Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

@miloutjuhh
Jij zit dus ook ver van je askim vandaan? Dat is wel minder.
Mijn toekomstige werk kon me overal aan de mediterranee plaatsen en ik had als voorkeur Turkije aangegeven. Mijn askim zei al: zolang het turkije is, kan ik je altijd makkelijk komen opzoeken. In de EU niet. Dus ben allang blij dat ik überhaupt naar Turkije ga. Hij wordt wss binnenkort door reorganisatie ook ontslagen in Istanbul. Dan komt hij ook naar antalya om daar te werken voor de zomer :slight_smile:
Wel leuk au pair! :slight_smile: zien jullie elkaar nu vaak of niet?

@lovato
Leuk dat jullie uiteindelijk ook weer samen zijn gekomen. Waar zoek je werk? Je zou nog in het toerisme kunnen proberen. Dat gaat snel weer starten. Animatie ofzo. Beter dan niets.
Is helaas niet zo makkelijk om werk te vinden. Heb maanden gezocht in Istanbul bij askim. Maar dat was echt niet te doen. Veel bedrijven eisen al dat je al een werkvisum hebt. Dacht altijd dat het wel makkelijk was als Europeaan. Maar helaas.

Welkom tjica! Leuk dat ook jij naar Turkije gaat om te werken. Je zegt dat je in Antalya gaat werken, maar wonen in Side?? Elke dag dus uur heen en uur terug? Lijkt me zwaar! Of lees ik het allemaal weer niet goed??

@isafazli, hier in NL ga je dus naar een verloskundige, en niet alle praktijken hebben een echocentrum erbij. Ik heb gekozen voor een kleinschalige praktijk en die werken samen met een zhuis hier in de stad die dan weer een echocentrum (onafhankelijk van zhuis) hebben. Vandaar dat de echo’s dus ergens anders gemaakt worden. Lekker ingewikkeld allemaal :wink:

@summie; hahahah praat me niet over die provinciegenoten van me! Hahaha! Waarom denk je dat ik nog steeds single ben en in Turkije verliefd ben geworden haha!
Sowieso val ik niet snel op Hollanders, dus die boeren hier maken geen kans :slight_smile:
Maaaaaar ik weet zeker dat er eentje voor je tussen zit. Maak anders een Tango profiel aan en je hebt binnen no time sjans van alle turken :wink:
Ik heb nog steeds een Tango profiel sinds MisterSide en andere kennissen daar. Maar krijg altijd het idee dat er alleen maar gebruik van word gemaakt door Turken… Keus genoeg dus! En ze wonen een stuk dichter bij :wink:

@miloutjuhh, goed te horen dat je het zo naar je zin hebt gehas. En dan weeeeeeer dat stomme afscheid! Bah! Fijn weer terugdenken aan de mooie momenten samen.

@ladyside
Heb turkse riviera met omgeving antalya als bestemming gekregen. Kan dus overal er omheen gaan wonen. Ligt eraan. Maar dat weet ik dus pas bij aankomst.

Trouwens. Zit een beetje in de stress. Hebben jullie vaccinaties gehaald als je een langere tijd in turkije blijft wonen? Vaccinaties worden aanbevolen. Niet noodzakelijk. En ik denk ook zeker niet in een toeristengebied.
Heb ze ooit allemaal wel gehad. Geen idee of ze nog geldig zijn. Zit nogal krap met de tijd en mijn moeder kon zich niet herinneren dat ze het ooit nodig heeft gehad voor bodrum etc.

Tjica ik heb geen vaccinaties gehad, maar je kan dat nog altijd eens navragen bij de huisarts

@lovato Ik denk dat ik hier tot augustus ben of anders misschien september. En denk dat jij hoopt dan al iets anders te hebben.

@tjica soms zeker niet makkelijk om ver bij elkaar vandaan te wonen. Zien elkaar ongeveer 1 keer in de maand. Ik zou vaker kunnen gaan maar als askim veel moet werken vind ik dat zonde van het geld. Vorig jaar hebben we elkaar 8 maanden niet kunnen zien dan is dit al een hele verbetering.
Ik weet dat een hepatitis ook voor vakantie in Turkije aangeraden word. Ik ben in 2009 naar Kenia geweest waar ik veel inentingen voor nodig had en was dus niet nodig alles was nog geldig.

@ladyside ja we hebben weer mooie herinneringen gemaakt en veel gepraat en daar kunnen weer even mee vooruit.

