Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 98!!!!! :-)

@Littleone Ik denk dat mijn ouders dan peg zullen hebben. Ik moet mijn askim gewoon weer zien, het is al veel te lang geleden dat ik hem gezien heb…

Mariska dat kan ik heel goed begrijpen en ik hoop dat je ouders dat ook begrijpen en niet zo blijven als mijn ouders Want dat maakt het er thuis echt niet gemakkelijker op

Via Wereldwijzer app

Snap ik, en dat hoop ik ook, en ik hoop ook voor jou dat ze een keer bij draaien…
Maarjah als mijn ouders dat niet doen dan denk ik dat het misschien makkelijker wordt voor mij om te naar Turkije te verhuizen om bij mijn askim te zijn… En zkr als het thuis niet meer vol te houden is, en de kans dat ik naar Turkije ga verhuizen is zowiezo wel groot…

Goed dat je heel erg zeker bent van alles kben benieuwd hoe je ouders reageren

Via Wereldwijzer app

Noujah blij zullen ze er niet mee zijn… Maar het is mijn leven, en ik wil gewoon graag gelukkig worden met mijn askim en ik neem aan dat mijn ouders me ook wel graag gelukkig willen zien… En dat het dan niet met een nederlandse jongen is niet anders, ik heb er iig niet voor gekozen want ik neem aan dat niemand zou kiezen voor een langeafstandsrelatie boven een relatie met iemand die je zkr 1 keer in de week kunt zien en vasthouden…

@ Mariska

Bah wat vervelend meid, hoop dat ze bij trekken…ik vind het wel knap dat je zelf je beslissingen trek
Het moslim cultuur is vaak schrikkend voor ouders…maar ook dat heb jezelf in de hand
Ik zelf ben ook moslim maar gewoon, geen hoofddoek etc mijn zusje is daarin tegen wel strenger etc zei bid 5 x op een dag enz maar dat is ieder zijn eigen hoor…mijn vader heeft ons wel streng op gevoed in het moslim cultuur maar verplicht ons niet dat we een hoofddoek moeten dragen uit huwelijken etc maar mijn moeder is gewoon nlds… Wel in onze familie gaat het zo
Dus ja…niet altijd makkelijk etc

Maar sta d’r boven tis jou leven hoe moeilijk ook
Kop op meid

Via Wereldwijzer app

@Tamara082 Het zou kunnen idd dat ze daar bang voor mijn voor dat hele hoofddoek gebeuren enzo… Maar daar heb ik het allang een keer met mijn askim over gehad, hij is dan wel gelovig maar hij weet ook dat ik dat niet ben en dat respecteerde hij… Hij vond het mijn eigen keuzen en zou me nooit dwingen om moslim te worden als ik dat niet wil…
Dat hoop ik ook, maar kben er bang voor dat ze dat niet zullen doen… Ik mijn askim gewoon niet kwijt ik ben nog nooit zo verliefd op iemand geweest en dat ga ik me niet laten afpakken omdat me ouders het toevallig niet eens zijn dat ik op een Turkse jongen gevallen ben…

@Tamara082, ff snel tussendoor hoor, wat is jouw afkomst?? Wat leuk om te lezen dat jij opgegroeid bent in de cultuur waar wij vaak nog zoveel vragen over hebben.
Ik vrees dat iedereen het ook als schrikwekkend zullen blijven ervaren :frowning: Vooral ouders, maar wie weet draaien je ouders ooit nog bij Mariska!
Je zegt dat je het met je askim over hebt gehad, maar heb je ook je ouders verteld hoe je askim erover denkt, en vooral hoe het in werkelijkheid is ipv dat ze alleen dingen weten wat ze in het nieuws (en van andere niet wetende mensen) horen??

@ladyside
Mijn vader is een Palastijn en komt uit Jeruzalem en mijn moeder gewoon Nlds
Ik ben echt wel een ver Nederlands meisje geworden hoor haha…
En wat velen denken dat ik op Askim ben gevallen omdat hij Moslim is maar dat is niet zo en ook niet omdat mijn vader het graag zo ziet…
Mijn jeugd was niet altijd makkelijk mede door het cultuur…maar het is mijn leven en dat ben ik de laatste jaren steeds meer gaan inzien…hiervoor was ik met een Nederlandse jongen mijn vader vond het niet leuk maar ja…
Mijn moeder zei weleens het is niet altijd makkelijk geweest hoor met je vader maar je leert met elkaar leven en het is geven en nemen in 2 culturen

