Het Turkseliefdestopic number 99

08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 39 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 45 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 75 nachtjes

******BACK AT

Tamara082 30-06 welkom thuis!
Littleone 12-07
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

09-08 Miloutjuh
14-08 NGS
21-08 Mutlu
06-11 Yildiz
15-11 Egwene
24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
16-06 littleone
24-06 LBDSS

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

Via Wereldwijzer app

hallo meiden,

@Yavrum, leuk je weer even te lezen hier! Had je al ff op fb gesproken gisteren. Lekker genieten van je date en je ex is naar mijn idee echt veel te laat :wink:

@Littleone wat lief van je askim dat hij dat geregeld had :slight_smile: geniet van jullie tijd samen!

@NGS jammer dat het zo gelopen is. Wel een beetje gek want hij had jou naam toch laten tatoeëren? is toch gek nu hij samen met iemand anders is.
Spannend dat je iemand hebt leren kennen hoop dat het iets moois gaat worden :slight_smile:

@isafazli welkom hier!
Leuk dat je iemand hebt leren kennen in Turkije en wat heerlijk dat je al zo snel weer terug kunt gaan om uit te zoeken wat het precies is tussen jullie!
Geniet van het contact en aftellen naar het weerzien.
Gewoon gezellig mee kletsen hier dan kom je er vanzelf wel in wie wie is, en anders gewoon ff vragen :slight_smile:
Ga je weer terug naar het hotel waar hij werkt?

@Ladyside ik hoop het dat het hem dan allemaal duidelijk word :slight_smile: Hij heeft gewoon nog steeds het idee dat als hij ooit hierheen komt dat hi dan binnen een maand of 2 maximaal een baan heeft. En dat terwijl hij heeft gezien hoe lang het bij mij heeft geduurd.
Nog steeds beetje aan het twijfelen over een telefoon, die Nokia is gewoon niet zo duur als bijvoorbeeld een iphone of een samsung en dat vind ik wel een erg fijn voordeel.
gelukkig is het bij jullie weer wat rustiger! Wat voor baan heeft hij nu? Als hij weer ergens op zijn plek zit bij een baan zal je dat misschien ook wel merken aan hem.
zo echt he super spannend die wedstrijd gisteren. Nu op naar zaterdag!

@Egwene super om je even te lezen. nog een keer heel veel plezier daar en geniet :slight_smile:
Spannend dat je askim misschien naar side kan komen, maar ik zou me daar voorlopig nog ff helemaal niet druk om maken wel of niet maar lekker genieten van alle leuke dingen die je daar in Italië gaat doen :slight_smile:

@Summie, je moet ook lekker genieten daar, en niet op ons reageren :wink:

Enne over de Ramadan, mijn askim doet niet mee. Te warm en te zwaar naar zijn zeggen tijdens het werk. En voor zover ik weet doet hij het ook niet in de winter. Mijn ex askim deed ook niet mee, die zei dan altijd ik drink in die tijd geen alcohol. Maar de andere regels hield hij zich niet aan.
Mijn Turkse collega doet wel mee, ik vind het knap. Hier in Nederland mag je helemaal pas laat eten en dan staat ze ook nog heel de dag in de keuken.

Ik werk deze week weer vanaf 11 uur. Geen zin in, koken voor de overwerkers vind ik echt niet leuk maar ja niks aan te doen.
gisteren genoten van het voetbal met de familie. super gezellig iedereen in het oranje. Niet goed voor mn hart hoor zulke wedstrijden :wink:

Fijne dag meiden

Zit hier zo het een en ander te lezen maar zie over het algemeen nederlandse of belgische vrouwen die met een Turkse man gaan, zijn er ook mannen die met een turkse vrouw gaan zoals ik?

