Het Turkseliefdestopic number 99

Hallo meiden,

@Floortje, welkom meid! Gezellig dat je mee komt kletsen :slight_smile:
Spannend dat je hem weer gaat zien meid!

@Mutlu hahaha een poes die een kat blijkt te zijn en een echt duiveltje is. Wel grappig zo’n beestje die wat kattenkwaad uit haalt.
Komt de kat van de bovenbuurvrouw ook logeren? Dan heb je straks extra veel werk te doen als ze samen zijn :wink:
Werkse nog even.

@Tamara ja ik vind skype ook altijd wel erg fijn. Wij bellen eigenlijk nooit, alleen whatsapp fb of skype.
Ja ben op de fiets gegaan, laatste 5 minuten naar huis fietsen regen. Ik stap thuis binnen en het begon keihard te regenen.
Leuk dat je een cursus gaat doen.
Ik versta het redelijk. Veel geleerd door de tekenfilms die ik keek vorig jaar met de kinderen. Praten vind ik lastiger. Ik ben bezig via lesexpres.nl maar doe er de laatste tijd eigenlijk te weinig aan.

@LBDSS ja dat is helemaal waar we kunnen niet in hun portemonnee kijken.

@Summie, ik denk dat Ladyside nog niet op de plek van bestemming is. Een uur geleden schreef ze op fb dat ze nog steeds niet de lucht in waren.
Ik geloof niet dat er echt veel vast gelegd moet worden ver vooraf. Ik heb gezegd dat ik eigenlijk niet echt een feestje wil. Gewoon lekker uit eten met mijn ouders zijn ouders en broertjes zusjes die er zijn. En ik weet eigenlijk helemaal niet wat er allemaal geregeld moet worden. We hebben nu afgesproken dat we in de eerste week dat ik er ben alles regelen zodat het in de tweede week kan.
Volgens mij moet dat best lukken.
Soms maakt hij heel lange dagen andere keer valt het weer mee. Gisteren bijvoorbeeld van 10 tot 3 en van 7 tot 2 uur s nachts. Zo iets. Deze week wat minder uren want hij staat nu op een of andere grote conferentie die er bij het hotel is. Vandaag opstarten dus wat meer, morgen als het goed is van 10 tot 6 maar dan weer zonder vrije dag.
Ja vrijdag terug naar de huisarts, ze had de vorige keer al gezegd als er niks uit het bloed onderzoek komt wil ik je weer zien. En anders had ik het zelf aangegeven want het word eigenlijk erger.

@NGS Zo dat is een lange dag werken! Succes meid.

@Littleone, Ik heb tegen askim gezegd nu alles wat je alleen kunt regelen zover vooraf mag jij doen dan doen we de rest wel samen als ik er ben.
Wat voor jurk zoek je dan? Trouwjurk en nog een? Trouwjurk zal niet goedkoop zijn maar die jurk die ik op de fb groep gepost had voor onze verloving viel mee erg mee 65 euro.

Was 3 kwartier eerder klaar met werken :slight_smile: Lekker vroeg, maar wel jammer van de centjes dan natuurlijk. Net voor de ergste regenbui thuis.
Verder eigenlijk weinig te melden.

Fijne avond :slight_smile:

Miloutjuh het verlovingsfeest hebben we over geslagen het zou een jurk moeten zijn voor wanneer ik naar het gemeentehuis ga tekenen en een jurk voor op het feest

Via Wereldwijzer app

Gefeliciteerd met het nieuwe deel!!

Goedenavond meiden;)!

Ik ben weer thuis van mijn werk:) ik ga weer eeb proberen te update later want moet er wel weer even inkomen :slight_smile: hahaha

Voor de nieuw meiden welkom!!!

Voor de meiden die mijn verhaal nog niet kennen even in het kort :slight_smile: ik ben itsmetoday en 29 jaar:)
Ik heb in 2009 mijn askim leren kennen in marmaris :wink: daarna denk wel 3/4 keer per jaar terug geweest en geweldige rijden gehad :slight_smile:
Toen is hij in 2010 in Nederland geweest voor vakantie! Hij vondst het super! Daarna begonnen met leren en voorbereiden voor ( wat onze tijd helaas nog moest) het inburgeringsexaman, na 2 keer heeft hij t gehaald en toen zijn we het mvv visum gaan aanvragen, uiteindelijk in december 2011 is hij naar Nederland gekomen!

Eerste halfjaar zonder werk gezeten en toen vonden we een schoonmaak baak voor hem, sinds september vorig jaar was hij ook begonnen in een magazijn waar hij super veel leert, na 8’maanden 2 banen te hebben gehad ( hij werkte van 6-18 ) is hij gestopt met het schoonmaken en werkt alleen nog bij het magazijn!

