Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Lbds och meid wat een vervelende situatie. Ik denk toch dat het goed zou zijn dat je askim open kaart zou spelen tegen zijn familie. Maar ja ik ben Nederlands en ik heb niet te maken met die akelige familiedruk. Maar even wat anders. Je askim zijn familie woont in Adana toch? Sorry als ik me vergis maar als ik me goed herriner dan kost een busticket iets van 25euro. Dus dat zou 50euro per persoon zijn. Als alleen je askim zou gaan dan zal je al geld besparen voor jou ticket. Misschien toch overwegen om je ouders om een lening te vragen voor het busticket van askim? Dat lijkt me beter dan dat hij misschien uit wanhoop ergens anders een lening afsluit. Sterkte meid.

Litleone: Oooh wat fijn dat het zo goed tussen jullie gaat. En natuurlijk is het wennen. Opeens leven jullie samen en woont je askim in een ander land.Hoe reageren je familie en vrienden op askim? Lief hoe hij je voeten masseert. Enne meid je hebt er niks aan maar elke dag komt het een dagje dichterbij dat jullie wonder geboren gaat worden :wink:

Littleone leuk dat je een jongetje krijgt trouwens! En fijn dat alles goed gaat met jou en je askim! En hij is wel eeerg lief voor je lekker van genieten :wink: en ja turkse trots is heel erg… :frowning:

Summie askims familie komt uit Gaziantep en dat askim alleen gaat is geen optie ik MOET mee… Zijn familie denkt namelijk al dat ik er alles aan doe om hun niet te zien en dat ik askim tegen hou om te gaan als ik niet ga dan zullen ze ontzettend slecht over mij praten… Geld lenen van mijn ouders ben ik erg op tegen… Ze helpen ons al ontzettend als we in moeilijke tijden zitten zijn t mijn ouders die ons er doorheen helpen en mijn moeder zegt zelf ook als ze willen dat jullie komen helpen ze jullie maar want dat is wat mijn familie ook gedaan heeft met mijn nl vliegticket… Bustickets hebben we naar gekeken het probleem is het is nog best duur en dan zijn we vier dagen kwijt met heen en weer rijzen voor 2/3 dagen daar, askim krijgt per dag betaald dus elke dag dat we weg zijn kost ons geld… Het probleem waar ik erg mee zit is dat ze familie een bruiloftsfeest voor mij en askim wil geven wat erg lief is maar ik heb al gezegt tegen zijn nichtje geeft dat geld dan voor vliegtickets… Maar askim wil niet dat zijn familie iets weet van onze financieen… En als we gaan verwachten ze ook nog dat we goud mee nemen voor de bruidsschat… Ze hebben het idee dat wij zwemmen in geld en vragen ook nog elke dag wanneer askim geld stuurt… Nog zo’n probleem… Alles komt van zijn oudste broer af die weet hoe die askim onder druk moet zetten en weet wat die moet zeggen zodat askim zich schuldig voelt… Ik wou dat ik vloeiend turks sprak zodat ik askim kon helpen… Ik zeg hem elke keer dat die eerlijk moet zijn maar dat doet die niet door het eergevoel wat die heeft

Lbds meid wat een rot situatie. Maar ja als je het simpel bekijkt is het dat als er geen geld is dat het ook niet kan. Maar ik begrijp dat je dat antwoord niet wil horen. Dus ja dan moet er wat gebeuren.
Sowieso denk ik dat je askim geen keuze heeft en eerlijk moet zijn over de financiele situatie. En natuurlijk is dat afschuwelijk. Maar wat je moeder zegt het is zijn familie dus zij kunnen ook helpen met het zoeken van een oplossing. Of verwacht/hoopt je askim stiekem al dat jou familie dit probleem gaat oplossen? Zo ja dan is mijn advies houd je poot strak want het is zijn familie!! Je askim kan wel mooi weer willen spelen maar dat zorgt alleen maar voor moeilijkheden en onbegrip. Ze kunnen misschien wel denken dat je askim met een rijke Europese is getrouwd maar dan nog groeit er in jullie tuin geen geldboom en nog hebben jullie/jouw familie geen machine wat geld kan maken. Dus als het er niet is dan houd het voor jullie ook op.
Tsja en jij zou toch kunnen overwegen om hulp/advies/tips van jou familie te vragen.
Zie als jullie niks doen veranderd er ook niks. Door openheid en eerlijk te zijn kan je misschien wel een stukje begrip, steun of een helpende hand van iemand krijgen. En natuurlijk is dat niet wat jullie willen. Maar als jullie er echt naar dat huwelijk willen moet jullie over de schaamte heen stappen. En ja er zal misschien geroddeld of negatief over jullie gesproken worden maar het belangrijkste is dat jullie de waarheid kennen.
En ik denk dat het voor jullie belangrijk is om dingen op een rijtje zetten.

