Kikiek niet zoals mijn vader eerst vond ze het wel goed maar nu heb ik de indruk dat het wel wat minder is geworden nu ze weet dat askim met mij wil trouwen al zei askim vanacht dat mijn moeder hem een berichtje op fb Had achtergelaten
Hier ook een dame met een Turkse liefde! Kwam op dit forum terecht en gelijk besloten om me te registreren.
Lijkt me leuk om verhalen te delen, aangezien er niemand in mijn omgeving is die precies begrijpt hoe het is!
Ik lees lekker met jullie mee
Xsn welkom hier hopelijk kunnen wij je wel steunen en je verhaal zullen we met veel plezier lezen⦠ben erg benieuwd naar wat.meer info over jou en je Turkse liefdeā¦
Hierbij mijn verhaal.
Vorig jaar ging ik voor het eerst op vakantie naar Turkije, naar een hotel in Alanya. Dag 1 in het hotel werd ik aangesproken door een van de obers. Op dat moment vroeg ik me af of hij het wel tegen mij had, ik was verbaasd! Om een lang verhaal kort te maken, ben al meer dan een jaar bezig met afvallen en op dat moment was ik absoluut nog niet klaar voor een nieuwe liefde! Dus ik liet hem maar een beetje en maakte af en toe een praatje met hem.
Op mijn laatste dag werd hi toch wel een beetje nerveus en vroeg of ik mee ging wat drinken, omdat hij zoveel moeite deed ben ik met hem mee gegaan. Was gelijk al erg gezellig en we hebben nummers uitgewisseld. De dag daarna zou ik weer naar huis vertrekken en dacht ik dat ik toch niks meer van hem zou horen. Maar niks was minder waar, sinds de dag dat ik was vertrokken hebben we iedere dag contact gehad en leerde elkaar steeds beter kennen en ik vonc hem ook steeds leuker. Echter wou ik hier niet aan toegeven wegens de reacties in mijn omgeving dat het toch niks zou kunnen worden. En ook ik had soms mijn twijfels vanwege de afstand.
De maanden vlogen voorbij en ondertussen waren we al 4 maanden verder en hadden we nog steeds contact, toen kon ik er niet meer onder uit en heb ik me er aan over gegeven, ik was verliefd! Toen heb ik besloten om een weekje naar hem toe te gaan om uit te zoeken of het echt wel zo serieus was als dat ik dacht, en dat was het! Sinds dat weekje ben ik meer en meer verliefd op hem geworden en hebben we nog steeds contact. Praten over van alles wat en wat de toekomst ons kan brengen.
Over twee en een halve week ga ik weer voor een week naar hem toe, kan niet wachten om hem weer te zien maar vind het ook echt onwijs spannend haha!
Ik merk heel erg in mijn omgeving dat het niet begrepen wordt en als ik me rot voel omdat ik hem heel erg mis, kun je dat ook niet echt met vriendinnen delen omdat hun niet in mijn situatie leven. Vandaar mijn aanmelding bij dit forum!
Bij deze dus mijn (veel te lange) verhaal over mijn Turkse liefde!
Xsn welkom meid⦠Oooh help weer een afkortingā¦Als je zin hebt mag je meeschrijven hoor. Wij zijn inderdaad hier heel nieuwsgierig naar je verhaal⦠ik ben 28, ik heb mijn askim 26 vorig jaar leren kennen in Belek.
Miss: Ooh maar dat huisje boompje beestje klinkt mij juist heerlijk in de oren Je bent nu herstellende maar hoop je op den duur ook een baan te vinden of ? ā¦aah wat lief die reactie van jeā¦
Litleone: ik had je verhaal al eens eerder gehoord⦠Ik vind het zo klote voor je⦠Het helpt je niet van je problemen afā¦maar ik geef je toch effe een knuffelā¦
Mijn schoonmoeder sprak mij juist met 2 Nederlandse woorden aan āHallo goeienavondā zei ze. Dus ik stond helemaal verbaasd⦠En toen begon askim (beetje dom haha) tegen zijn moeder te praten in het Turks⦠Tsja en Turks klinkt voor mij nog steeds als Chinees haha
Littleone: wat ontzettend vervelend allemaal!!! Dat maakt het niet echt makkelijk voor jou, zeker omdat je nog thuis woont. En ja, een huisje vinden valt ook niet echt mee. Hoop dat het jou iig snel lukt om een eigen plekje te vinden.
Gaat het er bij jouw ouders om dat ze ertegen zijn dat je een Turkse vriend hebt?
Die van mij hebben daar dus (ook) last van.
En mn beste vriend is Marokkaans, dus mijn ouders zien het helemaal niet meer zitten, mijn moeder denkt echt dat ik psychische hulp nodig heb, want ik val op moslimsā¦
Gelukkig woon ik niet bij mijn ouders, dus dan is het wat makkelijker.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet ziet zitten om te vertellen dat je gaat trouwen (tegen je vader).