Die schrijven hier niet mee voor zover ik weet. Voel je welkom om wel gezellig mee te schrijven.
We zijn wel erg nieuwsgierig hier. Dus benieuwd naar jullie verhaal. Waar en wanneer hebben jullie elkaar ontmoet enzo :wink:

Via Wereldwijzer app

Dag miloutjuhh, dank je voor je reactie, ja ik ga terug naar het hotel waar hij werkt, zou niet echt direct weten waar anders naartoe, het is ook de eerste keer dat ik echt alleen weg zal zijn, anders is er altijd wel een vriendin mee… En als het dan moest tegenvallen dan ken ik het hotel al…ook heeft hij heel rare en lange uren, en ben ik dan toch wel een beetje in zijn burrt…
Het is toch wel wat aftasten. Zijn engels is echt niet dat, en google translate is ook niet zoals hett zou moeten zijn. Hij heeft ook al 2facebookpagina’s, en op zijn originele mag ik niet, voor zijn werk. Dat voelt wel raar en dubbel aan…

Grtjes en ook een fijne dag voor jou!!!

Dag dieselbiker!!

Nadat 2x de app is gecrashed (wat absoluuuuut niet goed voor humeur is) nu maar nóg een keer, maar dan op de laptop…

@Egwene, Goed te lezen dat ook jij veilig bent aangekomen! Dat je een mooie tijd tegemoet mag gaan daar.
Ik hoop dat je askim in September naar Side kan komen. Tam en ik zijn aan het plannen om midden September te gaan, betekent dit dat we er met 4 meiden zitten? Of ga jij echt eind eind september? Anders MOETEN we een kleine meeting houden met LBDSS erbij hoor :smiley:

@Isafazli, wow 16 jaar verschil! Ach, leeftijd doet er niet toe toch zeggen ze altijd! Maar je wist in TUrkije nog niet hoe oud hij was? Dat heb je niet gevraagd?
Je zegt dat hij lange, rare uren heeft? Wat voor rare uren heeft ie dan?
En die taalbarriere is lastig lijkt me! GOogle translate heeft het jammer genoeg niet altijd bij het goede eind. Ned-Eng op zich nog wel, maar turks-ned niet. Als je vertaald van turks naar engels is het al iets beter vind ik vaak.
De 2 facebookpagina’s heb ik vaker meegemaakt, maar niet dat dat je zijn originele niet mag… Ik zou het gewoon es vragen of ie misschien iets te verbergen heeft, en waarom het niet mag voor zijn werk.
Wel fijn dat je hem elke dag tot nu toe nog hoort. Hoop dat jullie een mooie toekomst tegemoet gaan :slight_smile:

@Summie: Volgens mij zijn jullie alweer aan elkaar gewend! Leuk dat jullie samen voetbal hebben gekeken.
Enne, jullie weerzien en Ramadan gaat dat samen??? Ik weet nog dat jij er ontzettend naar uitkeek om eindelijk in zijn armen te zijn, maar intimiteit tijdens Ramadan schijnt weer niet te mogen, ongehuwd… Hoef geen details hoor :wink: Maar ik hoop dat ie dat aspect nog een beetje soepel ziet :slight_smile: Maar volgens mij geniet jij in ieder geval volop!

@Miloutjuhh, hmm dan komt je askim van een heel koude kermis thuis… want zo snel heb je hier helaas geen baan. Behalve als je absoluut niet kieskeurig bent misschien? En de meeste rotte baantjes wil doen. Maar over het algemeen binnen 2 maand iets hebben gaat niet lukken.
Een vriendin van mij heeft die Nokia, terwijl ze in dat gezin helemaal gek van Apple zijn. Nu uit geldgebrek een Nokia en tot de update was ze redelijk tevreden. Nu is ie vreselijk traag, en ergert ze zich er groen en geel aan. Verder over besturingssysteem is ze wel tevreden volgens mij. HIj is idd stukken goedkoper!
Askim heeft sinds gisteravond opeens weer 2 opties om te gaan werken… pfff! Hij kan in een hotel, of weer bij een andere beach club( waar hij jaren geleden ook heeft gewerkt) Gisteravond heeft ie al ff meegedraaid bij de beach club. En vandaag zou hij beslissen waar hij dan heen zou gaan… Ik heb gezegd dat ie voor de meest stabiele moest gaan, omdat al dat switchen niet goed is en hij toch ook zijn geld nodig heeft. Maar ja het blijft lastig praten momenteel. Dus ik ben benieuwd wat ie gaat doen, ik denk dat ie voor de beachclub gaat kiezen. Hij wil in ieder geval niet terug naar zijn baan bij andere beachclub die hij tot vorige week had, ook al schijnen ze hem daar nu weer wel terug te willen. Ik zal nooooooit iets van dat turkse banenhoppen snappen…
Geweldige jurk heb je trouwens gescoord! :smiley: Zaterdag moet ie maar weer aan!

