Het Turkseliefdestopic number 99

Lieve meiden,

Na een hele tijd afwezig te zijn geweest ben ik hier weer eens om het hoekje komen kijken. Teruglezen vanaf waar ik gestopt ben is geen doen dus ben met dit deel begonnen.

Zie heel wat nieuwe namen voorbij komen!
Welkom Dieselbiker en Isafazli!

@Egwene: Ik zie steeds van die mooie foto’s van je voorbij komen. Je ziet erg gelukkig uit, houden zo he! Heel veel plezier en geniet van je prachtige tijd daar.

@Miloutje: oh vet leuk dat ze dus ook wel eens naar NL komen. Waar slapen zedan? En komen ze dan gewoon bij jou thuis?

@Ladyside: Veel turken hebben dat trekje, niet praten over hun gevoelens en watze dwars zit. Kijk gewoon wat er gebeurd en idd een hotel boeken is duur terwijl je bij hem kan verblijven, maar snap dat het goed moet voelen.

@Tamara: Voorzichtig aan he! Herstel maar en laat je maar lekker vertroetelen door askim.

@Kardelen: Jij ook gefeliciteerd he met je diploma! Dat heb je maar even geflikt!

@Yavrum: Ik heb je ook al even op FB gesproken, laat die stalker toch. Ga achter je hart aan!
Die nieuwe jongen klinkt ontzettend lief! Ga ervoor!

@Tamara082: gaat het weer een beetje, heb je je plekje thuis al kunnen vinden? Ik vond altijd als ik net terug kwam van askim dat het dan het ergst was, en het zakt ook langzaam wel weer (je komt weer in je ritme).

Ik vandaag naar het consulaat geweest en mijn werkvisum aangevraagd. Het gaat ineens allemaal zo snel. Snel afgestudeerd, toen via mn stage bedrijf een baan als assistent van director of customer service aangeboden gekregen. Ik wilde zelf eerst heel graag reisleiding doen maar dit leek me ook wel wat. Toen kreegik ineens een mail van haar dat ze nog een reisleider nodig hebben in Bodrum dus dat ik dat eerst kan gaan doen, ze willen dat ik zsm kom. Kijk er alhelemaal naar uit gaat echt geweldig worden J

1 like

Summie ik heb deze stap zonder echte voorbereiding gezet! Als dat me lukt zou jij het zeker kunnen! Met de juiste voorbereiding hihi!! Ben heel benieuwd of jij ooit dezelfde stap zal gaan zetten. Wat denk je nu zelf? Zou je het jezelf zien doen?

Woww WDL wat leuk reisleider!! Wanneer ga je die kant op?

Update
IK MIS HOLLANDSE FRIKADELLEN EN KROKETTEN!!

thats all :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Dag maskes allemaal

Dag Wdl: dank je voor de welkom, jouw heb ik nog niet zien passeren, ben nieuwsgierig, vertel!! En reisleider, wens je het beste toe!!!

Miloutjuuh: hoop dat de resultaten goed zijn, zal eens aan je denken donderdag!!woon jij in turkije?

Egwene:waar zit je juist in italie? Amuseer je verder. Leuk dat je hem hebt gehoord!!!

Ladyside: mannen en gevoelens!!! Het zal jullie allebei deugd doen als je er naartoe kan gaan. Ik hoop dat alles opklaart!!

Lbdss: wat fijn dat je de stap hebt durven zetten, en elkaar zo een tijd kennen!! Hoe reageerde jouw familie erop? En heb je je nog goed kunnen aanpassen?

Ja ik ga de24ste juli naar alanya, juist omdat hij daar werkte… Natuurlijk jammer dat hij ondertussen ander werk heeft, maar hij heeft me beloofd te zullen komen, zou het wel jammer vinden moest hij helemaal geen moeite doen, maar ja dan zou dat ook wel ineens genoeg zeggen e. Manavgat is idd een uurtje rijden zo ong, kan ook altijd zelf eens op en neer gaan…hij vroeg me om van hotel te veranderen, maar zo evident is dat nu ook niet, en het is wel heel kortbij…
mijn naam is samensmelting van onze namen, kon niet direct iets anders bedenken…

Ja dit is echt wel een fijn groepje!!!

Isafazli mijn familie heeft mij gesteunt door dik en dun! Ouders helpen soms zelfs financieel een beetje super lief! Ben door deze stap nog closer met ze geworden (en was al heel close met me ouders vooral me moeder!) Tuurlijk vinden ze het jammer ik zag mijn familie elke week maar ze zijn blij dat ik gelukkig ben :slight_smile: het aanpassen is heel gemakkelijk de turkse cultuur is n hele mooie fijne respectvolle cultuur in princiepe! Was wel wennen om 10x meer aandacht te krijgen op straat dan in NL mja turkse mannen he…het meeste wennen is toch dat ik vaak alleen ben! Vrienden die ik heb werken wel of zijn naar NL terug voor onbepaalde tijd!