Anders heb je er misschien elke dag ālast vanā
Summie: Kan me wel voorstellen dat jij en askims moeder niet zo goed weten wat jullie tegen elkaar moeten zeggen. En kan me ook wel voorstellen dat zijn ouders in shock waren.ā
Zijn moeder weet nu tenminste wel om welke vrouw het gaat
Maar jouw askim is volgens mij echt ontzettend lief
Tuurlijk duim ik voor je. Het wordt tijd dat de dingen voor jou (helemaal) gaan meezitten. Dat verdien je echt!!!
En ik twijfel niet over de stad waar ik wil wonen, maar wel waar in de stad, hahahaha. Daar zit nogal een groot verschil in qua wijk. Ik hoop dat ik mijn papieren weet te vinden⦠hahaha.
Maar ik denk dat mijn twijfel niet eens puur om het huis gaat, maar meer over wat ik nou met mijn leven wil. En ik hou ook absoluut niet van alleen wonen⦠Maar als ik deze woning krijg, wonen er binnen 5 minuten loopafstand 2 vriendinnen van mij en dat vind ik dan wel weer erg leuk
Miss: hahaha. Een albino turk heb ik dan nog nooit gezien!!! Maar dat verwacht je zeker niet en ook geen chinezen en japanners!! Grappig dat je dat eigenlijk allemaal nooit beseft he, omdat je meestal turken ziet met bruin of zwart haar en bruine ogen. Dan ga je er automatisch vanuit dat āze er allemaal zo uitzienā hahaha.
Dat is wel erg vervelend dat je moeder geopereerd wordt. Hopelijk valt het mee en is het niks ernstigs?
Gaat het met jouw gezondheid verder wel goed?
xsn: welkom hier, ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal van jou en je askim!!!
Xsn Thanks voor je mooie en bijzondere verhaal en wat leuk dat je hem straks weer gaat opzoeken⦠Ik bedenk me opeens er was hier op het forum nog een meid die zeer binnenkort ook naar Alanya gaatā¦Wat jammer dat je zo weinig steun hebt van je omgevingā¦hier kan je veel steun vinden en misschien moet je omgeving ook gewoon even wennen. Hoe oud zijn jullie trouwens?
Ja mensen hebben erg veel vooroordelen en dat kan soms best frustrerend zijn!!
Miss: Mijn ouders vonden het al niet leuk dat ik een Marokkaanse beste vriend had. Nou ja, dat is niet helemaal waar. het viel mee, zolang hij puur mijn gewone vriend zou blijven. Toen ik ineens aankwam met een turk zagen ze het helemaal niet meer zitten. En de laatste tijd ga ik weer veel om met mn beste vriend. Dus ze hebben zoiets van marokkaan, turk, marokkaan⦠wat mankeert jou?! ZOek eens een ānormaleā manā¦
En dat ze beide jonger zijn kan natuurlijk al helemaal niet!!!
Wel leuk dat je dit jaar zoveel visite krijgt, hoef je je zeker niet te vervelen
xsn: ook ik vind het leuk om je verhaal te lezen.
Heb je zijn familie al leren kennen en kent hij iemand van jou familie?
Een aantal van jullie vroegen naar onze leeftijd. Ik ben zelf 21 en hij is 29.
Het onbegrip komt vooral oom voort uit het leeftijdsverschil. Maar dat is niet de enige reden dat ze het niks vinden. Ik denk inderdaad ook niet dat ik het hier hoef uit te leggen haha!
Op dit moment zit ik in mijn examenjaar dus ik kan heel weinig naar hem toe, moet dus echt goed plannen wanneer ik vakantie heb. Kijk dus nu ook ontzettend uit naar het moment dat ik hem weer zie, heb hem 6 maanden moeten missen.
Ik zal morgen proberen om al jullie verhalen te lezen, zodat ik gezellig mee kan kletsen!
En dan heb ik nog een vraagje, woont een (of meerdere) van jullie in Turkije of zijn daar plannen voor? Is voor mij wel iets waar ik serieus over nadenk.
Oh en Summie, sorry voor de afkorting maar ik kon zo snel niks beters bedenken haha!
Tam198: Ja hij kent mijn ouders en broertje al. Ik ken wel zijn broer en een aantal neven al, omdat hun ook in het hotel werken. Maar zijn ouders en andere broers en zussen heb ik nog niet ontmoet. Dit omdat ik geen moslim ben en hun nog aan dat idee moeten wennen.
xsn: Dan wens ik je erg veel succes met alle verhalen lezen, hahaha Het gaat hier momenteel zo snel, dat je de draad al kwijt raakt als je een dag niet mee kan lezen hahaha.