@Dieselbiker, Ik zat het me al een tijd af te vragen of er eigenlijk ook Hollandse mannen zijn die een turkse dame aan de haak slaan tijdens een vakantie in Turkije… of heb jij haar in NL aan de haak geslagen?
Je bent welkom hoor, al weet ik niet of mannen het hier net zo leuk vinden als wij dames.

Ladyside’ ja 16 jaar verschil, dacht dat hij wel iets jonger was, maar toch geen 16 jaar, hij toont wel ouder, maar ja het is nu zo, heb al uitleg gevraagd van zijn facebook, maar een echte uitleg heb ik nog niet gekregen. Ben op zijne originele ook geblokkeerd…heb ook al de indruk gehad dat ze die facebook delen, zou dat kunnen?
En wat het werk betreft mogen ze geen relatie hebben met klanten, dat begrijp ik wel! Hij zegt wel dat zijn familie het weet, heb een van zijn broers al eens aan de lijn gehad, maar daar moet ik hem op zijn woord op geloven e. Zal in juli wel eens goed doorvragen.
Dank je dat ik hier mijn hart mag komen spuien, de meeste van mijn vriendinnen begrijpen het niet, verklaren me zot, zeggen dat ik mijn verstand moet volgen…
Ik hoop ook dat alles goed uitdraait, voel me wel heel goed bij hem, en als ik hem hoor, weet ik ook wel waarom. En als het ment to be is dan wil ik er 200procent voor gaan!!

Grtjes isabel

Via Wereldwijzer app

Ladyside hoe heb jij je vriend leren kennen? En ik wens hem veel succes toe met zijn nieuwe job!!

Via Wereldwijzer app

Je hart spuien kan hier altijd! Ik herken het wel dat vriendinnen het niet zo geweldig vinden en zodra je 1 ding zegt waardoor hij in negatief daglicht komt, dan heb ik het idee dat ze gelijk helemaaaal verkeerd denken.
Mijn vriendinnen weten dan ook niet dat het momenteel niet zo lekker loopt.
Nee, ze mogen geen relatie met gasten hebben, maar heeft hij zijn baas op FB? En als jij weer terug gaat naar hetzelfde hotel, hoe ga je dat dan doen als hij zoveel werkt? Moet alles dan stiekem na werktijd? Dát lijkt me dan wel weer lastig…
Ik heb mijn askim leren kennen in April, toen ik eigenlijk terug ging om te kijken of het tussen ex en mij nog iets kon worden. Maar voor mijn vertrek was voor mij nog wel weer eens duidelijk geworden dat het van mijn kant over was. En toen kwam ik dus halverwege de week mijn askim tegen die bij de beachclub naast mijn hotel werkte. Hij was gelijk overtuigd dat we bij elkaar hoorden, en riep die week al dat we gingen trouwen.
Ik ben 6 weken daarna, eind mei, terug gegaan om het te testen… en nu is het aftellen naar September, incl wat hobbeltjes en wat minder roze wolkjes. Maaaaar dat gaan we vast overwinnen. Dan is de afstand gewoon echt verrot. Maar hij is ondertussen nog helemaal zeker dat we gaan trouwen en ik daar kom wonen. Het liefst vandaag al :wink:

Even heel vlot vanaf werk, het is loeidruk hier!
Ik blijf nog wel lekker meekletsen voorlopig hoor :wink: Ondanks mijn NL lover :wink:

Enne, die tattoo, tsja… dat is zijn pakkie-aan hahaha!

Ik heb mijn vriendin 2 jaar geleden in Oezbekistan leren kennen, ze is eigenlijk halfbloed turks/oezbeeks. Eerst gewoon vrienden maar na enige tijd mailwisseling toch echt verliefd geworden, nu woont ze in Istanbul bij familie (daar is ze ook geboren) en praten we over trouwen. Vorig jaar nog op vakantie in Oezbekistan geweest en over een ruime maand naar Turkije, nu kunnen we elkaar wat vaker zien en verdere (trouw)plannen maken.

