Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 98!!!!! :-)

Goedemorgen meiden…

@tam198
Joepieeeee gefeliciteerd met je huis meid…heerlijk zeg
Zal duimen gaan dat het financiële gedeelte ook rondkomt…
Knap van je om even geen contact met Askim op te nemen lijkt me wel moeilijk maar misschien wel even goed

Mijn moeder knapt langzaam aan op gelukkig ze is nog erg zwak maar inmiddels thuis :slight_smile: zoooo fijn
Ikben ook benieuwd as dinsdag gesprek met de arts en wil even op zijn antwoord wachten ik wil heel graag naar Askim toe dan ben je hem gewoon echt ff nodig 2 armen om je heen die je gewoon even vasthouden
Haha klopt dat is echt een stuk cultuur jongens/ mannen mogen echt veel meer mijn vader zijn zussen zijn allemaal met een moslim getrouwd mijn vader met een nlder zijn 2 andere broers met een Spanjaard
Ik heb zelf ook een broertje en heb in mijn jeugd duidelijk gemerkt dat hij meer moch als ik…en nu soms nog ook al ben ik uit huis etc

@lbds
Gelukkig dat je weer wat opknapt…
Ben je al weer aan het werk?

@Ladyside
Dat is waar ik weet natuurlijk al meer van het cultuur…het gekke is ik heb altijd gezegd ik wil echt geeeeeeen moslim nooit niet
En wat gebeurde mij vorig jaar juni in marmaris juist ik ontmoette Askim hihi
Mijn Askim is ook een Koerd geen echte Turk dus hihi…
Hij heeft een hele poos niet geweten dat ik moslim ben dit bewust eerst niet verteld… Toen hij het hoorde vond hij het natuurlijk wel mooi
Heb hem wel duidelijk gemaakt dat een man is een man en een vrouw is een vrouw ik hou nl niet van onderscheid etc… Tuurlijk vind hij het mooi als ik thee voor hem maak kook etc maar ook hij maakt gerust hetavondeten bij wijze van
Kwa geloof is hij aardig modern zo ook zijn familie zijn moeder isnog aardig van de oude stempel maar goed

@mariska
Hoe gaat het nu meid?
Weetje vader het inmiddels en hoe was zijn reactie

Nou meiden ik ga richting het werk…
Fijne dag
Oja ik las dat sommigen van jullie fbook hebben lijkt me leuk om jullie toe te voegen dus wie het leuk vind schrijf je naam ff op dan nodig kind uit

Via Wereldwijzer app

Stomme app!

Via Wereldwijzer app

Oohh en dat post die dan weer wel mauhahhaa! Hele update en alles geschreven zegt die dat ik niet ingelogt ben!! Pff ben hier te moe voor probeer het later weer even :slight_smile: (heb weer een nacht niet geslapen)

Via Wereldwijzer app

Lieve meiden, dat die updates niet gepost worden als ze te lang zijn komt omdat je telefoon, tablet zichzelf uitlogt als het te lang duurt. Ik kopieer tegenwoordig standaard even mijn update, voor ik wil gaan posten, als ik meer dan een paar zinnen heb getypt. Dan probeer ik hem te verzenden, lukt het niet? Dan kan ik in ieder geval na vernieuwen app, mijn update ff plakken. I :heart: copy+paste :slight_smile: geen problemen meer met updaten… behalve dan wanneer ik vergeet te kopiëren :wink:

Via Wereldwijzer app

@Tamara082 Kheb het gisteren maar even laten rusten, mijn ma heeft het meteen verteld tegen me vader toen die thuis kwam, verder geen reactie van me pa gehad dus kweet niet echt wat me pa ervan denkt…
Ik vraag vanavond als ze weer thuis zijn of ze al van gedachten veranderd zijn… En dan zullen we zien hoe het gaat…

Jij een fijne werkdag…

Ladyside ik had ook geprobeert gewoon “???” Te posten maar hij deed erg raar bij mij hahahha :stuck_out_tongue:

Via Wereldwijzer app

Mariska: Meid je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :wink: Ik stond alleen enorm verbaasd. Jammer dat er niet meer over gesproken is en meid ik denk niet dat je moeder veranderd is in haar opvatting. Ik denk juist dat het misschien zinvoller is om hier samen met je ouders over in gesprek te gaan! Smijt alle moeilijke dingen maar es op tafel, dat je aangeeft dat je begrijpt dat het moeilijk is voor je ouders, dat ze angst hebben voor het onbekende, dat ze bang zijn dat je een hoofddoekje moet gaan dragen. Benoem het gewoon, maar dat ze tegelijkertijd ook het vertrouwen in jouw mogen hebben omdat je van hun ouders heel goed hebt geleerd wat je wel en wat je niet wilt! En dat je hun geen pijn en verdriet wilt doen! Dat jij enorm veel van je ouders houd maar ook gevoelens hebt voor deze Turkse man. En dat je het er zelf heel moeilijk mee hebt dat het hun zo raakt, maar dat jij jezelf geen pijn en verdriet wil doen, dat je mede dankzij je ouders een sterke vrouw bent die haar vleugels wil spreiden en dat je daarom naar Turkije wil om zaken voor jezelf uit te zoeken! Puur omdat jij dat voor jezelf nodig hebt! En misschien zou je het desnoods zelfs een brief aan je ouders kunnen schrijven met daarin je uitleg en je begrip (is misschien ook wel een idee voor Littleone).

Littleone: Ach meisie wat vervelend dat je zoveel last hebt. Heb je van de dokter ook adviezen/medicatie meegekregen? Als je erge buikpijn hebt dan kan soms een warme kruik tegen je buik leggen ook wel erg fijn/spannend zijn. En het heeft mij destijds heel erg geholpen om minder kruiden te eten. Heb je trouwens het afgelopen jaar antibiotica gebruikt? Misschien zou je es kunnen overwegen om in overleg met je arts te vragen of probiotica een geschikt middel voor je is, het middel kan oa je darmflora herstellen. En als je in Turkije bent…ik weet even niet hoe het heet…maar daar heb je van die plastic bekertjes met drinken wat op melk lijkt, heel veel mensen jong en oud drinken dat…het is echt ontzettend smerig drinken…maar dat zou ik in Turkije es nemen als ik jouw was…dat drinken schijnt heel erg goed te zijn voor je darmflora… En ik begrijp dat de situatie van jouw met je ouders dat je het er moeilijk mee hebt. Een knuffie voor jou!

Miloutjuhh: Hè bakkes wat vervelend dat ze problemen hebben (gehad). Maar komt hij uit de omgeving van Side vandaan? Omdat ze nu opeens richting Side (een hele andere hoek) willen gaan? Dus jij gister gevierd dat de week door midden is gegaan? Hé meid ik ben een beetje vroeg maar wel heel enthousiast nog even en het is weekend :wink: Met mij gaat het wel weer goed hoor, alleen het opstaan was gister even niet leuk, ik wilde blijven liggen, ik was te laat gaan slapen (askim’s schuld haha)

Tam: Oooh meid wat geweldig nieuws van je huis! Ik ga keihard duimen dat je de financiën rondkrijgt, of kan ik toch beter keihard duimen dat die gekke Turk het licht gaat zien… Oooh ik zou die man echt wel effe door elkaar willen schudden, vind het moeilijk om te bepalen wat er in hem omgaat…Tsja het is misschien een manier om niets meer van je te laten horen, maar voel jij je daar goed bij? Het zou mij geloof ik gigantisch frustreren en ik zou geloof ik de hele dag met hem bezig zijn, zie je wel ik heb nog niets gehoord…Hè bakkes wat een rot situatie! Ik hoop dat het je lukt om tot hem door te dringen! Heel veel plezier bij de opening!!! Ik moest overigens even heel erg lachen bij je opmerking: "Hahahahaha, lees bij jou erg veel verhalen over je geweldige, fantastische, aantrekkelijke, selfies makende askim :stuck_out_tongue: " Wauww meid wat een goede omschrijving meid, ik had het niet beter kunnen doen hahaha. Soms denk ik wel oh Summie hou je es wat in, wat denken de andere meiden hier straks wel niet over mij en mijn askim… En stel je voor zien ze ons in reallife en dan valt het echt behoorlijk tegen en denken ze… “Huh is dit alles?”

