Waaauw wat Is het rustig Seg iemand iets leuk aan het doen?
Kikiek heb jij een e visum of?
Via Wereldwijzer app
Waaauw wat Is het rustig Seg iemand iets leuk aan het doen?
Kikiek heb jij een e visum of?
Via Wereldwijzer app
Ik heb gewoon een visum daar aan de balie gekocht…
Via Wereldwijzer app
Egwene: dat word dus vanavond nog alle Turkse mannen bij langs om afscheid te nemen of vertrek je stilletjes midden in de nacht? En al die arme Turkse mannen, die jij het hoofd op hol hebt gebracht, morgen om jouw zoeken? Goede reis meid!
Tamara: Ben jij zoveel dan nu afgevallen ivm je gezondheidsklachten dat je nu nieuwe zomerkleding nodig hebt? Wat leuk dat je een cursus Turks wil doen… Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept…maar als het echt serieus is/blijft met askim zou ik wel een cursus willen doen… Maar oeh het lijkt me zo’n moeilijke taal. De achternaam van mijn askim vind ik al gigantisch lastig om uit te spreken hahaha.
Litleone: Ach meisie toch wat vervelend dat jij je lang niet lekker voelt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat! Dus je vader vind het moeilijk dat je alleen naar Turkije gaat. Ik weet van mijn ouders ook dat ze het toch wel wat bezorgd zijn, maar meid het is overigens wel een teken van liefde.
Gaat dit trouwens de eerste keer worden dat jij je askim opzoekt in Turkije?
LadySide: oepssss toen had je askim opeens wat minder praatjes toen hij jouw vader voor de cam kreeg. Haha leuk zulke dingen. En wat was de indruk van je ouders? Hihi Heb je het verder nog gezellig gehad?
Kikiek: Ik ben op mijn visum vorig jaar 2x naar Turkije geweest. Ik had de 1ste keer het visum op t vliegveld gekocht. 2de keer kon ik bij aankomst zo na de paspoort controle lopen en mijn visumkaartje laten zien en die werd wederom opnieuw afgestempeld.
Een update van mij komt later wel weer… Ik ga nu slapen!!!
Via Wereldwijzer app
Slaap lekker
Via Wereldwijzer app
Goedemorgen meiden
@ladyside
Shoppen is inderdaad altijd leuk maar het kost zoveel haha eerst nieuwe winterkleding en nu is de zomer aan de beurt, maar de Primark in Essen staat binnenkort voor de deur dus dat gaat vast wel goed komen…
Hoe was het bij je ouders gezellig gehad? Hihi je Askim verlegen gemaakt geweldig😃
@summie
Nou nee niet door mijn gezondheids klachten, ik ben vorig jaar met een dieet begonnen en nu een jaar verder 32 kilo afgevallen:smiley:
ik ben nu al een tijd stabiel dus dat is een fijngevoel, moest wek erg wennen aan de nieuwe ik maar ben dik tevreden vind het prima zo…
Ik vind Turks ook een moeilijke taal soms lijkt het als ze met elkaar praten net of ze ruzie hebben haha…mijn Askim praat ooknog Koerdisch nouuuuu dat is helemaal lastig haha
@kikiek
Ik ben vorig jaar 3 x op 1 visum naar Turkije geweest en dit jaar in maart een nieuw visum gekocht als ik dus deze maand weer ga loop ik meteen naar de paspoort controle en word het zelfde visum van maart gewoon nog een x afgestempeld
Leuk dat je bijna weer gaat😃
Ik heb verder weinig te melden eigenlijk haha
Via Wereldwijzer app
Dank je wel voor de reacties.
@Tamara; wow 32 kilo, wat een prestatie.
Super knap!