Whahahah NGS: die tattoo was ik alweer helemaal vergeten! Idd dat is zijn probleem, hét bewijs om nooooooit een naam erop te zetten van je (op dat moment) grote liefde. Al geint die van mij er ook wel es over… Hij mag het niet doen van mij! Alleen mijn eerste letter mag, want dat is ook zijn eerste letter :slight_smile:

@Dieselbiker: Echt leuk om ook eens die kant van het verhaal te horen! Is je vriendin moslima, en praktiserend? En hoe vind haar familie dat ze een Nlse man gaat trouwen? Wel fijn dat ze nu in Istanbul woont, zodat jullie iets vaker bij elkaar kunnen zijn. En wanneer staat het trouwen op de planning?

Dag dieselbiker: welkom, en heel leuk om je verhaal te horen!!!

Ladyside: allez hoe liefde kan lopen!!! En je afstand maakt het idd niet gemakkelijker op, maar september komt eraan, ben benieuwd!!! En ik wens je al zeker het allerbeste.

ik weet dat het wat lastig zal worden in juli, en ja zal wat stiekem moeten gebeuren, alhoewel hij mij in mei ook niet echt wegmoffelde eenmaal buiten het hotel. En daar kan ik hem nog bezig zien, als ik iets anders boekte zou ik hem ook niet veel zien, dus elke stiekeme blik is me goud waard!!!het is ook echt wel superlastminute geboekt!!! Hij sprak ook al van trouwen, en van ginder te gaan wonen, en ben al eens aan het rondneuzen op internet, maar ik wil eerst juli en september afwachten. Mijn idee was om hem hier eerst eens te laten komen om elkaar beter te leren kennen na het hotelseizoen, maar dat blijkt allemaal niet zo evident te zijn.

NGS van een blijvende indruk gesproken!!!

Hoi lady’s,

Zoals sommige van jullie waarschijnlijk al op Facebook hebben gezien ben ik geslaagd voor mijn opleiding! Was echt een heel erg ontspannen gesprek. Was van te voren best wel zenuwachtig, maar eenmaal in het klaslokaal werd ik best wel op mijn gemak gesteld door de examinatoren en was het gewoon een prettig gesprek. Had mazzel want de beamer was kapot en mocht dus gewoon zittend met de laptop naast me de presentatie houden. Maar nu dus officieel vakantie en meer tijd om hier te updaten! :smiley:
Daarnaast ga ik misschien heel binnenkort, als in misschien deze week nog, naar askim! Hij zat er een beetje doorheen en heeft dus verlof aangevraagd. Is dus even afwachten of hij dat krijgt, maar anders zie ik askim dus binnenkort weer. Hopelijk kan ik dan ook vrij krijgen van mij werk… Anders zou het echt balen zijn!

LBDS: Super dat je zo’n fijne verjaardag hebt gehad! Hoe bevalt je nieuwe werk? Ik denk dat receptioniste werk fysiek misschien wel beter voor je is! Je werktijden zijn in ieder geval al beter!

Tam: Gefeliciteerd! Nu dus echt officieel de sleutel van je huisje. Al lekker druk bezig met klussen? Leuk om te horen ook dat het nog steeds goed gaat met je askim!

Summie: Ohjee balen van de vertraging op de heenreis… Maar gelukkig kon je na 14 uur eindelijk in de armen van je askim springen! Logisch dat jullie even aan elkaar moeten wennen. Askim en ik hadden dat de eerste paar keren ook. Maar na een aantal keer wordt de tijd die je nodig hebt om aan elkaar te wennen steeds korter. En jouw askim doet dus wel aan de ramadan? Respect hoor, met 42 graden! Maar wat je zegt, zou best kunnen dat er in het hotel een soort van ‘groepsdruk’ hangt.

Milou: nog gecondoleerd met je achternicht. Hopelijk is het een mooi afscheid geworden. Vervelend de discussie over waar te wonen met je askim. Maar het is toch een onderwerp dat aanbod komt… Je askim wilt dus graag in Nederland willen komen wonen? En jij? Hebben jullie al plannen om je askim hier binnenkort heen te halen?

