Het Turkse Liefdeskletstopic: Deel 98!!!!! :-)

Tam: Hahhah je bent een schattie <3 Wel bijzonder eigenlijk…askim is anti-roken want dat is niet gezond voor hem, maar doet dus alleen soms waterpijp roken om te relaxen…hahah maar dat vermoeden had ik dus al dat het met wiet gebeurt hahaha.

Egwene: Zo zie je maar elk bedrijf heeft zijn eigen werkstijl en zijn eigen manieren om te trainen. Bij welk bedrijf heb je persoonlijk nou het beste gevoel? En die hotelkamer was van jullie samen of voor jouw alleen? Ben je inmiddels wel weer helemaal fit? Heel veel succes met leren!!!

Littleone: Jij een leuke dag gehad?

Yavrum: Wat een heerlijke update van jouw :slight_smile: Ik begrijp heel erg je gevoel dat er overal om je heen in je eigen omgeving kids geboren worden.Ik zie het in mijn eigen omgeving ook, iedereen getrouwd, samenwonend, kindjes, huisje boompje beestje enz… En ik denk vooral omdat je relatie nu net voorbij is dat het je extra raakt, omdat jij ook jouw wensen en verlangens hebt! Maar ik wil wel tegen je zeggen ik heb respect voor je hoe je met je relatiebreuk omgaat. Het belangrijkste is dat jij gelukkig bent in jouw leven en als dat niet meer met je geliefde is ja dan kan je door blijven gaan en kunnen trouwen en op den duur misschien wel een kindje, maar was je niet gelukkig geworden! Daarom is het juist zo moedig dat om voor jezelf te kiezen en misschien wel vanuit liefde elkaar los te laten. Enne hotel mamma is vast een heel goed hotel en als ik jouw zo hoor denk ik dat zij ook heel blij is met haar gast :wink: En vanzelfsprekend hoop ik dat jij de liefde weer gaat vinden, maar het belangrijkste is dat het goed gaat met jezelf en als het goed met jouw dan zal je dat uitstralen en zal er vast een leuke man op je weg weer komen!!! Enne ik hoop ook dat mensen in België snel brokken gaan maken (dan zonder gewonden) zodat je snel weer wat werkzaamheden te doen hebt! Hé meid veel succes met alles en ik hoop snel weer wat van je te lezen :slight_smile:

Yavrum: Hebben jullie in België een dierenambulance? Die zou je kunnen bellen.

Kikiek: Jeetje wat is dit heftig…ik weet eigenlijk effe niet wat ik moet zeggen…Ik krijg hier hele rare gevoelens bij…In elk geval die schoonbroer van je askim zou ik niets meer te maken mee willen hebben…ik zou niet langer om willen gaan met iemand die zo onrespectvol is…en ook mijn advies zou zijn open kaart spelen tegen je askim en kijken hoe hij reageert…Persoonlijk vind ik dat hij meteen afstand moet nemen van de uitspraken van zijn broer…ook al weet ik dat Turken de neiging hebben om hun familie te verdedigen…hij hoort achter jouw te staan en anders was het voor mij game over…

Summie ja hoor ben naar de Turkse winkel geweest met de broer van askim en lekker Menemen gegeten. jij een leuke dag gehad?
Kikiek wel heftig ik zou het aan je askim melden.ik schrik er eigenlijk wel van mss je askim ook wel

Via Wereldwijzer app

littleone: Oooh wat leuk dat je zoveel contact met zijn broer hebt en dat je naar een Turkse winkel bent geweest…Ik moet 30minuten rijden voor de dichtsbijzijnde Turkse winkel dus ik kom daar nooit en zou geloof ik ook niet weten wat ik zou moeten kopen behalve Turks brood en baklava hahah. Maar 10 minuutjes van mij af zit wel een Turks restaurant waar ik weleens effe eten haal. Ik vandaag lekker dagje gehad, heeeeel veel contact met askim gehad, even een boek teruggebracht naar een vriendin, mijn ouders kwamen onverwachts effe langs voor een bakkie koffie en ik heb even yogha-lesje gedaan wat wel echt effe heel lekker was…

@Tam: Ik ben zelf fel tegen roken en heb dus ook niets met waterpijpen, maar het is zeker wel een ervaring om eens gedaan te hebben als je zou willen. Maar geen idee of ze echt wiet gebruiken haha. Waarschijnlijk verschilt de uitwerking inderdaad tussen een roker en niet-roker. En we wachten vol spanning op je update vanavond :wink:

@Kikiek: Bah, wat een naar verhaal heb jij opgeschreven! Ik zou echt totaal niks meer met die man te maken willen hebben. En jouw zus zou ik dat ook duidelijk maken, al lijkt me dat (als ik jouw verhaal goed gelezen heb) niet meer nodig. Het is je al vaker geadviseerd: vertel je askim wat er gebeurd is en dat dit je heel erg dwars zit. En dan is het afwachten wat zijn reactie zal zijn.

