Hey meiden,
Bedankt allemaal voor het warme welkom!! 
Ik ben ook wel blij dat ik nu eindelijk de stap heb gezet…
@LBDSS Jeetje meis wat schrikken van je wond. Lief zo een goedbedoeld advies en hopelijk heeft het de wond sneller doen herstellen, maar wat zal het een pijn hebben gedaan…Gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum :). Blij te horen dat jullie het uiteindelijk toch nog leuk hebben gehad samen en hij heeft zich aan zijn woord gehouden ;)…Ken dat hoor dan verheug je je op iets en dan loopt het weer net anders. Ze hebben soms niet door hoe belangrijk kleine dingen voor ons kunnen zijn heb ik het idee. Maar toch lekker gevierd samen. ik dacht ook eerlijk gezegd dat jullie langer samen waren omdat je zo een grote stap hebt gezet om te emigreren maar als je elkaar al zo lang kent en het voelt goed, waarom ook niet. vind het superknap dat je dat zo hebt gedurfd. En naar wat ik heb gelezen vermaak je je prima en zou je niet terug willen, dus dan was het de juiste keus. Ja het is veel werk de papieren verzamelen voor de aanvraag van het visum. Gaat meer tijd in zitten dan ik had gedacht…het lijkt wel een scriptie joh 
@Ladyside: Ja we hbben wel trouwplannen eigenlijk al vanaf dag 1 hahaha… bij de eerste ontmoeting vroeg hij me of ik getrouwd was. ik zei nee, hij zei Marry me…haha toen had ik nog zoiets van jaja…je kent me niet eens grapjas. En toch heb ik hem daarna nooit meer anders gehoord. Alleen het hoe en wanneer is voor een deel afhankelijk van zijn vader. Ze trouwen waar hij vandaan komt heel uitgebreid en ze komen uit een heel grote familie. Voor mij hoeft dat niet perse aan de andere kant wel bijzonder dat eens mee te maken. Maar een maandagochtend naar het stadhuis is voor mij ook prima. Als we maar samen kunnen zijn :). Hoorde ik jou en LBDSS nou over rammelende eierstokken?? Hihi…daar heb ik ook last van, ben dan ook wel 34 en heb al een dochtertje van 5 jaar, zou het voor haar ook zo leuk vinden als ze er een broertje of zusje bij krijgt en dat van mijn grote liefde, ja daar ligt wel een diepe wens…Hoe oud zijn jullie (volgens mij een stuk jonger?)
@Summie: graag gedaan meis. Ik weet nog toen je mee kwam schrijven dat ik hetzelfde over jou dacht dat je een aanwinst was voor het forum en nog steeds, hoop dat je lekker mee blijft schrijven en dat het goed gaat komen tussen je askim en jou. Duim met je mee ;). Hebben jullie op het moment nog wel contact of even volledige afstand? lijkt me zo moeilijk. Ik heb het een keer gehad dat mijn askim naar zijn oom moest op het platteland nog meer afgelegen dan waar hij vandaan komt en hij had geen beltegoed :(. Twee weken hoorde ik hem niet ik dacht dat ik gek werd. Ik wist dat hij daar was maar toch voelde me zo ellendig. heb in die tijd wel een mooi gedicht geschreven, schrijven helpt echt
Ik hoop dat de ruimte tussen jullie nu rust geeft en inzicht en dat hij ziet dat hij kans heeft een geweldige meid te laten lopen.
We zijn bezig voor een visum voor lang verblijf maar wat een hoop paperassen naast de formulieren en bijlagen die je beiden moet inleveren moet je ook allemaal “bewijsstukken” en foto’s en toelichtingen geven. Mijn zusje heeft de procedure vorig jaar doorlopen dus ik weet wel een beetje wat er vereist is, maar het is nog veel werk. En de tijd gaat ook wel dringen. Ik wilde graag dat hij na het seizoen mijn kant op kan komen, hoop dat we dat gaan redden. En je hebt gelijk ik bepaal zelf wat ik wel of niet schrijf, maar ik ken mezelf, ben vrij (soms te) open :).
