuke meid eens kijken of ik een beetje kan flirten.

@Tamara, Niet leuk natuurlijk als je dat leest maar ik denk dat je er niks achter moet zoeken. Hij vraagt naar haar vriend en ik zie het op fb vaak voorbij komen. Mensen die regelmatig in het hotel waar ik ook kom op vakantie zijn geweest en dan bij iemand schrijven i miss u. Jongens reageren altijd met miss u too ook al zit er niks bijzonders achter. Vaak ook beetje beleefdheid denk ik.
Maar is het voor jezelf verstandig om op zijn messenger te kijken? Ik denk dat je het doordat je dit soort dingen leest voor jezelf alleen maar lastig maakt.

@Delali voelde me daar ook helemaal thuis maar toen begon het te kriebelen om terug naar huis te gaan. Nu mis ik mijn leven daar omdat het heel moeilijk is om hier iets goeds op te bouwen.
Zoals ik bij summie schreef weet ik dat hij juist niet de wens heeft om in Turkije te blijven, maar voor mij is het op dit moment zo dat ik geen toekomst voor mij/ons in Nederland zie. Kan over een aantal jaar anders zijn natuurlijk.
Heb je al een pb van iemand gehad over je vraag van miss?
Wil het een beetje lukken met je Turks?
Ik duim voor je dat alle papieren snel binnen zijn en dat de aanvraag spoedig gaat verlopen!

@Tam druk met klussen en dan ineens geen internet meer. balen van je laptop zit je niet op te wachten op dit moment op die kosten.
Er word hier al vanaf het begin gedacht dat mn vermoeidheid een combi is van dit werk en het missen van askim. Ik heb dat een beetje genegeerd dat kon niet dacht ik, maar nu er medisch eigenlijk niks uit komt zou het dat best eens kunnen zijn.
Als ik hier een goede baan had, die ik echt leuk zou vinden en waar toekomst in zou zitten zou het voor mij een heel ander verhaal zijn. Dan heb ik hier iets om verder aan te bouwen maar dat heb ik nu niet. En ik heb daarom zo iets laten we het anders proberen.
Wat een vreemd verhaal dat iemand je vertelt dat je askim gespot word met andere meiden en dat het dan daarna niet echt iets voorstelt. Heb je het hier over gehad met hem? ik zou toch wel benieuwd zijn naar zijn verhaal.
Ik kreeg van de jongens die voorheen in het animatieteam werkte ook vaak een knuffel ofzo, sommige hadden ook een vriendin. Was gewoon vriendschappelijk gebeurd in NL ook wel met vrienden.

@Isa we geven je hier tips maar dat betekend niet dat, dat het juiste is. Jij bent de enige die jou askim kent en dan ben jij ook de enige die een beslissing moet maken die goed voelt voor jou.
Toch blijf ik het, net als ladysdie, wel een beetje vreemd vinden allemaal.
De moeder van de kids waar ik voor werkte vorig jaar (zelf Turks) zei altijd een Turk is zo veranderlijk als het Nederlands weer :wink: En jou askim bewijst dat volgens mij maar weer eens hahahaha.

@Egwene leuk je weer te lezen!
Je askim geeft aan met je verder te willen en je spreekt en ziet hem dan regelmatig.
Maar wil jij dat ook? Want als ik dit zo lees zit de badmeester ook wel erg in je hoofd?
Gaat de tijd toch snel, al op de helft van askim zijn diensttijd :slight_smile:

@XLovato Welkom! Wat een mooi bijzonder verhaal! Ik snap dat je het lastig vind je vader te moeten vertellen.
Ik hoop dat er een mooie toekomst is voor jullie samen :slight_smile:

@Deniz kiki welkom hier :slight_smile:
Jou verhaal volgens mij gezien in een ander topic dat ga ik straks eens even lezen :slight_smile:
Gewoon mee lezen, proberen wat te reageren en dan gaat het steeds beter. En natuurlijk ook gewoon vragen als je benieuwd bent naar het verhaal van iemand, wij zijn nieuwsgierig maar dat mag jij ook zijn hoor :wink: hihihihi

