Het Turkseliefdestopic number 99

Hi allemaal!

LBDSS: Hahah heb moeten lachen om je trek in kroketten en frikandellen. Zo stom is dat hé dat je ineens trek gaat krijgen in dingen die je niet meer of moeilijk kan verkrijgen hier. Maar is er daar geen Hollands café ofzo? Hier zijn er meerdere te vinden in de stad waar je gewoon een frietje speciaal, kroket etc. kan krijgen.

Ladyside: Nah wat een rot situatie. :frowning: Heel begrijpelijk dat je even niet in de mood bent om te reageren hoor. Tuurlijk moet er gewerkt worden zoals jij ook al zegt, en ze maken lange dagen. Maar wel zo logisch dat jij ook behoefte hebt aan aandacht. Het is allemaal al moeilijk zat een relatie op afstand! Mijn askim en ik hebben ook wel eens onze dipjes gehad, en wat voor ons (en met name voor mij moet ik zeggen, want ik had weinig te doen op dat moment en zijn dagen vlogen juist om door het werk) goed werkte was het maken van echt concrete afspraken m.b.t. contact. Elke avond even vijf tot tien minuten bellen (wij hadden geen skype etc. tot onze beschikking dus anders werd het te duur) en verder ieder onze eigen weg gedurende de dag. In het begin vond ik dit super moeilijk, omdat ik het idee had dat het spontane er dan misschien af zou gaan ofzo. Maar na een tijd merkte ik dat askim vrolijker werd aan de telefoon, en ik ook, we elkaar meer dingen te vertellen hadden en veel minder tot geen ruzies en irritaties hadden. Ik had die tien minuten per dag gewoon echt nodig en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt aan askim. Kreeg ik die minuten niet, dat wilde ik hem júist meer horen, en kregen we soms hierdoor irritaties. Dus dit werkte met name de laatste maanden voor mijn emigratie echt heel goed voor ons. Iedere persoon en situatie is natuurlijk wel anders. Maar misschien is het wat om dit aan je askim voor te leggen. Hoe dan ook sterkte meid en je weet me te vinden als je wilt babbelen!

Isafazli: Jammer dat ook jij weinig van je askim hoort. Al denk ik wel dat het goed is om dit, wat je hier nu zegt, ook tegen je askim te vertellen. Jullie relatie is nog pril en zijn elkaars cultuur en gebruiken nog aan het ontdekken. In Turkije word er vrijwel niets gepland (en dan met name is tijd een grooot probleem in Turkije), waardoor ik denk dat je askim zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is. Als je uitlegt dat wij als westerse vrouwen het gewend zijn afspraken en tijdstippen wel gewoon na te komen en je het fijn vind hem iedere avond te horen is dat een stuk duidelijker dan wanneer je niets zegt en achteraf teleurgesteld bent. Verder verwijs ik ook even terug naar mijn stukje naar ladyside.

Summie: Hoe gaat het nu met jou meid? Ik las dat je een dubbele week hebt gehad. Jammer dat je toch wat botsingen hebt gehad met je askim door het geloof en de ramadan. Zelf ondervinden wij geen moeilijkheden. Maar wat misschien nog een beetje scheelt is dat wij ook getrouwd zijn voor de Islam en ik dus ‘rein’ ben voor askim. Hij geeft me 's ochtends en 's avonds voor en na het werk dus wel een kus op mijn wang of voorhoofd, verder niets maar daar heb ik geen moeite mee. Weet niet of ik er hetzelfde over zou denken als ik er maar kort zou zijn maar toch… Je bent ondertussen al een paar dagen niet actief geweest hier zie ik, gaat verder wel alles goed nu? En tussen jou en je askim?

Wanderlust: Zo leuk dat je naar Bodrum komt! Dan gaan we sowieso even meeten! Weet je al wanneer je komt?

Yavrum: Meid wat SUPER leuk dat je een nieuwe liefde hebt gevonden! Ik wens jullie echt alle geluk van de wereld!

Uhh ja dat was 't wat ik heb onthouden. Sorry voor de meiden die ik vergeten ben, ik hoop dat het ook met jullie goed gaat! Ik ben sinds afgelopen zaterdag weer lekker thuis. Gaat allemaal wel z’n gangetje. Ik heb helaas galstenen (hierdoor moest ik o.a. wat langer blijven) gekregen doordat ik de afgelopen tijd heel veel ben afgevallen. Ik heb er gelukkig maar af en toe last van in de vorm van een aanval waardoor ik terug mocht keren van m’n arts. Misschien dat ze later wel preventief mijn galblaas gaan verwijderen (mits de klachten zo blijven als nu!) Maar verder gaat alles goed hoor! Mijn askim doet trouwens voor het eerst sinds járen weer mee met de ramadan. Vind het knap van hem met die lange dagen. Gelukkig is hij 's avonds rond half 8 wel thuis elke avond en daarna gaat we gezellig samen eten als de zon onder gaat.