• Hoe ver willen jullie gaan om toch hier toch naar toe te kunnen?
    *Is het om kosten te besparen een optie dat je askim toch alleen gaat?
    *Wat is het vermogen dat jullie hebben en hoeveel geld hebben jullie minimaal nog nodig?
    *Zijn er creatieve oplossingen om aan geld te komen.
    *Bv kunnen jullie wat verkopen?
    *Kunnen jullie ergens op besparen (bv boodschappen) waar je snel geld mee kan verdienen?
    *Kunnen jullie nog snel ergens met werken extra geld verdienen?
    *Is er iemand die het geld op een veilige manier kan lenen? Dan denk ik toch eerlijk gezegd aan jou familie. Als je van hun geld leent weet je dat het veilig is en dat je het op eigen tempo terug kunt betalen zonder narigheid.
    Ik had gewild dat ik je de gouden tip kon geven maar helaas dat kan ik niet. Ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. En ik hoop dat jullie hierin een weg mogen vinden!!!

Summie ik roep al sinds de verloving, toen alles begon, dat die eerlijk moest zijn en moest toegeven dat die geen werk heeft op t moment en dat we t krap hebben… Helaas hebben we daar heel veel ruzies over gehad en luistert hij echt niet! Heb net een uitgebreid skypegesprek gehad met me ouders en besloten dat ik me er niet meer mee ga bemoeien! Ik keer elke cent al tien keer voor ik m uit geef en door mijn hollandse zuinigheid en de gulheid van me ouders hebben we de winter overleefd! Mijn ouders willen ook geen geld lenen hier voor omdat ze vinden dat de familie onredelijk bezig is en omdat askims broer mij als de boeman ziet! Ze vinden t ook belachelijk dat ze chanteren ons te verbannen en vinden dat als t zo belangrijk is ze zelf iets moeten regelen… Kan me er wel in vinden en heb toch besloten niks meer erover te zeggen, askim zegt er ook niks over… Het is nu zijn probleem! En dat klinkt heel bot van mij maar dit komt tussen ons in te staan en hoe meer ik zeg van ā€œwe kunnen de vliegtickets niet betalenā€ (bijvoorbeeld) hoe meer hij gaat geloven dat ik zijn familie niet wil zien! Ik heb hem verteld wat de oplossing is (trots opzij en eerlijk zeggen hoe t zit) en daar kan die naar luisteren of ze familie verliezen… Zoals je miss door hebt ben ik er klaar mee! Askim is namelijk net weer door ze broer gebelt die aant dreigen was en mij zwart maakte… als t zo moet hoeft t van mij niet en dan zie ik t wel als askim n manier vind ga k mee en anders niet zo simpel is t nu

Lbds: Meid ik wil even zeggen dat ik je heel moedig en verstandig vind. Ik ben van nature iemand die graag over dingen spreekt maar soms is het inderdaad beter om te zwijgen. Laat je askim maar even uitzoeken wat hij wil. En het chanteren om jullie uit de familie te gooien vind ik zo ontzettend walgelijk maar ja ook voor mij herkenbare taal. Maar ja dat is een cultuurverschil. Ik begrijp dat niet, dat heeft in mijn ogen alleen te maken met je zin door te drijven en heeft niks te maken met liefde of respect voor elkaar. Tsja het komt er op neer als je van ons houd dan…echt dat vind ik zo walgelijk praat me er niet van! Sterkte meid

Ik heb nog niet alles goed gelezen maar eerlijk gezegd lbds vind ik het heel oneerlijk, en dan druk ik me eigenlijk nog heel lief uit, van je askim dat hij zijn familie de waarheid niet zegt.
Jij word hiervan de dupe, ze veroordelen jou ten onrechte en hij is de enige die dit kan oplossen. Ik zou echt enorm boos zijn als askim dit zou laten gebeuren omdat hij niet durft toe te geven weinig geld te hebben.

