Isafazli, Er zijn al een aantal hier die het boek hebben gelezen. Ik vond niet het hele boek leuk, maar er zaten wel leuke stukken in. Ook wel herkenbare dingen.
Ik ben zelf nu bezig in: het geheim van mijn Turkse grootmoeder, maar dat is niet over relaties en zo hoor. Die Turkse vlinders wel. Weet eigenlijk niet of er meer boeken zijn over gemengde relaties van Turk/nederlandse.
Fijn trouwens dat ook jij weer een goed gesprek hebt gehad met je askim. En wat leuk dat hij een verrassing heeft voor je!
Kardelen: Meid welcome back… Ooh ik moest bij het lezen van je tekst spontaan ff terug denken aan die keer dat je na een moeilijke hem voor het eerst weer op ging zoeken… Zo te horen staan jullie samen nu zoveel steeds sterker als toen!!! Mooi om te lezen en voor mij is het een voorbeeld van er is hoop ![]()
Litleone: Meisie een dikke knuffel voor jouw… welcome back… hoe gaat ie?
Miloutjuhhh: Meisie hoe gaat ie? Ben je al stiekem aan het aftellen?
Lbdss: Jij dus ook al zo ruzie met de app…Hier nog eentje…hihi… Wat vervelend dat je misschien geopereerd moet worden…gaat het dan in Turkije of Nederland gebeuren? Dus je wilt je eigen liefdesnestje gaan maken, heerlijk en als t financieel haalbaar is…geef ik je helemaal groot gelijk!!!
Yildiz: Ik was benieuwd hebben jullie gister nog een boat trip gedaan? En lekker genoten van de vrije dag van je askim? Ik heb toen ook samen met askim een boat trip gedaan in Antalya…heel bijzonder askim had een prive bootje geregeld wij alleen met een schipper…en heerlijk in askim zijn armen genoten op het water van de zonsondergang… zwijmel De reden dat hij mee doet aan ramadan is grotendeels de druk vanuit zijn omgeving. Ik vind het lastig om er over te oordelen, aan de ene kant heb ik iets als jij het doet vanwege je omgeving kom op wees een man en kom voor jezelf op, maar dat is misschien wel heel gemakkelijk gezegd van mij, want wat zou ik in zijn situatie hebben gedaan? Haha je askim is dus een engeltje…ook erg vergevingsgezind en ruimdenkend? Zo ja dan stuur ik de mijne effe naar de jouwe :-p Dus jij woont tegenover de moskee… een bijzondere plek…En net als wat je zegt die informatie wel uit hem willen trekken oohhh zo herkenbaar hahaha.
Isafazli: Hé meid ik wil niet meteen als een veroordelende muts overkomen, want ik kan jouw en je situatie nog niet zo goed. Maar zo te horen gaat het tussen jullie helemaal niet zo lekker dan als jij zou willen. Belangrijk om het bespreekbaar te maken met hem. Natuurlijk begrijp je dat hij het druk heeft en moe is maar je hoeft niet alles te accepteren jij verdient het dat hij ook rekening houd met jou! En 2 facebookprofiels en jouw geblokkeerd???
LadySide: Thanks meid voor je knuffel. Wat super en dapper dat jij je hart hebt gelucht!!! Ik denk dat jij het heel nodig hebt dat jij met hem je gevoelens deelt. Als hij weet wat er in jouw om gaat kan hij je misschien tegemoed komen
En Turkse mannen en hun planning een erg bijzondere combinatie hahaha… Maar fijn dat hij nu toch in september in Side kan blijven. En nee mijn askim was normaal niet zo’n lastig ‘geval’ ik kon hem altijd best wel goed inschatten. Wat jij schreef over problemen delen met je vriendin, ik denk inderdaad dat het voor hun lastig is ook vanwege hun mannelijkheid. Haha en ff letterlijk over vuile was gesproken ik had wat in de wastrommel laten liggen en mijn hele was is verkleurd ![]()
Tam: Pas je wel een beetje op jezelf meid!!!