Vanmorgen heerlijk niks gedaan. Jongste is ziek dus samen op de bank hangen en net als vorige keer toen hij ziek was frozen kijken ik ken hem inmiddels uit mn hoofd hahahahaha.
Nog steeds lekker weer in Nederland? Hier ook een heerlijk zonnetje

Effe vlug op Tjica reageren. Ik reageer later effe uitgebreid op de anderen.

Tjica: Mijn advies is juist als je een langere tijd na Turkije gaat om je te vaccineren. Je komt toch met meer mensen in aanraking en je weet niet of overal de hygiene regels goed nageleefd worden dus theoretisch gezien is je risico groter. Tsja persoonlijk denk ik liever voorkomen dan genezen. Je schrijft dat je al eens een vaccinatie hepatitis A hebt gehad. De beschermingsduur is afhankelijk van het merk vaccin: voor Havrix en Epaxal 1 jaar, voor Avaxim 3 jaar. Als je de hepatitis A injectie na 6-12 maanden hebt herhaalt, ben je 25 jaar beschermd. De bescherming is ook 25 jaar als je jaren na de eerste hepatitis A inenting je tweede haalt. En meid een vaccinatie is echt zo gehaald…je kan zo ff je huisarts/ggd bellen even overleggen en voor je het weet heb je injectie en dan ben jij meteen veilig/beschermd. Enne de GGD heeft vaak s’avonds ook spreekuur :wink:

Via Wereldwijzer app

Thanks voor jullie reacties op mijn vragen over de vaccinaties.
Mijn dokter is net terug van vakantie en heb ze altijd gehaald bij hem. Belde vanmorgen en waren veel te druk en moet snel gebeuren. Ga wss al over paar weken. Assistente moet eerst nog uitzoeken welke ik wel en niet heb gehad en welke nog geldig zijn. Pff. Mag ik daar nog op wachten. Vandaar.

1 like

Tjica meid geen stress. Zelfs als het zou moeten kun je op de dag voor je vertrek nog een vaccinatie halen. Als je hepatitis A op loopt duurt het meestal 3-4 weken voordat het virus actief wordt in je lichaam. Dus dan krijgt het virus al niet meer een kans omdat de vaccinatie dan al zij werk doet. Maar weet je nog voor welke reisbestemming en in wel jaar jij de vaccinaties hebt gehaald? Bel dan ff de GGD dan kunnen zij je meteen antwoord geven.
En als je zelf weet dat je een herhalingsvaccinatie hebt opgehaald is de kans erg groot dat je niks meer hoeft…

Via Wereldwijzer app

Summie, GGD weet dat niet omdat ik ze bij de huisarts heb gehaald. Moet maar even wachten op haar email.
Bedankt voor het meedenken :kissing_smiling_eyes:

Tjica ggd weet inderdaad niet wat jij hebt gekregen. Maar als jij verteld dat je in bv 2012 de vaccinaties heb gekregen voor een reis naar Kenia. Dan kan de ggd je wel vragen stellen en je vertellen dat je beschermd bent of dat je misschien toch nog wat nodig hebt. Dan kun je voor jezelf al een beetje inschatten of je het nodig hebt of niet. Heb jij trouwens geen vaccinatieboekje???

Via Wereldwijzer app

Tjica welkom hier! Om maar meteen met de deur in huis te vallen ga ze inderdaad halen. In turkije zitten andere virussen en bacterien dan hier dus neem geen risico spuitje halen is zo gepiept, zo’n vieze ziekte oplopen ben je langer mee van huis. Toen ik de eerste keer gegaan ben heb ik hepatitis a gehaald en dtkp geloof ik. Na terugkomst nog een 2e hepatitus a gehaald dus ben nu beschermd voor 25 jaar en dtkp voor 10 jaar en meid dan ga je relaxt op vakantie en hoef je niet steeds zo erg op alles te letten wat je eet. Wisten jullie trouwen dat Turken een bacterie in hun maag hebben die wij niet hebben? Nou ja inmiddels hebben wij die wel denk ik hihihihihihihihihihi! Maar wat gaaf dat je in Turkije kunt gaan werken en dan dichter bij askin bent super!

Ik zal even kort wat over mezelf vertellen ik ben 28 jaar en mijn askim woont in Istanbul. Hij is 30. We zijn alweer bijna 5 jaar samen. Veel ups en downs gehad en het gaat nog niet zoals het moet maar we zien wel wat de toekomst brengt. In januari is hij hier geweest en in april ga ik 3 weken naar hem omdat zijn zusje mij uitgenodigt heeft voor haar bruiloft.