2 likes

Dag meiden allemaal

Littleone super een jongetje! En wat lief van je aşkın dat hij je zo goed verzorgd en zijn plaatsje hier vindt!
Spannende dagen

Lbds ik wou dat ik je raad kon geven om snel geld te verdienen, maar dat kan ik helaas niet. Een lening ja … Het enige wat ik kan aanraden is je aşkın om eerlijk te zijn tegenover zijn familie! Ik hoop dat jullie eruit geraken. Knuffel meid!

Lbds,misschien is je askim er wel vanuit gegaan dat jouw familie wel weer bij zou springen… als hij te trots is om het tegen zijn familie te zeggen dan is dat zijn probleem en moet hij jouw er verder niet mee lastig vallen. Kan hij misschien geld lenen van een vriend?

Isa,waarom schrijf je askim met een n?

Littleone leuk een jochie… spannend

Turkije lover mijn askim weet niet wat er gaande is op mijn NL bankrekening en weet ook niet dat mijn familie geld geeft (alleen geld wat we kregen na ons huwelijk en verjaardagen weet die) mocht hij dit weten dan is zijn eer kapot! Ik heb t wel eens laten vallen dat mijn ouders geld gaven om ons te helpen maar hier mocht niet over gesproken worden en hij wou er niks van weten want hij vond t niks! Zijn vrienden zijn allemaal egoistische rotzakken… Er zijn er een aantal die zelf MET auto heen gaan en weigeren ons mee te nemen… Wat een vrienden…

Milou ik ben ook heel erg boos geworden op askim, dit is al sinds 3 maart bezig (had geen leuk 1 jarig huwelijksfeest…) hebben veel ruzies gehad en hij neemt t ook wel voor me op maar ja als die ze eer niet kan laten vallen dan komen we nergens… Ik ben nogsteeds boos op m en dat weet die! vanacht heeft die me wakker gehouden en gehuilt en ik had geen zin om hem een knuffel te geven en te zeggen dat alles goed komt want dat komt t niet! Niet als hij niet toe durft te geven aan ze familie dat we t niet breed hebben! Hij wilt ook niet horen hoe mijn familie helpt omdat we t niet zo breed hebben (met bijvoorbeeld mijn vliegtickets naar nl betalen) en ik denk dat die bang is dat zijn familie niet de zelfde reactie heeft als die van mij… Dat ze hem niet helpen! Zijn broer zeurt ook elke dag om geld want wij zijn hun zogenaamd duizende liras schuldig voor de nieuwe keuken in een huis waar wij niet wonen… Ik weet dat t normaal is dat ze hier hun familie geld sturen maar toch zeker niet ten koste van jezelf?

Lbds wat een situatie ik sluit me dan ook bij de andere meiden aan askin veroorzaakt het probleem met zijn stomme trots de oplossing kan zo simpel zijn maar als hij zich als een ezel gedraagt is het inderdaad zijn probleem. Een onnodig probleem met grote gevolgen omdat hij zo simpel doet. GROOT GELIJK meid! Wat een hechte familieband als je elkaar nog niet eens de waarheid durft te vertellen en elkaar zo het leven zuurmaakt zo hoort een familie in mijn ogen niet te zijn dat is gewoon schijnheiligheid en groot doen voor de buitenwereld. Ik merkte dat ook met askim met zijn problemen tegen mij en mijn ouders verteld hij alles maar tegen zijn eigen familie zegt hij niks. Nu ben ik ook niet misselijk heb hem de keuze gegeven jij vertelt het en anders doe ik het. Uiteindelijk durfde hij zelf nog niet maar gaf wel bij dat het goed was als ik het dan zou vertellen. Niet mijn taak maar soms moet dat anders komt er nooit een oplossing. Misschien zou jij dat ook zo kunnen aanpakken? Dat jij zegt dat jullie geen geld hebben? Dat jouw familie al genoeg bijspringt? Dat is ook een schande voor hen dat hun zoon zijn vrouw niet eens kan onderhouden. Dan is hij maar even in zijn kruis getast maar dan is het gezeik op de langere termijn wel voorbij hopelijk. Want ruzie krijgen met askin om familie dat is toch wel helemaal niet de bedoeling het is jullie tegen hen en niet askin en zij tegen jou. En hij moet er al helemaal niet tussen hangen zijn plaats is bij jou jij bent zijn vrouw en familie komt daarna. Veel succes meid ik hoop dat dat Turkse ezelgedrag (eer) stopt en dat het verstand naar boven komt.

2 likes

Hallo meiden,

@littleone, nee ik wist ook niet dat het een jongetje gaat worden! Leuk meid!
Succes nog met de laatste lootjes.