Maar het is natuurlijk erg gezellig als je meekletst
En gelukkig dat je nu eindelijk weer naar hem toe kan
Wel fijn dat er al toch al contact is met familie van beide kanten. Dat scheelt toch wel wat vind ik. En ik hoop dat zijn ouders jou uiteindelijk gaan accepteren!!!
Ik ben trouwens 32 en mijn verhaal is nogal lang. Ik had dus een askim die nu 25 is. Hij heeft nogal vaak gelogen over zijn leeftijd, dus ik wist niet dat hij zoveel jonger was. Al maakte me dat op zich niks uit.
Hij is gewoon ontzettend moeilijk haha
Tam198: Hahaha ik zal mijn best doen om alles te lezen! Het is inderdaad fijn dat er van beide kanten contact is. Ook ben ik erg blij dat mijn ouders hem hebben gezien en meegemaakt! Moeders is helemaal weg van hem en vind het helemaal leuk! Mijn vader vind het leuk voor me maar is beschermend. Beide vinden ze het wel een erg nette, lieve en zorgzame jongen!
Maar jeetje wat een verhaal Tam! Kan goed begrijpen dat het erg moeilijk is! Maar had, heb je nog contact met hem?
Miss1993: Wat leuk om te lezen dat het ook zo goed kan gaan!! Uiteindelijk hoop ik dat met mijn liefde ook te bereiken! Ik ben wel zo serieus dat ik voor hem wil emigreren! 6 maanden elkaar niet zien is ook echt vreselijk, heb het heel vaak ook heel moeilijk! Gelukkig hebben we wel dagelijks contact en bellen we, even zijn stem horen is ook een enorme oppepper!
Tam: Ooh meid wat heftige reactie van je moederā¦door mijn vader werd destijds gezegd⦠āOoh maar dat heb je van je moederā (zij heeft ooit een Spaans vriendje gehad) hahaha. Wat je schrijft zou inderdaad weleens waar kunnen zijn, dat een huis zo moeilijk te vinden is, omdat je zelf zoekende bent in het leven⦠En alleen wonen vind je niks, je hebt ook wel van die woongroepen, lijkt je dat niet wat? Vrijblijvend, laagdrempelig altijd mensen om je heen. Mijn gevoel zegt dat je gewoon naar Turkije moet gaan, het verlangen is zo groot, ga es kijken wat het je brengt. Ik vond het wel heel schattig dat askim lekker impulsief zijn ouders had verteld dat hij wil trouwen. Ik geloof dat mijn ouders in zijn situatie hadden gezegd: āIs alles goed met je?ā Haha.
Miss: Dus als ik het goed begrijpā¦zolang jij in Turkije woont heb je een werkvergunning nodig? Of is het dat als je een aantal jaren in Turkije woont dat je het dan niet meer nodig hebt? Wel leuk dat je in de zomer zoveel plannen hebt. Ja het verbaasde me dat ze me in het NL aansprak. Ik vond het een heel vriendelijk en warm gebaar.
Xsn: Ik begrijp dat jij naar je askim verlangt. Door omstandigheden heb ik mijn askim eind augustus voor t laatst gezien, dus ik herken je gevoelā¦en ach meid een leeftijd is een cijfer. Maar ik moest eerlijk gezegd wel effe slikken toen ik hoorde dat ik 2,5 jaar ouder ben dan askim. Ik had hem ouder gehad en hij mij jonger haha. Er zijn hier meiden die in Turkije wonen: Miss 1993 en LBDSS. Haha en die afkorting, dat is mijn probleem hoor, niet de jouwe
Wat is het weer gezellig geweest hier.
Heb alles een beetje doorgelezen. Maar was eerst repeteren en daarna lekker aan het skypen met askim
Zag een nieuwe naam voorbij komen. Welkom meid! Heerlijk dat je weer bijna naar je askim kunt. Ik ben zelf 24 heb mijn askim 22, in 2012 leren kennen. We zijn pas sinds de zomer van 2013 officieel samen. 2012/2013 heb ik in Turkije gewoond en gewerkt als au pair. In oktober heb ik 6 weken samen met askim in Turkije gewoond en nu weer in Nl.
Nu ga ik lekker slapen en probeer ik morgen weer te reageren.
Slaap lekker meiden
Sent from my HTC Flyer P510e using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Summie: Wow vanaf augustus is helemaal heftig! En wanneer ga je hem weer zien? Of heb je nog niks gepland? Hoeveel maanden je ook van elkaar gescheiden bent, het zijn er altijd teveel. Het is moeilijk en zal het ook wel zeker blijven. Ik snap heel goed dat je even moest slikken! Toen ik hoorde dag mijn liefde 8 jaar ouder is dan mij, dacht ik ook wel even oeps⦠Kan dat wel?! Hahaha. Nu moet ik ook wel heel eerlijk zeggen dat ik het wel fijn vind, een iets wat oudere man. Jongens van mijn leeftijd zijn echt te kinderachtig!