Via Wereldwijzer app
Zoo, ik ben weer thuis. Kan ik eindelijk weer op iedereen reageren zonder al te veel gedoe. We werden om 3 uur 's nachts opgehaald bij het hotel. Rond 7 uur vlogen we en om 11 uur waren we geland in Nederland. De landing was echt ontzettend beroerd… Wordt nog misselijk als ik er aan terug denk. Gelukkig duurde de reis niet heel lang, want heb het grootste deel geslapen. Gek om weer thuis te zijn. Eerst was ik natuurlijk een week in Zeeland, daarna meteen door naar Turkije. En nu een paar weken thuis, zo ver ik weet.
@LadySide: Haha! Al die arme gebroken hartjes… Nou, denk wel dat een paar me missen zullen. Vooral degene die altijd de nieuwe borden aanleverde bij het buffet. Élke keer keek hij naar mij, zo van ‘kijk mij eens rijden met mijn kar vol borden!’, tja… Nu lach ik niet meer lief terug. Ik heb zeker een leuke tijd gehad. En awh… jouw askim dus opeens verlegen! Wel lief dat hij ook feliciaties wilde geven.
@Summie: Ja, ik heb alle kennissen die ik daar opgebouwd had gedag gezegd. Handen geschud enzo. Ben dus niet stilletjes vertrokken. Van 3 mensen heb ik een FB-account gekregen, dus hopelijk kan ik een beetje contact houden. Blijft lastig met hun idiote werktijden. En wie weet zoeken ze inderdaad nu naar mij haha! Ik zal het nooit te weten komen helaas.
Hopelijk is het snel maandag… Kan niet wachten op askim eindelijk weer eens te spreken na een maand! Ik doe er alles aan om die dag vrij te houden haha. Niets en niemand mag er tussen komen.
Egwene was het lekker weer in Turkey of kan ik best een extra jeans mee pakken en wat zomer kleren thuis laten?
Via Wereldwijzer app
Littleone, Volgens mij is de weersverwachting van aankomende periode zeer goed. Wij hadden toevallig een iets mindere week met bewolking en soms licht wat regen. Ik zou als ik jou was sowieso wel een of twee lange broeken meenemen, maar verder vooral zomerspul.
Hoi meiden,
Ik ben sinds gisteravond weer terug in Nederland… Voel me ontzettend leeg en mis askim nu alweer. Vooral ook omdat hij sinds vanochtend weer terug is naar het leger en het dus weer afwachten is wanneer we contact zullen hebben. Heb echt een geweldige tijd met askim gehad en merk dat we elke keer weer meer naar elkaar toe groeien. Het afscheid was dan ook erg moeilijk…
Askim heeft als het goed is 21 vrije dagen. We hebben afgesproken om dus in de 11 maanden die hij nog te gaan heeft 3x een week elkaar te zien. Een week is wel kort en dat merkte ik nu ook, het vliegt voorbij. Maar ik zie hem liever vaker wat korter, dan een keer 3 weken. Heb echt een supertijd gehad! Heb weer even genoeg leuke herinneringen voor de komende 2 a 3 maanden. En dan zullen we elkaar als het goed is weer zien. Was ook heel fijn om zijn familie weer te zien. Communiceren ging nog steeds wel lastig, maar soms kon ik wel het een en ander verstaan. Heb ook zijn beide oma’s en tantes ontmoet. Echt zulke lieve mensen. En zijn broer is echt een superlieve jongen! Hij wou telkens alles voor mij en askim betalen en heb zelfs een kettinkje van die broer gekregen. Superlief!
Askim en ik hebben ook samen een ring gekocht met onze namen en datum erin! ![]()
Voor de rest heb ik hier wel af en toe mee gelezen, maar niet heel veel onthouden.
@milou: Ik heb hotel Sidekum wel. Ben er zelf nog nooit geweest hoor, maar weet waar het is en het hotel ziet er goed uit. Maar snap dat je voor je zusje en haar vriend meer wilt weten zeker over het personeel ofzo? Ken eigenlijk niemand die daar werkt. Misschien LBDS?