@Summie ik heb op dit moment niet echt een voorkeur, als we maar samen kunnen zijn heb ik op dit moment meer.
Als ik in Nederland nu een goede baan vind zal het dat worden denk ik, maar waar we over 10 jaar zijn geen idee.

@ladyside, weet jij eigenlijk al of je een jongetje of meisje krijgt? Ik had wel iets gelezen over een echo daarvoor maar ben weer vergeten wanneer dat was

@LBDS eigenlijk sluit ik me bij civciv aan, zet hem voor de keus jij verteld het of ik.
Hard maar misschien helpt het.
Ik ben hier een aantal keer mee geweest naar een Turkse bruiloft en wat ik daar gezien heb is dat er erg veel geroddeld word, net als overal eigenlijk.
Je kan dus wel bedenken waar er over gepraat gaat worden als hij niet verteld wat de reden is waarom jullie er niet zijn, en dan denk ik dat jij er niet goed vanaf komt als er nu al gezegd word dat jullie niet komen omdat jij dat niet wilt.

Wij hebben een heerlijke dag gehad bij de zee. De achtste verjaardag van de oudste vandaag gevierd met een bbq. Super gezellig, lekker eten, drinken en kletsen heerlijk :slight_smile:
Net lekker gaan hardlopen en nu luieren.
Gisteren om de NL school was super leuk :slight_smile: Zo enorm schattig die kleine kids, 's morgens tussen de 1 en 3 jaar en 's middags vier jaar. Kijk echt al uit naar volgende week.

Civciv amen. Jij weet altijd alles precies te benoemen zoals het is.

Trl…isa had t over de askim van n ander. Dus jouw askiN. Mijn askiM

2 likes

Civciv ik kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt… En daarom heb ik t gisteravond ook al tegen askim gezegt! (Had t al gelezen maar de website crashte steeds als ik probeerde te antwoorden) ik heb hem t volgende gezegt:
Je moet nu gaan kiezen… Wie is er belangrijker, jou ego of je vrouw! Hoe vind je het dat je broer zo slecht over mij denkt? En wie weet hoe de rest van je familie over mij denkt… Wat vind je er van dat ze zeggen dat je vrouw niet wilt dat jij naar je familie gaat terwijl jij en ik heel goed weten dat familie voor mij het belangrijkste is! En wat ga je doen nu? Even je trots opzij zetten en zeggen dat we geen geld hebben? Of je trots behouden dat iedereen denkt dat jij met een monster getrouwt bent? Persoonlijk wil ik dat je ervoor zorgt dat mensen je gaan geloven want je neemt t wel voor mij op maar kiest er voor om je eigen ego te behouden en niet om je vrouw te beschermen… Ik wil dat je ze verteld hoe het zit! Ik wil dat je mijn naam zuivert! Doe je dit niet dan zal ik zelf mijn naam moeten redden…

Askim zei eerst even niks en toen zei die dat die in zag dat ik gelijk had… Dat zijn broer niet anders gaat denken over mij als de waarheid niet verteld word… Hij heeft belooft het voor woensdag gedaan te hebben (hij wou de tijd hebben om het te kunnen vertellen en om na te denken) dat vind ik prima als het dan maar gedaan is! Want als het woensdag niet gezegt word laat ik een turkse vriendin een lap tekst vertalen (zodat ik zeker weet dat ze het snappen) en dan word dat naar zijn neef gestuurd!

We gaan t zien dus… Woensdag sowieso zal ik t weten en hopelijk eerder!

3 likes

Lbds ik duim met je mee gelukkig zag hij in dat het zo niet langer kon daar ben ik blij om. Ik hoop dat hij het snel verteld en dat er een goede oplossing wordt gevonden waar iedereen blij mee is. Ben trots op je :wink:

Hey lieve meiden het is heeeel lang geleden dat ik hier heb meegeschreven lees en leef nog altijd wel mee [emoji6].

LBDS top meid dat je het zo hebt aangepakt goede tip van Civciv soms is het de enige manier…Hoop dat hij het zelf verteld zal jou ook een beter gevoel geven maar de waarheid komt boven tafel en jij bent niet langer de boe-vrouw zo hoort het

@Ladyside meis heel veel respect hoe jij de dingen oppakt en blij voor jou dat er een klein blobje in je groeit. Geniet van dit mooie wonder en laat de rest op je afkomen. Schud minder belangrijke zaken van je af. Geniet van je zwangerschap!

