Poging 2 om te updaten en nu maar hopen dat ik niet weer opeens terug schiet naar de vorige pagina als ik bijna aan het einde van een lange update ben! fingers crossed
@Summie, hier de puber én controlfreak!
Ik moet echt jouw woorden vergroot uitprinten en op de koelkast/wcdeur/badkamer gaan plakken. Was er ff stil van, mooie woorden! Ik blijf zwemmen, hoevaak ik ook kopje onder ga!
@Miloutjuhh,gelukkig is de ruzie tussen jou en je askim snel bijgelegd! Balen dat je niet op je plek zit hier in Nl, en daardoor dus niet lekker in je vel zit. Kan daar de vermoeidheid ook vandaan komen? Dat wanneer je je weer beter gaat voelen en ergens op je plek bent, dat je ook meer energie zal krijgen?
Maar misschien moet je gewoon even heel goed alleen aan jezelf denken en gaan waar je hart je heen brengt en waar jij je thuis voelt? Rustig op zoek gaan naar een baantje en het dan weer gaan proberen daar?
Gelukkig ga je al heel snel naar je askim! Hoop dat je daar goed kunt praten, én tot een oplossing gaat komen.
Dank je trouwens voor weer in het lijstje zetten 
En ooooh dat kleine vriendinnetje van me, zucht! Ik ben verliefd hoor! haha, wat een ontzettend schattig ding is het!
@LBDSS, Fijn dat jullie ondanks de strubbelingen toch nog een leuke dag hebben gehad om jullie jubileum te vieren! Hoe is het ondertussen met je wondje? Heb je askim nog een schop gegeven na alle adviezen en geschrokken dames hier?? 
@Kardelen, Ai jij oooook al onenigheid met je askim? Kwam hij toevallig ook uit Side? Want blijkbaar zit er in Side en omgeving echt iets in het water
Of zijn het gewoon de meeste Turkse mannen die een gigantische gebruiksaanwijzing hebben die alleen in het Turks te lezen is en dus onleesbaar voor ons? 
Tips heb ik helaas niet, aangezien ik altijd boze berichten ga sturen als ik in die situatie zit. Ik probeer altijd heeeeeel goed en fanatiek hem te negeren, maar dat lukt dan uiteindelijk niet en ga dan de bitch zijn… Dus van mij geen tips vrees ik.
De week in September zijn er trouwens 2, en als het helemaal geweldig gaat zijn die 2 weken, dan moet er iets heeeeel erg veranderen als ik weer thuis ben. Ik kan namelijk niet een relatie zonder contact hebben, de afstand vind ik al erg genoeg. Dus als de liefde er nog steeds volop is, en het veranderd niet… dan vrees ik dat ik een heeeeel moeilijke keuze moet gaan maken. Maar goed, eerst die 2 weken maar weer eens goed doorbrengen, met hopelijk een aantal goede gesprekken over de hele situatie, en dan zien we wel weer of er keuzes gemaakt moeten worden.
@Tamara, Hier gaat het z’n gangetje, zo lang ik bezig blijf en afleiding heb gaat het beter. Aftellen ben ik wel aan het doen, maar nog altijd is die onzekerheid er. Ook al noemt ie me sinds afgelopen week opeens weer schatje en askim. Had ik al een tijdje niet gehoord.
Maar de tijd gaat nog nét niet snel genoeg, maar daar zul jij alles van af weten. Jij bent ook alweer aan het aftellen natuurlijk!
Jij zit in de Messenger van je askim ingelogd? Lijkt me lastig al die dingen te moeten lezen dan… Ik ga dat écht niet voor elkaar krijgen bij askim, hij verbergt nog net iets teveel voor me heb ik het idee.
Maar als ik zo het bericht lees van je askim, dan denk ik niet dat hij iets meer bedoeld met dat i miss you,aangezien hij ook naar haar man/vriend vraagt.
En die overeenkomsten met al die askims… het is dus toch iets Turks
Vooral niet over gevoelens praten, dat is niet stoer en mannelijk! haha!
@Delali, wow! Die van jou is ook al zo snel! Ook dat zit in de Turk volgens mij. Die van mij was ook al in de eerste paar dagen dat we elkaar hebben leren kennen aan het rondbazuinen dat ik zijn vrouw zou worden, en vlak voor ik in Mei terug ging vond ie dat we verloofd waren. Nouuuu niet zo snel meneer! Ook werkt ie zoveel zodat hij de trouwerij kan betalen…
Die van mij komt uit Oost Turkije (en dan gelijk in een uithoek) en hij vertelde dat daar dus ook uitgebreid getrouwd word, met héél veel gasten en een paar dagen durend. Ik bedank! Ik vind 1 dag wel genoeg, en hoef geen 1000 gasten op mijn trouwdag.