Verder gaat t super met ons, natuurlijk zijn er nog steeds lastige momenten samen ookal is hij in Nederland wat wel super is natuurlijk!!!

Oeps… Nu is het alsnog lang:)):stuck_out_tongue_winking_eye:

Hebben jullie vragen stel ze gerust :wink:

Oeps sorry nu is het nog super lang :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Via Wereldwijzer app

Wat gezellig zeg, nieuwe meiden en oude meiden die weer meeschrijven. Welkom en welkom terug :wink:
Ik heb begrepen dat Summie pas in het volgende deel naar Turkije mag, dus jah, nu moet ik haar natuurlijk even helpen :stuck_out_tongue:
Ga zo eens even alles bjjlezen van iedereen

Via Wereldwijzer app

Och jeetje bedankt voor de informatie, heeft LadySide zoveel vertraging of wil ik haar zo gauw in Turkije hebben?

Tam: Je bent een lieverd dat je me helpt :wink: Nog even en we gaan een actie houden joh… Help Summie naar Turkije :stuck_out_tongue: Ik stem voor :-p

It’s me: Ik had je wel vaker voorbij zien komen maar wel leuk om zo’n uitgebreide beschrijving nu van je te lezen… Mooi om te lezen hoe je askim is ingeburgerd! Leuk juist die succesverhalen!

Miloutjuhh: Thanks voor de update van LadySide… Meid misschien juist wel even heel goed dat je huisarts je gewoon even uitgebreid kan checken… Mijn huisarts zal wel zeggen een auto krijgt elk jaar een apk-keuring er is niks mis mee dat een mens ook eens even gecheckt word… Heeft het bij jullie zo erg geregend? Hier een klein buitje gehad verder de hele dag droog! fijn dat je askim redelijke werktijden heeft. Wel leuk dat je het verlovingsfeest klein wilt vieren, lekker gezellig met je familie is ook heel bijzonder helemaal omdat het niet in hetzelfde land is en bij een huwelijk kan je dan wel weer kijken. Ik heb altijd geroepen, als ik trouw dan is het in het buitenland jn een lekker warm land (maar niet te vlug hoor…maar wie weet komt dat ooit ook nog wel eens uit haha)

Litleone: Wat bijzonder dat je zwager en schoonzus de bruiloft gaan regelen, of is dat typisch Turks? Oh maar heb je al ideeĆ«n voor een trouwjurk? Je kan tegenwoordig ook hele mooie 2de hands trouwjurken kopen, budget technisch misschien wel heel aantrekkelijk en als het goed past en goed gestoomd is…zou ik zeggen why not…misschien een ideetje…

Tamara: Oh jakkes afschuwelijk die buikwonden en dan moeten lachen…pfff heb het 1x gehad en dan ben ik ook nog een echte lachebek vond het afschuwelijk hahah. Arnica is homeopatisch en werkt bij wondgenezing van binnenuit…dus is niet voor het litteken aan de buitenkant. Geweldig dat jij in hebt geschreven voor een cursus Turks…Turks en mij gaat nog niet echt goed samen, ja wel een paar basis begrippen enzo, het lezen en schrijven valt nog wel te doen…maar de uitspraak is bagger…alleen al de achternaam van askim uit te spreken (daar breek ik mij de mond nog steeds over hahahha, in zijn achternaam zitten gewoon 4 vreemde tekens hhaha)

NGS: Werkze! (hahah kort maar krachtig kan ik ook soms hahaha)

LBDS: Oooh dat komt mij heel bekend voor… Ik ben net zo als jij en ik weet dat ik askim daarmee kan irriteren, maar misschien is het ook wel vrouw-eigen en typisch Nederlands en hun gedrag typisch Turks? Askim begint dan ook… Eeeyyy…pleaseeeee…I don’t know… Maar hij weet het dan ook echt niet of weet het wel maar wil het niet zeggen en later komt hij er op terug… Laatst zei hij: Was je nu bij me dan was ik je gaan zoenen dan was je tenminste stil geweest. Soms denk ik ook wel dat hij zich dan stil houd omdat hij mij (een vrouw) niet wil beledigen, maar of dat echt zo is??

Haayy,

Fijn dat ik welkom ben :D. Ik ben trouwens 22 jaar.