@Mariska
Vraag gewoon eens aan je ouders waarom ze zo doen en wat de reden is…als je in Nld op een Turkse man valt denken ze dan ook het zelfde
Mensen oordelen snel maar het is ook hoe degene is… Is je Askim streng gelovig of modern

Via Wereldwijzer app

@Tamara082 Volgens mij is hij wel vrij modern met het geloof en neemt het niet zo heel nauw allemaal…

@ Mariska
Oke en je hebt al met hem d’r over gesproken dus hij weet hoe je denkt en erin staat…
Hoop echt dat je ouders bij draaien…

Via Wereldwijzer app

@Tamara082 Dankje wel, dat hoop ik ook…
Is eigenlijk 1 van de eerste dingen waar ik het ooit met hem over heb gehad want ook ik had af en toe wel vooroordelen in het begin dus ik vond het opzich wel belangrijk dat hij ook meteen van mij wist dat ik totaal niet gelovig ben, maar dat was achteraf gelukkig voor hem totaal geen probleem

Oh jeetje het gebeurt niet vaak dat ik het schrijf maar dit word een hele klus om te updaten… Ik ga mijn best doen…maar wat is het gezellig druk hier… Arme Mutlu…die heeft straks een dagtaak om bij te lezen hahaha.

Sevimli: Ik zag je voorbij komen… Hoe is het met je?

Mariska: We hadden al effe contact gehad… En ik zie dat je een hele ommedraai hebt gemaakt…Het verbaasd me een beetje…Ik vind dat je goede en lieve adviezen hier hebt gekregen…ik kan alleen zeggen volg je gevoel…Wat wil jij en wat voelt goed voor jouw? Misschien es een idee dat je ouders met hem kennis maken via Skype?

Tamara: Ooh wat leuk en interessant dat jij een moslima bent… Ben je actief bezig met je geloof? Even een vraagje mag een moslim trouwen met een christen? Askim vertelde laatst dat streng gelovige moslims dat officieel niet mogen…

LadySide: Oehlalalala je askim in smoking? En goedgekeurd? Haha ik stond met askim in smoking echt te watertanden haha. Al foto’s gekregen van trouwringen? hahaha. Grappig ik weet ook niet of de liedjes van askim officiële liedjes zijn… Zo lief in de winter als ik bv niet slapen kon dan ging hij askim voor me zingen…

Egwene: Zo te horen begin jij je wat meer te vermaken! Het verbaast me dat het zo moeilijk is om contact te krijgen met het personeel! Maar zo te horen begint het contact wat op gang te komen. Uuh wie zijn je waakhonden? En heb je mijn askim al gespot hihi? Askim mopperde ook al over het weer, vooral omdat ik vanmiddag in t-shirt buiten kon genieten van t zonnetje.

Lbds: Fijn om te lezen dat het met je gezondheid weer wat beter gaat en dat je hebt genoten van je ouders!!! En ja het afscheid heel logisch dat dat even moeilijk en slikken is!! Ik hoop dat je snel wat afleiding gaat vinden! Pas goed op jezelf!!!

Miloutjuhh: Super dat het opstaan vanochtend wat beter ging! Ik vond het vanochtend een drama. Dus je zusje wil naar een hele ander gebied in Turkije! Verder een leuke dag gehad?

Litleone: Ik zag jouw hier ook nog effe voorbij komen… Hoe gaat het met je? Gaat het al iets beter of heb je nog steeds veel last?

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry!

Via Wereldwijzer app

@Summie Het gene wat ik als eerste tegen jou vertelde was de makkelijkste manier om het op dit moment op te lossen, was boos en misschien dat ik daarom meteen dat naar jou gestuurd heb… Heb er daarna nog eens goed over nagedacht en tog wel achter gekomen dat ik mijn askim gewoon echt niet zomaar kwijt wil. Dus ik hoop gewoon dat me ouders bij draaien en dat ze het gaan accepteren…
Dat contact maken via Skype zal heel lastig worden, mijn aksim heeft geen Skype en heeft eigenlijk nauwelijks tot bijna nooit een computer tot zijn beschikking dus dat zal heel lastig worden omdat voor elkaar te gaan krijgen…
Maar bedankt voor je advies…

Hi summie met mij gaat het helaas alleen de slechte kant op ik heb weinig fut de trap op lopen is erg vermoeiend mijn darmen werken zoo slecht dat ik er erg mottig van word maar Kga sevves wel proberen te zwemmen ik hoop dat het water mij deugd doet… verder deze nacht nog met askim gechat en Net nog gebeld kvind het helemaal geweldig dat hij nederlands praat tegen mij :slight_smile:

Sevimli leuk dat je de lijst weer doet maar ben erg benieuwd hoe het geweest was zag al een paar leuke foto’s

Summie hoe gaat het met jou?