3 likes

Hallokes dag yildiz, dank je voor je woordje uitleg en advies, zal het zeker bespreken met hem als ik hem te pakken krijg, buiten de telefoon en fb hebben we ook niks anders, hij moet eigenlijk op internetcafe om op fb te geraken, dus ik kan wel begrip opbrengen en hij hoeft ook niet dagelijks op fb te komen, het is gewoon dat beloven en dan niet afkomen dat me zo frustreert, mens kijkt daar zo naar uit… Maar 14dagjes nog en ik ben er, ben al op van de zenuwen, jong kijk er zo naar uit!!! En het maakt me tevens zo bang!!!

Ben blij te horen dat je terug thuis bent en het goed met je gaat, galstenen kunnen pijnlijk zijn… Ben wel curieus, waar woon jij nu juist en vertel eens wat over jullie verhaal, ben curieus en nog niet helemaal mee!! Nogmaals bedankt!!

Sorry meiden ik moet echt weer mijn draai vinden…ik ben ontzettend verkouden, tussen mij en askim gaat het niet echt goed en zelf ben ik er met mijn koppie niet echt bij…maar ik ga ff mijn best doen om te updaten…mocht ik iemand vergeten sorry…

Yildiz: Wowww wat heb je een mooie leerzame update geschreven!!! Zo zie je dat je toch echt een ervaringsexpert bent :wink: en ik vind het super dat je het met ons deelt. Fijn dat je weer thuis bent bij je askim. Oooh jakkes wat vervelend dat je last hebt van galstenen. Ik hoop dat ze zich rustig houden en dat je er geen last meer van krijgt. Dus je askim doet voor het eerst weer mee aan de ramadan. Eten jullie s’avonds samen of met meerdere mensen? Ik vond het een leuke ervaring dat standaard de eerste en de laatste maaltijd met een grote groep gegeten werd.
Dat askim aan de ramadan doet en schijnbaar actief bezig is met zijn geloof is voor mij geen probleem, maar het feit dat hij de al de tijd heeft gezegd het geloof speelt geen rol in mijn leven en ik ga niet mee doen aan de ramadan en dan opeens 180 graden draaien daar had ik persoonlijk moeite mee.

Isaflazi: ik hoop dat ik je naam goed schrijf…jij bent dus nog niet lang samen met je askim? Het lijkt me lastig dat jullie weinig contact mogelijkheden hebben. Ik vond dat Yildrim mooi advies had gegeven. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om jou gevoelens te delen en vertellen wat jij nodig hebt. Bepaalde zaken zijn voor ons van zelfsprekend maar voor hun niet. En ik heb het gevoel dat Turken heel gevoelig zijn maar dat ze niet gewend zijn om echt over gevoelens te praten…En ja hoe het in Turkije gaat en of hij dan wel tijd voor je heeft dat is afwachten, maar je kan dan ook zaken aangeven…Ga je alleen of met een vriendin? Askim zou mij op een avond mee uit nemen toen hij
onverwachts na zijn ouders moest om te helpen, dat was wel ff slikken voor beide partijen, voor mij onze afspraak werd zonder pardon geannuleerd en een ontmoeting met zijn ouders, wat hij eerder had voorgesteld, bleef uit. Voor hem omdat ik niet in mijn eentje op zijn kamer op hem heb gewacht maar afleiding heb gezocht in het hotel. Maar meid ik hoop dat het snel beter gaat met jullie.

LadySide: meid een hele dikke knuffel voor jouw… wat een rot situatie… Ik vroeg me af doet de jouwe aan de ramadan? Tsja wat zal ik zeggen mijn askim reageert eigenlijk wel een beetje hetzelfde met dat ‘maybe’ en het afstandelijke gedoe… Meid ik hoop dat het je lukt om je gevoelens met hem te delen…Sterkte…

Tamara: Super dat je weer aan het werk bent en dat het goed gaat!! Jammer dat je reisje naar je askim uitgesteld word maar wel begrijpelijk. Is je schoonmoeder al geopereerd? En hoe is het met je eigen moeder is zij weer helemaal hersteld van haar longproblemen?