@Summie meis hoe is het met je. Je schreef laatst dat je ex askim op je overkwam als een egoistisch mannetje. In welke zin bedoelde je dat? Kun je het wat afsluiten? Haha…de blanke man kan mij ook niet bekoren maar ja wie weet wat de toekomst mag brengen…
Ik vind het sterk hoe je je er steeds weer doorheen slaat en een lief en verstandig woord voor iedereen hebt hier

@Lisatje woww meis ik was onder de indruk van jouw verhaal…het kan dus wel en alles staat en valt met hoe sterk je askim is…top meid dat het voor jullie goed uitpakt ik kan alleen maar dromen van zo een wonder

@Egwene ik geniet van je eindelijk zo positieve liefdevolle ervaringen met je askim na het lange wachten wordt je geduld eindelijk beloond

@Deniz kizi meis wat maak jij een hoop mee in korte tijd. Super dat je nieuwe askim zo gek op je is maar hij loopt idd een beetje hard van stapel ;). Neem de tijd meis geen haast als jullie zeker van elkaar zijn geniet dan lekker van dit moment en neem een stap tegelijk

@Miloutjuh jij hebt ook weer een heerlijke tijd gehad las ik fijn he. Alleen dat afscheid hoop dat het gauw niet meer hoeft en je askim bereid is overal met je mee te gaan

@Tamara meis ik blijf jou enorm sterk vinden moet maar zien of t mij lukt me er zo doorheen te slaan als t straks definitief afgesloten zou zijn. Maar je moet door dat zal ik ook moeten maar blijft heel moeilijk

@Isa meid jij hebt een mooie tijd gehad heel anders dan bij de familie, fijn! Hebben jullie ook gesproken over de toekomst wat zijn jullie plannen?

@Civciv jij bent ook echt een powervrouw he daar kan ik nog wat van leren zo iemand voor t blok zetten vind ik heel moeilijk al ga ik er nu ook aan geloven vind t echt knap. Mooi ook hoe je LBDS daarmee verder helpt. top!

@Turkijelover ook lekker plannen eindelijk naar Turkije met de kleine man heerlijk iets om naar uit te kijken

ik ben ongetwijfeld meiden vergeten sorry ben er niet helemaal bij…

Ik heb een tijd terug gezegd dat ik het wilde afsluiten met mijn askim omdat hij het visum heeft laten verlopen en heeft gezegd niet te kunnen komen. We hebben nog steeds contact vaak niet heel gezellig maar de liefde is nog wel heel sterk. Hij zegt niet zonder me te kunnen leven. Ik ben nu in Marmaris op het balkon in de zon van het hotel en hij is onderweg hierheen. Hij wilde praten face to face. Ik vraag me af of het zin heeft want het enige waar we het over zouden kunnen hebben is een verandering bij hem dus toch met me trouwen en dan zien hoe de familie reageert of me erheen brengen en zeggen ik ga met haar trouwen. Beetje een soortgelijk ultimatum anders ben ik weg en is hij me kwijt en dan ook echt. Vrienden blijven lijkt me onmogelijk en dan kom ik nooit van hem los. Hem blijven zien daarna kan evenmin. Ik ben benieuwd wat er de komende week gaat gebeuren het is erop of eronder en begin nu wel erg nerveus te worden…wish me luck girls [emoji8]

Groetjes!

Miloutjuh ik bedoelde fijn dat je askim bereid is overal met je mee te gaan. Dat maakt het kiezen straks makkelijker staat er niet helemaal goed sorry