LadySide: Dus jij hebt te maken met een Koerdische man, uit welke regio komt hij oorspronkelijk vandaan?..Oooh als je echt wat meer te weten wil komen zou ik hem es vragen of hij een Koerd of Turk is? Die flippo waar ik ooit es contact mee heb gehad was ook een Koerd en toen kwamen er hele verhalen, hij vond het bv niet leuk als iemand tegen hem zei dat hij een Turk was, nee hij was een Koerd! Tegelijkertijd heb ik het idee dat de Koerden onderling een hele sterke verbondenheid voelen. Maar oooh meid wat ben jij erg dat je askim zelfs al op je beeldscherm van je telefoon staat…zo erg ben ik nog niet eens hahaha. Valt het met mij dus gelukkig nog wat mee… Ja ik had het gister heel erg druk, gewerkt, gesport en er was een Turk die wel erg veel aandacht nodig had hahahahah

Tamara: Fijn dat het met je moeder stapje voor stapje wat beter gaat en dat ze weer thuis is uit het ziekenhuis! Ongetwijfeld zal het herstel toch snel een aantal weken duren omdat ze zo te horen behoorlijk ziek is geweest en dus waarschijnlijk ook flink zwak is. En ja je ouders zijn inderdaad het levende bewijs dat gemengde huwelijken kunnen. Leuk om te lezen dat je zo’n multiculti-familie hebt. En het lijkt mij ook wel gemakkelijker dat je toch al iets meer weet van zijn cultuur. Zou jij eventueel later in Turkije willen wonen?

LBDS: Nou ik ga nu effe heel erg mijn best doen om een hele dikke knuffel naar Turkije te sturen…(en uuh nee niet naar askim maar naar jouw) Hé meisie ik heb het gevoel dat het totaal niet goed met je gaat! Heb jij voor jezelf een idee wat er aan de hand is? Is het puur lichamelijk of speelt er mentaal toch ook het één en ander? Dat je de overgang naar Turkije en zonder je familie dat je dat toch wel zwaar valt? Misschien is het een idee dat je 's nachts je mp3-speler zachtjes aandoet, rustig luistert naar de muziek, dat voorkomt namelijk dat je gaat piekeren!

Trouwen effe een vraagje ik heb zoiets stoms met mijn telefoon, mijn tijd op de telefoon klopt niet en als ik hem dan weer goed zet is het vervolgens binnen no-time weer dat hij 5 minuten ofzo achterloopt…Weten jullie toevallig hoe dit kan?

Oepsss dit is wel weer een hele lange update geworden…ach ja leesvoer…

Egwene: Heb je mijn askim al gevonden??? hahahah

Summie wat voor telefoon heb je? Smartphones leven soms graag een eigen leven vooral als ze bijvoorbeeld al een jaar oud zijn! Blijven proberen nog even en anders naar de winkel :slight_smile:

Mariska zijn je ouders ook niet ergens bang dat je naar Turkije verhuist? Ik weet dat mijn ouders die angst wel hadden! Heb ze goed laten zien wie mijn askim is en hoeveel hij om me geeft! Vooral me vader was bang dat ik 1 van de velen was! Nu kennen ze hem veel beter en afgelope week ook meer tijd met hem doorgebracht en ze houden nu echt van hem! Zouden ze niet mee willen ooit om hem te ontmoeten?