@ LadySide fijn dat blob het zo goed doet! Weet die ene muts ervan? Die zal wel op haar neus kijken nu hahahahha net goed!

@ Miloutjuh lekker bij askin geweest dat doet een mens goed;) Hopelijk snel weer!

@ Xlovato fijn dat het weer wat beter gaat en je hebt gelijk hoor, volg je hart. Als je dit niet doet krijg je misschien spijt en naar huis gaan kan altijd nog moet je maar denken. Leef en leef zoals jij dat wilt!

@ Egwene fijn dat het zo goed gaat! Ik zie je op die roze wolk zitten, dat werd ook weleens tijd je verdient het!

@ Isafazli jij amuseert je wel zag ik op de foto’s. Fijn dat jullie lekker samen zijn!

Ben ik iemand vergeten? Ik hoop het niet en anders vergeef me ik wordt ook al langzaam een oude muts;)

Hier gaat het zn gangetje afgelopen 2 weken was wat minder met askim heb me behoorlijk geergerd en ben wat afstandelijk geweest. Dat heeft ie gevoelt hij gebruikt zijn verstand weer maar de vraag is voor hoe lang. Soms denk ik wat moet ik toch met hem. Hij is dan wel ouder dan mij maar soms voelt het alsof ik veel volwassener en verstandiger ben. Dat uitstel gedrag ik krijg daar de schijt van. Maar dat kennen jullie vast wel. Ach het zal wel goed komen maar soms zou ik een grote rol behang willen kopen en hem daar achter plakken. Nu in spanning afwachten of ik bij de opleiding van mijn keuze aangenomen wordt. Zou vorige week meer horen maar dat wordt dus woensdag hoorde ik vandaag grrr. Zo ik moest even klagen dat doe ik niet vaak maar ik weet dat dat bij jullie kan af en toe;)

Fijne dag allemaal!

Tjica welkom hier.

Ladyside,nu het hier over vaccinaties gaat, heb jij verteld aan de verloskundige dat de vader Turks is ? Je kindje krijgt dan straks een extra vaccinatie dus zou het wel ff melden als je dat nog niet gedaan heb.
En zelf kreeg ik ook een extra prik de rhesusprik was dat ,maar dit had verder niks te maken met de afkomst van de vader

Ik kom even snel binnen vallen las iets over Otium hotel side? Ik weet niet met welk bedrijf ze nu werken en welke mensen maar ken animatoren daar van de kids club en als zij er nog werken wil ik even voor hun waarschuwen! (twee dames uit oekraiene! 1 was de kids club manager) als zij er niet werken is t wel echt een top hotel heel leuk en veel kinderen :slight_smile: (heb daar zelf gewerkt vorig jaar)

En tjica welkom :slight_smile:

@tjica werk vinden is idd niet zo makkelijk als het lijk helaas, ik zoek ook werk in de animatie/kidsclub het liefst in de omgeving van Side want daar woont mijn askim in de buurt hihi, ik had een paar weken geleden wel een aanbieding voor werk alleen zonder visum maar dat ga ik zeker niet doen…

@miloutjuhh ik hoop idd tegen die tijd dat ik dan een baan heb in Turkije, mocht ik niks kunnen vinden houd ik me nog steeds aanbevolen hihi wil nog steeds graag als au pair aan de slag aangezien het werk waar ik nu ook naar kijk maar voor een seizoen is en als au pair is het meestal zo dat je ook voor een langere tijd aan de slag kan! Heb jij al plannen als je weg gaat bij de familie waar je nu bent? Vandaag dus een rustig dagje gehad en frozen gekeken hihi die film kan ik onderhand ook dromen omdat mijn Nichtje heb ook vaak wilt kijken Haha

@civciv je hebt helemaal gelijk ik moet ook m’n hart volgen en zelf mijn keuzes maken! Maar vond dit lastig door mijn vader die dus denkt dat ik hier in Nederland een toekomst wil opbouwen maar als ik iets heb gevonden ga ik dit zeker tegen hem vertellen en dan zien we wel hoe die reageert…
Jammer dat het even wat minder ging tussen jullie maar gelukkig gaat het nu weer goed! Tja mannen he die willen wij allemaal wel eens onder het behang plakken hihi. Oh balen dat je het nu pas woensdag te horen krijgt maar ik zal voor je duimen en ik hoop dat je aangenomen word!