@Ladyside schreef het al bij iemand anders, er wordt inderdaad gedacht dat dat zeker met mn vermoeidheid te maken heeft.
Ja dat advies heb ik meer gekregen. Natuurlijk is askim zijn mening belangrijk maar ik moet nu ook ff aan mezelf denken want op deze manier weet ik ook zeker dat het een keer fout gaat tussen ons, gewoon omdat ik niet goed in mn vel zit.

Volgens mij heb ik iedereen wel zo’n beetje gehad, sorry als ik iemand vergeten ben.
Vandaag snel pasfoto’s gaan laten maken want als ik weer naar Turkije wil voor langere tijd moet ik mijn visum op mijn paspoort aanvragen. Die verloopt bijna dus moet ik nog een nieuwe. Heb ook een IDkaart en mijn plan was daar mee te gaan maar dat kan niet als je een ikamet wilt aanvragen.
Morgen ochtend dus langs het gemeente huis.
Nog een weekje werken, laat werken deze week dus koken voor de overwerkers. Zie er best wel tegen op want als het er niet meer dan 15 zijn moet ik het voor het eerst alleen gaan doen.
Daarnaast wil ik deze week eigenlijk definitief beslissen wat ik ga doen.
Zodat ik dat ook met werk enzo hier kan gaan regelen.

Nu eten en dan kom ik later nog wel eens kijken of er nog iemand iets geschreven heeft :slight_smile:

Hoi meiden,

Gelukkig weer wat gehoord van askim! Had hem gewoon laten weten dat ik er nogal onzeker van wordt als hij mij negeert en dat als hij boos is hij dat gewoon moet zeggen en ik hem dan een paar dagen met rust zal laten, maar dat als hij niets zegt ik ook niet weet wat hij wil… Daarom liet hij weten dat hij nog steeds boos was. Dus ik vroeg of ik daar misschien iets aan kon veranderen? Toen zei die: nee laat me naar een dagje dan ben ik het wel weer vergeten. Dus alles gelukkig weer goed :slight_smile:

@tamara: Wat betreft die meid uit engeland, ik denk dat je je daar niets van aan hoeft te trekken want hij vraagt naar haar vriend. En ja dat ‘I miss you (too)’ zeggen vind ik ook altijd raar! Mja volgens mij wordt dat bijna tegen alle gasten gezegd waarmee ze later nog contact hebben.

@Delali: Oh wat betekend het dan Delali dat je askim je in het begin zo noemde? Wat bijzonder dat jij het lezen van de Koran als zo rustgevend ervaart. Ik heb dat (nog) niet. Wat heeft jou eigenlijk doen beslissen om moslima te worden? Want ik vind het wel interessant enzo om me er in te verdiepen en als ik gelovig zal worden vind ik de islam ook het meest bij mij passen, maar ik weet niet ik denk dat ik gewoon niet genoeg in god geloof daarvoor (ben nogal theoretisch/wetenschappelijk ingesteld) En zoals Ladyside volgens mij ook al zei, vind ik dat je er echt oprecht in moet geloven. En trouwens super dat je een zomercurcus Turks doet! Ik wilde dat ook heel graag, maar kon het nergens vinden. Waar doe jij het?

@Tam: Leuk weer iets van je te horen! Lekker druk bezig met klussen dus. Haha ik kan dat echt niet volhouden een week niet tegen me askim praten. Ik denk vooral omdat ik die bevestiging ofzo nodig heb. Waarom denk je askim dat de visumaanvraag wordt afgewezen als jij garant staat? Als jij genoeg verdiend ( ik weet niet meer precies wat de norm was voor het garant staan) dan is er toch geen probleem? Of is dat juist het probleem?