Maar aangezien ik geen werk heb, en hem dus niet naar NL kan laten komen, is klein trouwen in Nl geen optie, dus “vrees” het ergste haha!
En je hoorde het goed van LBDSS en mij, rammelende eierstokken! Denk dat ze in Turkije te horen zijn van mij
En ook ik ben 34 (bijna 35 whaaaa!) dus niet meer piepjong, LBDSS daarentegen is net als velen hier nog een stukje jonger en in de bloei van hun leven. Er zijn een paar dertigers in het clupje.
Leuk dat jij al een dochter hebt, maar kan me voorstellen dat je nog graag een broertje of zusje erbij wilt voor haar. En dan ook nog van je grote liefde, hoe compleet wil je het hebben? Ik rammel eerst nog even verder
Maar niet te lang meer, anders ben ik te oud!
Wow wat een gepuzzel zeg om alles uit te zoeken om hem bij je te krijgen! Maar zou super zijn als dat zou lukken natuurlijk. Mutlu heeft vast wel tips voor je!
@Tam, heeey daar ben je weer eens een keertje! 
Nog steeds errrrrg jammer dat je niet meekunt naar Side! Maaaaar je stelt het allemaal wel uit voor een ontzettend goed doel! Die askim van jou doet in ieder geval wél moeite. De mijne gaat op en neer. Verder kletsen we natuurlijk op FB nog, dus ben op de hoogte van je werk en verhuis/klus stress. Nog ff meis, dan zie je steeds meer vooruitgang en is het op en top jouw plekje!
@Isafazli, welkom thuis! LIjkt me een lastige situatie waar je in zit. Ontzettend leuke dagen gehad, maar tóch de twijfel. Hij regelt dus eerst, met jouw geld, allerleid dingen voor een nieuwe job en nu hij dat eindelijk voor elkaar heeft wil ie opeens naar Bodrum om te werken?? SOrry hoor, maar ik vraag me dan af óf ie jouw geld wel echt heeft gebruikt voor de kosten die hij moest maken voor zijn nieuwe baan… En vanaf september is hij al thuis? Best vroeg in het seizoen…
Het spijt me heel erg, ook als je mij dit bericht niet in dank afneemt, maar als ik jou was zou ik nog even heeeeeel goed nadenken of hij volledig oprecht is. 14 dgn bij familie zou ik niet echt aanraden, ook al was alles perfect tussen jullie. ongehuwd bij familie logeren lijkt me niet makkelijk. Regels zijn toch net even iets anders dan mbt samen slapen etc.
Maar goed, denk er in ieder geval goed over na. Bij mij gingen alarmbellen rinkelen zodra ik het bericht over die 150 euro las.
@Egwene, Leuk weer iets van je te lezen. En zo te zien op FB heb je een heerlijke vrije dag gehad.
Super dat je nog zoveel contact hebt met je askim! En oooooooh de badmeester! haha! Gewoon lekker over je askim blijven dromen hoor! 
@xLovato, Welkom terug hier dan! Ik denk niet dat ik je gekend heb, maar leuk dat je weer mee komt schrijven en wat een bijzonder verhaal heb je! Ik hoop dat je snel weer naar Turkije kunt. En weer een Side/Manavgat askim en dame erbij!! Join the club 
Zoooo dat was ff een heeeeel lange update.
Van mijn kant weinig nieuws, afgelopen week de zus van askim gezien op Skype (of had ik dat al gemeld? ) Had gevraagd of zij wist wie ik was, en dat wist ze zei askim. Had voorgesteld overdag te skypen, maar dat is dus nog steeds niet gelukt. Kennelijk heeft hij het in zijn pauze te warm/druk met zwemmen en slapen… Dat nachtskypen werkt gewoon echt niet. Eergisteren wéér met ruzie gaan slapen. Gister had ik het zelf heel druk, doordat ik een middag in Friesland ben gaan varen met de Zonnebloem. Dus ook ff niets laten horen, ook om weer die woordenwisseling van de nacht ervoor. Gelukkig aan het eind vd middag toch nog een bericht gehad van hem, en gisteravond een langgerekte askimmmm. Helaas snel daarna weer internetproblemen dus niet meer gesproken wat wel de bedoeling was.
Maar telkens wanneer ik denk dat het weer de goede kant op gaat, dan gaat het even daarna weer mis. Dus ik denk gewoon ff helemaal niks meer 
Pfff ik wilde om 22h15 al naar bed, en nu is het 3 kwartier later en ben ik nog steeds niet naar bed. Ik kruip er nu heeeeeeel snel maar es in!
Slaap lekker meiden!