@Yavrum: Dank je wel! En lastig zo’n duif op je dak… Het is niet dusdanig dringend dat je een dierenambulance er voor zou bellen. Je merkt het vanzelf of het nog gaat weg vliegen of niet. Hopelijk wel.

@Summie: Ik vind beide bedrijven hun goede kanten hebben. De een is meer persoonlijke aandacht, terwijl de ander qua structuur misschien beter in elkaar zit. Voor mij is het een kwestie van combineren en het beste van beiden gebruiken. Een groot verschil is ook dat de een gericht is op het buitenland, terwijl de ander in Nederland blijft. Dus… vergelijken is lastig. De hotelkamer was toen voor ons samen. Mijn ex moest soms werken, maar 's nachts waren we dan samen en op zijn vrije dagen uiteraard ook. En nee, op dit moment ben ik niet fit haha! Ik heb net een hele korte nacht achter de rug. Maar qua hoofdpijn enz. zit het wel goed. Daar heb ik niet/nauwelijks last van op dit moment gelukkig. En dank je wel nog! Jij nog heerlijk op je roze wolk aan het rondzweven? :wink:

Voor mensen die mij op FB hebben: een foto van mijn ‘enge’ look staat op mijn profiel. Dus mocht je interesse hebben, kan je daar even kijken. Was net even aan het appen met mijn toekomstige collega met Pasen. Beetje zaken regelen en voorpret hebben. Heel belangrijk. Maar oef, mijn ogen voelen zwaar aan. Dat wordt echt op tijd naar bed vanavond.

forum verlaten

Hallo dames,

Nou dat is alweer een paar dagen geleden dat ik een update gemaakt heb, nu eens even kijken of ik nog iets weet van alles dat ik gelezen heb.

@Miss zo dat is ff balen voor je askim als hij zo lang op de bus moet wachten voor hij naar huis kan. is dat service van zijn werkplek? Kan hij niet met een dolmus naar huis?
Ik duim voor jullie voor een goede afloop met de rechtszaak!

@Sevimli hahaha ja word wel bijbetalen dan hoor voor je koffer :stuck_out_tongue: stuur maar een leuke foto, ben benieuwd of er nog bekende werken :slight_smile:

@LBDSS meid ik zou zeggen pak je rust en dat werken zou ik echt nog maar even mee wachten tot het weer helemaal goed met je gaat. Misschien financieel dan lastig maar je gezondheid is toch echt ff het belangrijkste denk ik zo!

@Summie, het werken went wel, ben nog steeds wel erg moe na een dag werken maar dat komt vanzelf wel. Morgen wel spannend want dan heb ik voor het eerst alleen de koffie dienst. (koffie zetten voor de kantine maar ook bij vergaderingen brengen en lunches voor vergaderingen maken) En sommige dingen van die dienst hebben ze me nog niet kunnen leren omdat die donderdag en vrijdag niet op de agenda stonden. Maar krijg vast nog wel wat hulp en anders is het niet mijn probleem als het mis gaat :wink:
O meid wat balen van je oven! altijd jammer als er ineens onverwacht zulke kosten komen, zit je zeker niet op te wachten nu je eindelijk een reisje kunt gaan boeken.

@Kardelen, mijn askim had het er over dat je wel een telefoon mag meenemen maar dan een oud dingetje wat alleen kan bellen en smsen, een die foto’s kan maken mag al niet. Maar of hij er verstand van heeft weet ik niet, hij moet nog in dienst. je askim inmiddels al wel weer even kunnen spreken of elkaar nog steeds iedere keer misgelopen?
Fijn dat je reisje nu echt vast staat :slight_smile: even iets om samen naar uit te kijken en je samen voor te bereiden op de periode die voor jullie ligt. Ik heb bij bol.com een boek voor askim gekocht maar dat is echt met luister oefeningen daar heeft hij denk ik niks aan in het leger? Inburgeringsexamen hoeft hij niet meer te doen, is afgeschaft voor mensen die uit Turkije naar NL komen maar dat boek dat mijn askim heeft is wel een voorbereiding daarop.