Ladyside: Ohjee meis wat vervelend die discussies met je askim. Gun ik je echt niet! Ik had je juist zoveel gelukkig met je askim gegunt. Maargoed elke relaties kent zijn ups en downs en het zou ook niet goed zijn als die er niet waren. Maar als je alleen maar ruzie hebt is het ook niet fijn… Hopelijk helpt het dat hij nu een andere baan heeft! Mijn askim doet ook niet aan de ramadan zover ik weet. Vorig jaar wist ik zelfs beter dan hem wanneer het plaatsvondt en nu in het leger weet ik het eigenlijk niet. Ik zal er eens naar vragen.

Yavrum: Meid leuk om van je te lezen en fijn voor je dat je iemand anders gevonden. Wel raar dat je askim nu opeens komt met dat hij dacht dat het nog goed zou komen tussen jullie… Misschien dat hij jaloers is? Turken staan er nou eenmaal om bekend dat ze snel jaloers zijn. Maar meid het lijkt er op dat jij het hebt afgesloten, dus ik zal me dr niet te veel van aantrekken als ik jou was!

Littleone: Jij boft maar met die askim van je! Wat een verwennerij! Leuk hoor.

NGS: jammer te horen dat het met jou en je askim uiteindelijk dus toch niets geworden is. Hoe kwam je er achter dat hij met vrouw en kind bij zijn moeder woont? En die tattoo… Waarop heeft hij die dan uberhaupt laten zetten?? Om indruk op je te maken ofzo? Haha sommige mannen.

Isafazli: Leuk dat je mee komt schrijven! En spannend dat je al weer bijna terug gaat. Ik las dat je schreef dat er een leeftijdsverschil van 16 jaar tussen jou en je askim zit. Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Haha we zijn allemaal heel erg nieuwsgierig hier hoor. Wel raar van de twee facebook pagina’s! Vooral als hij je geblokkeerd heeft… Ik snap inderdaad wel dat hij zegt dat hij geen relatie mag hebben met een gast, maar dat is nog een reden om jouw te blokkeren.

Egwene: Fijn om hier te lezen dat je goed bent aangekomen! Morgen begin je dus met je animatiewerk. Heel veel succes in ieder geval. En super dat je askim nog even hebt kunnen spreken. Zou echt leuk voor je zijn als je askim in september kunt zien. Ga je dan weer alleen heen en samen in een hotel verblijven?

Dieselbiker: Wat leuk een jongen hier in het gezelschap. Waar ligt oezbekistan? Echt nog nooit van gehoord haha. En hoe oud zijn jullie? Inderdaad ben ook wel benieuwd of je vriendin moslima is en hoe haar familie er tegen over staat. De familie is toch altijd wel wat beschermende naar de dochter dan naar de zoon.

Kardelen1 vooralleerst een hele dikke proficiat!!! En ik hoop dat jullie alletwee verlof kunnen krijgen!!!

Ja ik ben er 41, hij 25, ben echt wel geschrokken, ik schatte hem 32 a35, net zoals mijn vriendinnen. Ik durf niet te vragen of hij het ondertussen al weet maar dat zal wel, staat open en bloot op mijne fb. Ja zijn facebookpagina’s vind ik ook wel raar, maar ja kzal hem het vragen als ik hem zie in juli. En jaloers ja idd, ben hier een avond weggeweest met mijn vriendinnen, en ik had het hem verwittigd en toch nog… Nu ja ik zie wel in juli!!!
Grtjes