Je hebt er niks aan als jij straks in je nieuwe huis woont en zelf helemaal gesloopt bent. Ooh ja en thanks voor je wijze woorden. Ik denk inderdaad dat vele askims oververmoeid zijn vanwege het soms vele werken, de ramadan maar ook de warmte…Ik vond dat soms best wel grappig dat ik op de gekste plekjes slapende Turken zag…
Uuhh ik hoop dat ik iedereen heb gehad…anders sorry…
Update van mij:
Ik ben weer wat fitter en ik kan mijn draai ook weer wat beter vinden. Askim en ik hebben te maken met volgens mij een cultuurbotsing. Volgens mij is hij wat een minder moderne en ruimdenkende Turk dan dat hij zelf dacht. Er is in Turkije een situatie geweest dat hij een afspraak met mij moest annuleren. Ik was teleurgesteld maar ik besloot om niet in mijn eentje op hem te zitten wachten en ik ben mijn eigen gang gegaan en ik heb plezier en lol gehad zonder hem (op een normale manier). En dat was voor hem wel effe slikken. Daarnaast vind hij het wel lastig dat die glimlach, die vrolijkheid en spontaniteit waar hij verliefd op is geworden, dat ik die zo openlijk en gemakkelijk met de hele wereld deel door zo lief, vrolijk en vriendelijk op iedereen te reageren. En omdat hij heeft ervaren hoe ‘onafhankelijk’ open, spontaan en vriendelijk ik dus ben maakt hij zich wel wat zorgen over wat ik Nederland uitvreet zonder hem. En is hij bang dat ik hem straks inruil voor een andere man omdat ik toch verlang naar een luxe leven…
Tsja de situatie is niet leuk maar aan de andere kant is het denk ik wel goed dat het nu gebeurt, hij weet nu dat een NLse vrouw misschien toch wat anders is dan een Turkse vrouw…word vast vervolgd…
Via Wereldwijzer app
Goeiemorgen,
Ladyside: twas eig toevallig dat ik op dat boek botste, ben dan eens de samenvatting gaan lezen. Mss.ook.wel.een idee voor een paar mensen van hier.
allez om zelf eens iets op.papier te zetten.
Summie: kan me inbeelden dat het voor hem wel even slikken zal zijn… Net zoals wij van hen als zij van ons, denk dat we nooit helemaal alles kunnen inschatten, en dat we van beide kanten wel nog eens water bij de wijn gaan moeten doen. Wel goed dat je toch je eigen gang ook gaat! En je lekker jezelf blijft. En hij zal je moeten vertrouwen!!! Is je askim al niet eens in nederland geweeest?
Ja twee fb profielen, dacht dat het voor zijn werk was, maar ja weet het niet zeker, zal alles wel eens bespreken in juli. Ik mag niet zeggen dat ik me niet lekker voel in onze relatie, de laatste tijd hoor ik hem gewoon heel weinig. Het veranderen van werk zl er wel tussen zitten voor een groot stuk, en dat begrijp ik wel, maar een goeie vijf minuten zoals gisteren kunnen al wonderen doen. En probeer het wel te bespreken maar ja, denk dat het niet aankomt zoals ik het zou willen:)
Tot later allemaal
Grtjes :dag:
Goedemorgen Allemaal
Daar was ik weer…
alles door gelezen en eens even kijken wat ik heb onthouden…
Ladyside
Super goed meid dat je je hart even goed hebt gelucht…nu hopen dat hij het goed in zijn oren knoopt hihi
Wel fijn dat je gewoon in september heen kan en hij d’r rekening mee houd, wat dat betreft zijn Turken met hun planning en structuur vreselijk haha
Summie
Fijn dat je je weer wat beter voelt meid…
En ja dat zal voor hem wennen zijn maar alleen maar goed dat je je eigen gang gaat zo hoort het ook het is geven en nemen en ja het zijn 2 verschillende culturen
Mijn schoonmoeder was al geopereerd toen ik nog in Istanbul zat, het ging toch sneller dan gedacht dus Askim is niet naar huis gegaan…en met mijn eigen moeder gaat het redelijk door dit weer warm koud etc heeft ze het weer te pakken vorige week nar de longarts geweest en heeft ze voor 14 dagen weer prednison gekregen pppff het houd niet op gewoon zielig steeds het zit erg diep dit x dus we zijn benieuwd
Isafazli
Dank je wel ik heb me draai inderdaad bijna weer gevonden het blijft moeilijk maar goed
Bij jou is contact legen dus best lastig, heeft hij geen whatsapp?
En die 2 Facebook accounts Hmm ik zou hem zeggen dat je dat niet echt prettig vind tenminste ik zou dat niet willen heeft ie iets te verbergen ofzo
Gelukkig ga je bijna die kant op…
Ik heb het boek ook van Turkse Vlinders ik vond hem tegen vallen eerlijk gezegd geen boek die ik niet weg kon leggen zeg maar haha
Tam
Hoe gaat het met jou meid?
Druk aan de klus?
Pas goed op jezelf he
Lbdss
Hoe is het met jou en je frikandellen story:yum:![]()
Dus je moet misschien geopereerd worden…waaraan?
Niet te hopen meid…
Moet jij in het ziekenhuis ook alles contant betalen?