@LBDS: meid begrijpelijk dat het afscheid van je ouders zo zwaar was en dat je je af en toe eenzaam voelt. Ik denk dat iedereen dat heeft die in het buitenland gaat wonen. Je moet toch je leven een beetje op nieuw op bouwen. Ga je binnenkort weer beginnen met werken? En is Ayran zit toch altijd al zout? Of bedoel je dat je askim er dan extra zout bij doet? In hotels heb ik trouwens nog nooit ayran gezien haha.
@Mariska: Vind het echt heel jammer voor je dat je ouders het er niet mee eens zijn dat je alleen naar Turkije gaat. Maar zoals je zelf ook zegt, je bent oud en wijs genoeg om voor je zelf keuzes te maken. Misschien dat als ze merken hoe serieus het tussen jou en je askim is ze wel bijdraaien! En ik vond wat summie schreef ook heel goed. Misschien moet je dat eens proberen, desnoods met een brief als je het moeilijk vind.
@tamara: Wat leuk om te horen dat jij moslim bent en in die cultuur bent opgegroeid. Er zullen bij jou en je askim in dat opzicht dus minder cultuur verschillen zijn. Ik ben zelf op het moment bezig om me in de islamitische cultuur te verdiepen. Dus als ik vragen heb, weet ik bij wie ik moet zijn
Leuk trouwens dat je ook arabisch spreekt! Mijn askim en zijn hele familie spreken ook arabisch, maar dat komt volgens mij door het deel in Turkije waar bij woont, veel mensen schijnen daar arabisch te spreken. Spreek jou askim ook arabisch of niet?
@littleone: Ik heb ook vaak last van mijn darmen. Maar als ik bij askim ben en bij zijn ouders eet krijg ik vaak alleen maar meer last. Ik denk dat het komt door het kruidige eten. Als je dus naar zijn ouders gaat zal ik als ik jou was misschien iets van medicijnen mee nemen.
@Summie: Ik vind Ayran erg lekker! Askim zijn moeder maakt het vaak zelf en drink het daar vaak bij het avondeten. Het is vooral lekker bij pittig en kruidig eten. Maar bij mij helpt het niet echt voor mijn darmen…
Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb. Heb namelijk ff snel gelezen bijgelezen.
@summie; mijn ouders vonden het vooral heel grappig dat hij zo verlegen werd. Het was wel een gezellige dag uiteindelijk. Ik ben niet zo van de verjaardagen, maar heb het weer overleefd ![]()
@Tamara, oooh komt er een Primark iets dichter bij huis? Haha! Wil aldoor nog es naar de Primark, niet dat ik er voor kleding zal kunnen slagen met de grote maat, maar leuke accessoires enzo vast wel. En sowieso es zien wat er dan toch zo “bijzonder” aan is ![]()
En 32 kg in 1 jaar??? Pffff ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan! Wat een discipline heb je meid!
@egwene, welkom thuis meis! Wat een rottijd dat je opgehaald werd zeg! Hoezo was de landing zo beroerd?? Slecht weer of slechte piloot?? ![]()
Die arme mannen daar! Doen ze zo hun best, zit jij alleen maar met je hoofd bij je aşkım ![]()
Nu aftellen naar maandag! De duimen draaien dat jullie elkaar kunnen spreken en hopelijk zien op cam?
@kardelen; voor jou ook een welkom thuis! En een knuffel!
Fijn dat je een heerlijke week hebt gehad samen, kan me voorstellen dat je je nu zo leeg voelt. Hoop voor je dat je snel weer contact kunt hebben.
Ik snal heel goed dat je het gaat spreiden naar 3x een week elkaar zien. Anders is het allemaal in 1x op en moet je nog langer zonder elkaar.
Hoezo gaat communiceren lastig?? Spreekt je askim geen engels/duits? Of was het met zijn familie lastig communiceren?
Aaaah en nog eentje met een ring!!! Leuk, leuk, leuk!!