Lbdss: Haha ik moest wel ff lachen om je frikandellen die je mist… vreemd he dat je dan opeens zulke dingen gaat missen. Als ik mij goed herinner zat er een paar jaar geleden in Lara een Nederlandse kroeg die bitterballen enzo op de menukaart had staan…Maar begrijp ik het goed komen je ouders binnenkort langs?

Miloutjuhhh: wat leuk dat de familie in Nederland is… echt bijzonder wat je met hun hebt opgebouwd en dat het zo fijn is dat jullie elkaar toch in verhouding regelmatig nog zien…hebben ze inmiddels al een nieuwe au pair? En hoe is t met jou? En met je askim?

WL: Meid leuk je weer te lezen… dus jij aan t werk in Turkije…wat leuk!!! En is je askim ook in die omgeving? Gaat het tussen jullie nog steeds goed?

Egwene: Leuk om te lezen dat het goed gaat in Italie!!!

Update van mij:
Tsja wat zal ik zeggen…ik hou er niey van…maar ik ga effe mijn vuile was buiten hangen… ik ga er niet om heen draaien…het gaat k*t…Ik ben flink verkouden en niet fit. En het gaat niet goed met askim. Ik begrijp echt soms niks van hem… Hij geeft aan zich niet fit te voelen, grote problemen te hebben en hij ziet er echt heel slecht en vermoeid uit… Ooh ik wil wel kruipend naar hem toe. Ik heb voorgesteld toekomstplannen te maken, dan hebben we iets hebben om ons aan vast te houden, maar ook dat lukt niet. Zijn reactie is ontwijkend hij vind dat hij naar mij moet komen en hij moet sparen om dat voor elkaar te krijgen. Maar hij heeft ook gezegd misschien is het beter dat je mij vergeet, ik ben bang dat het mij nooit gaat lukken om je te geven wat jij verdiend, een goed en stabiel leven en dat het me uiteindelijk niet gaat lukken om je gelukkig te maken… En dan vraag ik hem wil je met ons stoppen en dan is het misschien is het beter voor jou. En toen vroeg ik het opnieuw of hij het wil en dan is het ooohh nee askim ik hou van jou ik wil je niet kwijt… Hij heeft toegegeven grote problemen te hebben met zijn familie en werk te hebben maar hij weigert het met me te delen. Tsja ik heb het idee dat hij de weg behoorlijk kwijt is maar tegelijkertijd voelt het alsof hij mij buitensluit… En ooohhh wat kan ik daar slecht over… iets in mij houd er rekening mee dat het straks game over is… maar weer op een ander moment meestal 's nachts als hij gegeten en geslapen heeft kan hij juist weer zo lief, belangstellend en zorgzaam uit de hoek komen… soms is hij net een jojo hij slingert elke kant op… of is het toch vanwege de ramadan dat zijn bloedsuiker zo schommelt en dat hij daardoor soms zo down is? :frowning: :frowning: :frowning: Sorry voor mijn klaagliederen…

Via Wereldwijzer app

Hey lieve meiden,

Heb het zelf nog ontzettend druk met werken, klussen, verhuizen, dingen regelen etc.
Probeer wel bij te lezen, maar onthouden is vrij lastig momenteel.
Ik lees veel verhalen over askims die amper tijd hebben en die jullie ook niet altijd het gevoel kunnen geven dat ze echt voor jullie gaan.
Nu ik zelf tijdelijk turkse werktijden heb, begrijp ik het steeds beter.
Je raakt gewoon oververmoeid, hebt elke nacht te weinig uren om te slapen, waardoor je ontzettend prikkelbaar bent en dan reageer je ook amper op mensen, of soms geïrriteerd. Dat zegt niks over of je van die mensen houdt!!!
Dus ik denk dat dat bij de meeste askims ook het geval is en dat heeft dus niks met jullie/ ons te maken!!! En dan is het in Turkije ook nog eens ontzettend heet!!!
En natuurlijk ramadan. Voor de askims die meedoen, zal het nog meer van invloed zijn op hun gemoedstoestand en de askims die niet meedoen worden daar misschien ook wel op aangekeken, wat ook van invloed kan zijn.
Dus ik ben ervan overtuigd dat het met even hard doorbijten wel goed komt met iedereen.
Al is het wel heel lastig, vind ik zelf ook.
Mijn askims valt trouwens erg mee de laatste tijd.
Maar we hebben momenteel ook maar 2 of 3 keer per week contact. Ik kan nooit bellen wanneer hij tijd heeft en andersom.

Dikke knuffel voor iedereen.