@Egwene een leuk weekend dus weer gehad :slight_smile: Wel leuk om te zien denk ik hoe de verschillende bedrijven werken. Heb je een voorkeur voor 1 van de 2? Hoe is het nu met je honger? Nog steeds heel de tijd honger of gaat het beter?
Moest twee kiezen laten vullen bij de tandarts stond binnen een kwartier weer buiten dus dat had hij snel gedaan.

@Littleone wat leuk dat die mensen bij je op bezoek zijn geweest, ze kennen je askim al wel lang dan zeg! erg leuk!

@Ladyside ik denk dat je het goed hebt aangepakt door duidelijk tegen hem te zijn. Daar heeft hij het meeste aan, al ziet hij dat misschien zelf niet helemaal in. Geniet nog eventjes voor je weer terug moet naar Nederland. Je maakt me helemaal niet jaloers hoor met al die heerlijke foto’s op fb :wink: zeker die in Antalya, plekjes waar ik vorig jaar ook geweest ben dan wil ik zo graag terug hahaha.

@tam ging lekker met het oppassen met kids die niet wilde gaan slapen.

@Yavrum wow meid wat een mooie update!
Lijkt me erg lastig om dan bij je ex-askim te moeten gaan slapen. Sparen is goed, maar lekker een weekje weg zou toch ook leuk zijn.
Tandarts is ook niet mijn favoriete bezigheid maar heb al zoveel gehad aan mn gebit dat het me ook niet echt veel meer doet.
Ik snap dat het lastig is als iedereen om je heen met huisje boompje beestje bezig is. Heb ik ook last van, bij mij duurt het nog wel 1,5 a 2 jaar voor het zover is dat vind ik soms ook lastig. Voor jou loopt er ergens ook een geweldige man rond meid!
Wel jammer dat het op het werk zo rustig is. Mijn nieuwe werk bevalt, tijd gaat er iedere dag lekker snel :slight_smile:

@Kikiek
meid wat een heftig verhaal. Ik krijg er een heel naar gevoel bij.
Ik zou het zeker met je askim bespreken, Het is heel belangrijk dat je weet hoe hij hierop reageert en wat hij er van vind.
die schoonbroer zou ik gewoon niet meer zien als ik jou was.

Dit is wat ik nog weet, ben vast dingen vergeten. Sorry daarvoor.
Gisteren bij mn oppas tweeling op verjaardagsbezoek geweest, muziek gemaakt met de kids en naar een fashion event geweest. Wat leuke dingen kunnen scoren :slight_smile:
Nu duik ik lekker voor de tv na een gezellige middag met een vriendin.

Fijne avond meiden.

Oja waterpijp is volgens mij lang niet altijd met wiet hoor. Want volgens mij is dat echt wel verboden in Turkije. Wij hebben er hier in huis een maar hebben eigenlijk altijd steentjes zonder tabak. Dan is het niet schadelijk voor je longen. Vind sommige smaakjes best wel lekker :slight_smile:

Egwene: Uuuuh dat je nu niet fit hebt…tsja dat krijg je van die nachtbrakers hahahah maar gelukkig dat je hoofdpijn enzo weer over is! Dan is het op zich ook wel heel logisch dat het verschillend is omdat je ook met twee verschillende doelgroepen te maken hebt. Ik kan indenken dat het toch anders is dat je in het buitenland werkt of dat je werkt in NL. Heb jij toevallig nog iets gehoord? Die roze wolk die zit volgens mij aan mijn kont vastgeplakt…alhoewel gistermiddag heb ik even heel flink gemopperd met mijn oven, maar dat is gelukkig goed afgelopen, mijn keuken had wel af kunnen fikken… En ik wil niet weten hoe het gaat zijn als ik straks daadwerkelijk bij askim ben hahha ik vrees dat ik last van mijn kaken krijg van zo’n grote smile op mijn koppie…Wel heerlijk is dat askim al echt helemaal aan het wegdromen en aan het plannetjes maken is…Ik word overladen met foto’s dat hij op het strand mijn naam geschreven heeft met een groot hart en vanmiddag stuurde hij een selfie dat hij in zijn pauze zat op ‘ons plekje’ met de tekst Do you remember…I wish you were here …ja dan doet mijn hart kaboeboemboemboem hahahah

Miss: Hè jakkes dus effe wat een minder goede dag! Rustig aan meid en ik hoop dat je snel weer beter bent!!! Beterschap en pas goed op jezelf!!!

