LBDS: Pff… maar goed ook dat je daar weg bent! Dat is echt niet normaal daar! Nu maar hopen dat je snel weer iets vindt. In ieder geval fijn dat je nu een team gevonden hebt waar je je thuis bij voelt. Al lijkt het me moeilijker om met een team werk te vinden dan alleen.
@Summie: Een taal ga je pas echt leren, als je er een oprechte motivatie voor hebt. Stel, jij zou naar Turkije gaan verhuizen om bij je askim te zijn, dan zou je opeens hele snelle vorderingen maken met Turks, omdat je noodzaak hebt het snel te leren. Ik heb dat nu met Italiaans (een beetje). Ik heb een hele goede reden om in ieder geval de basis te beheersen voor ik daar heen vertrek. Maar Frans blijf ik tot nu toe leuker vinden. Als ik in Nederland ben deze winter, wil ik het A2 diploma proberen te halen. Ik denk dat B1 net wat te hoog gegrepen nog zal zijn op dat moment, omdat ik ook gewoon werken moet. En awh… een zingende én strijkende askim haha!
@Itsme: Wat leuk dat je bij die bruiloft was!
@LadySide: Ben je al weer druk gaan lezen in dat ene boek?
Mooi om te lezen hoe de ontmoeting met de askim van Tam is geweest. Het is altijd fijn om de brenger van goed nieuws te zijn haha. Balen dat je zo ontzettend moe bent nu. Het klinkt als een after-vakantie-dip. Dat trekt vanzelf wel weg, zodra je alles weer een plekje heb gegeven en je normale leven weer hebt opgepakt. En over die twijfels: heel normaal. Zal ik je wat verklappen? Zelfs ik heb het, terwijl askim in het leger zit. Waar geen vrouwen zijn! Of nauwelijks. Gewoon het idee dat een van zijn oude vriendinnen ofzo langskomt of opbelt en dat dat makkelijker zal zijn en ik aan de kant wordt gezet. 1 jaar is een lange tijd. Hele stomme gedachtes, net als die van jou, maarja… we zitten er wel mee.
@Tamara: Heerlijk online geshopt, zo te lezen. Fijn dat er een paar leuke dingen tussen zaten. Lekker film gekeken afgelopen avond? Succes met het terugwinnen van je energie!
Gisterochtend weer geprobeerd om contact te zoeken, maar opnieuw werd de telefoon niet opgenomen. Dus ik probeer het volgende week wel weer. Vandaag moet ik weer gaan inpakken (al staat 3/4 nog klaar van vorig weekend). Na de lunch vertrek ik weer naar Zeeland t/m maandagmiddag. Daarna kom ik weer naar huis. Nog steeds snipverkouden en het lijkt maar niet minder te worden! Dat gaat nog wat worden op de camping. Hopelijk doet de frisse zeelucht me wat goeds… Hele spannende dagen komen er nu aan voor mij. Zometeen ga ik het werkstuk nog eenmaal bekijken en dan opsturen. Dinsdag weet ik of mijn scriptie voldoende is en of ik dus mag afstuderen. Ik vreet mijn nagels nu al op… Hopelijk heb ik veel goeds te vertellen als ik weer terug ben.