Via Wereldwijzer app

2 likes

Dag iedereen,

Voor ik in mijn bed ga, kom ik nog even replyen, heb em juist even op de fb chat gehad, en ikke weer happy, moet nie veel zijn!!!
Tam 198 dank je om even je mening te geven, het helpt om het te begrijpen. Lees dat je volop aan het klussen en verhuizen zijt, veel geluk en succes. Waar trek je naartoe, als ik zo vrij mag zijn?

Summie: denk dat er hier niemand is die het erg vindt dat je hier je hart komt luchten, het is zo dat bloedsuikerwaardes enzo op je gevoelens werken en zelfs ook een fysieke weerslag hebben. Ik wou dat ik je wat meer steun kon geven dan gewoon een knuffel… Geef de moed niet op!!

Slaapwel

Hallo meiden,

Ik heb zelf ook een relatie gehad met een turkse man, en als ik jullie verhalen lees van degene waarbij het wat stroef gaat en veel tegenslagen. Ik heb geleerd dat als het zo begint dit niet over gaat dat is mijn ervaring hierin. Je steekt zoveel moeite in je relatie en je krijgt er weinig zekerheid voor terug. Ik heb helaas vorige week ook nog moeten ontdekken dat mijn ex mij ook nog al die tijd bedrogen heeft en gewoon met andere meiden in bed lag… Gelukkig ben ik zelf de persoon geweest die er een einde aan gemaakt had.

Succes iedereen met alles.

2 likes

Aapje1: Wat klote dat het bij jou zo is afgelopen. Kan me voorstellen dat het als een enorme klap komt als je er na een tijd achter komt dat je bent bedrogen, ook al heb je het zelf uitgemaakt. Zo te lezen ben je veel beter af zonder hem, wat een eikel! Hij is jou helemaal niet waard. Ik ben het met je eens dat als het gedrag wat hierboven is geschetst niet over gaat of verergert je je conclusies moet trekken. Maar zolang er wederzijds respect is, en er van twee kanten aan gewerkt word kom je er samen vaak júist sterker uit is mijn ervaring. Wanneer het respect voor elkaar ver te zoeken is, moet je wegwezen. Maar ik denk dat dat ook geld voor een relatie binnen Nederland of België. In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaring, het is heel spijtig voor jou dat het zo heeft moeten eindigen, maar ook goed voor de rest om te zien dat er ook een andere kant aan kan zitten. Sterkte en het beste!

Isafazli: Fijn dat je hem gisteren hebt kunnen spreken! En nog minder dan twee weken en je bent weer bij hem. Die zenuwen kan ik me goed voorstellen, het is toch nog even afwachten hoe het allemaal gaat uitpakken natuurlijk! Ik woon sinds vorig jaar in Turkije (omgeving van Bodrum) en ben bijna drie jaar samen met mijn askim. We zijn vorig jaar hier getrouwd. Met de nodige ups en downs in het verleden kan ik wel zeggen dat we er samen heel sterk doorheen zijn gekomen. Ik kan me echt geen leven meer voorstellen zonder hem!

Summie: Ik kan me wel voorstellen ja dat je het moeilijk vond dat hij ineens zo draaide m.b.t. het geloof. Heb je dit ook naar hem uitgesproken? Wij eten 's avonds altijd samen. De mensen die wij hier kennen vasten allemaal niet. Heel gek, want ik woon nu in een deel van een dorpje dat helemaaal niet toeristisch is, maar merk hier minder van de ramadan dan vorig jaar toen ik in een heel toeristisch dorp woonde. Het is dat we tegenover de moskee wonen en 's avonds dus wel mensen er heen zien gaan, maar verder…