Pffff tis zo lekker weer buiten! Maar mijn balkon is schaduw wheeee!! Net buiten rondgelopen echt heerlijk! Huis opgeruimt straks even slaap inhalen denk ik :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Oohh en Summie met de melkachtige drankje bedoel je dan Ayran? Mijn askim geeft mij dat en doet er dan zout bij als ik maagkrampen heb! Met zout ist niet geweldig zonder zout is het heerlijk haha! Weet dat ze in sommige hotels het ook serveren en er soms ook al zout in doen zodat de gasten meer vocht vasthouden en niet uitdrogen :slight_smile: (Ayran is ook in NL te krijgen :slight_smile: )

Via Wereldwijzer app

Summie bedoel je ayram das wel lekker hoor dat drink ik altijd als ik kebab eet :slight_smile: ik heb spasmine gekregen van de dokter maar ik heb wel vaker last van men darmen als ik op vakantie ga en ander eten dan hier eet heb ik er ook last van duss Euu word spannend in Turkey denk ik… ach het gaat wel hier thuis ik houd het erg goed vol er zijn er veel die me al lang in het zottenhuis zagen liggen maar ik hou het goed vol :slight_smile:

Tam wel leuk van je huis :slight_smile: hopelijk krijg je het met de bank ook rond

Summie over je telefoon heb ik geen idee maar het lijkt me wel vervelend kan je hem niet Trug naar de winkel brengen

Via Wereldwijzer app

Ja dat drankje bedoel ik…dat is ook een vorm van probiotica…Schijnt erg goed spul te zijn voor je darmen/immuumsysteem dat las ik laatst in een medisch tijdschrift… ik heb het 1x in mijn leven in Turkije gehad ik dacht dat het melk was…ik vond het echt niet te zuipen…Ik vond het een mengelmoes van karnemelk met zeewater… En vorige keer in Turkije heb ik al meer dan genoeg zeewater binnengekregen, dus daar hoefde ik het ook niet voor te doen…

En wat betreft mijn telefoon…het is een goedkoop htc-gevalletje vorig jaar had mijn vorige smartphone zwemles gehad en dat niet overleefd en toen heb ik snel deze telefoon voor €70,- op de kop getikt omdat het type uit de collectie ging…terwijl het model nu nog gewoon voor €150,- in de winkel verkocht word ahhaha.

Littleone: Ik denk juist dat het dan erg verstandig is om ors mee te nemen als je naar Turkije gaat. Mocht je erg last krijgen van vloeibare rommel (je weet wel) dan kan je je erg belabberd en zwak gaan voelen, ors is een middel dat er voor zorgt dat je suiker-zout-vochtbalans in je lichaam hersteld word. Het is gewoon een mix van zout/suikeroplossing dus er zijn geen medicijnen ofzo aan toegevoegd. Wat voorkomen kan dat je dus ivm met die vloeibare rommel en de warmte uitdroogt…

LBDS: Oh lekker meid, hoe warm is het bij jouw? Was het gister bij jouw ook een bewolkte dag? Hier is het grijs en koud 13 graden. Hoe is het overigens met je gezondheid? Met je oog enzo?

@ Mariska
Ik hoop voor je dat het vanavond wat positiever uit pakt voor je

@summie
Ja erg fijn hoor ze is inderdaad nog erg zwak en het zal een poos duren voordat ze de oude is
Uhm ja dat vragen veel aan mij en eerlijk gezegd, ja ik zou het wel willen maar dat zeg ik nu wie weet denk ik later nee dat wil ik niet…voor mij zal het makkelijker zijn om mij daar te aarden en voor Askim zou het hier moeilijker zijn…maar goed ik heb mezelf voor genomen om dit jaar gewoon goed te kijken en proberen zoveel mogelijk bij elkaar te zijn wat kan…ook wil ik graag dat hij hier heen komt rond de winter zodat hij ook ziet hoe ik leef etc
En dan moeten we wel een x stappen ondernemen denk ik…ik wil niks overhaast doen ofzo ook al doem we d’r 2jaar over