Voor ik naar huis hing ging ik met mijn schoonzus naar het ziekenhuis ze kreeg een check up en moest gewoon contant betalen ik keek d’r van op…gaat echt heel anders als bij ons
Yildiz
En hoe was je dag met je Askim
Aan de foto’s te zien hebben jullie genoten
Oh jee ook galstenen gaan ze d’r wat aan doen? Ik ben die ellendige dingen gelukkig kwijt…en voel echt een opluchting
Wat goed zeg, ben je veel afgevallen? En hoe heb je het gedaan…
Super goed van je mag je trots op zijn…
Ik heb elke x als ik in Turkije ben geweest weer 2 of 3 kilo d’r bij ik vind het daar zo lastig het eten word anders bereid ze eten heel anders soms wel 10 x op een dag en ik heb gewoon mijn eigen ritme zeg maar dat lukt helaas niet altijd
Ach de kilo’s zijn d’r ok zo weer af haha naar dan denk ik wel is stel ik ga d’r wonen hoe moet dat…haha maar dat zal ook wel goed komen
Hopelijk ben ik niemand vergeten en anders sorry…
Update van hier…
Alles gaat zijn gangetje,werken gaat weer goed en we bouwen zo langzaam aan op
Jullie hebben vast wel gezien wat d’r allemaal gaande is in de Gaza pppff verschrikkelijk dit…we leven best in spanning mijn familie woont natuurlijk in Palastina mijn nichtjes mochten niet meer naar school etc elke x gaat de luchtalarm af bommen die ontploffen vlakbij bah bah bah…
Als het goed is ga ik in september 3 weken naar Askim ik had 2 weken vakantie en in november ook 2 maar heb nog zoveel vakantie uren dat ik dacht neem d’r lekker 3…in november willen we gaan regelen dat hij hier komt ben benieuwd
Vandaag ben ik nog een dagje vrij en morgen weer 4 halve dagen werken van 5,5 uur volgende week ga ik naar 3 kwart dag als het goed gaat maar denk het wel de buik heb ik geen last van haast tis meer me schouder maar ik laat de kinderen veel zelf doen en til weinig
Zal de was eens even ophangen en even naar de markt fruit kopen
Fijne dag allen
Via Wereldwijzer app
Hoi meiden,
zo ik ben thuis gekomen uit Turkije en gelijk druk druk druk. Aan de ene kant is het wel chill want dan mis ik askim niet zo, maar aan de andere kant heb ik ook het gevoel alsof ik nooit ben weg geweest…
LBDSS: oh een operatie, waaraan moet je geopereerd worden dan? En ga je dat dan in Turkije doen of in Nederland? Snap dat je liever naar een leeg appartementje wilt en lekker zelf wilt inrichten. Alleen in de winter kom je weer terug naar Nederland toch? Willen jullie je appartement inclusief meubels dan gaan onder verhuren of blijft je askim daar dan gewoon wonen?
Ladyside: Meid ik hoop dat het vanaf nu beter zal gaan tussen jou en je askim! Hopelijk kun je in september voor een goede prijs heen en hebben jullie het dan gewoon weer net zo leuk als de vorige keer!
Isafazli: Ik heb ook het boek Turkse vlinders gelezen en sommige dingen waren echt wel herkenbaar en doen je ook wel dingen begrijpen! Andere dingen in het boek vond ik weer belachelijk, zoals dat ze meerdere malen zeggen dat alle Turkse mannen vreemd gaan en van die andere dingen waarbij alle Turkse mannen over een kam geschoren worden.
Summie: Meid wat jij schrijft over dat je askim het niets vond dat je je eigen ding ging doen terwijl hij weg was, komt hij heel erg bekend voor! Bij mijn askim is het vooral omdat hij zo beschermend is, maar ook omdat hij niet gewend is dat vrouwen hun eigen ding gaan doen buitenshuis. Dan merk je inderdaad wel dat hoe modern hij soms ook lijkt, toch ook echt nog wel traditioneel is. Ook ik ben een spontane meid en ook mijn askim heeft er soms moeite mee dat ik tegen iedereen zo vrolijk doe. Waar dat vandaan komt weet ik eigenlijk niet… Meid ik ben heel erg benieuwd hoe het tussen jou en je askim verder gaat! Jullie hebben nu beiden gemerkt hoe het is om een relatie te hebben met iemand uit een andere cultuur en dit echt ervaren en samen zijn is toch iets anders dan alleen maar leuk contact via whatsapp, skype etc. Heb je alweer plannen om heen te gaan?
Tamara: Meid wat verschrikkelijk dat jij de situatie in Gaza van zo dichtbij mee maakt! Veel sterkte voor jou en je familie! Wat heerlijk 3 weken naar je askim in september! En dan hij in november hier heen. Weten jullie al of jullie in de toekomst in Nederland of Turkije willen wonen?