Ik heb vandaag een rustig dagje achter de rug! Askim is sinds 2 dagen weer aan het werk! Deze keer niet in een hotel maar in de kledingwinkel van zijn broer… Vind het wel grappig want hij werkte daar 2 seizoenen geleden en toen heeft die altijd geZegt dat die dat nooit meer ging doen Maarja hij heeft een baan en het heeft ook zo z’n voordelen dat die bij z’n broer werkt zo houd z’n broer hem een beetje in de gaten Haha en kan kan hij de hele dag door met mij appen als die dat wil maar helaas is z’n internet nu op… Askim vind het natuurlijk helemaal leuk dat ik toch de keuze heb gemaakt om voor een langere tijd in Turkije te willen zijn en hij wou al een huisje gaan zoeken voor ons samen voor de zomer enzo maar ik heb gezegd dat ik eerst maar eens een baan moet vinden en dan zien we verder wel hoe en wat!

Fijne avond meiden! Xx

1 like

Dames,

Heb even snel een dringende vraag. Wss omdat ik ook niet zoveel weet nog over de cultuur. Maar… ik weet dat turkse mannen elkaar kussen bij hoi en doei. Maar hoorde mijn vriend het net op skype aan de telefoon zeggen bij doei tegen een mannelijke collega die ook een vriend van hem is.
Vriendin van me die jarenlang een Turk had en daar ook woonde zegt dat ze dat nog nooit over de telefoon heeft gehoord. En heb me vriend ernaar gevraagd. Hij zegt dat het normaal is voor vrienden.
Maar voel me heel raar ofzo. Echt belachelijk om haast te denken dat ie me als dekmantel gebruikt. Maar kan er niks aan doen. Maar ja. Vriendin van me zei dat hij het dan niet zo ver van huis zou zoeken als dat waar is… dat is ook zo.
Maar voel me toch vreemd. Dus zou graag horen van jullie dat het niet zo is…
Dit klinkt echt belachelijk eigenlijk…

Tjica ik heb het ook nog nooit gehoord maar dat wil nog niks zeggen. Als het goede vrienden zijn hebben ze misschien wel een hele goede band en kunnen ze dit ook als grapje bedoelen. Ik zeg ook weleens fiet fieuww tegen vriendinnen als ze er leuk uitzien en dat betekent echt niks geks dat hoort bij de goede band die er is. En mannen knuffelen elkaar daar ook als ze dat hier doen vinden wij ze homo’s. Ik zou me nog niet zoveel zorgen maken

@civciv, zij weet het idd… had al een berichtje van haar gekregen een paar uur na de bekendmaking.
Heb het vermoeden dat zij nog steeds samen zijn en zij dus ook gelogen heeft over het eindigen van de relatie.
Maar ja, ik wens ze alle geluk toe :slight_smile: Als zij ermee kan leven dat hij ook tegen anderen zijn gevoelens uit, dan moet ze dat vooral doen.
Ik heb besloten een poging te doen om alles los te laten en me volledig te concentreren op Blob, en als die er eenmaal is dan zie ik wel weer hoe het verder gaat. Hou ex op de hoogte, meer kan ik niet doen.

@Turkijelover, hmm verloskundige weet dat papa Turks is, maar ze heeft niets gezegd erover. Volgende keer maar ff vragen.
Rhesusfactor ben ik op getest, en gelukkig niets aan het handje. Hij en ik zijn allebei 0+

@Tjica, mannen zijn daar een stuk kleffer dan de mannen in NL. Hier worden ze gelijk uitgescholden voor homo als ze ook maar iets liefs over elkaar zeggen, laat staan elkaar zoenen bij gedag zeggen. Niet druk om maken hoor!

Meiden.
Dat wist ik eigenlijk allemaal wel. Ook dat gearmd lopen enzo. En met hoi en doei kussen. Kleffer idd. Dat weet ik.
Maar als vriendinnen dan zeggen dat ze dat aan de telefoon nog nooit gehoord hebben en dat vreemd vinden dan vind ik dat ook vreemd eigenlijk. Kan het dan ook slecht uit mijn hoofd zetten…

Sorry voor de egoposts trouwens. Werd er een beetje misselijk van

Maar om welk deel maak je je nu precies druk als ik vragen mag?
Is het om wat jouw vriendinnen zeggen, of wat je askim doet en dat je nu denkt dat ie op mannen valt?

En mag ik nog iets vragen? Je verhaal over SPanje kwam me al bekend voor, dus heb net ff gezocht in forum… Heb alleen even je openingspost gelezen over je “foute” kleding.
Mag je nog steeds niet dragen wat je wil? Of is hij ondertussen veranderd? En is hij ondertussen officieel je vriend, of is het nog steeds zo van “we zien wel als ik daar ben” ?