Miloutjuhh: dank voor je lieve woorden. Ja ik weet nog dat ik dacht toen je in Turkije was bij je oppaskindjes dat je helemaal op je plek zat. Meis je moet je hart volgen en over de plaats en hoe en wat kun je met je askim praten. Als jullie maar bij elkaar zijn en jullie je samen happy voelen waar je woont. Hoop dat je askim in jouw geval ook de wens heeft om in Turkije te blijven.
Kardelen1: Haha…dat is grappig. Ja Delali zo noemde mijn askim me in het begin…heb inmiddels tig andere koosnaampjes maar dit was een van de eerste :)…ben nu wel nieuwsgierig naar jouw echte naam haha…Oh wat mooi dat je je ook aan het verdiepen bent in het geloof. Bijzonder ik vind het lezen in de Koran heel rustgevend ik mis mijn nachtelijke uurtje ook wel, tijdens de ramadan stond ik natuurlijk in de nacht op om te eten en dan las ik een uurtje uit de Koran. Wil dat ook wel weer oppakken maar toch op een ander tijdstip ;). Ja dat negeren en tips…ik ken het helaas ook en ik vind het zoooo frustrerend dat ik pas wat terug hoor als ik zelf even afstand neem. Dat lukt me vaak niet, maar dat is het enige wat bij mij werkt. Dan kan ik mijn tong wel afbijten :)…Want ik heb de neiging om dan juist meer te sturen en te zeggen en dat duwt hem helaas verder weg. Jammer dat zo werkt vind ik…
@Tamara082 Meis vanuit mij ook heel veel sterkte met je familie. Wat harteloos wat daar gebeurt en verschrikkelijk dat er zoveel onschuldige mensen onder moeten lijden. Werkte jouw askim destijds ook in het toerisme in Marmaris? Ik begrijp dat hij daar nu niet meer is…gelukkig :). Jeetje ja zo een bericht zou ik ook van slag van zijn. aan de andere kant hij deelt zijn gegevens met jou en alleen daarom zou je hem al kunnen vertrouwen. En ja als iemand zegt ik mis je moet je wel iets terug zeggen ;)…ook al voelt hij dat wellicht niet zo…Het blijft gewoon een moeilijk iets vind ik ook vertrouwen. in het begin werd ik helemaal gek van facebook. hij is er nu vanaf gelukkig niet voor mij maar omdat hij het zelf zat was. Maar hij had ook vaak van die meiden die dan dingen als Lekker ding of sexy op zijn facebook zetten…Nu ook is er een vrouw (nederlandse) die heeft geschreven dat de “hottest man” buiten staat waar hij werkt dan denk ik verdikkie heb je het nou over mijn askim :O…Wil je gewoon liever niet weten al kan hij hier niets aan doen. Ik heb er ook niets over gezegd naar hem toe en hoop stiekum dat zij het over zijn collega heeft (al is mijn askim natuurlijk veeeeel leuker, dat dan weer wel 
Even iets over mezelf nog: ben dus erg druk met het voorbereiden van het dossier van de visum. Askim heeftook alle papieren en paspoort klaar moet het me alleen nog sturen, duurt me ook veel te lang…maar als het goed is heb ik het maandag in handen :). ben nu foto’s enzo aan het sorteren en delen van onze whatsapp gesprekken aan het selecteren. Pfoeh…dat is een werk. Maar komt goed. @Mutlu, lees jij nog mee? heb jij misschien nog tips voor me? Hoe gaat het trouwens tussen jou en je askim? Was heel blij dat het bij jullie zo voorspoedig is gelopen met het aanvragen!
Verder ben ik sinds vorige week begonnen met een zomercursus Turks. Heel leuk vind ik wel, maar ook wel intensief. Ik was eigenlijk met nog een cursist maar die heeft verstek laten gaan waardoor ik ipv 7x2 uur samen nu 7x1 uur alleen les krijg…Ik ben benieuwd.
Nog een ander vraagje, zou iemand mij (wellicht in een PB) kunnen vertellen waar MISS1993 is gebleven? ik begreep dat ze ineens weg was en dat ze niet wilde dat de reden op het forum zou komen. Ik herkende wel veel in de moeilijkheden met familie en het wel/niet accepteren door hun. Zou graag met haar in contact komen indien mogelijk.
Nou meiden wat een verhaal, hoop dat ik niemand vergeten ben! Fijn weekend alvast en slaap lekker voor straks :).