@Isa: Was jou askim nou uiteindelijk wel naar Alanya gekomen? Want hij zou toch eigenlijk in manavgat zitten? En wat betreft verblijven bij zijn familie? Ik heb daar echt nooit geen problemen mee gehad! Turkse mensen zijn juist heel gastvrij en ik voel me altijd meer dan welkom! Ook bij elkaar slapen is bij mijn schoonfamilie geen probleem, maar ik moet zeggen ze zijn wel redelijk modern. Voor de rest veel succes meid, zal moeilijk zijn dat het aan de ene kant zo goed voelt maar in je achterhoofd wel wat dingetjes zitten waar je je niet zo goed bij voelt zoals dat geld…

@Lovato: Welkom hier! Wat een mooi verhaal heb jij hier neer gezet! Ik zeg altijd maar: what is meant to be will always find its way. Ook tussen mij en mijn askim is het een half jaartje uitgeweest, maar we zijn nu weer bij elkaar en het gaat veel beter tussen ons dan daarvoor! In welk hotel in manavgat heb je jouw askim leren kennen? Mijn askim heeft ook altijd in Side gewerkt, maar zit nu in het leger. En wat betreft tips voor boeken van vliegtickets: Boek je terugvlucht bij een andere maatschappij dan je heenvlucht. Ik heb dat de afgelopen 3x zo gedaan en het is vaak goedkoper en voor de rest gewoon goed zoeken. Zo vloog ik laatst terug met Turkish Airlines en wat het ticket op hun eigen website 119 euro en via Kilroy 99. Scheelt toch weer :slight_smile:

@LBDS: ken die BIM supermarkt wel ja, lijkt inderdaad net op de aldi of lidl. Trouwens lijkt me een heel goed idee die handleiding voor de Turkse man!

@Deniz kizi: Welkom hier! Leuk dat je mee komt schrijven. Heb je verhaal volgens mij wel gelezen in een ander topic

@Ladyside: haha moest wel lachen om jou Turkse gebruiksaanwijzing die voor ons onleesbaar is haha. Vroeger ging ik ook altijd proberen bozer te worden als hem als we ruzie hadden, maar dat werkt niet bij mijn askim, dus probeer nu altijd juist heel kalm te blijven en dat werkt! En meid volgens mij moet jij gewoon gaan afwachten wat die twee weken in september je gaan brengen! Gelukkig komt het steeds dichterbij

@Milou: Wel grappig trouwens dat jou askim echt vind dat je genoeg geld moet verdienen enzo. Die van mij is in dat opzicht nog best wel traditioneel, die denkt dat heel de dag werken te zwaar voor mij is en dat vrouwen niet hoeven te werken en mannen het geld horen te verdienen. Gelukkig begrijpt hij wel dat ik gewoon een goede opleiding heb gedaan en dus zeker wel wil werken tot we kinderen hebben ofzo. Succes met je beslissing over wat je gaat doen! Als ik het zo hoor, denk ik dat jij ook wel een beetje een voorliefde voor Turkije hebt en het au pair werk ik toch ook iets meer in de richting van waar je voor gestudeerd heb dan wat je nu doet. Ik wist trouwens niet dat je geen ikamet kan aanvragen op je ID-kaart. Weet ik dat ook weer :slight_smile:

Zo dit is echt een superlange update geworden :stuck_out_tongue:

@ Isa: Fijn dat je het daar leuk hebt gehad! Hoe is het contact nu tussen jullie? Is het veranderd?
@ XLovato: Hallo :slight_smile: ! Wat een leuk verhaal, en wat ben je al vaak terug gegaan in een korte tijd. Zo leer je hem wel goed kennen.
@ LBDSS: Leuk dat je ouders binnenkort komen :D. Voor hoe lang komen ze?
@ Deniz Kizi: Leuk dat je hier bent !!
@ LadySide: Voor jou duurt het ook niet zo heel lang meer !
@ Egwene: Mooi om te lezen dat hij nog steeds zo denkt, en dat hij wil dat je op hem wacht. Dat geeft je wel een erg positief gevoel denk ik!
@ Tam198: Je askim wil veel geld verdienen om naar je toe te kunnen komen, dat is wel echt positief. Leuk dat jullie het daar al zo over hebben, over de dingen die hij kan doen als hij daar is :p.