Delali ach wat een rotsituatie het zit je ook echt niet mee. Zo dichtbij en dan gaat het nog mis. Want jullie waren met het visum al zo ver gekomen klaar voor in leven hier in Nl daar dromen velen van ons over! Misschien is face to face praten wel het beste en dan kun je ook zijn non verbale communicatie lezen. Klopt wat hij zegt ook met zijn gedrag? En ik geloof je op je woord als je zegt dat de verandering uit hem moet komen, daar hebben veel Turkse mannen last van, iedereen moet veranderen behalve zij. Ik ben even vergeten waar hij vandaan komt maar met hem meegaan naar de familie doe dat alleen als je je erook 100% goed bij voelt. Je weet het tenslotte nooit en als hij in de rimboe woont en ze willen vies doen dan ben je hulpeloos. Niet dat dat per se hoeft te gebeuren maar let goed op jezelf! Ik snap dat je hem een ultimatum wilt geven jij gaat hier aan onderdoor en wat moet een mens nog meer aankunnen? Jij noemt mij een powervrouw maar ik ga al 5 jaar met askim en na 5 jaar ben ik al dat gedoe zo zat dat ik nu ook voor mezelf opkom. Ik ben nu ook vrij hard tegen hem en als hij nu vervelend doet zeg ik gewoon doeiiii ik hoef je niet meer te horen meld je maar als je normaal kan doen en ik moet zeggen dat werkt dan draait hij meteen weer om. En meid dat heb ik ook moeten leren want de liefde doet gekke dingen met je je accepteert teveel en daar ga je zelf aan onderdoor, maar eens is het genoeg en dan is het IK tijd. En dan is de keuze aan hem. Is de liefde groot genoeg om te veranderen of kiest hij de makkelijke weg en blijft hij zijn leven lang in dezelfde problemen hangen. Ik hoop dat askin nu eindelijk zover is om voor jou te kiezen want hij kan zich op zijn kont slaan met een vrouw als jij. Die vindt hij niet snel meer en dat zou ook niet moeten hoeven als hij nu eens zijn mannetje staat. Familie is belangrijk maar niet het belangrijkste. Ik zeg altijd zo mama heeft papa, broer heeft vrouw, zus heeft man en waar sta jij dan? Jij bent niemands nummer 1, je bent alleen de nummer 1 voor je geliefde. En dat is het belangrijkste, dan pas komt de familie. Sterkte meid houd ons op de hoogte he! Dikke KNUFFEL!!!

3 likes

Dankje Civciv je woorden doen me goed en sterken me in mijn standpunt. Ja het is zeker aan hem en mijn leerpunt is idd sneller en duidelijker die grens aan te geven. Hij komt uit Kurtalan zeker een dorpje in the middle of nowhere een ons kent ons dus ja veilgheid is wel een dingetje. Vermoed dat daar de angst van askim ook wel zit maar goed ontmoeten kan ook elders of gewoon met me trouwen en dan kijken wat de familie doet. Dat is eng maar het hoeft niet nadelig uit te pakken kijk naar Lisatje daar is de familie ook bijgedraaid het staat en valt met hoe sterk je askim staat. Zou er wel wat power in willen slaan hihi. Ik ben ook heel bemieuwd wat hij nu tegen zijn familie heeft gezegd waar hij heen gaat…nog een paar uur geduld dan is hij hier

Oh Delali jeetje meid mijn hart gaat hier effe tekeer. Niet zozeer vanuit angst maar meid jij laat hier zien dat je ballen hebt (ja sorry ik kan het niet anders benoemen) nu is het daadwerkelijk te hopen dat je askim ze ook heeft en ze toont!!! Oh jeetje dit klinkt wel wat fout allemaal maar ach boeiuh. Wow hƩ ik vind het zo dapper dat jij daar nu in Marmaris bent! Wat ben je toch een dappere sterke powervrouw! Hiermee bewijs jij dat je vecht voor je liefde. Ik hoop zo dat je askim dat ook gaat doen. De woorden die civciv schreef sluit ik mij volkomen bij aan. Meid ik hoop heel erg dat dit gaat goed komen. Ik ga keihard voor je duimen maar ook net als wat civciv zegt denk wel om je veiligheid. Jij en ik weten allebei dat er in sommige mensen enge gedachten leven over wat zij denken te mogen doen met het kwaad. Dus meid pas goed op jezelf en heel veel succes! Hou ons alsjeblieft op de hoogte.

Civciv: Meid wat heb jij het wederom mooi verwoord. En ja jij hebt misschien hier wat langer ervaring in maar wees eerlijk je hebt ook wat met die ervaring gedaan! Je kan wel iets ervaren maar als je er vervolgens niks mee doet dan heb je er nog niks aan. :wink: En heb je al nieuws over je studie? .

Lbds: Kanjer!!! Nog zo’n dappere vrouw. Wat ontzettend dapper dat jij het gesprek bent aangegaan. Ik begrijp dat het spannend was maar je hebt het toch maar mooi gedaan! Hopelijk neemt je askim zijn verantwoordelijkheid en haalt hij jullie uit de moeilijkheden.

2 likes

Delali meid ik kom je even een knuffel brengen en je heel veel succes toewensen!! Ik hoop dat alles goed komt voor jou, maar wees toch voorzichtig!!!
Good luck!

1 like