@ Summie: We hebben in principe geen relatie. We kennen elkaar in real live alleen van zien en naar elkaar lachen. Als ik daar dan kwam in dat restaurant met mijn vriendinnen, wees hij met twee vingers naar zijn ogen, daarna naar die van mij en dan weer naar die van hem. Zo schattig! Maar praten kwam er niet van, ik had toen ook een vriend… We noemen elkaar nu wel ā€˜askim’, en we willen elkaar beter leren kennen en samen dingen proberen te doen als ik daar ben.
Van te voren ga ik op vakantie met vriendinnen en hij vroeg wel aan mij of ik me dan open ging stellen voor andere jongens. Toen ik aan hem vroeg of hij open stond voor andere meiden, zei hij stug: No No, ofcourse not!
Dat klonk wel even wat serieuzer dan ik had verwacht.

Verder hebben we daar echt een super tijd gehad met die Turken. We gingen met ze stappen en nachtzwemmen. Hij was er helaas nooit bij, maar wat zijn ze daar gastvrij zeg!

@ Mariskaklerk: Hoe is het daar in Turkije?

@ Itsmetoday: Wat een leuk verhaal zeg! Ik vind dat echt bijzonder om te lezen dat het sommigen dan lukt om samen te wonen, om dat voor elkaar te krijgen. Wat vond jouw askim dan zo super in Nederland toen hij hier voor het eerst kwam?

@ LBDSS: Ik ben ook echt benieuwd of ik straks als ik daar ben verliefd op hem word:wub: Echt knap van je dat je daar heen bent gegaan en daar gewoon een nieuw leven opbouwt!

Fijne avond ! :slight_smile:

Ff snel hoor hahaSummie
Hoe heet het… arnica van vsm?
Kan ik ďaar nu al meer smeren, hechtingen zitten dr nog wel in nl

Via Wereldwijzer app

Ook effe snel tussendoor… Tamara dat zijn druppels (verkrijgbaar bij de drogist) die juist nu meteen kunt gaan nemen…zie inwendig is je lichaam natuurlijk door die operatie gekneusd, voelt het beurs aan enzo en daar is dit een ideaal middel voor… je mag het bv ook gebruiken als je een verstandskies hebt getrokken… het is puur op natuurlijke basis dus kan geen kwaad…Ik kreeg in het ziekenhuis voor een ander soort operatie destijds van de chirurg het advies er voor mijn operatie er mee te beginnen en na mijn operatie er mee door te gaan tot ik mij weer lekker voelde…

1 like

Dank je Summie voor de tip lief van je. … ik heb het doorgegeven haha
Als goed is word het morgen voor me gehaald😊

Via Wereldwijzer app

Tamara…vitamine v 1000 mg (kruidvat eigen merk) is ook nog een hele goede voor je herstel :wink:

Summie…
Je bedoeld vitamine c?

Via Wereldwijzer app

Summie ik heb mijn kat kunnen behouden van een identiteitscrises :smiley: Het is een echte man!! of nou ja niet echt meer nadat ik naar de dierenarts met hem ben geweest, maar wel de streken van een man :wink:
Ik heb heel veel tussenuren op mijn werk, in de ochtend is het of vergaderen of kantoor werk in de middag en avond uitvoerend werk op vrijdag en 1x per 3 weken maak ik schoon bij andere voor een extra zakcentje (voorheen tickets Turkije)

Imt fijn te lezen dat je askim nu volledig werk heeft, dat maakt het allemaal financieel iets makkelijker :wink:

Verder weinig te melden. terwijl ik hier schreef even naar mijn buurvrouw gegaan omdat ik een paar dagen voor haar kat ga zorgen, een lief poesje zo te zien :slight_smile:

Slaap lekker voor straks, skypse met jullie askims en tot morgen

Tamara: Sorry ik bedoelde vitamine c 1000 mg

Mutlu: Oh jakkes niks aan die gebroken diensten… Of vind jij t niet zo erg? Haha nu maar hopen dat die poes van de buren geen kattenkwaad uit gaat halen :wink: Jij ook slaap lekker meid kruip vanacht maar lekker dicht tegen je askim aan :wink:

Via Wereldwijzer app

Hahaha ff kijken wat ik heb onthouden :)!

@ summie we willen je allemaal graag helpen om naar Turkije te gaan dus snel dit deel vol
Maken :slight_smile: en ja die succes verhalen zijn ook altijd leuk:)) en ja het maakt me ook weer helemaal
Blij als ik zo dat hele verhaal zit te tikken :slight_smile:

@ multu ja super fijn en idd voor de financiĆ«n helemaal hahah maar daar kan je vast over mee praten :slight_smile: het is niet altijd makkelijk’… Hoe bevalt het jou askim?

@ Floortje welkom:)! En tja wat hij leuk vond eigenlijk alles wel, hij zag zichzelf hier wel
Wonen en werken etc… Natuurlijk vind hij Turkije nog steeds geweldig maar gelukkig gaat hij ook steeds meer zijn plek hier vinden :slight_smile: ben benieuwd hoe t met jou en je askim… Af gaat lopen;) leuk!!