@Sevimli, hoe is het met jou?? Hoop dat alles goed gaat na je terugkomst.
@LBDSS; hoe is ie?? Weer een beetje je draai kunnen vinden en weer wat kunnen bijslapen??
Hier vooral heeeeeel moe
geen nieuws… proberen zoveel mogelijk rust te pakken voor maandag. Gaat een lange dag worden, werken op bevrijdingsfestival. Maaar het levert wel weer een extra zakcentje op voor over 3 weken
![]()
Vanavond ff avondje oppassen en hoop dat askim me gezelschap gaat houden het laatste deel… en dat vrienden niet zo laat thuis zijn. Morgen om 11 uur alweer een afspraak over het werk v maandag…
Via Wereldwijzer app
Hoi hoi…
@ kardelen1
Wat fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad😃
Ik snap heel goed dat je je zo voelt denk maar aan jullie fijne tijd samen
Dus jou askim zit in het leger? Net dan of al even…wel fijn dat hij vrije dagen heeft en dat je mekaar tenminste wel kan zien
Het klopt inderdaad het cultuur verschil tussen Askim en mij is niet zo groot maar met bepaalde dingen ben ik het niet eens hoor😋… Ook echt wat leuk zeg dat jij je d’r in wilt gaan verdiepen, en je mag me alles vragen hoor haha
Nee helaas spreekt mijn Askim alleen Turks en Koerdisch was wel gaaf geweest als hij Arabisch kon maar helaas…klopt heel vroeger praten ze veel Arabisch in turkije
Waar woont je Askim als ik vragen mag…
@ladyside
Uuhhmm ik denk dat he me verkeerd begreep haha…hij komt in Enschede maar dat duurt nog ff
Wij gaan naar Essen over een weekje dat bedoelde ik met de primark staat bijna voor de deur hihi
Ik weet niet welke maat je hebt maar tot maat 46 hebben ze wel hoor…accessoires zijn d’r sowieso erg leuk maar ook gave tassen slippers schoenen ik hou van die winkel haha
Ja klopt ik ben vorig jaar april gestart met Pinneke een natuurlijk dieet op natuurlijke geneeskunde (je kan het googlen) tis een 6 weken dieet 3 weken streng op 500 kcal leven en dan opbouwen tot je op het aantal kcal bent waar je lichaam tegen kan, dit heb ik in juli. Aug nog x gedaan, toen 7 mnd gestopt (en op gewicht gebleven zelf nog 2 kilo minder) en afgelopen februari nog een ronde gedaan…
En nu vind ik het prima…ik zeg maar het heeft zijn voor en nadelen mijn huis is echt verschrikkelijk lelijk en mijn borsten net thee zakjes oepsss maar oké ik ben nu gezonder en dat is ook belangrijk
Vanmiddag even lekker op het teras gezeten het was wel fris maar het zonnetje was heerlijk zo nog even langs de winkel want ik vergeet altijd wel wat pppff
En vanavond lekker rustig avondje eens kijken of Askim nog in de lucht komt😃
Jullie verder nog leuke plannen?
Via Wereldwijzer app
Ladyside hoe komt het dat je zo moe bent?
Tamara chapeau dat je dat kan ben je dan ook beginnen sporten of? ik ben begonnen met zwemmen en ga weer proberen te lopen. Maar heel erg gezond eten we thuis ni
Via Wereldwijzer app
@ littleone
Nee helaas niet ivbm mij schouder kon ik niet sporten heb in die tijd wel veel gelopen en ben nu begonnen met zwemmen maar dit overtollige vet krijg ik daar niet mee weg dat moet operatief…maar dat hoeft van mij niet…
Via Wereldwijzer app
@tamara, aaaah helaas dus nog geen Primark in de buurt ![]()
Helaas zit ik over de maat 46, dus zou echt voor de schoenen, tassen en andere hebbedingetjes moeten gaan…
Ik ga eens kijken oo Google naar je dieet.