Miloutjuhh: Ik reageer toch ook nog maar effe gezellig op jouw…Een spannend dagje dus morgen, het komt vast allemaal goed en net als wat jij zegt als je iets niet weet of mis gaat vergaat de wereld niet…Heb jij een vast dienstrooster of wisselt het per week hoeveel uren je werkt? Fijn dat je een gezellig weekend hebt gehad…Heeft jouw askim al wat meer duidelijkheid met zijn werk? Wanneer begint hij eigenlijk? En wat betreft waterpijp roken askim zegt ook dat het niet schadelijk is voor je gezondheid, dus dan zal hij wel niet aan de wiet-versie doen haha…

Kardelene: Nog gefeliciteerd met je askim. Denk dat je zeker geluk hebt dat je hem momenteel zo vaak kan spreken. Maar hoop toch echt dat hij niet betrapt wordt, want geloof niet dat de straffen in een Turks leger erg mild zijn….

Miss: ohh spannend hoor die rechtzaak!! Ik hoop echt dat jullie winnen!!
Zou goed uitkomen ook voor jullie.
En beterschap!!! Hoop dat je je morgen weer wat beter voelt.

Egwene: Heb je een leuk weekend gehad? Je hebt wel echt veel trainingsweekenden. Het zijn wel allemaal verschillende, maar blijft veel.
En ik hoop dat het met je scriptie allemaal goedkomt. Lijkt me erg vermoeiend steeds maar wachten.
En als het goed is kun je je askim dis spreken toch? Zou wel erg leuk voor je zijn!!
Ben stiekem ook wel nieuwsgierig naar je enge look 

LBDS: Wat ontzettend rot allemaal. Ik hoop dat je medicijnen aan gaan slaan of dat ze iets anders vinden wat zou kunnen helpen. Ik neem aan dat je nu toch wel regelmatig terug zal moeten komen??
Ik begrijp dat jullie het financieel nodig hebt om te werken, is er geen mogelijkheid dat iemand jullie voorlopig kan helpen? Je ouders misschien? Zodat je je iig kunt richten op je herstel en die extra stress even naast je neer kan leggen.
En 1 geluk dat je een askim hebt die ontzettend goed voor je zorgt.
Hoop echt dat je je snel wat beter gaat voelen.

Sevimli: Nog bikini’s gescoord?

Yavrum: Hier in nl zijn de huurprijzen een stuk hoger dan de kosten van een hypotheek. Heb zelfs een woning gezien waar de hypotheek tussen de 400 en 450 euro was en diezelfde woning(en) stond(en) te huur voor 850 en 950 euro!!! Zelfs met alle verzekeringen etc die je bij een koophuis moet betalen kom je bij lange na niet aan zo’n bedrag!!!
Dus daarom koop ik zelf ook liever en wat je zegt, anders is het geld sowieso weg.
Wel heerlijk om nog een jaartje bij je moeder te kunnen wonen, kun je ontzettend goed sparen 
Mijn ouders wonen 200km bij mij vandaan, dus voor mij zou dat geen optie zijn helaas, anders had ik heel wat gespaard. Nu betaal ik ongeveer net zoveel huur voor een kamer als dat ik dadelijk voor een koopwoning kwijt ben en dan heb ik 2 slaapkamers en een tuin!!!
En de kosten aan verzekeringen ben ik nu kwijt aan de opslag voor mn meubels.
Dus heel krom die prijzen hier.

Dus als we een rondreis gaan maken door noord Turkije komen we alle turken tegen met blond haar en blauwe ogen, hahaha.

Jij had het beter met oppassen, bij jou sliepen ze zelfs eerder, hahaha.

En ik begrijp wel dat het lastig is als je zoveel zwangere en baby’s om je heen hebt en zelf ook graag mama wilt worden. Dan lijkt het me een stuk lastiger als je dan net een verbroken relatie hebt.
Je moet uiteindelijk dan toch helemaal bij 0 beginnen met iemand, dus meestal begin je dan ook niet gelijk aan kinderen.
(ik heb er zelf gelukkig niet zoveel last van, maar sta er soms wel bij stil dat als ik ooit een kindje zou willen en kunnen krijgen, ik dan sowieso geen jonge moeder meer zal zijn)

En ik vind het ook logisch dat je het soms lastig vindt en last hebt van dipjes, 2,5 jaar is niet niks.
Die film van chucky heet volgens mij childs play.

