Litleone: Meid nog even en je hebt vakantie. Wat lief dat je askim zo bezorgd is. Askim liep vandaag ook al rond in een dikke trui en klaagt over 1 ding en dat is het weer hahaha. Wel bijzonder dat je ouders een cadeautje meegeven voor askim. Kan jij er wat tegen? Ik zou het geloof ik niet leuk gevonden hebben eerst zo moeilijk doen over jouw en je askim en dan dit.
Mutlu: Wow jullie zijn gewoon lekker samen op vakantie geweest! Ik vond het ook zo sneu voor jullie. Maar hoe was dat voor je askim het was zijn eerste keer op vakantie toch?
Ik probeer al een tijdje om al dagen 30 minuten te bewegen om mijn conditie op te bouwen en mijn longinhoud te verbeteren, maar moet goed om mijn grenzen denken. Tegelijkertijd ben ik zo stom geweest om het askim te vertellen (een echte sportieveling wat ik niet ben) die inmiddels mij zo motiveert om ermee door te gaan en eigenlijk mijn personal trainer is geworden haha. Maar meid hoe jij bezig bent is toch ook super, vergeet niet hoeveel je werkt, je askim aandacht en liefde te geven en dat kost ook veel energie. Sorry ik waarschuw maar effe de bezorgde vrouw in mij komt weer es boven, maar pas alsjeblieft op jezelf, wil niet teveel! Oh en als je nog wat titels weet van interessante boeken, laat je het dan even weten?
Egwene: Ach meid, ik wenste dat jij even via een webcam om de hoek bij hem kon kijken, want misschien zou het je twijfels weg kunnen nemen. Ik begrijp dat je het lastig vind, ik ben er van overtuigd dat hij weer wat van zich zal laten horen, maar het is de vraag wanneer. Jeetje meid wat word jij met je geduld hebben op de proef gesteld. Oh ja en het boek er zaten saaie stukjes in maar ook grappige stukjes over Turken en hun persoonlijke verzorging, maar mijn nieuwsgierigheid naar askim is geprikkeld, wie is hij en hoe zitten bepaalde zaken bij hem? De schrijfster zou hier op het forum thuis passen, haar twijfels over ontrouw, is dit lust, passie of toch echte liefde? Herkenbaar is dat als ik geïrriteerd ben dat hij vaak wint, hij weet zich er altijd uit te kletsen en anders smijt hij zijn charmes wel in de strijd… Maar ik heb niet ontdekt waarom askim zwijgt/vlucht als ik onverwachts een gevoelige snaar bij hem raak…
Miloutjuhh: Dus jouw askim ook al last van het weer. De mijne kan er slecht tegen. Ik had gister de neiging om hem het verhaal van de ark van Noach te vertellen, onder het motto maak je niet druk het word vanzelf weer mooi weer, maar uuh ik weet niet of moslims dat verhaal kunnen haha. Dus ben er maar niet aan begonnen. Ooh vervelend dat je vroeg wakker was. En ben je nog wezen shoppen? Wel fijn zeker nu je weer wat meer geld om handen hebt.
Kardelen: Dus hij heeft ‘per ongeluk’ die telefoon meegenomen, hij is niet een bepaald bang typetje zo te lezen. Kan jij daar wat tegen? Ik zou geloof ik doodsbang zijn dat hij betrapt zou zijn. Maar heb je wat een idee hoe het met hem gaat? Herkenbaar wat je schrijft, askim vind het echt afschuwelijk dat ik s’avonds alleen onderweg ben en dat ik in mijn eentje naar Turkije vlieg, het liefst had hij me opgehaald. Wat bijzonder dat jij je aan het verdiepen bent in de Islam. En wat is je visie tot nu toe? Speelt het geloof bij hem een grote rol? Ik vertelde askim dat ik een boek over Turks-Nederlandse liefdes aan het lezen was, hij kent het boek niet, maar zijn reactie was meteen laat me raden en dan denk je straks dat ik je verplicht om een hoofddoek te dragen en dat ik van jouw een Turkse vrouw wil maken. Hij is dus duidelijk op de hoogte van de vooroordelen.
Mariska: Meid ik kan je de hand geven, ik vind het ook spannend hoor… Je bent niet de enige 
Jeetje ik heb veel geschreven…om maar effe op askim niveau af te sluiten… Wat is het hier verschrikkelijk rot weer hahaha.
Via Wereldwijzer app