Oohh jij gaat al snel terug! Het is jammer dat turkije soms zo onvoorspelbaar is! Ik hoop echt dat je askim naar je toe gaat komen! En Manavgat is een hele leuke stad dus sowieso kan je altijd daarheen gaan om het te zien en je askim :slight_smile:

Haha ik moet telkens terugscrollen om jou naam weer te zien ik vergeet het steeds :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Een echte update zit er nog niet in. Langer gewerkt vandaag omdat het dochtertje van mn collega ziek is. En nu naar een feestje van mn nichtje omdat ze haar opleiding gehaald heeft.

@wl ze zijn bij familie. Heel veel familie woont in Nederland opa’s en oma’s van de kids maar sinds afgelopen winter ook de tweelingzus van de moeder en daar waren we zaterdag. Nu nog een datum vinden dat ze bij mij thuis langs komen.

@lbdss frikandellen kan je gewoon door iemand mee laten nemen uit Nl. Vlak voor vertrek in een diepvries tas in de koffer en bij aankomst meteen weer in de vriezer. (in het ruim van het vliegtuig is het natuurlijk heel koud). En er zijn bij veel supermarkten halal frikandellen te krijgen, dan kan je askim ook gewoon mee genieten. Wij hadden ze ook vaak vorig jaar. Flinke laag zonnebloem olie in een pan en daar in bakken.

@ Isafazli ik woon niet meer in Turkije. Vorig jaar heb ik een jaar als au pair in Antalya gewoond en gewerkt. Het zijn dus ook niet mijn kinderen leek wel ff zo toen ik het terug las maar heb wel een jaar bij ze in huis gewoond.
Wat balen dat je askim dan nu ineens in een andere plaats woont en werkt net nu je terug gaat. Maar alanya naar manavgat is volgens mij best wel goed te doen.

Fijne avond meiden.

Via Wereldwijzer app

Milou die tip had k ook al op FB gekregen hihi! Maar helaas komen mijn ouders laat in de avond aan en kan t bij aankomst niet gelijk in de vriezer… ik weet niet of dat voor problemen zorgt? Ik bak ze zelf sowieso altijd liever in olie ipv frituren vind ik lekkerder hahahaha :smiley:
Veel plezier bij het feest :smiley:

Via Wereldwijzer app

@lbdss dat durf ik niet te zeggen. Ik weet dat ze op mn werk ontdooid gefrituurd worden. Maar dan worden ze wel in de koelkast bewaard. Als je ouders ze s avonds in de koelkast doen kan je ze de volgende dag nog wel eten, maar daarna denk ik niet meer.

Via Wereldwijzer app

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 31 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 37 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 67 nachtjes

******BACK AT

Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

Dag maskes en manneke,

Lbdss je mag altijd gewoon isa zeggen ook hoor, ik moet ook wel altijd naar jullie namen scrollen, wat betekenen die van juliie eigenlijk? Wat leuk dat je zoveel steun krijgt van je ouders en je er zo een goeie band meehebt. Zelf heb ik ook superlieve. Ja en manavgat lijkt me idd te doen vanaf alanya, maar ik hoop toch dat hij een effortje doet. Twas idd wel balen toen hij daar niet meer werkte, want dat was en is ook wel de reden ik dat daar geboekt heb. Maar ja niks meer aan te veranderen! En je het is vlug, maar ik hou het hier niet meer uit.

Miloutjuuh’: leven als aupair!! Ja dan ben je een stuk van de familie!!! Wat doe je dan nu? En heb je iemand in turkije?

Grtjes

Isa mijn naam betekend Look Back Dont Stare (extra S for fun haha!) Soort van mijn levensmotto :slight_smile:
Als die je echt leuk vind neemt hij de moeite toch :slight_smile: hoelang ga je eigenlijk? Ik had ook al snel geboekt hoor om terug te gaan toen ik en askim officieel waren haha!

Milou heb het nu bij me moeder voorgelegt haha ze gaat het met me vader bespreken! Hoop zo dat het lukt! Heel vreemd in NL at ik eigenlijk niet zo vaak snacks enzo maar toch ga je het zo erg missen ik denk gewoon puur omdat je het hier niet kan eten!

Via Wereldwijzer app

Lbdss: best dat je een afkorting gebruikt! :slight_smile: nu voor een weekje, maar ga alleen nu, in september ga ik dn normaal nog eens terug maar met vriendinnen. Alles voelt wel goed aan, maar die afstand en communicatie wreekt zich wel een beetje… En als het echt klikt dan wil ik er keihard voor gaan!!:o

Isa oohh dus misschien zie ik jou ook nog wel in Manavgat verschijnen? :wink: ga je dan met je vriendinnen wel naar hotel waar je askim dan is of naar Alanya weer?

Via Wereldwijzer app

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 30 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 36 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 66 nachtjes

******BACK AT

Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

Via Wereldwijzer app

@isafazli klopt ik hoor echt bij die familie. En niet alleen bij het gezin, in de straat waar ik woonde is het bijna allemaal familie en iedereen zag mij als familie. Er word ook heel vaak naar mij gevraagd, wanneer ik weer langs kom ofzo.
Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn Turkse vriend. Die ik niet daar heb leren kennen maar in augustus 2012 vlak voor ik aan mn au pair avontuur begon. Omdat we heel ver bij elkaar vandaan zaten heeft het toen zo lang geduurd voor we iets kregen.