Kikiek: Ook ik ben erg geschrokken van je verhaal. Wat een grote idioot is die schoonbroer van jou zeg!!!
Ik zou het ook zeker tegen je askim vertellen, net als wat de rest ook zei.

Milou: Waterpijp zal ook zeker niet altijd met wiet zijn, maar de jongens die ik daar ken blowen wel en maken hun waterpijp ook zelf en dan zit er zeker weten wiet in :wink: heb ze het alleen niet op straat ofzo zien doen zoals in nl, maar dat zal dan wel komen omdat het officieel verboden is.
Veel succes morgen met je eerste koffiedienst in je eentje!!! Toch weer spannend!!

Summie: Vind het erg leuk om te lezen hoe vrolijk je bent en hoe goed je in je vel zit en natuurlijk alle verhalen over je askim, hahaha. Hij heeft dus erg druk met zijn lichaam trainen nu hij weet dat jij komt 
En zeker geluk dat er geen brand in je huis is ontstaan!!!

Update van mij:
Wat betreft mijn huisje zullen het nog een paar spannende weken worden. Als we alle papieren bij elkaar hebben gaat H (hypotheekadviseur) de aanvraag indienen bij de bank. En dan duurt het meestal nog een aantal weken voordat de bank het goed of afkeurt.
En ik moet geloof ik nog aardig wat dingen navragen bij de makelaar. Bijv. wat er bij de prijs inbegrepen zit bij de maandelijkse VVE, hoe het met de toestand van de grondpalen zit etc. Dus als iemand nog iets belangrijks weet om te vragen, let me know.

Mn 2 jarige prinses is uiteindelijk toch in slaap gevallen, hahaha. Was al bijna 22.30uur!!!
Maar ze schijnt dus sowieso nooit voor 21.00uur te slapen en de laatste dagen wilt ze ook niet slapen!!!
Haar broer van 5 ging keurig netjes om 19.30uur naar bed en sliep haast gelijk.
Was wel erg leuk om de kindjes weer te zien. Zijn ook kinderen van het kdv (haar broer zat dus vroeger ook bij mij) en ik ben daar natuurlijk nu al 2,5 maand weg.

En is bijna 1 mei, dus bijna de opening  heb er veel zin in.
We hebben ook best al wat publiciteit gekregen.
Het heeft in 3 plaatstelijke kranten gestaan (eentje met foto) en er is een interview met de radio geweest, schijnbaar zijn we de eerste in nl die het op deze manier aan hebben gepakt.

En wat K betreft. Mijn gevoel voor hem is niet volledig weg, maar ik vraag me af hoe het geweest zou zijn als M niet ineens last had van bindingsangst.
Dan had ik misschien helemaal geen behoefte gehad aan contact met hem. Of wel, maar dat weet ik dus niet, haha.
Zoals ik al eerder schreef, gelukkig heb ik het momenteel veeeel te druk om er teveel bij stil te staan!!!

Heb de laatste weken ook ontdekt dat het grootste probleem is dat ik moeite heb om me te uitten.
Als ik dat wel zou doen, zou ik het mezelf een stuk makkelijker hebben gemaakt. Maar ben er hard mee aan het werken!!
Nu blokkeer ik mezelf te snel en dan is het ook lastig om open te communiceren binnen een relatie.

Denk dat ik maar eens ga slapen, het bijlezen en updaten duurde een stuk langer dan ik dacht, haha.
Slaap lekker meiden.

***17-04 Sevimli :turkey: Kusadasi en Bodrum 3 nachtjes
18-04 Egwene :NETHERLAN Aagtekerke 4 nachtjes
26-04 Egwene :turkey: Belek 12 nachtjes
27-04 Kardelen :turkey: Iskendur 13 nachtjes
29-05 Yavrum1 :turkey: Antalya 45 nachtjes
02-06 Miloutjuhh :NETHERLAN Apeldoorn 49 nachtjes
27-06 Littleone :turkey: Marmaris 75 nachtjes
22-07 Sevimli :turkey: Bodrum-Gümbet 98 nachtjes
08-08 Kardelen :SPAIN: Gran Canaria 116 nachtjes
14-08 Miloutjuhh :turkey: Kusadasi 122 nachtjes
13-09 Littleone :turkey: Aksaray 152 nachtjes

