Hi allemaal!
LBDSS: Hahah heb moeten lachen om je trek in kroketten en frikandellen. Zo stom is dat hé dat je ineens trek gaat krijgen in dingen die je niet meer of moeilijk kan verkrijgen hier. Maar is er daar geen Hollands café ofzo? Hier zijn er meerdere te vinden in de stad waar je gewoon een frietje speciaal, kroket etc. kan krijgen.
Ladyside: Nah wat een rot situatie.
Heel begrijpelijk dat je even niet in de mood bent om te reageren hoor. Tuurlijk moet er gewerkt worden zoals jij ook al zegt, en ze maken lange dagen. Maar wel zo logisch dat jij ook behoefte hebt aan aandacht. Het is allemaal al moeilijk zat een relatie op afstand! Mijn askim en ik hebben ook wel eens onze dipjes gehad, en wat voor ons (en met name voor mij moet ik zeggen, want ik had weinig te doen op dat moment en zijn dagen vlogen juist om door het werk) goed werkte was het maken van echt concrete afspraken m.b.t. contact. Elke avond even vijf tot tien minuten bellen (wij hadden geen skype etc. tot onze beschikking dus anders werd het te duur) en verder ieder onze eigen weg gedurende de dag. In het begin vond ik dit super moeilijk, omdat ik het idee had dat het spontane er dan misschien af zou gaan ofzo. Maar na een tijd merkte ik dat askim vrolijker werd aan de telefoon, en ik ook, we elkaar meer dingen te vertellen hadden en veel minder tot geen ruzies en irritaties hadden. Ik had die tien minuten per dag gewoon echt nodig en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt aan askim. Kreeg ik die minuten niet, dat wilde ik hem júist meer horen, en kregen we soms hierdoor irritaties. Dus dit werkte met name de laatste maanden voor mijn emigratie echt heel goed voor ons. Iedere persoon en situatie is natuurlijk wel anders. Maar misschien is het wat om dit aan je askim voor te leggen. Hoe dan ook sterkte meid en je weet me te vinden als je wilt babbelen!
Isafazli: Jammer dat ook jij weinig van je askim hoort. Al denk ik wel dat het goed is om dit, wat je hier nu zegt, ook tegen je askim te vertellen. Jullie relatie is nog pril en zijn elkaars cultuur en gebruiken nog aan het ontdekken. In Turkije word er vrijwel niets gepland (en dan met name is tijd een grooot probleem in Turkije), waardoor ik denk dat je askim zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is. Als je uitlegt dat wij als westerse vrouwen het gewend zijn afspraken en tijdstippen wel gewoon na te komen en je het fijn vind hem iedere avond te horen is dat een stuk duidelijker dan wanneer je niets zegt en achteraf teleurgesteld bent. Verder verwijs ik ook even terug naar mijn stukje naar ladyside.
Summie: Hoe gaat het nu met jou meid? Ik las dat je een dubbele week hebt gehad. Jammer dat je toch wat botsingen hebt gehad met je askim door het geloof en de ramadan. Zelf ondervinden wij geen moeilijkheden. Maar wat misschien nog een beetje scheelt is dat wij ook getrouwd zijn voor de Islam en ik dus ‘rein’ ben voor askim. Hij geeft me 's ochtends en 's avonds voor en na het werk dus wel een kus op mijn wang of voorhoofd, verder niets maar daar heb ik geen moeite mee. Weet niet of ik er hetzelfde over zou denken als ik er maar kort zou zijn maar toch… Je bent ondertussen al een paar dagen niet actief geweest hier zie ik, gaat verder wel alles goed nu? En tussen jou en je askim?
Wanderlust: Zo leuk dat je naar Bodrum komt! Dan gaan we sowieso even meeten! Weet je al wanneer je komt?
Yavrum: Meid wat SUPER leuk dat je een nieuwe liefde hebt gevonden! Ik wens jullie echt alle geluk van de wereld!
Uhh ja dat was 't wat ik heb onthouden. Sorry voor de meiden die ik vergeten ben, ik hoop dat het ook met jullie goed gaat! Ik ben sinds afgelopen zaterdag weer lekker thuis. Gaat allemaal wel z’n gangetje. Ik heb helaas galstenen (hierdoor moest ik o.a. wat langer blijven) gekregen doordat ik de afgelopen tijd heel veel ben afgevallen. Ik heb er gelukkig maar af en toe last van in de vorm van een aanval waardoor ik terug mocht keren van m’n arts. Misschien dat ze later wel preventief mijn galblaas gaan verwijderen (mits de klachten zo blijven als nu!) Maar verder gaat alles goed hoor! Mijn askim doet trouwens voor het eerst sinds járen weer mee met de ramadan. Vind het knap van hem met die lange dagen. Gelukkig is hij 's avonds rond half 8 wel thuis elke avond en daarna gaat we gezellig samen eten als de zon onder gaat.