Via Wereldwijzer app

Hallo meiden,

@Tamara gaat goed hoor :slight_smile: met jou? Wat leuk om jou achtergrond te lezen. Jou ouders hebben dus eigenlijk in dezelfde situatie gezeten wat betreft geloof en cultuur.

@lbdss gekukkig dat het lichamelijk wel weer een stuk beter met je gaat. Sorry maar ik kom niet in Side wonen veeeeeeeeeeeeeeel te ver bij askim vandaag :wink:

@ladyside goed dat je hem geblokt hebt. Op fb heb ik het ook wel eens gehad zeker toen ik er woonde. Nu er zo duidelijk te zien is dat ik met askim ben eigenlijk nooit meer.
Jullie zijn dus samen de dagen aan het aftellen super leuk. En het duurt niet eens zo heel lang meer :slight_smile: ik hoop zo dat je een super tijd gaat hebben en dat hij het helemaal is.

@sevimli leuk gehad? Hoop dat alles tussen jullie weer helemaal goed is inmiddels?

@egwene jammer dat het geen super lekker weer is, maar wel een beetje meer contact gehad :slight_smile: is het animatieteam wel al volledig aan het werk? Toen ik vorig jaar rond deze tijd in Kusadasi zat werd alles nog opgestart.

@mariskaklerk meid dikke knuffel voor jou. Je hebt het verteld en dat is de eerste stap. Ik hoop enorm dat je vader er anders over denkt dan je moeder! Maar je hebt wel gelijk hoor. Ze kunnen je niet exht tegen houden als je 24 bent.

@summie, balen dat het opstaan bij jou niet zo lekker ging. Verder wel alles goed?
En ik geloof dat mn zusje liever in Kusadasi zou kunnen blijven maar ze hebben een aantrekkelijk aanbod gehad en haar askim had nogal gedoe gehad door Russische hotel gasten.

@littleone balen dat je je nog steeds niet goed voelt. Knuffel meid. En beterschap.
Misschien is zwemmen wel ff lekker, ff je hoofd leeg proberen te maken.

Weer lekker gewerkt vandaag. En de week is alweer over de helft :d
Heb eigenlijk weinig te melden.
Dus fijne avond meiden. Ik ga lekker GTST en rechercheur Ria kijken

Via Wereldwijzer app

@ Summie
Nee ik ben niet echt actief bezig maar wel een aantal dingen hoor ik eet geen varkensvlees drink oa, mijn zusje is d’r wel veel meer mee bezig bid wel doet ramadan etc
Mijn vader is moslim en mijn moeder christen haha en ze zijn wel getrouwd inmiddels 35 jaar geleden
Dus ja hihi…

@ Miloutjuhh
Ja dat klopt inderdaad… En uiteindelijk kiezen we d’r ook zelf voor toch?
Verder gaat het wel goed hoor…

Fijne avond meiden

Via Wereldwijzer app

Eens kijken wat ik nog onthouden heb:

Mariska:
Pffff wat een gedoe met je ouders zeg!!!
Maar zoals je zelf zegt “je bent 24, dus oud en wijs genoeg om je eigen beslissingen te maken” Al is dat niet altijd makkelijk.
Mijn ouders zijn er ook op tegen en ook ik neem mijn eigen beslissingen, maar ik ben ondertussen doodmoe van alle discussies en heb daar dan ook gewoon geen zin meer in.
En jij woont net als Littleone nog thuis toch?
Echt respect voor jullie dat jullie het volhouden!!

Litteone:
He bah meid.
Ik weet niet hoe het bij jou is, heb zelf ook vaker last gehad van een spastische darm (nu gelukkig weinig last van) en juist met sporten werd het veel erger!!! Dus hoop niet dat je na het zwemmen nog meer last hebt.