******BACK AT

LadySide 15-04
Egwene 25-04
Sevimli 27-04
Kardelen 02-05
Egwene 03-05
Yavrum1 02-06
Littleone 12-07
Sevimli 02-08
Kardelen 18-08
Miloutjuhh 28-08
Littleone 27-09***

***- BIRTHDAY’S.

18-05 Sevimli
16-06 Littleone
01-08 Sogutkoyu
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 Miss1993
15-11 Egwene
24-11 LadySide
11-12 Vanoek
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Cindyyy: 24 oktober 2009
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Sevimli : 1 augustus 2012
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Dalyanlove76 : 27 september 2013

Wat is het rustig hier! Zo krijgen we natuurlijk nooit een feestje binnenkort :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: iedereen een fijn weekend gehad? :kiss:

Via Wereldwijzer app

@Milou: Nee, ik heb geen voorkeur voor 1 van de 2 organisaties. Ze zijn beiden goed in wat ze doen en voor mij ook nuttig op andere gebieden, zodat ik geen echte vergelijking kan maken. Die honger… dat heb ik eigenlijk nog steeds wel! Iets minder, dat wel, maar merk dat ik toch wel de hele dag door trek/honger heb. Maar ach… als dat nou het ergste is. Als mijn maag gaat knorren tijdens het tentamen, dan is het wel even vervelend, maar verder is het goed te doen. Leuk dat je naar een fashion event bent geweest en dat je leuke dingen hebt gekocht! Het klinkt alsof je het best druk hebt gehad afgelopen dagen. Wordt dat minder komende tijd of blijf je lekker druk met vanalles?

@Summie: Haha! Als het aan mij had gelegen, lag ik om 10 uur al heerlijk in bed, maar helaas werkt dat niet zo op zo’n weekend. Ik heb helaas nog helemaal niks gehoord. Geen campingnieuws en geen askimnieuws. Heerlijk dat je nog steeds vast aan die roze wolk zit :slight_smile: Lekker blijven plakken! Leuk om te lezen hoe jouw askim al helemaal plannen aan het maken is. Dat moet jou vast een heel veel gevoel geven. Awh, en al die foto’s! Goed om te weten dat er daar iemand is die vol spanning en blijdschap op jou zit te wachten.

@Tam: Het was best wel leuk. Dit keer meer theoretisch en minder zelf aan de slag. Ja, ik ben wat weekenden weggeweest, maar het klinkt langer dan het daadwerkelijk is. Dit keer was het van zaterdagavond 19:00 tot zondagmiddag 16:00. Uiteindelijk ben ik dus maar 1 dag van huis geweest. En ja, het is heel vermoeiend om op alles te moeten wachten, terwijl ik gewoon duidelijkheid wil en vaart erin. Maar blijkbaar is dat op dit moment te veel gevraagd. Leuk dat je onthouden hebt dat askim mogelijk morgen me kan contacten. Ik hoop het heel erg! Ben er echt aan toe om weer wat van hem te horen. Jij bent erg druk met allerlei papieren en vragen over huizen. Ik kan je daar helaas niet bij helpen, aangezien ik nog inwonend ben bij mijn ouders.

Wat een lange lijst trouwens met allemaal vakantieplannen! Voor mij is het al een beetje aftellen. Eerst natuurlijk werken in Zeeland, maar vooral aftellen naar de meivakantie. Echt, ik heb daar zo’n zin in! Even geen gedoe hopelijk. Om 19 uur heb ik mijn tentamen Aansprakelijkheidsrecht. Volgens mij moet het wel goed komen. En anders… komt het ook wel goed haha. Net nog even alles bekeken en vanaf dit moment moet ik het gaan weg leggen en vertrouwen op alle informatie in mijn hoofd. Naast dat hoop ik heel erg dat ik snel weer wat hoor van askim. Ik merk dat ik daar nu erg behoefte aan heb door alle spannende dingen. Een knuffel gaat 'm niet worden, maar even een I love you zou heel fijn zijn.

Grr stomme app…

Kida Kzou zeggen kdoe je best voor het feestje ik zal je op halen :slight_smile:

Ik denk dat de meeste gewoon tabak roken maar ik heb het zelf al wel op straat opgemerkt dat ze wiet aan het roken waren
Sevimli leuk je kan al helemaal aftellen al aan het inpakken?

Egwene wat Is er in mei eind van het schooljaar of ga je op vakantie?