En je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen voor je ‘klaagliederen’ joh, daarvoor zijn we toch ook hier? Ik wou dat ik je kon helpen meid, want ik herken wat je hierboven zegt enorm: het wispelturige en zijn angst om jou niet te kunnen bieden wat jij nodig hebt. En als ik de gouden truc voor je zou hebben zou ik hem direct delen. Maar die heb ik niet… Of zijn gedrag aan de ramadan te wijten valt weet ik niet. De ramadan is namelijk wel de heilige maand waar moslims naar uitkijken en waarin ruzies vaak worden bijgelegd e.d. Mijn askim is een engeltje momenteel hahaha. Maar even verder over de herkenning. Mijn askim zat toen flink in de knoop met zichzelf en zijn familie en dat heeft mij toen ook de nodige weken in onzekerheid gekost. Ik ben er daadwerkelijk ook een paar keer heengegaan toen we een korte break hadden. Het enige wat ik je kan aanbevelen is om hem te laten weten dat je er voor hem bent, maar hem ook de ruimte te geven. Maar volgens mij ben jij wel iemand die dat doet. Ik begrijp dat je het liefst de informatie uit hem wil trekken, maar dit heeft vaak het tegenovergestelde effect is mijn ervaring. Wat betreft het andere leven hier heeft hij wel gelijk. Minder luxe, minder geld om te besteden, andere gebruiken. Ja, dat is zo. Maar iemand die heel dicht bij mij staat heeft een topbaan, een mooi huis en veel geld maar is doodongelukkig. De schoenendoos van mijn uggs is nog groter dan mijn afschuwelijk gemeubileerde appartement, mijn askim werkt 13 uur per dag, ik heb geen baan op dit moment en financieel redden we het wel, maar gekke spontane dingen moeten we niet te vaak doen. Maar ik weet wel wie er gelukkiger is!!! Ik vond het heerlijk om weer even in Nederland te zijn maar ben zo blij dat ik weer thuis ben! De mentaliteit is gewoon zo anders. In Nederland blijft de standaard reactie van veel mensen maar dat het zo zonde is dat ik momenteel niks met mijn opleiding doe, en dat ik me wel moet vervelen thuis. Maar ik laat ze kletsen, ik weet wel beter. En ten slotte is dit ook maar tijdelijk, waar een wil is is een weg. :slight_smile: Moraal van dit verhaal, je askims angsten snap ik. Hij is bekend in Nederland en weet dus dat onze standaarden anders zijn. Maar het is aan jou om hem te laten inzien dat je dit voor hem over zou hebben! Hopelijk dringt dat gauw tot hem door. En daarnaast hoop ik dat hij een uitweg vind voor zijn problemen. Alles bij elkaar snap ik heel goed dat je je K*T voelt. Het is ook niet niks. Knuffel!

Tam: Je hebt helemaal gelijk wat betreft het slaapgebrek. Ik zie het natuurlijk hier ook van heel dichtbij en merkte het vorig jaar toen askim nog meer werkte (15 á 16 uur per dag) ook duidelijk. Je reageert je vaak af op diegene om wie je het meeste geeft. Maaaar, dat hoeft niet te betekenen dat de ander alles hoeft te pikken en diegene daar niet op mag aanspreken. Het is geven en nemen in een relatie. Voor ons is het denk ik belangrijk op zulke momenten genoegen te nemen met minder (contact), zoals ik in mijn vorige post zei. Dus inderdaad, het is even doorbijten. Veel succes met de drukte en nog van harte met je huis!

Littleone: Wanneer kom jij ookalweer terug? Of ben je al terug? Ben benieuwd hoe je het hebt gehad! Maar aan de foto’s op fb te zien is dat vragen naar de bekende weg. :smiley:

Hier weinig te melden. Morgen is askims vrije dag en hij had het over een boat trip. Zou leuk zijn maar ik laat hem eerst even flink uitslapen na 12 dagen werken, en dan zien we wel of het er nog van komt.

Tot later!

Goeiemiddag allemaal

Dag aapje1 welkom hier, vind het ook jammer voor je dat het zo uitdraaide… En ik hoop dat je een man vindt die je wel naar waarde weet te schatten!!!

Yildiz proficiat met je huwelijk en je verhuis naar ginder!!!ben benieuwd naar al je verhalen hieromtrent… Je zegt dat je geen werk hebt, hoe komt het, als ik weer zo vrij mag zijn? Ben al eens aan het uitzoeken geweest op het net, en kanniet geloven wat er allemaal bij komt te kijken!!! En ja je hebt gelijk als sje zegt dat je met minder veel gelukkiger kunt zijn, het is makkelijk als je geld hebt, maar dat is het ook… Daarmee koop je je geluk en gezondheid niet!! En geniet van morgen!!

Grtjes en tot later!!!

Ik ben al aangekomen helaas heb her echt super gehad bij askim alleen gaat de tijd dan ook super snel voorbij…
Zit nu met een vreemd gevoel thuis iedereen die blij is en ik helemaal ni :frowning:

Via Wereldwijzer app

Hoi allemaal,

Ook ik ben sinds woensdag avond weer thuis. Sindsdien heel druk geweest met voetbal kijken, diploma uitreiking en werken. Nu dus even tijd om te updaten. Helaas zit het er niet in om op jullie allemaal te reageren. Heb we mee gelezen in de tussentijd, maar wordt een beetje te veel werk haha. Zal van af nu wel weer proberen op iedereen te reageren, maar kan gewoon nauwelijks er voor vinden. Daarnaast gaat alles tussen mij en askim gewoon goed, dus ik heb ook niet zo veel te melden. Was in ieder geval heel fijn om weer even samen te zijn. De tijd vloog echt voorbij. Waren jammer genoeg ook maar 6 dagen. Hebben een dag ruzie gehad, om iets kleins dat dan heel groot gemaakt wordt. Maar gelukkig was alles die avond weer oke! En hebben we het daarna nog heel leuk gehad samen.
Ik kijk eigenlijk nu vooral uit naar maart als askim klaar is met het leger en we voor lange tijd samen kunnen zijn! In de tussentijd ga ik proberen zoveel mogelijk Turks te leren. Askim doet ook erg zijn best op Nederlands, dus ik wel zo eerlijk als ik dat ook doe. En is ook gewoon handig voor later, als we onze kinderen tweetalig willen opvoeden. Daarnaast weten we nog steeds niet of onze toekomst in Nederland of Turkije ligt. Op het moment neigen we iets meer naar Nederland. Maar eerst askim maar eens hier heen krijgen voor 3 maanden naar zijn dienstplicht en dan maar eens verder zien :slight_smile:

Fijne avond!

Halloo!!
Meerdere malen geprobeert te updaten maar me app crashed tijdens het typen al!

Vandaag naar het ziekenhuis geweest en over drie maanden weer misschien komt er een operatie aan en bhle… voel me nie zo goed erover…

Askim en ik willen verhuizen naar n leeg appartement want ik wil mijn eigen meubels :slight_smile: (en een project om me bezig te houden hahaha!!)

Tsja… niet veel te melden heb alles meegelezen en telkens geprobeert te reageren maar lukte niet en vandaag totaal de energie niet voor heb heel veel pijn en ben slaperig…

Fijne dag allemaal :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 27 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 33 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 63 nachtjes

******BACK AT

Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

Ff testen of de app werkt vanaf mn nieuwe telefoon: ) heel de dag van huis geweest. Morgen ff kijken voor een update.
Xx

Via Wereldwijzer app

Goeıeavond,

Littleone en kardelen leuk dat jullie een fijne tijd hebben gehad, jammer natuurlijk dat jullie trug zijn, allez je begrijpt wel e…

Lbdss: operatie? En verhuisplannen? Tis natuurlijk altijd leuker om eigen spulletjes te hebben en je je eigen toets aan iets kan geven! Leuk vooruitzicht.

Hier bwah ja, twee dagen niks gehoord, belofte van te komen op chat, maar kzie hem dan niet, en als ik bel dan is het sorry werken, tomorrow fb, of hij neemt niet op of mevr unreachable… Heb vandaag nog geen moeite gedaan om te bellen…heb wel gezien dat hij op zijn tweede facebook bezig geweest is… Ja voelt niet zo lekker…

Isa tweede FB? Ik weet dat mijn askim er ook vier of vijf heeft maar dat is omdat die ze wachtwoord altijd vergeet! (Geheugen van een zeef hihi!) Werk kan wel heel hectisch zijn in deze periode maar als die op een andere FB kan waarom dan niet even chatten?

Jaa heb heel misschien een operatie in de toekomst maaaaar we hopen van niet ofcourse!! En ben erg enthousiast over verhuizen!! Lijkt me zo lekker om me eigen meubels te hebben! (Heb voor zover alleen een paar eigen dingetjes in me appartementje voelt zo vreemd!)

Via Wereldwijzer app

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 26 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 32 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 62 nachtjes

******BACK AT

Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

Dag allemaal,

Lbdss: ja kan geloven dat je hoopt van niet. Zal wat meehopen voor je.
Ja een tweede facebook, waar ik op geblokkeerd ben, das geen voor de liefde zegt hij… Heb al het gevoel gehad dat er soms iemand anders op die bezig is, zal het hem allemaal eens vragen als ik er ben. He gisterennacht dan toch nog maar eens gebeld, kon er niet van slapen, zich direct verontschuldigen, zeggen dat hij me graag ziet en ja dat hij vandaag zal komen op fb chat… Ik wil hem eigenlijk gewoon eens goed horen, zonder dat ik hem stoor op het werk, of zijne vriend wakker maak ofzo, dat lijkt hij niet echt te begrijpen. Weet wel dat hij het druk heeft, maar 5min telefoon moet toch wel eens kunnen? Als ik hem dan vraag wanner ik hem het best kan bellen, dan krijg ik ook nooit een antwoord, dus ja …nog een elftal dagen dan zal ik het wel weten zeker!!!