Tamara:
Wat een narigheid met je gezondheid en die van je moeder!!!
Is je moeder al aan het opknappen?
Nu hoop ik voor jou dat je operatie sowieso na je vakantie valt, dan hoef jij geen keuze te maken :wink:
Ik weet trouwens nog niet wanneer ik naar mijn askim kan gaan. Ik denk in September, maar als het zou kunnen, zou ik eerder gaan.
En grappig om te lezen dat je pa er wat moeite mee had, terwijl hij zelf met een Nederlandse vrouw is getrouwd!!!
Vind het altijd erg bijzonder hoe mensen dingen lastig vinden, terwijl ze er zelf ook voor gekozen hebben :wink:

Milou:
Veel plezier met je tv avondje. Je moet wel vroeg opstaan elke dag!!!
Ach, dan komt je askim gewoon ook in Side werken, dan is het voor jou ook niet erg om naar Side te komen :stuck_out_tongue:

Summie:
Hahahahaha, lees bij jou erg veel verhalen over je geweldige, fantastische, aantrekkelijke, selfies makende askim :stuck_out_tongue: echt heeeel leuk om je zo enthousiast te zien :smiley: :smiley:
Ben echt benieuwd naar alle leuke verhalen die jij en je askim mee gaan maken als je bij hem bent. Dan verwachten we natuurlijk ook elke dag een update van je he :stuck_out_tongue:

Ik heb er gisteren over nagedacht om eens met askim te praten, maar was ook weer bang voor ruzie. Dus belde hem en wist nog niet of ik wat over het contact ging zeggen.
Maar askim heeft me alweer verbaasd.
Hij begon erover dat hij het zo ontzettend druk had met werken, geen tijd had voor andere dingen, slechte wifi had etc. Dus ook niet veel contact kon hebben vanwege zijn internet.
(nu heeft die wel zo nu en dan tijd om op fb en whatsapp te zijn, maar hij lijkt niet te snappen dat het voor mij leuk zou zijn als die af en toe even iets korts zegt. Al is het maar Goedemorgen of slaap lekker en dat hoeft niet eens elke dag hoor)
En hij heeft ook gewoon internet hoor.
Helaas viel de verbinding steeds weg, dus hebben het niet uitgebreid kunnen bespreken. Maar zoals ik al zei, begon hij er zelf over.
Ik ga eens kijken hoelang ik het volhoud om niks tegen hem te zeggen uit mezelf.
Want dat vind hij wel heel gek, als ik geen tijd voor hem heb, hahahahaha.
Dan denkt hij dat ik hem vergeten ben…… uhmmmmm werkt dat andersom niet precies hetzelfde!!!
Maar ik maak me nu niet druk hoor, heb alleen af en toe mijn momentjes, haha.

LBDS:
Blij dat je je alweer wat beter voelt.
En wat LadySide al zei: “ik wil ook in Side wonen”
Dus je hebt wat banen te regelen voor de meiden hier :stuck_out_tongue:
En vandaag op tijd gaan slapen!!!

LadySide:
Hebben jullie beide al een scheurkalender boven je bed hangen :stuck_out_tongue:
En je weet het he, niet trouwen voor September, want ik wil er natuurlijk wel bijzijn :stuck_out_tongue:

Egwene:
Ben trots op je meid!!! En denk dat je je askim er superblij mee maakt. En nu duimen dat jullie elkaar volgende week echt kunnen spreken!!!
En gelukkig dat je eindelijk wat aanspraak hebt, is toch een stuk gezelliger lijkt me.
Nog wat goede informatie gekregen van de Belgische meiden?

Mutlu:
Wauw, wat ontzettend mooi geschreven!!! Denk dat dit heel veel meiden hier zal helpen en gerust zal stellen 
En supernieuws dat je askim een baan heeft gevonden 
Geloof zeker dat dat voor jullie beide erg fijn zal voelen.
En voor hem is het ook zeer zeker prettig dat hij eindelijk iets kan doen en geld kan verdienen, want ik geloof dat de meeste mannen het erg moeilijk vinden om (financieel) afhankelijk te zijn van hun vrouw.
Wat gaat hij voor werk doen in het hotel?
En zeker balen dat hij nu niet mee kan op vakantie. Misschien dat jullie binnenkort wel samen mee kunnen als jullie weer weggaan.

Update van mij:

Ik heb mijn huis :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Ja, moet alleen natuurlijk toestemming krijgen van de bank. Maar vandaag officieel een mail gehad, waarin stond dat ik een woning heb aangekocht :smiley: :smiley:

En nog iets spannends.
Morgen gaan we open met onze nieuwe opvang.
En smiddags komt radio 1 en savonds……. Hart van Nederland :o :o :o
Dus ik kom op tv (hellup!!!)

