Mariska: Meid je hoeft je niet te verontschuldigen hoor
Ik stond alleen enorm verbaasd. Jammer dat er niet meer over gesproken is en meid ik denk niet dat je moeder veranderd is in haar opvatting. Ik denk juist dat het misschien zinvoller is om hier samen met je ouders over in gesprek te gaan! Smijt alle moeilijke dingen maar es op tafel, dat je aangeeft dat je begrijpt dat het moeilijk is voor je ouders, dat ze angst hebben voor het onbekende, dat ze bang zijn dat je een hoofddoekje moet gaan dragen. Benoem het gewoon, maar dat ze tegelijkertijd ook het vertrouwen in jouw mogen hebben omdat je van hun ouders heel goed hebt geleerd wat je wel en wat je niet wilt! En dat je hun geen pijn en verdriet wilt doen! Dat jij enorm veel van je ouders houd maar ook gevoelens hebt voor deze Turkse man. En dat je het er zelf heel moeilijk mee hebt dat het hun zo raakt, maar dat jij jezelf geen pijn en verdriet wil doen, dat je mede dankzij je ouders een sterke vrouw bent die haar vleugels wil spreiden en dat je daarom naar Turkije wil om zaken voor jezelf uit te zoeken! Puur omdat jij dat voor jezelf nodig hebt! En misschien zou je het desnoods zelfs een brief aan je ouders kunnen schrijven met daarin je uitleg en je begrip (is misschien ook wel een idee voor Littleone).
Littleone: Ach meisie wat vervelend dat je zoveel last hebt. Heb je van de dokter ook adviezen/medicatie meegekregen? Als je erge buikpijn hebt dan kan soms een warme kruik tegen je buik leggen ook wel erg fijn/spannend zijn. En het heeft mij destijds heel erg geholpen om minder kruiden te eten. Heb je trouwens het afgelopen jaar antibiotica gebruikt? Misschien zou je es kunnen overwegen om in overleg met je arts te vragen of probiotica een geschikt middel voor je is, het middel kan oa je darmflora herstellen. En als je in Turkije bent…ik weet even niet hoe het heet…maar daar heb je van die plastic bekertjes met drinken wat op melk lijkt, heel veel mensen jong en oud drinken dat…het is echt ontzettend smerig drinken…maar dat zou ik in Turkije es nemen als ik jouw was…dat drinken schijnt heel erg goed te zijn voor je darmflora… En ik begrijp dat de situatie van jouw met je ouders dat je het er moeilijk mee hebt. Een knuffie voor jou!
Miloutjuhh: Hè bakkes wat vervelend dat ze problemen hebben (gehad). Maar komt hij uit de omgeving van Side vandaan? Omdat ze nu opeens richting Side (een hele andere hoek) willen gaan? Dus jij gister gevierd dat de week door midden is gegaan? Hé meid ik ben een beetje vroeg maar wel heel enthousiast nog even en het is weekend
Met mij gaat het wel weer goed hoor, alleen het opstaan was gister even niet leuk, ik wilde blijven liggen, ik was te laat gaan slapen (askim’s schuld haha)
Tam: Oooh meid wat geweldig nieuws van je huis! Ik ga keihard duimen dat je de financiën rondkrijgt, of kan ik toch beter keihard duimen dat die gekke Turk het licht gaat zien… Oooh ik zou die man echt wel effe door elkaar willen schudden, vind het moeilijk om te bepalen wat er in hem omgaat…Tsja het is misschien een manier om niets meer van je te laten horen, maar voel jij je daar goed bij? Het zou mij geloof ik gigantisch frustreren en ik zou geloof ik de hele dag met hem bezig zijn, zie je wel ik heb nog niets gehoord…Hè bakkes wat een rot situatie! Ik hoop dat het je lukt om tot hem door te dringen! Heel veel plezier bij de opening!!! Ik moest overigens even heel erg lachen bij je opmerking: "Hahahahaha, lees bij jou erg veel verhalen over je geweldige, fantastische, aantrekkelijke, selfies makende askim
" Wauww meid wat een goede omschrijving meid, ik had het niet beter kunnen doen hahaha. Soms denk ik wel oh Summie hou je es wat in, wat denken de andere meiden hier straks wel niet over mij en mijn askim… En stel je voor zien ze ons in reallife en dan valt het echt behoorlijk tegen en denken ze… “Huh is dit alles?”
LadySide: Dus jij hebt te maken met een Koerdische man, uit welke regio komt hij oorspronkelijk vandaan?..Oooh als je echt wat meer te weten wil komen zou ik hem es vragen of hij een Koerd of Turk is? Die flippo waar ik ooit es contact mee heb gehad was ook een Koerd en toen kwamen er hele verhalen, hij vond het bv niet leuk als iemand tegen hem zei dat hij een Turk was, nee hij was een Koerd! Tegelijkertijd heb ik het idee dat de Koerden onderling een hele sterke verbondenheid voelen. Maar oooh meid wat ben jij erg dat je askim zelfs al op je beeldscherm van je telefoon staat…zo erg ben ik nog niet eens hahaha. Valt het met mij dus gelukkig nog wat mee… Ja ik had het gister heel erg druk, gewerkt, gesport en er was een Turk die wel erg veel aandacht nodig had hahahahah
Tamara: Fijn dat het met je moeder stapje voor stapje wat beter gaat en dat ze weer thuis is uit het ziekenhuis! Ongetwijfeld zal het herstel toch snel een aantal weken duren omdat ze zo te horen behoorlijk ziek is geweest en dus waarschijnlijk ook flink zwak is. En ja je ouders zijn inderdaad het levende bewijs dat gemengde huwelijken kunnen. Leuk om te lezen dat je zo’n multiculti-familie hebt. En het lijkt mij ook wel gemakkelijker dat je toch al iets meer weet van zijn cultuur. Zou jij eventueel later in Turkije willen wonen?
LBDS: Nou ik ga nu effe heel erg mijn best doen om een hele dikke knuffel naar Turkije te sturen…(en uuh nee niet naar askim maar naar jouw) Hé meisie ik heb het gevoel dat het totaal niet goed met je gaat! Heb jij voor jezelf een idee wat er aan de hand is? Is het puur lichamelijk of speelt er mentaal toch ook het één en ander? Dat je de overgang naar Turkije en zonder je familie dat je dat toch wel zwaar valt? Misschien is het een idee dat je 's nachts je mp3-speler zachtjes aandoet, rustig luistert naar de muziek, dat voorkomt namelijk dat je gaat piekeren!
Trouwen effe een vraagje ik heb zoiets stoms met mijn telefoon, mijn tijd op de telefoon klopt niet en als ik hem dan weer goed zet is het vervolgens binnen no-time weer dat hij 5 minuten ofzo achterloopt…Weten jullie toevallig hoe dit kan?