Kardelen
Daar heb je gelijk in maar als je dan weer tot rust komt
Dank je wel meid tis leven in spanning maar ze zitten nog safe
Uhm ja we hebben het er wel over gehad dn als het aan mij ligt ga ik daar heen, ik weet hoe de cultuur is kan me goed aanpassen en ben wel toe aan wat anders
Maar goed Askim maakt het niet uit waar hoe en wat als we maar samen zijn…
Maar dit kan nog wel ff duren hoor wil eerst alles zeker weten
Fijne dag
Via Wereldwijzer app
Tamara082 veel sterkete met je familie in Gaza, echt vreselijk wat er gebeurt. Het is gewoon een misdaad tegen de mensheid, kan er weinig begrip voor opbrengen.
Hee iedereen
Weinig onthouden van wat ik lees maar zag een aantal keer dat er achter mij gevraagd werd
Ladyside zie enkele leuke foto’s van jou terras passeren wat ben je creatief Seg
Tamara wat leuk dat je druk bezig bent met het klaar stomen van je eigen huisje…kan je er al bijna in of?
Isafazli wat een vreemde situatie heb je hoop dat je snel zekerheid hebt en dat je askim snel wat meer tijd heeft voor je
Hier gaat het wel kzit behoorlijk in een dipje om ik terug thuis ben… Maar vooral door de zever die ik altijd mee krijg… zelfs als ik in Turkey was maakte ze het mij niet gemakkelijk.
2 collega’s waar ik goed mee bevriend ben/ was hadden samen met me vakantie ze waren tegen mij bezig op fb en het ging over Turkey waar op ik antwoorde da ze makkelijk konden achterna komen krijg ik de dag er op een hysterische moeder aan de telefoon want ik zou erge.ruzie hebben met askim en heel eenzaam zijn en mn moeder wist van niks wist ik viel helemaal uit de lucht want het ging super tussen mij en askim en hadden het erg naar onze zin. Moest men mama ook vertellen dat ze hartkloppingen Had en dat dat mijn schuld was waar ik erg van schrok en tranen in men ogen kreeg waardoor askim en de andere aan tafel erg schrokken… Ze hebben erg hun best gedaan om me op te vrolijken wat ook lukte maat de dag nadien begon het weer wqs mijn tante en mijn oma vervelend aan het doen tegen men mama en die moet dat dan laten weten Pff… de tijd met askim was super… ik heb hele.verhalen gehoord over askim waar ik erg om moest lachen… askim slaapt met de deur open en vaak bellen we snachts nog even met elkaar al valt askim dan soms in slaap als hij een zware dag heeft gehad. Heb hem al vaak gezegd dat hij dan beter kan gaan slapen maat hij wil dan toch eerst met mij praten maar goed blijkbaar als askim in slaap valt praat hij nog tege mij hèhè zit hij te vertellen liefje ik hou van jou liefje liefje Zzz hèhè
Zo vertelden ze me ook als ik er niet ben en askim tege mij bezig is hij helemaal niks hoord en als ze hem een duw geven hij zegt stsss…
Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Tamara veel sterkte met je familie!!
Even over de operatie heb n cyste in me baarmoeder! Hij kan nog vanzelf weg gaan maar als dat over drie maanden niet het geval is moet die eruit gehaalt worden voordat die kwaadaardig word! En dat zal in Turkije gebeuren want heb hier al het onderzoek gehad en anders moet ik in NL weer helemaal door de molen heen!
Ladyside je raakt je buurvrouw nog niet kwijt hoor
ik wil wel in dit stukje Side blijven wonen hihi
wat fijn dat meneer je verhaal gelezen en hopelijk begrepen heeft!
Euhm
Oohhhhhhhh ik ben t kwijt! Ben erg moe!
Gister bij askim in de bar geholpen voor voetbal! En met al die duitsers en dan duitsland wereldkampioen GEKKENHUIS!
Heel grappig ik stond achter een extra biertap en askim kwam naar me toe om dingen uit te leggen voor het opruimen naderhand! En ik stond daar van okee jaa okee! En na vijf minuten dacht ik opeens WACHT EENS! Dat is me vent!! En toen gaf ik m maar even n dikke knuffel en kus haha! Heel raar maar door t werken was ik gewoon vijf minuten even kwijt dat wij samen zijn haha!
Er waren twee extra biertaps! En ik moest natuurlijk achter degene werken die askim vanaf de bar in de gaten kon houden! En toen kreeg ik nog commentaar niet teveel met de mannen te praten :') (ze kwamen steeds naar me toe bestelde bier vroegen of ik voor duitsland was, zeiden dat t jammer was voor NL, en gingen weer maar was dus al teveel haha!).
En vandaag weer geholpen met schoonmaken! Had alleen niks gegeten! (Heb nu echt net iets gegeten! Enigste wat k op heb vandaag!). Dus ik ging bijna van me stokkie! Haha!