Zo ik heb lekker weekend nu, het opbouwen haat goed volgende week 3x… Wel fijn hoor
Vanmiddag even gezellig d’r uit met een vriendin heb d’r zin in
Fijne middag :smiley:

Via Wereldwijzer app

Tamara: Als ik mij goed herinner ben jij nog piepjong dus dan heb jullie ook nog alle tijd, om gewoon rustig uit te zoeken wat jullie willen. :wink: En ik vind dat jullie daar op een leuke manier mee bezig zijn! Ik hoop dat het snel wat beter met je moeder gaat en tsja het zal net als wat jij ook zegt een kwestie van heel veel geduld zijn! Fijn dat het werken goed ging!!! Veel plezier met je vriendin!

En ik zal es effe bezig met huishaten…

@ Summie
Jong uhm haha ik ben al 31 niet echt jong meer hoor hihi
Dank je wel, ik vind de manier waarop eigenlijk ook leuk haha het kan ook niet anders moet ik zeggen ik heb 5 a 6 vrije weken in een jaar en dan wil ik gewoon bij hem kunnen zijn

Thanks meid
Jij suc6 met je huishaten?? Ik denk huishouden toch haha

Via Wereldwijzer app

Tamara…serieus ik meende dat je 21 was hahahahah… Kan je nagaan zo jeugdig kom jij op dit forum op mij over (tsja hoe klets ik mezelf hier uit hahah) Ja huishaten bedoel ik mee huishouden…maar ik heb totaal geen zin haha…Ik heb mijn bed vanochtend afgehaald en het dekbed hangt nog mooi uit het raam…dus als ik vanavond op bed wil hihi…

Haha summie ik ben echt 31…
Geweldig☺
Ik ken het hoor ik heb dr ook soms echt geen zin in maar denk altijd het moet ff ppff

Succes☺

Via Wereldwijzer app

Even pauze. Geweldig om al “mijn” kindjes weer te zien :smiley:
en we zitten aardig vol vandaag!!! Zo leuk, bijna alle kindjes van de oude opvang zijn er :smiley:
Niet vergeten Hart van Nederland te kijken he, kunnen jullie het allemaal zien. (Ik weet niet of ik in beeld wil hoor, haha)
Heb alles snel gelezen, maar zal wel vanavond of morgen worden dat ik echt kan updaten.
Oja, in Nederland krijg je trouwens ook gewoon ayran Summie. In België weet ik niet. Maar hier zitten ook overal Turkse supermarkten.
Ik spreek askim nu ook niet zo vaak en als ik hem spreek is het vaak kort en dat vind ik ook jammer. Dus ik wacht wel even (ik weet alleen niet hoelang ik het volhou, haha)
ohhh ik had gisteren een foto van askim geliked op fb, zie ik later dat mn tante zn foto ook geliked heeft :o

Tamara: fijn dat je ma thuis is, hoop dat ze snel wat opknapt.
En nog een 30+ jeahh, hahhaha.
Hahaha Summie, ja we verwachten nu dat al onze askims in het niet vallen naast de jouwe :stuck_out_tongue: hahahaha

Via Wereldwijzer app

Ik verveel me!!!

Via Wereldwijzer app

Trouwens Summie Ayran is zooooooooo lekker!!! :slight_smile: degene die ik haal heeft helemaal geen zoutsmaak maar wat ik al zei volgens mij voegen ze er zout aan toe in hotels! Want toen ik daar een glas nam vond ik het ook niet zo lekker! Hahaha!!

Tam wat lekker dat jullie opvang zo goed gaat!!! Trouwens volgens mij kan je bijna alle turkse producten wel ergens krijgen in NL! :slight_smile:

Pffff askim weet nog niet of die tot 7 of 10 werkt… ik wil pizza bestellen ofzo! Maar ik snap mijn eige adress niet hoe ga ik dat doen ??? Hahaha

Via Wereldwijzer app