Grtjes

Hey meiden!

Daar ben ik weer, en dit keer zonder ellenlange klaagzangen :wink:
Thnx voor de lieve woorden dames!
Ik ga es proberen te reageren op jullie.
@Isafazli: Het is bij jou dus ook lastig met contact te leggen. Irritant! En dan ook nog eens meerdere FB accounts, wat dan ook niet bevorderlijk lijkt voor je vertrouwen. Terwijl dat vertrouwen juist zo belangrijk is in een lange afstandsrelatie. Hoop dat ook hij zijn leven gaat beteren, net als al vele askims hier hebben gedaan.

@Yildiz, Wij hebben elkaar al ff gesproken op FB, mocht even bij je klagen :wink: Thnx! En je tip heb ik echt heel veel aan, en je weet natuurlijk al wat ik heb gedaan :wink: Later in mijn eigen update’tje meer daarover.
Zag al weer leuke foto’s voorbijkomen, heerlijk dat je weer terug bent bij je man! En hopen dat die galstenen je niet teveel last gaan bezorgen!

@Summie: Dikke knuffel voor jou! OOk jij kunt hem zeer goed gebruiken als ik het zo lees!
Je vroeg of mijn askim ook meedeed aan de Ramadan, maar nee… hij heeft geen Ramadan nodig om dit soort buien te hebben :wink: Hij doet niks met zijn geloof, drinkt alcohol en rookt als een ketter.
Aaah wat klinkt jouw verhaal ontzettend bekend! Maar normaal was hij toch nooit zo? Is het dan misschien toch niet de combi van Ramadan, hitte en te lange dagen? Plus de stress die een lange afstandrelatie met zich meebrengt? Ik weet het niet hoor, maar ik hoop in ieder geval dat dat het is, want dat zou betekenen dat het maar een maandje duurt en het bijna voorbij is. (nog 2 week meis!)
Begin ook het idee te krijgen dat het buitensluiten typisch iets voor (Turkse) mannen is. Vooral niet je meisje vertellen dat je problemen hebt en lekker alles in hun eentje op willen lossen zonder daarover te praten.
Doe rustig aan meis, en als je nog meer vuile was en klaagliederen hebt… je weet ons te vinden!

@klusserTam, Hey drukke vrouw! Wij hebben natuurlijk ook al uitgebreid gepraat…ik vooral gejammerd en geklaagd en jij heerlijk op een roze wolk! Je hebt wel gelijk hoor met je wijze woorden, ik moet onderhand een hele muur met wijze woorden van hier hebben ipv alleen Mutlu haar wijze woorden op de koelkast.

@Aapje1; ik vind het rot dat jij uiteindelijk een negatieve ervaring hebt gehad, maar ik ben het nog niet met je eens dat als het stroef begint het nooit beter zal gaan worden. Het kan ook een andere kant op gaan, en des te meer je elkaar leert kennen des te beter het gaat.
En dan er ook nog achter komen dat hij veel vreemd gegaan is… ja dat is helemaal K** natuurlijk. Helaas is het niet te controleren wat de mannen daar doen, net als dat hun niet controleren wat wij hier doen. Voor ons vrouwen is het soms net zo makkelijk om vreemd te gaan als voor onze askims die continu omringd zijn door toeristen.
Ik heb mijn ex op 5 minuten gehad, en die bleek 2 jaar samen te wonen… Dus zelfs zonder de afstand is het zo makkelijk blijkbaar.
Een relatie zonder ups en downs lijkt me ook geen gezonde relatie…
Ik hoop dat je niet al het vertrouwen bent kwijt geraakt in de liefde, en dat je snel weer gelukkig in de liefde zult worden.

@Littleone, Hoe is het ondertussen met jou? Alweer een beetje geland,en afleiding kunnen vinden? Knuffel voor jou en als je wilt schreeuwen, huilen, je verhaal kwijt wilt…gooi het eruit!

@Kardelen, Jij ook alweer thuis, wat is het snel gegaan zeg! Fijn dat je zo’n goede tijd hebt gehad bij je askim.