Nu een uurtje relaxen en dan terug voor een BBQ!! Hoef niet te helpen alleen te vreten woohoooo!
Via Wereldwijzer app
08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 25 nachtjes
14-08 Miloutjuhh
Kusadasi 31 nachtjes
13-09 Littleone
Aksaray 61 nachtjes
******BACK AT
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***
***- BIRTHDAY’S.
09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS
***-samen met vriend sinds:
*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Via Wereldwijzer app
Hey meiden!
@Summie, Hoe is het met je was??
Wel fijn te lezen dat je ondertussen weer een beetje je draai hebt kunnen vinden. We denken natuurlijk allemaal dat die cultuurverschillen wel meevallen, maar zo zie je maar weer dat die verschillen er toch wel zijn. En dat kan soms best tot lastige situaties leiden. Nog 2 weekjes en dan is ie hopelijk weer zijn stoere, zelfverzekerde man! Ik vind trouwens dat je er goed aan hebt gedaan om niet te gaan zitten wachten toen de afspraak geannuleerd werd. Zo laat je ook zien dat je niet helemaal afhankelijk van hem bent, ook al vind hij dat lastig. Aan een lijntje leggen is nu eenmaal niet te doen voor een NLse vrouw ![]()
En jij had gelijk over mij, dat ik het nodig heb mijn gevoelens tegenover hem eruit te gooien. Maar zoals altijd, had ik na het verzenden toch weer heel andere dingen willen zeggen. Maar tot nu toe heeft het gewerkt! En misschien heeft het ook wel geholpen dat ik tegen hem heb gezegd dat ik erover dacht de relatie te verbreken.
@Isafazli, Ik denk dat het voor iedereen, waar het niet zo lekker loopt, soms wel es goed kan zijn om dingen op papier te zetten en te sturen ipv met elkaar praten. Want dan komen er te snel emoties vrij, en kan het weer ontaarden in woordenwisseling/ruzie. Nu met een “brief” had ik het gevoel dingen beter te kunnen omschrijven wát me dan precies dwars zat. Maar hoe goed mijn engels ook is, sommige dingen zijn gewoon makkelijker in het Nederlands te zeggen, dus komt nog niet alles precies zo op papier als ik zou willen. Maar goed, hij heeft het in ieder geval begrepen.
@Tamara, Hij heeft het zeker in zijn oren geknoopt! (voor zolang als het duurt
)
En nog steeds ben ik wel een beetje bang hoor om een ticket te kopen voor September. Maar ga het binnenkort zeker doen! En als er dan toch iets gebeurd, so be it. Dan zoek ik op het allerlaatste nog wel een goedkoop hotel.
Balen dat het met je moeder nog niet zo goed gaat en weer aan de prednison zit. Rotspul, ook al werkt het goed.
En wat een spanningen voor jullie zeg! Ik hoop dat het snel weer wat rustiger word daar, en dat alles goed blijft gaan met je familie!
Wat leuk dat je in september ook gaat! Jammer dat je dan niet richting Side/Antalya moet, anders hadden we een minimeeting kunnen houden. We zijn in ieder geval daar met een aantal afgevaardigden v/h forum in September ![]()
@Kardelen, Druk druk druk dus! En je hebt gelijk wat betreft de afleiding, die heb je nu genoeg als het zo druk is. Zolang je ook maar tijd neemt om heerlijk te ontspannen op z’n tijd ![]()
Prijzen in September zijn goed betaalbaar momenteel. Het schommelt wel elke dag via skyscanner, maar zakt ook weer snel als ie even hoog is geweest.
@Littleone, GOed weer iets van je te lezen! Die stomme dipjes ook altijd na zo’n fijne periode
En balen dat het zo blijft gaan thuis en met je familie. Ik hoop echt zo dat je familie het een keer gaat accepteren dat jij gelukkig bent met je askim.
@buuf
ooooh ik hoop zo dat die cyste zelf weggaat en je niet geopereerd hoeft te worden!
Het is idd wel een leuk stukje Side om te wonen, lekker rustig en toch nog dichtbij het centrum én strand
Dussss lekker in de buurt blijven hoor!
Al kan ik niet garanderen dat als ik daar heen ga wij er blijven wonen. Askim had in mei een stuk in Manavgat laten zien waar hij wel graag zou willen wonen. Daar woont een vriend van hem ook, en was fijn wonen. Sowieso wil ik niet in dat kleine hok van hem blijven wonen, voor een korte periode kan het wel, maar als ik daar voorgoed ga wonen heb ik iets meer eisen ![]()
Wat leuk dat je in de bar hebt geholpen! Dat zou nou écht een baantje zijn voor mij, maar je ziet helaas maar weinig dames achter een bar daar…
Dan mijn update nog ff: Het lijkt de goede kant op te gaan dus met askim! Hij stuurt berichten, en hij skyped zelfs even in zijn pauze voordat ie gaat slapen of zwemmen. Ik blijf een beetje voorzichtig met de roze wolk, want ik ben bang dat het maar voor even is dat ie zich weer zo aanhankelijk opstelt. Maar ondertussen ben ik er wel heeeeeel blij mee!