@ Tamara , je kan ook evt als je hechtingen eruit gaan , smeren met bio oil( is er ook van kruidvat eigen mwerk) en schijnt erg goed te helpen om littekens mooier te makrn :wink: en idd die arnica helpt goed :wink:

Via Wereldwijzer app

Joehoeeeeee!! Even een egobericht van mij :wink: wat hebben jullie trouwens veel geschreven in 1 dag!! Summie wil wel heeeeel graag heen he. Floortje welkom!
Verder ben ik iets teveel op roze wolk om te kunnen onthouden wat er is geschreven, en heb sleeeecht wifi! :frowning:
Uiteindelijk gister met ongeveer 20 min vertraging eindelijk de lucht in!
Askim wist het, dus die was ook laat… was even in de stress omdat hij er nog niet was, maar ff snel gebeld en 2 tellen later was ie er. Aaah en het voelde zoooo goed! Een vriend van hem was meegekomen om te rijden, en aangekomen bij huis ben ik ff achtergelaten in een huis vol rozenblaadjes :heart::heart: terwijl askim en vriend de auto gingen wegbrengen (huurauto). Ik ff heerlijk gedouched en daarna zijn we wat gaan drinken, nog een oud collega van hem langsgekomen. En kennisgemaakt met zijn neef!!
Nu is meneer naar het werk (idioot vroeg) en ik kon ff lekker blijven liggen en dan komt ie straks terug en dan ontbijten we. Heb wel gezegd dat wanneer het te lang duurt ik naar de winkel ga :wink: tja deze dame heeft ontbijt nodig bij wakker worden.
Conclusie: ik heb nog niet de neiging om weg te lopen!! :slight_smile: :slight_smile:
En ik heb een ketting gekregen :slight_smile: lag tussen alle rozenblaadjes op bed met nog wat roosjes erbij. De man is nog romantisch ook!

Ik zweef nog ff verder :wink: fijne dag meiden!

Via Wereldwijzer app

Waauww Ladyside wat super zeg… het klinkt in ieder geval allemaal erg goed… en wat een romanticus ben blij voor je😊
Geniet maar lekker van jullie tijd samen😊

Via Wereldwijzer app

***28-05 Yavrum1 :NETHERLAN Noordwijkerhout 1 nachtje
02-06 Miloutjuhh :NETHERLAN Scherpenzeel 6 nachtjes
27-06 Littleone :turkey: Marmaris 31 nachtjes
23-07NGS :turkey: Bodrum57nachtjes
08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 73 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 79 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 109 nachtjes

******BACK AT

Yavrum1 02-06
LadySide 03-06
Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

16-06 Littleone
24-06 LBDSS
01-08 Sogutkoyu
09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Miss1993
15-11 Egwene
24-11 LadySide
11-12 Vanoek
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Dalyanlove76 : 27 september 2013
NGS : 18 oktober 2013
Ladyside : 11 april 2014

Goedemorgen meiden!

@Littleone oke dat is dus een andere jurk dan je trouwjurk. Misschien eens op internet speuren, zijn veel sites met jurken te vinden wel goed opletten met verzendkosten er zijn ook veel Engelse en Amerikaanse sites en soms komen er dan wel heel veel kosten bij voor de verzending, . Of in Turkije kijken.

@Mariskaklerk nog naar je zin in Turkije?

@Summie Ja is misschien wel een keertje goed om me even te laten checken bij dokter. Kom er niet zo vaak.
Ja ik vind het zonde om een groot verlovingsfeest te geven, voor mij heeft zo’n feestje niet zo veel betekenis. Ik wil dat moment delen met de mensen die dicht bij me staan. Trouwfeest hoeft van mij ook niet zo enorm als je vaak bij Turkse bruiloften ziet maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Askim zei eerst dat we in Nederland moeten trouwen, volgens hem helpt dat met mvv maar dat is niet zo. Ik zeg we moeten in Turkije trouwen anders is de kans heeeeeel groot dat zijn ouders en zusje er helemaal niet bij kunnen zijn.

@Ladyside Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. En wat heb je een romantische askim!!! Super lief allemaal. Geniet lekker van elkaar!

Toen wist ik het ff niet meer.
Klaar maken voor werk en weer 10.15 beginnen. Dit keer word het echt de bus want het is hier al aan het regenen.
Askim sinds gisteren begin van de avond niet meer gesproken en dat gebeurd eigenlijk nooit. Ik weet wel dat zijn internet bundel voor mei op is (gelukkig is de maand bijna om) maar meestal weet hij wel ff een wifi plekje ergens te vinden.
Fijne dag meiden.

Hey waar zit iedereen vandaag?

Via Wereldwijzer app