Update:

Ik ben van woensdag op donderdag nacht weer terug in Nederland aangekomen.
Het was een hele speciale week.
Ik vroeg me van te voren erg af hoe het zou zijn als we voor het eerst echt samen zouden zijn en in het echt zouden praten. Misschien klikte het wel niet en zou ik hem niet vaak zien die week, maar het was anders…
Het klikte meteen erg goed alsof we elkaar al veel vaker hadden gezien. We hadden het erg gezellig en brachten veel tijd door samen in zijn pauzes. We deden leuke dingen. Ik wilde natuurlijk ook gewoon vakantie vieren met mijn moeder, dus was ik niet elk uur van zijn pauze met hem, logisch natuurlijk.

Het was geen geheim tijdens zijn werk, want als ik wilde kon ik gewoon altijd op zijn werk komen waar zijn baas ook was. We hebben veel foto’s gemaakt, dus leuk om daar nu naar te kijken met al die herinneringen. Op een dag belde hij met een video gesprek zijn zus op om mij te laten zien. Maar is dit normaal in de Turkse cultuur, of betekent dit wel dat het serieus is?

Als iets niet lekker zat kon ik bij hem terecht en dat vind ik erg belangrijk in het vertrouwen van iemand.
Ik brak een keer in tranen uit en hij moest en zou weten wat er aan de hand was en praatte net zo lang tot het weer goed was.

Nu is het toch weer moeilijk om terug te zijn. Ik weet niet goed wat ik nu moet denken. Hij heeft me verteld dat hij graag wil dat ik weer terug kom in december en dat hij hoop dat het goed blijft gaan tussen ons. Ik merk erg aan mezelf dat ik niet goed tegen die afstand kan. Voel me erg onzeker vanwege het feit dat ik hem nu zo lang niet kan zien. Ook de reacties van anderen zitten niet mee.

Hopelijk in december terug voor een week en het die tijd daar voor proberen uit te houden, haha.

Oja, ik heb nog een vraagje. Als ik op skyscanner kijk voor vluchten naar Gazipasa in december, krijg ik alleen maar vluchten met tussenstop. Ook als ik daar juist niet op zoek. Is het niet anders, of zoek ik gewoon verkeerd?

Fijne avond! x Floortjee

Dag floooortje, ben zo blij voor je dat je een leuke tijd hebt gehad!!! En dat hij je aan zijn zus heeft voorgesteld is toch positief volgens mij!! Het terugkomen is idd niet zo fijn… Een leegte… Wat de vluchten betreft kan ik je niet echt helpen, ben daar zelf een leek in, zelf ben ik aan het kijken voor een vlucht naar gaziantep en daar zitten ook stops in… Wat de reacties van anderen betreft, die zijn idd niet allemaal positief, ben daar ook van geschrokken, maar als het goed aanvoelt, zou ik op mijn eigen instinct afgaan, tenslotte kan je ook toeren tegenkomen met mannen van hier! Volg je hart…!!!

Ja ik hoor hem regelmatig via whatsapp, maar het zal nooit genoeg zijn denk ik;))) probeer hem ook dagelijks te horen. Het dubbel gevoel blijft er wel, zeker nu hij alweer geen job meer heeft, hij is op weg naar zijn thuis, hij zou daar kunnen werken…tıs wat tasten in het duister. Hij vat ook alles wat licht op!

Fijne avond allemaal!!