Hij belde om 12 uur ook ff, hij was thuis om dingen te regelen en wilde me even zien
We hadden het even over September en of ie me weer komt halen… zegt ie (wat ook logisch is) dat komt nog wel als het bijna zover is. En dan opeens: Maar ik geloof niet dat je komt… Grrr!! Wat hebben die mannen toch opeens?! Dus uitgelegd dat ik de beste prijs wil, én dat ik het ook nog wel heel eng vind ivm zijn familiebezoek. (ben best wel bang dat hij alsnog daarheen moet, maar hij wil niet vertellen waarom hij persé heen moest dan) Maar hij zegt dat ie niet meer naar familie gaat… Dus ik zal binnenkort boeken en hem een foto sturen van ticket/bevestiging, zodat hij zeker weet dat ik kom.
Verder ben ik druk bezig, zoals velen wel zagen op FB, met mijn balkon eindelijk wat op te leuken. Het plan is om een “loungehoekje” te maken van pallets. Het gaat niet heeeeeel professioneel eruit zien, maar gewoon stapelen die dingen en er een hoekje van maken. Poging gedaan om ze te schilderen, maar weet nog niet of ik daar mee door ga. Het zorgt in ieder geval voor afleiding, en dat is goed!! ![]()
Ik wilde straks nog ff weer richting de Action, maar zie net dat het regent… beeeeetje jammer!
Maar vanaf morgen zomer!!! :zon02:
geniet nog ff van jullie dag!
Voor de liefhebbers… Turkse producten bij Lidl deze week
Weet niet of het een beetje overeen komt met échte turkse dingetjes… En of de Ayran hetzelfde is. Proberen dus maar!
Eindelijk tijd om ook weer wat te schrijven. Afgelopen zaterdag askim via skype gezien. Ik vind het grappig dat hij elke keer vraagt of ik in 2015 in Turkije kom werken met hem. Het vreemde is… hoe langer ik hier in Italie ben, hoe onwaarschijnlijker het is. Maar komr vooral door de afleiding die ik hier heb. En de badmeester is echt, ik ben heel serieus nu, het evenbeeld van askim. Het enige verschil is de lengte en spieren (ik zie de badmeester elke dag zonder shirt, zeker niet verkeerd!) Dus je kan wel begrijpen dat ik met plezier bij het zwembad ben haha. Verder wordt het steeds drukker qua kinderen. Het is flink aanpoten, ben ook over mijn dip heen, dus ik geniet weer. Maar ohhh, wat is het heet! Minidisco met 35 graden.
Via Wereldwijzer app
08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 24 nachtjes
14-08 Miloutjuhh
Kusadasi 30 nachtjes
13-09 Littleone
Aksaray 60 nachtjes
******BACK AT
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***
***- BIRTHDAY’S.
09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS
***-samen met vriend sinds:
*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Via Wereldwijzer app
Hey meiden
Ik kom even mijn frustratie en gal spugen pppfff
Askim vertrekt donderdag avond met zijn neefje met de bus naar marmaris aaaaagghhhhhhh IK VIND DIT NIET LEUK
En nee tis niks van vertrouwen ofzo… Misschien ook wel…Het zit me gewoon niet lekker pppfff
Ik hoorde het vanmorgen…en was meteen van de leg
Het bedrijf is 2 weken dicht dus ze hebben vrij…
Lekker dan ik kom d’r net weg als ik dat had geweten ging ik nu die kant op
Ze gaan samen 1 week marmaris naar hun oom in het hotel waar ik hem dus heb leren kennen en vanuit daar gaan ze naar huis in kurtalan een week en dan weer naar Istanbul
Ik weet niet vind het gewoon niet leuk en ergens wil ik blij voor hem zijn maar kan het niet ![]()
Hij wil niet dat ik met vriendinnen naar Turkije een week weg ga en hij gaat wel…
En we zouden in september samen weg pppfff soms…gaan we ook zegt ie…
Zijn broer had dit geregeld zodat ze ff d’r uit waren en hij hoorde het vanmorgen ook pas
En dan zeg ik heb ben gewoon bang weet ik veel wat je daar doet en met wie en toen werd ie boos (begrijpelijk) wat moet ik daar doen etc etc
Pppfffff
Misschien een warrig verhaal… Maar ben ff warrig
Via Wereldwijzer app
Jeetjemina wat kost het mij moeite om up te daten hahah ik moet er echt weer ff inkomen…
Isa: Hoe is ie? Ben je al aan het aftellen? Inderdaad voor beide partijen is het geven en nemen. Dat zal jij ongetwijfeld ook herkennen maar dat is in elke relatie zo…maar nu misschien wat meer. Tegelijkertijd vind ik een nieuwe cultuur wel heel leerzaam. Maar het is bijzonder hoe Turken hun lunch naar binnen proppen zodat ze snel kunnen gaan slapen…of het zomaar beginnen met eten en van tafel weggaan zonder wat te zeggen of te wachten op elkaar. Nederland is voor mijn askim inderdaad geen onbekend land maar hij is nog nooit naar Nederland geweest voor mij.