Summie het is idd wel leuk dat ik veel contact hen met askim zijn broer dat maakt de gedachte dat askim hier komt wonen iets makkelijker dan heeft hij altijd nog Zijn broer… Hier zijn geen Turkse restaurants in de buurt alleen een kebabzaak dus we gaan vaak naar de winkel om wat te kopen en zelf te maken maar ook voor koekjes enzo en pepers en augurken. Hier in de buurt is 1 winkel waardoor de prijzen wat hoger liggen bv een Turkse theepot kost hier 52 Euro en in tilburg 35 Euro.en het is ongeveer even ver rijden dus.

Via Wereldwijzer app

Hoi meiden,

Oh jeeetje jullie gaan zo snel… Ik kan het niet meer bijbenen hoor. Heb even globaal gelezen.

Ewgene: ik denk dat ik inderdaad heel erg veel mazzel heb dat ik hem zo vaak spreek. Vooral als ik het van jou zo hoor. Jaa ik heb nog even met hem kunnen skypen maar echt een kwartiertje toen moest hij weer gaan. Maar hem toch even kunnen zien :)) Hoe was je weekend? En wat vonden ze van je outfit? Had uiteindelijk iedereen begrepen dat ze verkleed moesten komen, want je dacht toch dat sommige het misschien niet begrepen hadden? Hoop ook dat je morgen wat hoort van askim. En jij gaat natuurlijk ook over 2 weken al lekker weg. Heerlijk! Kijk jij er ook al zo naar uit? Even lekker niets aan je hoofd!

Summie: Ja askim wilt als het goed is na zijn dienstplicht naar Nederland komen. Eerst willen we op toeristenvisum proberen voor 3 maanden en als het hem dan bevalt in Nederland willen we voor een verblijfsvergunning gaan. Maar askim denkt volgens mij dat dat allemaal heel snel gaat, maar ik weet wel dat dat helaas wat langer duurt. Er zijn een aantal voorwaarden waar ik aan moet voldoen, maar op het moment nog niet aan voldoe. Maar hopelijk over meer dan een jaar wel. En anders vind ik het ook echt niet erg om naar Turkije te verhuizen. Ik snap wel dat het logischer is om in zijn hotel te gaan, omdat je hem dan heel de dag kan zien. Maar ik vond het vaak te duur om dan ook nog een hotel te boeken waar je ’s nachts samen kunt slapen. Ik betaal het namelijk vaak grotendeels, omdat askim financieel heel krap zit. Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt meid!

LBDS: haha ik denk inderdaad dat die vraag of je zwanger kunt zijn ook een standaard vraag is, want volgens mij heeft het niets met jou symptomen te maken haha. Oh een nederlands sprekende dokter is op dat moment denk ik zooo fijn. Heeft hij ook gezegd hoe het komt dat de spieren in je gezicht gedraaid zijn? Meid heel veel sterkte en doe rustig aan he, niet te veel doen met die spierverslappers! Wanneer kwamen je ouders ook alweer? Kan begrijpen dat je die nu graag bij je wilt hebben.

Yavrum: Lange update van jou! Leuk dat je hier toch nog af en toe langs komt ookal is het over met je askim. Snap dat het moeilijk voor je is als je ziet dat iedereen in je omgeving zich gaat settelen of zwanger is. Maar meid er komt wel weer een leuke man op je pad!

Tam: haha volgens mij is het juist anders om en doen mensen in Nederland thuis vaak wiet in de waterpijp en in Turkije niet. Tenminste in van die shisha lounge barren in Turkije wordt er geen wiet in gedaan, want wiet is verboden in Turkije en ik heb ook wel eens waterpijp gerookt bij een vriend van askim thuis en daar werd er ook geen wiet bij gedaan. Maar als ik in Nederland bij iemand kom die thuis een waterpijp heeft haha.

Kikiek: Oh wat een naar verhaal. Is de schoonbroer van askim getrouwd met askim zijn zus? Is hij ook Turks? Wat een rare vent zeg! Ik zal als ik jou was ook askim vertellen wat er is voorgevallen…

Milou: Ja klopt hij heeft ook een heel oud dingetje waar mee hij alleen kan smsen en bellen. Nu je het zegt, volgens mij heeft askim dat inderdaad ook gezegd dat een telefoon met camera al niet mag. Ik had inderdaad ook een boek gevonden met luisteroefeningen, maar daar heeft hij in het leger inderdaad niets aan… Nu wel een ander boek gevonden. Oh en dat wist ik niet dat het inburgeringsexamen is afgeschaft voor Turkse mensen. Ik dacht het laatst nog gelezen te hebben bij de IND?