Ik zit me nu al te vervelen bij vrienden… ben aan het oppassen en askim werkt nog
haha! Gelukkig heb ik wachtwoord van vriendin haar laptop, dus zo maar ff erbij pakken en wat makkelijker alles bekijken
en hopen op ook een askim in de lucht ![]()
@littleone; ik weet niet wat ik heb gedaan dat ik nu weer zo ontzettend moe ben. Ik heb ME/CVS, en meestal is er wel een oorzaak dat ik weer zo moe ben. Meestal heb ik dan teveel gedaan en te weinig rust gehad.
Maar viel best mee afgelopen tijd. Misschien toch iets te vaakaat naar bed sinds het skypen. En uitslapen kan ik heel slecht. Maar gaat over een tijdje wel weer beter, met af en toe een middagslaapje erbij.
Hoe is het met jou, en je buik??
Via Wereldwijzer app
Zit er even helemaal doorheen… eenzaamheid slaat enorm toe! Vandaag wel naar het strand geweest wat echt heerlijk was! Lekker gepraat met senioren die in het hotel waar askim werkt verblijven was lekkere afleiding!
Maar nu zit ik weer thuis… alleen
Askim helpt elke avond bij een vriend van m (als je het vriend kan noemen) die een eige restaurant heeft. Hij krijgt er niks voor! Word dus ontzettend misbruik van askim gemaakt en ondertussen zit ik alleen thuis. Woon nu al n tijd samen met askim maar mis hem meer dan toen ik in Nederland was… Slaap in de avonden niet meer omdat ik zo lang mogelijk wil “genieten” van me tijd met askim. Slaap nu veel overdag en in de avonden kijk ik films terwijl askim naast me ligt te slapen.
Heb hem verteld hoe ik me voel maar hij zegt “i must help my friend if i dont make this he will say i am so bad friend and everybody will hate me”… en das opzich wel waar… wat ben ik toch in een raar dorp beland!
Zit zelfs het internet af te speuren naar iemand die hier woont waar ik leuke dingen mee kan doen! Tot zo ver niks…
Ik ga nu weer een dutje doen of films kijken tot askim er is…
Via Wereldwijzer app
Even snel tussendoor; LBDS: Wat ontzettend rot voor je meid
snap dat je je aardig eenzaam voelt.
Ik ga wel je anders wel koppelen aan de Nederlanders die ik daar ken. Vrouw en haar dochter. Erg leuke mensen en die ene vrouw werkt nu bij Kahraman en daar zitten ook alleen Nederlanders en Nederlandse turken.
Via Wereldwijzer app
Lbdss wat jammer dat je je eenzaam voelt en dat je het gevoel hebt dat je je askim meer mist dan jullie niet bij elkaar waren… kvind het erg lief van je askim dat hij zijn vriend gaat helpen
Ladyside primark is mss leuk maar door de spot prijsjes veel te druk. Ze zouden je omver duwen om toch maar te hebben wat ze willen. Met mij en mijn buik gaat het een stuk beter ik ben gestopt met de medicijnen omdat ik echt slecht was en vandaag voel ik me veel beter ik heb nog last van mijn buik maar ben niet draaierig heb geen hoofdpijn en heb het niet mega warm. Gelukkig ![]()
Via Wereldwijzer app
Tam zijn er nederlanders hier???
Littleone het is inderdaad heel lief van askim! Zo is hij… maar hij vergeet zo wel de belangrijkste persoon hier (voor hem, en ja ik klink nu ego!) Maar dat ben ik! Ben voor hem hierheen gegaan! Ben erg boos op die vriend en volgende keer dat ik hem zie krijgt hij de volle laag!
Via Wereldwijzer app
Ja, wel meerdere
kan je askim dan niet minder vaak daarheen gaan? Ja het gaat raar daar he, wordt gewoon altijd verwacht dat je iedereen maar helpt
Via Wereldwijzer app