Egwene: Oehlalala dan hebben je ogen dus ook een hele leuke tijd in Italie :-p Fijn om wat van je te lezen. Maar ik word jaloers van die temperaturen…misschien wel leuke info voor jou…hier vandaag geen zon gezien maar regen
Veel succes meid!!
Lbdss:Wat leuk dat je even samen met je askim hebt gewerkt… haha dus jij mocht niet teveel praten met andere mannen…wel met vrouwen :-p Ik hoop dat die cyste spontaan gaat verdwijnen meid!!!
LadySide: Mijn handdoeken uuuhhh die zijn tegenwoordig zachtroze ipv wit hahaha ach ja gratis een nieuw kleurtje…wat leuk dat je zo aan het creabea’en bent op je balkon…uuuh en jij zegt nog 2 weekjes en dan heb ik mijn zelfverzekerde askim terug…ooh als dat zo is, ik teken er echt voor!!!
Dat kopie van je ticket sturen en niet geloven dat je komt ech zooo herkenbaar. Askim had dat ook, ik denk dat het een reactie vanuit kwetsbaarheid is…ik vond het afschuwelijk dat ik hem moest bellen om te vertellen dat ik flinke vertraging had omdat ik wist dat hij overtuigd was dat ik niet zou komen…En meid ik ga effe wijsneuserig zijn misschien…ik zeg al meteen sorry…maar ik denk dat het voor jouw de kunst word dat jij eerder als je met iets zit je hart lucht bij je askim (uuh telt ook voor mij hoor hihi) Een brief schrijven is een mooie manier, maar ik begrijp wel wat je bedoeld je mist op afstand toch de non-verbale communicatie…brrr en Ayran wil je mij vergiftigen ofzo :-p ik kan aan dat spul echt niet wennen…hihi
Tamara: Een hele dikke knuffel voor jou!!! Jeetje meid wat is dit voor jouw en je familie een ontzettend spannende situatie!!! Heel veel sterkte!!! En ik begrijp je frustratie rondom je askim. Het soms zo onvoorspelbare in Turkije dat is voor ons soms erg lastig te volgen. En meid ik begrijp dat jij gewoon liever die twee weken samen met hem door had willen brengen!!! Dat zou ik ook in jouw situatie ook hebben gehad. En wat vervelend dat je moeder haar gezondheid nog steeds niet goed is, longen zijn zulke akelige dingen als je er problemen mee hebt en de spanningen rondom je familie hebben ongetwijfeld ook invloed op haar gezondheid. Enne wat betreft jezelf pas goed op jezelf en op je schouder!!! En ja dat cultuurverschil ik heb wel tegen askim gezegd jij moest naar je familie, oke maar dan kan je niet van mij verwachten dat ik rustig op een klein kamertje ga zitten wachten terwijl er in het hotel een groot feest is. Oops de partygirl in mij kwam los maar askim was eerder terug dan afgesproken en het gevolg was dat hij niet in zijn kamer kon omdat ik de sleutel had bloos best wel lullig… sterkte meid!!!
Kardelen: Dus jij bent druk, druk, druk met werken? Ik vroeg me af is je askim ook veranderd nu hij in het leger zit? Enne ik was nieuwsgierig je gaat straks op vakantie, ga je alleen of met iemand anders? Ooh en dat is best wel fijn om te lezen dat de mijne dus niet de enige is die moeite mee heeft dat ik mijn eigen gang ga en zo spontaan en vrolijk ben. Kan jouw askim ook heel erg goed vertellen wat je moet doen? Daar heeft askim wel echt een handje van en het is lief bedoeld hoor maar hij kon er soms wel wat in doorschieten (dan was het weer jij moet gaan slapen of jij moet gaan lunchen of moet je geen vestje aan?) en op een bepaald moment dan zei hij weer iets en dan zag hij mijn blik en dan was het weer ooppsss en dan moesten we samen zo lachen… Maar hij zal ook wel zeggen jij brengt alle Turkse mannen het hoofd op hol. Veel succes met alles meid
Litleone: Meid voor jouw ook een dikke knuffel. Ik begrijp heel erg dat jij je askim mist… Nog zaken voor de bruiloft geregeld? Wat vervelend wat er weer is voorgevallen tussen jouw en je familie en omgeving. Eerlijk gezegd vind ik het niet fair hoe ze met je om gaan. Maar dat kan ik wel schrijven maar daar heb je niks aan. He jakkes voel me een beetje machteloos zou willen dat ik wat voor je kon doen want volgens mij ben je een super meid!!!