Tam: haha nee ik denk ook niet dat de straffen in het Turkse leger mild zijn. Oeh meid spannend! Je bent dus toch voor het koophuis gegaan.

Hier niet zo heel veel te melden. Het is weer maandag dus weer naar stage… Ik loop echt harstikke op schema maar mijn begeleider is nogal pietje precies en denkt dat ik alles niet op tijd af red en blabla… Heel demotiverend zo iemand! Aankomend weekend heel het weekend werken op mijn bijbaantje inclusief 2de paasdag… Ik had met iemand geruild voor het weekend dat ik bij askim ben, maar was vergeten dat ik het paasweekend al 2 dagen moest werken. Nu dus drie. Naja kan ik in ieder geval een gedeelte van mijn vliegticket weer terug verdienen haha.

Hallo meiden,

@summie ik werk ongeveer 30 uur per week, 6 uur op een dag. Langer werken ze niet. Het ging vandaag allemaal goed :slight_smile: op naar morgen zelfde dingen om te doen maar morgen staat de agenda veeeel voller gepland.
Askim is vrijdag begonnen. Waar hij werkt ik volg het niet meer, hij is geloof ik al op drie verschillende plekken aan het werk geweest. Maar hij heeft het weer naar zijn zin dus dat is goed :slight_smile:
Dan zal je askim idd zonder wiet roken. Het kan natuurlijk gewoon bij heel veel cafés daar is me eigenlijk nooit een wiet geur opgevallen.

@tam ja dat gebeurd ook zeker met wiet. Askim had een vriend die had gevraagd of ik niet wat wiet mee kon nemen want hij had gehoord dat we goede wiet hadden in Nederland. Askim heeft hem uitgescholden dat hij gek was dat hij daar alleen al om dacht.
Ik blijf voor je duimen dat het met het huisje allemaal gaat lukken.
Spannend dat jullie kinderdagverblijf bijna open gaat ik hoop dat het een groot succes gaat worden :slight_smile:

@Kida hahahah het was hier inderdaad rustig vandaag. Met jou alles goed?

@egwene gelukkig kan je met alle twee de bedrijven goed werken :slight_smile: ik ben lekker bezig geweest en vind het eigenlijk wel fijn. Gaat de tijd lekker snel en voor ik het weet zijn die 122 nachtjes over en ben ik bij askim :wink:
Ik hoop dat je tentamen goed is gegaan meid!

@kardelen voor zover ik weet is het inburgeringsexamen voor Turken afgeschaft. Het is natuurlijk wel makkelijk als hij Nederlands spreekt voor werk.

Zo tijd voor een rustige avond. Was kapot toen ik vanmiddag thuis kwam. Ff op bed filmpje gaan kijken, 5 min denk ik toen lag ik te slapen hahaha.

Fijne avond meiden

Via Wereldwijzer app

Is er al iemand met de trein naar schiphol geweest? als ik in mei ga zal ik mss met de trein moeten Kzou om 5 uur smorgens op het vliegveld moeten zijn Pff :frowning: geen idee hoe dat te doen maar zolang ik het ni weet boek ik nog niet…

Waar is iedereen eik? het is hier zo rustig vandaag

Via Wereldwijzer app

@littleone, ik heb nu al 3x de laatste trein uit Groningen gepakt als ik om 5 uur moest vliegen… dan ws ik om 1 uur op Schiphol. Het is een lange nacht, maar je kunt vrij vroeg inchecken en dan door de douane en zo nog wat rust pakken.
Dit keer vloog ik om 8 uur en dat vond ik net iets te lang om de hele nacht door te brengen.

Via Wereldwijzer app

Als ik met de trein ga moet ik met de bus in tilburg geraken de laatste rijd rond 23 u dus Kzou er ook heel erg vroeg zijn schat ik. Ladyside dan ben je toch erg moe als je daar zo lang moet wachten? moet je na het vliegen nog lang in de bus?

Via Wereldwijzer app

Ja ik was kapot, want de dag van reizen dan slaap ik vaak niet. Dus in de trein en het vliegtuig proberen te slapen :slight_smile: en dan moet ik nog 5 kwartier met de bus. Ligt aan de hoeveelheid tussenstops.
Als je om 23h00 vanaf Tilburg gaat dan ben je denk ik ook zo rond 1h00 daar.

Via Wereldwijzer app