Via Wereldwijzer app

@kardelen hij vind dat ik te weinig geld krijg voor het aantal kids en uren dat ik daar aan het werk was. Maar hij ziet niet in dat dat normaal is als je au pair bent. Je krijgt dan eigenlijk alleen zakgeld om het zo maar te noemen. Daarnaast krijg je natuurlijk ook kost en inwoning. En ook als ik er zelf voor koos om op mijn vrije dag met hun mee te gaan ergens heen hoefde ik niets te betalen. En ik vind 600 tl dan helemaal niet zo weinig want toen lag het. Minimumloon in Turkije op 850 tl ongeveer. Hij zegt dat het normaal is dat je in Turkije 600 tl voor 1 kind oppassen krijgt maar dan zou volgens mij niemand een oppas kunnen betalen. Hij begint het langzaam allemaal wat beter te begrijpen nu gelukkig en ik wil een Engelse cursus gaan doen zodat ik Engelse les kan gaan geven en dat vind hij gelukkig een goed plan.
Je askim gelukkig weer gehoord maar nog steeds boos. Of inmiddels niet meer? Hoop dat hij het voortaan aan zal geven als hij even met rust gelaten wil worden als hij boos is.

@Floortje zo te lezen heb je een super tijd gehad in Turkije! Heerlijk meid. Nu na genieten met de foto’s.
Met je vlucht kan ik je niet helpen maar het zou zo maar kunnen.

Voor de dames die tickets zoeken ik heb wel eens heel goedkoop kunnen boeken via anadoluline.nl en via triptime.nl

Via Wereldwijzer app

Halloooo dames,

Wat is er veel gekletst de laatste tijd!
Alle nieuwe meiden: welkom!

Ik heb vandaag een lekker vrij dagje gehad samen met askim. Voor hem na 11 dagen werken, dus was even nodig! Zijn lekker naar het strand geweest en verder rustig aan gedaan.

Morgen ga ik even bij lezen en proberen te updaten.
Fijne avond en slaap lekker alvast!

@iedereen: Wat een warm welkom en lieve reacties van iedereen!! Dank jullie wel daar voor! :slight_smile:

@ladyside: Nee, klopt, ik ben nieuw hier, dus vandaar, maar ik lees en schrijf graag mee :slight_smile:
Ik ga a.s zaterdag voor een weekje naar zijn dorp in een appartement. Spannendddd! :slight_smile:

@Milou: Voor je lijstje…Deniz kizi (zeemeermin, omdat ze me in turkije zo noemden hihi) ben jarig op 28 mei en ga a.s zaterdag dus naar Özdere :slight_smile:

@derest van de lieve mensen hier: Moet jullie verhalen nog even bijlezen zodat ik het kan volgen en vind het super interessant allemaal. Zodra ik het volg zal ik graag reageren en als jullie vragen hebben antwoord ik die ook graag uiteraard! :slight_smile:
Welterusten ladies xXx

@miloutjuhh
Dankjewel! Jaa vind het idd lastig om het te vertellen aangezien hij het eerst ook niet zo leuk vond, hij liet me gelukkig wel gewoon m’n gang gaan! Dus hoop dat die dat nu ook doet!

@kardelen1

@flooortje

Via Wereldwijzer app

Oeps der ging wat mis met mijn vorige post! Kan hem ook niet meer bewerken dan komt er elke keer een foutmelding dus dan maar zo!

@kardelen1 wat fijn dat je weer iets hebt gehoord van je askim! ( ik ken je verhaal nog niet helemaal natuurlijk) maar ik heb dat in het begin ook gehad met mijn askim, als die boos was dat die dan zo begon te doen en dat ik ook niet wist waarom die mij negeerde, toen ik dit had verteld heeft die het ook bijna niet meer gedaan gelukkig!
Jaa bij ons is het bijna 1,5 jaar uit geweest… Maar al die tijd kreeg ik hem nog steeds niet uit m’n hoofd en hij bleef het ook maar proberen, en nu gaat het ook veel beter als eerst, we kunnen nu ook veel beter met elkaar praten! Ik heb hem ontmoet in amelia beach resort ( dit ligt net iets buiten manavgat) waar heeft jou askim gewerkt in Side? Ah moet die nog lang in het leger?
Dankjewel voor de tips over de tickets die ga ik zeker gebruiken haha!