@LBDSS, ik heb hetzelfde met de app, na een tijd crashed ie inderdaad. Denk dat het tijd wordt dat ze hem gaan updaten, en de bug eruit halen. Het is in ieder geval vreselijk irritant. Ik update dan ook alleen op laptop momenteel.
Je mag niet verhuizen!! :stuck_out_tongue: Dan ben ik de buurvrouw kwijt! Haha! Nee hoor, kan me voorstellen dat je een eigen plekje wilt met je eigen uitgezochte spulletjes ipv gemeubileerd appartement. Terwijl het wel een ontzettend leuk huisje is wat jullie hebben. Eigenlijk zou mijn askim daar dan heen moeten :wink: Hebben jullie 1 of 2 slaapkamers?? Als mijn askim toch zo veel wil werken, en zoveel geld wil verdienen kan ie ook wel een iets groter huis zoeken als ik erbij in moet. hahaha!
Oooh en weer een ziekenhuis bezocht? Pfff het zit je echt niet mee hé! Hoop dat het allemaal mee gaat vallen! Rustig aan, en denk om jezelf!
Zag trouwens vandaag de foto’s waar je in getagd was van je voetbalcafé :wink: Wist helemaal niet dat het daar zat! Eerst zag ik de blauwe torentjes van Crystal sunset in de verte en wist ik waar het ongeveer zat, tot ik het hotel ernaast zag! Nu weet ik waar het is :slight_smile:

Dan mijn update: Ik zie het allemaal weer iets positiever in (voor nu) Gisterochtend heb ik in een opwelling een heeeeel lang bericht getyped en gestuurd via Viber. Mijn hart op tafel gelegd, en erbij gezet dat ie het aandachtig moest lezen en dat ik dit gewoon moest schrijven.
Daar kreeg ik bijna gelijk een soort van reactie op. Een wink met OMG… hmmm! Hoe krijg je mij boos? Zo dus :wink: De hele dag was ie veel online, hij kon foto’s plaatsen op FB, van een vrij lege boulevard tot een foto van hemzelf. Dus zo druk was het niet eens en toch kreeg ik geen bericht. Ik had me voorgenomen niets te sturen tot hij gereageerd had op mijn uitgebreide bericht. Maar dat kon ik natuurlijk weer niet, ongeduldig als ik ben. Uiteindelijk gevraagd of hij boos was, en toen kreeg ik ein-de-lijk rond 1 uur 'snachts een reactie terug. Nee hij was niet boos en hij had het gelezen, maar waren ook nog wat vragen bij hem.
En toen stuurde meneer ook nog maar ff een nieuwe schok. Hij moest eigenlijk naar zijn familie in September, dus daar hebben we even over gepraat aangezien hij me dat niet verteld had en ik in Oktober niet kan komen omdat het dan een keer zo duur is en ik andere dingen heb. En niet zo lang wil wachten… Nu hebben we afgesproken dat hij later naar zijn familie gaat, en weer vertelde hij niet wat er dan zo belangrijk was. En ik kan gewoon in september 2 weken komen. Ook hebben we het over het contact gehad dat ik het gewoon nodig heb, ook al is het maar een paar minuten per dag of een paar berichtjes. Als het zo doorgaat als het vandaag ging, dan heeft ie er van geleerd! Fingers crossed!
Dus al met al een positief gevoel sinds afgelopen nacht, met nog een kleine twijfel over September… Maar ik denk dat ik dan binnenkort toch maar moet gaan boeken als de prijzen zo fijn blijven :slight_smile:

En nu, na een productief dagje met veel ideetjes opgedaan voor balkon en huis, lekker op de bank voetbal kijken!

Fijne avond meiden!

Nou die update is vandaag weer niet gelukt. Heerlijk dagje weg geweest met mn ouders. Zijn naar zoutelande en Domburg geweest. Weer had beter gekund maar het was toch wel erg lekker.
Nog 4 weekjes werken en dan lekker vakantie. Ben echt hard aan het aftellen.

Ff een knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken en dan hoop ik snel weer eens langs te kunnen komen om op jullie te reageren.

Via Wereldwijzer app

Goeieavond allemaal,

Ladyside: ben blij dat je terug wat licht ziet en ik hoop dat september lukt en alles in orde komt.

Miloutjuuuh fijn dat je een leuke dag hebt gehad en dat je hard aan het aftellen zijt, die update loopt niet weg, en een mens heeft er,deugd van van even weg te zijn!!!

Hij is daarjuist langsgeweest op fb en hebben goed gebabbeld, doet deugd, was lang geleden!! En hij zou een verrassing voor me hebben, ben curieus!!!
Was daartsraks wat aan het snuffelen op internet, kwam uit op een boek, turkse vlinders. Kan al raden over wat het gaat denk ik, iemand van jullie die het boek kent? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord!

Goeieavond en tot binnen een paar dagen, vertrek morgen voor een paar dagen naar maastricht, de zinnen gaan verzetten.
Grtjes en knuffels!!

Via Wereldwijzer app