Pufff, wat een dag. Ik weet niet of het mss overdreven is, maar ex-askim heeft me vandaag zitten stalken.
Hij heeft een sms gestuurd dat hij heeft zitten nadenken en dat hij beseft dat hij me niet kan verliezen en hij zoooooo veel van me houdt en dat we nu plannen kunnen gaan maken. Ik heb hem geantwoord dat het uit is tussen ons, maar hij bleef berichten sturen dat hij een huis voor ons ging bouwen, dat we gaan trouwen en aan kinderen beginnen. Ik heb hem genegeerd, maar dan stuurde hij gewoon nog meer berichten. Vanavond telefoon gehad, niet opgenomen en daarna weer een sms. Als ik dan op facebook kwam, sprak hij me direct aan. Ik wou het eerste gewoon negeren, maar dacht dat ik het beter kon uitbabbelen. Maar dacht echt dat hij het nooit zou begrijpen. Kwam hij met dingen af als mijn familie heeft jou zo graag. Ik heb zijn familie ook graag, maar daarvoor moet ik toch niet bij hem blijven! Uiteindelijk ben ik hem patetisch beginnen noemen en gezegd dat ik gewoon zou afsluiten als hij niet ophield met zeuren en toen vroeg hij ineens of ik die andere jongen leuk vond. Heb hem niet gezegd dat we nog geen relatie hebben, maar dat ik me goed voelde bij hem en dat we over veel hetzelfde denken en veel dezelfde dingen hebben meegemaakt en toen heeft hij afscheid genomen. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik weer iets van hem hoor. Fingers crossed.
En met die andere jongen gaat het echt goed. En ik heb niet gelogen tegen ex-askim. We denken inderdaad wel over héél veel hetzelfde, veel gezamelijke interesses en veel dingen meegemaakt. WE hebben nog geen relatie we willen het stilletjes aandoen, maar we hebben wel allebei het gevoel dat er hier iets moois kan van komen. We hebben vanavond alvast weer een gezamelijke interesse gevonden, poezie.

Yavrum1 dat moet echt moeilijk voor je zijn, maar met wat tijd en geduld en wat afstand komt alles mss wel in orde. Je kan je niet laten verplichten of iets laten opleggen in een relatie, je moet doen waar jij je goed bij voelt!!!
Ik wens je het allerbeste toe met je nieuwe vriendschap. Grtjes isabel

Via Wereldwijzer app

Mijn vriendin is Moslima maar niet praktiserend, ik heb daar geen moeite mee want kwa gedachten zitten we toch wel op een lijn.
Zij is een stuk jonger dan ik maar dat is geen probleem voor ons, ik had daar in het begin wel moeite mee maar de liefde is zo sterk en nu merken we het verschil niet eens.

Oezbekistan ligt tussen kazachstan en Turkmenistan en is net zoals de buurlanden Turkstalig, uiteraard ook Russisch maar van oorsprong zijn deze landen Turkstalig. Ik heb twee keer een reis door deze landen gemaakt met de motor en twee keer met OV, interessant gebied!

Haar familie moest er wel aan wennen maar staat er nu wel positief tegenover, bestaat eigenlijk alleen uit een moeder en zuster.

@ kardelen, super dat je geslaagd bent! Gefeliciteerd meis! En wat een goed nieuws dat je misschien naar askim kan! De duimen draaien hier voor je hoor, hoop echt voor je dat hij verlof kan krijgen, en jij natuurlijk ook. Zijn ze heel moeilijk bij jou? Wanneer weet je of askim verlof krijgt?
Mijn relatie kent momenteel downs :wink: maar gaat vast allemaal goed komen. Hij blijft volhouden veel van me te houden (ondanks mijn rothumeur) en die roze wolk komt ook wel weer :slight_smile:

@yavrum; wow die ex aşkım van je heeft wel lef zeg! Best irritant lijkt me het. Hij heeft zijn kans gehad en dan opeens dit? En dan je ook nog een rotgevoel geven door zijn familie in de strijd te gooien. Hopen dat het nu stil blijft van zijn kant en jij je kunt focussen op de nieuwe jongen. Klinkt goed allemaal zoals het tussen jullie gaat :slight_smile:

dieselbiker, geloof zou idd niet tussen 2 personen in moeten dtaan. Fijn dat dat bij jullie ook geen probleem is. En dat je door de familie geaccepteerd bent. Dat ligt natuurlijk vaak iets moeilijker voor een vrouw dan voor een man. Mag ik vragen wat jullie leeftijden zijn?

Via Wereldwijzer app

Ooh en Tamara082 welkom thuis meis! Als je je hart wil luchten, nu het missen weer is begonnen, we zijn er natuurlijk voor je!
Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en een goede reis naar huis.

Via Wereldwijzer app