@flooortjee
Dankjewel! Jaa vooral in onze 5 weken samen leerde ik hem heel goed kennen!
Wat fijn om te lezen dat je een leuke tijd hebt gehad! En idd als je net terug bent voel je je een beetje leeg maar dat komt wel goed, En ja anderen mensen hebben altijd wel een oordeel klaar, ik zeg altijd follow your heart And see where it takes you!

Via Wereldwijzer app

Het is al 1 uur geweest en kan gewoon niet slapen uit pure spanning om zaterdag, dom he?! Ik dacht ik lees wat van de verhalen hier aangezien ik nog niet kan slapen door mijn askim hihi.

@Delali en xlovato; mooi verhaal hebben jullie! Vond het leuk om te lezen!

Ik heb zojuist de laatste 2 pagina’s gelezen en vind het allemaal even interessant. Maar wat ik zeggen wil is
dat ik sommige dingen uit de verhalen van sommigen hier ook herken, alleen vind het nu nog moeilijk om de namen bij de verhalen te onthouden, dus hopelijk word dat later wel beter als ik jullie beter ken hihi :wink:
Maar wat ik dus ook herken is dat mijn askim heel lang niks appt en ik daar best onzeker van word merkte ik. In het begin appte ik er iets over en dan was het iedere keer dat hij aan het werk is en het druk heb, wat ik heel goed begrijp, maar het frustreert me toch. Ik moet mezelf bedwingen om hem niks te sturen, want ben bang dat hij me straks zat word denk ik dan hihi. En als ik een tijdje niks stuur, stuurt hij ook een uitgerekte askimmmm. Hij doet dat dus niet als enige las ik. En als ik dan niet gelijk antwoord, zoals hij 800x bij mij doet, dan schrijft hij gelijk 10 vraagtekens en bedroefde gezichtjes en alles haha. Raar, maar okeee. Ook stuur ik hele lange zinnen in het turks (in zijn taal met moeite notabene) en krijg ik meestal woordjes terug als antwoord. Hij schrijft nooit een heel verhaal. Zijn die van jullie ook zo kortaf of is de mijne gewoon niet praterig? Ook verteld of vraagt hij niet veel, want ik raar vind, want zo leer je elkaar niet kennen toch? Hij vraagt alleen vaak ‘napiyorsun’, wat ik aan het doen ben dus en niet echt persoonlijke vragen ofzo. Ja in het begin wel. Toen vroeg hij me of ik getrouwd was en vertelde aan zijn collega’s dat ik de vrouw ben met wie hij gaat trouwen. Nu heeft hij vaaak weinig tijd om te appen zegt hij of hij is heel erg moe. Het lijkt in mijn ogen soms net of hij 7 dagen per week 14 uur per dag werkt! Wat ook bijna zo is volgens mij. Werken die van jullie ook zo veel?

Ik ben trouwens benieuwd naar het verhaal van Miloutje, hoe het bij haar begon, want voor zover ik begreep ging je naar hem toe voordat jullie elkaar echt gesproken hadden toch? Of begrijp ik het niet helemaal? Of ik haal nu namen door elkaar, dat kan ook hihi. Ik was in ieder geval benieuwd. Ik heb dat nu dus ook.
We hebben heeele gesprekken gehad via oogcontact, maar in het echt geen woord uitgewisseld. Nu wel sinds in terug ben via whatsapp, maar lijk me toch een STUK spannender in het echt straks!!
Oh god, het is bijna zaterdag en kan steeds minder goed slapen. Het hoort leuk en spannend te zijn, maar ben zoooo zenuwachtig voor het moment dat ik hem weer zie!! Ik heb dit moment al 80x in mijn hoofd meegemaakt, maar ik kom niet verder dan het tekeer gaan van mijn hart. Sjonge, ik klink als een verliefde puber nu, ben toch echt al 31 hihi.
Ik doe trouwens ook een turkse cursus, maar het aanleren van de taal gaat helaas minder vlot dan ik wenste, maar dat komt nog wel goed.
Zijn er trouwens nog meer ladies met een askim in de buurt van Özdere/Kuşadası?
Ik ga nu proberen te slapen aangezien ik gisteren ook al aan het spoken was en ik bang ben dat ik dat morgen ook zal doen. Lees morgen graag weer alle leuke gesprekjes van jullie verder.
Iyi Geceler!