Tam het was idd niet zo verbeterd maar mijn darmen wel erg op de moment denk ik ik voel vanalles in men buik maar niks wat me goed doet hèhè…

Het Is daarmee dat ik Mariska heb verteld dat ze goed moest nadenken Over hoe ze het gaat aanpakken ik heb het sindsdien erg moeilijk ik heb geen spijt van mijn keuze maar de band tussen mij en mijn ouders is veel slechter geworden heb al vaak nagedacht om toch op mezelf te gaan wonen en ik zoek het dit jaar nog te doen ook sommige dagen gaat het goed sommige dagen ben ik net een vreemde in huis maar khou me erg sterk gelukkig :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

@tamara082 ahaaa! Nee ik denk dat je zelf je man wel zou uitkiezen en natuurlijk ziet je vader je het liefst met een moslimman, maar denk dat ouders hun kinderen sowieso het liefst met iemand zien thuiskomen met dezelfde geloofsovertuiging.
Lijkt me idd best lastig om met 2 culturen op te groeien.
Voor jou is het dan wel een stukje makkelijker denk ik om je in te leven in de cultuur bij je aşkım. Je stapt er niet zo blanco in :slight_smile:
Hoe staat jojw aşkım in zijn geloof?
Volgens mij is mijn aşkım niet zo bezig met het geloof. Ik hoef in ieder geval mijn blonde haren niet te bedekken van hem :wink: Hij is een Koerd, en hoop nog wat meer van die kant te weten te komen.

Wow Summie: wat een lange update :wink: zijn we niet gewend van je dat je zoveel moet bijschrijven en lezen :wink: Zo druk gehad vandaag???
Hij was nog net niet in smoking, maar wel een super pak! :slight_smile: ik smelt nog steeds elke keer als ik mijn telefoon aanzet en aşkım zie op mijn vergrendeld scherm, in pak!!!
Neeeee nog geen foto’s van trouwringen hoor! Hahaha! Vind het nu allemaal al zo ontzettend snel gaan!
Ik had vanavond weer een serenade :wink: jaren 80? hit: I love you baby!! Zit nu dus ook al de hele avond in mijn hoofd. Thnx aşkım! En dan zingt ie weer in het Nederlands: ik hou van joooouu op een zelf verzonnen melodie :slight_smile:

@egwene, jeeeeej eindelijk contact gelegd en gelijk het hele animatieteam op je bedje… jij gaat snel!! :wink: eindelijk nog wat actie! Misschien hebben ze eerst de kat uit de boom gekeken of durfden ze je niet te benaderen… Hoop dat het zo toch nog gezellig gaat worden!

@littleone, rot dat je je zo ziek voelt! Heb je nog gezwommen en bracht het je wat rust?
Probeer zo weinig mogelijk te stressen, ook al is dat moeilijk als je in zo’n lastige situatie zit. Sterkte meis!!

@miloutjuhh, ik denk dat ik mijn relatiestatus dan ook maar eens moet gaan aanpassen. Het zou de eerste keer zijn sinds ik FB heb :wink:
We zijn idd de dagen heeeel erg aan het aftellen. 3,5 week is hoop ik snel om!
Hoelang is je zus al in Turkije? Ze woont er ook al echt officieel?
Blijf het bijzonder vinden dat jij en je zus allebei een askim hebben, al lijkt het me drama voor de familie :wink:

@Tam: jaaaa ik had je al gefeliciteerd op fB met je huisje. Heerlijk voor je zeg! Positive vibes! De duimen draaien zodat ook de financien rond gaan komen. En ik zit natuurlijk klaar morgenavond om je te zien op Sbs :slight_smile: Moeilijke uitdaging heb je jezelf gegeven door een tijdje geen contact met aşkım op te nemen. Zo jammer dat mannen zo anders denken!
Ik heb een countdownapp nodig om de dagen af te tellen, aşkım doet het ewoon doodleuk allemaal uit zijn hoofd. Heeft geen scheurkalender nodig hahaha! Hij zegt me nog net niet hoeveel uur het is :wink:
En trouwen doen we in NL hoor, dan kan iedereen komen en hebnen we gelijk die meeting :wink: Daarna doen we het in Side nog wel een keer op de Turkse manier over :wink:

Nu snel slapen, had tegen aşkım ook al gezegd dat ik vroeg ging slapen, dan moet ik het natuurlijk ook doen. Morgenmiddag nog ff werken, dus nog ff rust pakken.
Slaap lekker!!

Via Wereldwijzer app