Hallo meiden,
eens ff kijken wat ik allemaal onthouden heb,
zoveel gelezen! Leuk hoor!
Over het vertrouwen van mensen in Turkije ben ik het gedeeltelijk wel eens met LBDSS, ik heb vorig jaar ook wel gezien dat mensen er alles aan doen om er voor te zorgen dat het lijkt of ze alles goed voor elkaar hebben en alles perfect doen. Ook ten koste van andere. Niemand is te vertrouwen vind ik een te groot woord, overal zijn er slechte en goede mensen. Veel mensen doen iets om er zelf beter van te worden, maar ik denk dat in Nederland net zo goed is. Ik ken side niet maar is een stuk kleiner dan Antalya daar kennen mensen elkaar waarschijnlijk al snel en zal je het veel eerder merken als er veel gekletst word. Maar als je in een klein dorpje in Nederland woont is dat ook anders dan in Rotterdam.
@Summie mn schoenen smaken nog goed hoor hahaha, kleine blaartjes maar dat was te verwachten altijd last van met nieuwe schoenen. Maar niet meer zulke vermoeide voeten als ik thuis kom 
Ja ik dacht ook dat het allemaal rond was waar askim gaat werken maar dat was dus niet zo. De eigenaar van het hotel waar hij vorig jaar werkte, is eigenaar van meerdere dingen. O.a. ook het Hilton en dan het cafe waar hij nu gaat werken, is vlakbij het Hilton. Ik dacht eerst ff op barstreet daar zat ik niet echt op te wachten eigenlijk maar gelukkig is dat het dus niet. Het kan maar zo zijn dat hij volgende maand toch weer ergens anders aan het werk gaat dus ik zie het allemaal wel.
Wat leuk dat je je schoonmoeder gisteren even hebt kunnen zien op skype 
En dat had je snel voor elkaar je askim weer vrolijk 
@Kikiek op dit moment idd veel dames die hun askim in side hebben leren kennen, ikke niet hoor. Mijn askim heb ik leren kennen in Kusadasi. Wat voor visum je askim bedoeld geen idee, want een werkvisum ken ik niet, heb dan ook geen ervaring maar ook nog nooit gehoord.
Ik klets veel met askim op what’s app, fb en skype.
@Littleone ik deed dat met ex askim ook zo laat skypen. hij was 24.00 uur turkse tijd klaar met werken maar vaak pas half uur later thuis. En twee/drie keer in de week ging hij mee naar de disco dan ging ik vroeg slapen zette me wekker op 3 uur om dan weer ff te skypen.
@Miss Gek he dat dat kan met die verjaardag zoals bij jou askim. In Nederland mag dat niet. De moeder waar ik vorig jaar werkte is jarig op 8-9 maar is met het aangeven ook mis gegaan op het paspoort staat 9-8.
Wat goed om te lezen dat het goed gaat met je gezondheid!
Nu lekker van het goede weer aan het genieten, maak ons maar jaloers hoor hahaha, en al lekker aan het aftellen tot je ouders komen.
En super dat je askim al lekker rond 6 uur thuis is, blijft dat het hele seizoen. Lekker samen eten s avonds 
@Tam, ik merk wel dat het echt wel weer ff wennen is hoor het werk ritme. Maar ik vind het ook wel weer lekker.
Er was een tijd dat ik dag en nacht begon om te draaien. 3 uur slapen en 1 uur weer eens een keer op staan. Dat is echt niet goed. Afgelopen drie dagen hele fijne tijden gehad op het werk 10.15 beginnen maar morgen moet ik om 7.30 er zijn en 7.45 beginnen. Dat vroege opstaan is nog wel ff wennen.
Lastig hoor de keuze huren of kopen. Al denk ik wel dat het een gunstige tijd is om een eerste woning te kopen, of heb ik het mis?
@xSN ik vond Turkije een heerlijk land om te wonen. Ja totaal anders als Nederland. Maar ik woonde wel bij een gezin dat best wel een beetje ver Nederlandst was. Turkse Nederlanders. Ik ben iemand waarvan iedereen zegt dat ik me makkelijk aan pas dus daar had ik weinig moeite mee. Waar ik in het begin wel aan moest wennen is dat alles op het laatste moment geregeld word en plannen enorm vaak veranderen. We gaan morgen dit of dat doen en de volgende dag word dat totaal omgegooid en iets anders. Ik woonde dan in Antalya en daar heb je veel moderne dingen. Het huis waar ik woonde was heel modern, maar de omgeving minder. De mensen die om ons heen woonde keken dan ook erg vreemd naar me in het begin als ik buiten liep met de kids. Al snel kende iedereen mij en werd ik door iedereen begroet.
@Mutlu wat jammer dat hij is afgewezen. Ik hoop dat er snel iets anders op zijn pad komt! En een cursus Nederlands kan alleen maar goed zijn denk ik.
@LBDSS wat fijn dat je andere werktijden hebt en dat iedereen voor je klaar staat op het werk! Wanneer komen je ouders?
Leuke middag gehad met Ladyside?
@Sevimli , ga je eigenlijk nog naar Ephesia als je naar Kusadasi gaat?
Wil je mij morgen in het lijstje zetten. 2 tot en met 6 juni naar Apeldoorn?
@Egwene, leuk dat het met je Frans goed gaat! Ik denk dat je ook daar nog heel veel Frans gaat leren.
Wat jammer dat je niet op deze mail in kon gaan
Teamleider had wel super geweest.
Ik hoop dat je snel te horen krijgt waar je heen gaat.
Beterschap met je koppijn meid.
Lastig thema om te verkleden, Kan natuurlijk iets van een disco print ofzo op een laken maken en dan als spook. zo’n fout printje met felle kleuren, of glitters ofzo.
Zo vanavond geen plannen, lekker voor de tv en wat haken denk ik 
Morgen vroeg beginnen dus niet te laat slapen. Ben nog steeds erg moe van het werk dus dat gaat vast wel lukken.
Voordeel van vroeg beginnen is natuurlijk ook weer dat ik morgen lekker vroeg klaar ben 
Wel weer iets totaal nieuws gaan leren morgen en overmorgen wat ik dan volgende week heel de week alleen moet doen.