xXx Deniz Kizi

Deniz kizi,leuk jij een askim in ozdere/kusadasi… De meeste askim zijn van side hier. Ik zelf heb geen askim maar kom vanaf 2004 gemiddeld 2 keer per jaar in kusadasi,de eerste 5 jaar was dat voor me ex. De askim van miloutjuhh is in kusadasi.

Via Wereldwijzer app

Turkije lover, jammer om ‘ex’ te horen en dat je nu geen askim meer heb. Is er pas iets gebeurd of is dat een bewuste keus geweest?

Goedemorgen!

@ Isa: Wat bedoel je met : ‘ik probeer hem ook dagelijks te horen’? dat je hem dan echt belt zeg maar? Wel fijn dat dat in ieder geval elke dag is. Maar gaat hij nu niet meer op die plek werken waar hij jouw geld voor nodig had dan?
En heb je in Alanya ook zo genoten op dat lekkere strand? Ik keek stiekem wel als ik ergens liep of ik toch geen andere blanke vrouw met een turk tegen kwam ( ik weet niet of je blank bent :P). Maar onze hotels zaten denk best ver van elkaar.

@ Miloutjuh: Bedankt voor de sites!

@ Yildiz: Ah lekker! Heerlijk met zijn twee naar het strand!

@ xLovato: Ja, je hebt helemaal gelijk over dat ‘follow your heart’, maar soms word je zo in de war gebracht. Ik zal die zin onthouden :D. Als ik het goed begrijp is hij nog niet naar Nederland gekomen? Wel knap dat je zelf dan al zo vaak bent heen gegaan, dat geeft wel aan dat je veel doorzettingsvermogen hebt denk ik!

@ Deniz Kizi: Ik heb dat ook heel vaak dat als ik iets app, dat hij dan terug appt met: i am busy, many people blabla… en dan ook niet meer antwoord op wat ik zei daar voor. Ik weet ook niet waarom… Jouw askim zal dat niet door hebben denk, omdat hij wel helemaal bezorgd wordt als jij even niet appt :). En inderdaad dat kortaf! Als hij het drukt heeft krijg ik ook alleen maar antwoorden die kortaf zijn. Soms zelfs alleen maar poppetjes, waardoor het lijkt alsof hij niet eens leest wat ik typt… Miss vraagt hij zo weinig vanwege de taalbarriere? Het kost dan meer tijd om te typen, en hij heeft al weinig tijd. Misschien is dat de reden? Ik zou geen rare dingen denken.
Askim werkt nu ongeveer 10 uur per dag. Van 12 tot 16 en dan van 18 tot eind (meestal tot 24 uur). Op zijn vorige werk van een paar maanden terug werkte hij ook 14 uur ongeveer. Niet normaal he! Hij is daarom nu wel erg blij met deze tijden.
Toen ik vorige week bij hem was, had hij het zo geregeld dat hij van 12 tot 18 uur pauze had, dat was heel fijn!