@lbdss ik hoop dat het gaat lukken. Voor mijn zusje nemen wij altijd Nederlandse kaas en voor haar vriend stroopwafels mee. Ik had er nooit zo’n last van dat ik iets uit Nederland miste maar wij hadden best vaak iets, pindakaas, kaas, frikandellen enz. Altijd als er familie of vrienden uit nl kwamen namen ze wel iets mee.

Op naar het werk. Bah wat is het weer vies weer.
Hoop dat ik vanavond wakker kan blijven met het voetballen gisteren sliep ik al voor 9 uur.

Fijne dag!!!

Via Wereldwijzer app

Hallokes

Lbdss ja mss komen we elkaar er wel tegen, hangt beetje af met wat hij zal doen! En in september was het de bedoeling alanya weer te boeken, als alles goed verloopt met hem in juli, maar er is nog niets geboekt, mss willen ze reisbestemming wel lichtjes aanpassen, alles hangt af van die week in juli. (En Als hij niet nog eens verwikkeld geraakt in een of ander gevecht)
Als het tegenvalt kan het mss ook een ander land worden, wat in het eerste geval de bedoeling ookk was…!

Miloutjuhh: wat leuk een tweede familie, en woont je vriend in nederland(je bent van nederland e?)

Milou ik kreeg vandaag al te horen dat me oma bij de kaasboer 2 kilo kaas besteld heeft woohoooo!!! (2x 1 kilo ingesealed!) Mijn lieve Nederlandse buurvrouw gaat ook al dingetjes langsbrengen bij me ouders echt super!! Wel fijn :slight_smile: maar frikadellen gaat waarschijnlijk niet lukken door gebrek aan vriezer in de hotelkamer van me ouders en ze komen midden in de nacht aan :frowning:

Isa helaas is het zo onvoorspelbaar hier in Turkije! Ik hoop voor je dat alles goed gaat als je hier bent en idd miss komen we elkaar wel tegen :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hoi hoi…

En zijn jullie d’r klaar voor??
Weinig tijd voor updaten gehad, ik ben nl weer sinds deze week me werk aan het opbouwen:) het gaat gelukkig goed en breid volgende week al een uur d’r bij uit, moet niet te snel gaan ook al wil ik dat wel
Heb mijn vakantie wat verschoven anders was ik eind augustus alweer bij Askim, uiteraard wil ik dit heeeeeeel graag maar wil eerst volledig weer werken en dan pas vakantie niet half gebakken
Verder nog steeds soms dikke tranen met tuiten na ik Askim gezien of gesproken heb maar het word wel iets minder…

Wanderlust… Leuk dat je wat van je hebt laten horen;)

Summie
Hoe is het met jou meid?

Kom later deze week ff goed updaten

Fijne avond

Via Wereldwijzer app

*Ego alert! *
Pfff ik weet het niet meer hoor! Ik weet gewoon echt niet of dit allemaal wel aan mij besteed is. Ik snap heel goed dat er gewerkt moet worden, maar er blijft gewoon nul tijd over voor mij. En áls we dan al kletsen dan merk ik niets meer van zijn liefde. Vanacht was het maybe see you again… huh?! What maybe?! En twee tellen erna zegt ie im tired, going to sleep. Dacht het niet! Continu zulke opmerkingen alsof hij er klaar mee is, en als ik dat dan vraag dan is hij er niet klaar mee, zegt ie… Nou, ik weet niet of ik zo door kan gaan. Heb hem op het laatst nog gezegd dat we moeten praten voor ik besluit te komen en een ticket koop. Ik heb er zo gewoon geen zin meer in :frowning:
Jullie begrijpen dat ik momenteel niet blij ben en sorry dus voor het niet reageren…

• Einde egoalert*

Via Wereldwijzer app

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 29 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 35 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 65 nachtjes

******BACK AT

Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

Via Wereldwijzer app

Hallokes

Dag tamara082 fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en je je draai terug vindt!!!

Ladyside: idd niet plezant zo, bij mij is het juist hetzelfde qua tijd. Hij beloofde me al 3dagen op rij om op fb chat te komen, en komt dan gesoon niet. De laatst drie dagen moet ik het doen met een paar “vlugge” minuutjes aan de telefoon, want dan is het ik moet werken of een vriend moet slapen. En hij verwittigt ook nooit, gisteren lag hij inn bed, vraag me dan af, besef jij niet dat ik zit te wachten… Nu zou hij vanavond op fb komen…heb er niet echt veel vertrouwen in… En als hij nu al niet op fb kan komen of 5minuutjes aan de telefoon, wat zal het dan ginder zijn???
Lbdss: allez wat leuk dat ze spulletjes mee kunnen brengen!!! En ja wie weet komen we elkaar tegen! Gaat me dan eens moeten zeggen hoe je eruit ziet ee!!