Update van mij:
Er werd gevraagd naar onze toekomstplannen: Tsja dat is een goeie …Ik wil heel graag verder met het liefdesavontuur ik ben heel benieuwd waar het me gaat brengen. Maar toekomstplannen en askim gaat samen met alsmaar het woord ‘maybe’ en ik maak me stiekem wel wat zorgen over zijn gevoelens voor mij
Hij zegt steeds askim ik vind het zo lastig, ingewikkeld, ziet alsmaar problemen en onmogelijkheden en hij is soms zo twijfelachtig…
(ja de rollen zijn echt omgedraaid). Hij moet denk ik keuzes gaan maken of hij echt samen verder wil en zich wil richten op een gezamelijke toekomst of toch stoppen. Maar keuzes maken is niet zijn sterkste punt. Of is het toch wat bindingsangst? Het ene moment is hij vol vertrouwen, grote toekomstplannen met mij en ik ben zijn levensgeluk!!! Maar later is hij dan weer zo down en is hij er van overtuigd dat ik hem uiteindelijk zal verlaten voor een ‘rijke’ man. En ja als het aan mij lag ging ik alweer een reisje plannen. Hebben we iets om naar uit te kijken. Maar Askim wil liever geld sparen omdat hij ‘misschien’ wil proberen om eind november mijn kant op te komen of om samen op vakantie te gaan.
Via Wereldwijzer app
Het wil me maar niet lukken om een mooie update te maken. Er is te weinig blijven hangen.
Daarom kom ik nu ff een dikke knuffel geven aan iedereen die hem goed kan gebruiken en ga ik vanaf nu gewoon weer netjes reageren op jullie ![]()
Hard aan het werk vandaag, te weinig personeel maar werken daardoor zo hard dat we voor liggen op schema ![]()
Fijne dag!
Via Wereldwijzer app
Miloutjuhhh: Ooohh een knuffel van jou…ik weet niet of ik hem nodig heb…maar een knuffel is altijd fijn…dus ik neem hem dankbaar in ontvangst
Thanksssss meid ![]()
Ik was benieuwd hoe gaat het met jou???
Het kostte mij tot mijn verbazing ook best wel effe moeite om op alles en iedereen te reageren… ik heb het in etappes gedaan hihi
Werkze en pas goed op jezelf!!! Oooh en als jij er ook eentje wil…kan jij natuurlijk ook een dikke knuffel van mij krijgen ![]()
Via Wereldwijzer app
Dank je wel summie
Het is inderdaad zenuwslopend gelukkig hebben we veel contact en spreek ik me nichtjes vaak op een dag
Onwerkelijk die wereld daar pppff
Eigenlijk was het de bedoeling dat mijn zusje ramadan daar zou gaan doen…ben echt zoooooo blij dat ze hier nog is
En verder het idee is wat gezakt dat hij d’r ff tussen uit gaat…moet d’r gewoon op vertrouwen en klaara gelukkig drinkt Askim niet maar oké
Ik pas goed op mezelf
Jij ook?
Hihihi tja dan moest je Askim maar nier eerder terug komen…inderdaad toekomstplannen dat word mij ook vaak gevraagd ik wil graag daar heen maar het is en blijft gewoon een moeilijk iets
Miloutjuhh
Ooohhh wat lief een dikke knuffel nou die ben ik wel nodig
Hoe is het verder met jou?
Vandaag dagje vrij wel ff lekker ff in huis bezig was gedaan en nu ff lekker buiten zitten zo een broodje eten
Vanmiddag maar even de stad in
Fijne dag
Via Wereldwijzer app
Dag allemaal
Tamara082 ik hoop dat alles goed gaat met je familie!!!
Littleone: jammer van je familie… Is idd een domper. Steun is altijd welkom en zeker van je familie en vrienden!!!
Lbdss: cyste, ik hoop dat die vanzelf zal weggaan voor jou maar vergeet het niet op te volgen meid!!! Allez en achter de bar!!! Geen wonder dat die duitsers gewonnen hebben!!!
Ladyside: allez dan zou ik zo rap mogelijk boeken!!!