Ik weet niet of dat mij miloutjuh ook was eigenlijk, maar mijn verhaal is wel ongeveer zo begonnen.
Een jaar geleden zag ik hem voor het eerst in een restaurant en we hadden alleen oogcontact. Hij wees naar zijn ogen, daarna naar die van hem en weer naar die van mij of andersom. We zijn daar een paar keer geweest, en elke keer was het zo. Maar ik durfde totaal niks, alleen maar blozend lachen volgens mij en zo snel mogelijk weer de andere kant op kijken. Ik had toen ook nog een vriend.
Ik vond hem wel super knap! Het is bij oogcontact gebleven. Na een paar maanden had ik hem gevonden op facebook en praatte ik tegen hem. Hij wist nog wie ik was, maar kende mijn naam niet. Al snel praatten we elke dag en bleven we maar gespreksstof hebben in het Engels wel. Dat heeft zo’n 8/9 maanden geduurd voordat ik vorige week weer bij hem was. Dat zou dan de eerste keer worden dat we in reallive tegen elkaar zouden praten. Allerlei scenario’s had ik al in mijn hoofd gehaald over de eerste ontmoeting. Misschien was het een erg onhandige ontmoeting, stiekem, of juist ergens waar het druk was?? Of zouden we elkar een hand geven, een knuffel of misschien een kus? Ik had geen idee.
Uiteindelijk was de eerste ontmoeting samen met mijn moeder en haar vriend. Askim en ik hadden al afgesproken dat ik naar zijn werk zou komen. Hij werkte toen ook tot 24 uur. Wij kwamen pas om 23 uur aan in het hotel. Voordat ik naar hem ging kwamen we eerst in een ander restaurant terecht, want een vriend wilde ons perse naar dat restaurant brengen waar zijn neef werkte. Dat is trouwens het restaurant waar ik askim voor het eerst zag vorig jaar. Toen we uiteindelijk naar het restaurant liepen waar hij nu werkte was hij er niet meer. Ik vroeg aan blijkbaar een collega van hem waar Askim was. Hij zei: Die is al naar huis, maar ik weet wie je bent dus ik bel hem voor je, want dat moest ik doen van hem als jij kwam. Ik schrok een beetje want ik wist niet dat zijn collega zou weten wie ik was. Dus hij belde askim en vertelde dat hij over 1 minuut hier weer zou staan. Toen werd ik zenuwachtigg!!! We stelden ons eerst voor aan die collega voordat hij er was. En toen ik mijn naam zei, zei hij; Ja, ik weet het, hij heeft al over je verteld. Dit had ik dus echt niet verwacht! Even later kwam hij al aan, en ik wilde eigenlijk wegrennen. Maar daar kwam hij dan, voor het eerst szag ik hem daar weer lopen. IK denk dat de ontmoeting een hand en drie kussen was, of alleen een hand. Heel rustig allemaal. Met zijn vieren gingen we wat drinken bij het restaurant, ik wist ineens totaal niet meer wat ik moest zeggen. Hij gedroeg zich erg rustig en respectvol. Ik ging zelfs denken dat hij me niet meer leuk vond. Na een uur denk ik gingen we weer naar het hotel. Daarna appjes dat het zo leuk was elkaar eindelijk weer te zien. De dag erna vroeg hij of ik met hem mee wilde naar het strand en dat wilde ik natuurlijk wel!! Eenmaal met zijn twee werd hij al een stuk losser. Gewoon hoe ik hem kende. Het was een heerlijk middagje! En vanaf toen was het heel fijn samen. Ik kan nog wel langer schrijven, maar dat doe ik maar niet. Ik vind het trouwens wel erg schattig hoe vrienden elkaar begroeten daar, twee keer met de zijkanten van de voorhoofden tegen elkaar.

Oh oeps het is nogal lang! Hopelijk vinden jullie het niet erg.

Maar je moet wel een beetje goed slapen he Deniz Kizi, anders ben je straks zo moe, hihi. Het komt echt goed die ontmoeting!

Korte update: Gister avond even met hem gebeld, een van zijn vrienden weer even gezien op camera. Was weer even goed askim te zien!

Fijne dag meiden!!