Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

@ Ladyside gelijk heb je Blob zal weten wie papa is en dan kan hij/zij later zelf beslissen of hij/zij daar iets mee wil. Hij/zij zal al een supermama hebben en je ontneemt hem/haar geen vader. Dat verdient veel respect. En het is aan papa zelf om er voor zijn kind te zijn dat is niet jouw taak.

Pff lastig dat hij/zij hihihihi. Vertel je ons wat het is zodra je het weet of laat je ons nog lekker nieuwsgierig blijven? :wink:

@ Tjica Ladyside heeft wel een punt. Het lijkt of er meer achter zit dat je zo laat twijfelen. Ik snap je twijfels je hoort zoveel gekke verhalen over die Turkse jongens en het is inderdaad een totaal andere cultuur, een echte mannen cultuur. De mannen brengen vaak meer tijd door met elkaar dan met de vrouw/vriendin en ja dan is dat kleffe wel begrijpelijk dus meid maak je niet zo druk. Mocht er nog meer achter je twijfels zitten denk daar dan eens goed over na. Is dat niet zo dan probeer het gewoon van je af te zetten. Als hij ook kus tegen jou zegt is het goed toch? Zolang hij maar geen koosnaampjes gaat geven aan die vriend dan is het maar half zo erg. :wink:

Gewoon een gevoel dat ik niet kwijtraak. Maar ergens klinkt het gewoon dom om dit te denken. Want ik weet dat dat handtastelijke normaal is. Dus waarom zou het niet over de telefoon kunnen.
Het was absoluut geen klef gesprek afzo. Hij is ziek en die collega/goede vriend belde gewoon om te vragen hoe het met hem is. En heb die collega ook ontmoet.
Askim heeft het trouwens niet eens zo op homos. Zacht uitgedrukt.
Wat klinkt dit toch stom van me.

Ladyside, ik zal eens nakijken of ik het nog terug kan vinden wat voor extra prik het was… is al weer zo’n tijd geleden.

Isa: Wat fijn om te horen dat het zo te lezen goed tussen jou en je askim gaat! Ik hoop dan ook dat jullie heerlijk kunnen genieten van elkaar!!! Hopelijk vind je ook een mogelijkheid om je hart bij hem te luchten over jouw ervaringen van de voorgaande keren bij zijn familie? Hoe lang blijf je trouwens nog in Alanya? Meid heel veel plezier!!!

Egwene: Oh meid zo fijn om te lezen dat het goed met je gaat!!! Woowww wat heb ik er een respect voor hoe jij hebt gewacht op je askim en dat het wachten nu toch echt beloond wordt!! Het is je zo gegund!!!

Miloutjuhh: Meid wat heerlijk om te horen dat je een fijn weekend met je askim hebt gehad! Wat lief dat je vader jullie had getrakteerd op een diner. En ja dat afscheid moeten nemen, tsja ik denk dat zoiets nooit gaat wennen maar hopelijk komt er ooit voor jullie een dag waarop het niet meer hoeft omdat jullie dan samen leven. :wink: Hoe gaat het trouwens met de studie van je askim? Ik lees tussen de reacties door dat je waarschijnlijk in september de familie wilt verlaten. Heb je enig idee wat je dan wilt gaan doen? En het is dus al echt heerlijk weer in Antalya? Hier schijnt het zonnetje heerlijk maar het is waar ik woon nog wat te fris om buiten in het zonnetje te kunnen zitten. Hahhahah jaaa ik ben vast zo’n magneet die complexe mannen aantrekt hahaha maar komt misschien wel omdat ik zelf ook wel wat complex ben :wink: Lief van je dat je het fijn vind dat ik hier blijf plakken, ach ja ik vind het hier wel gezellig en ik kan wel weer in de mee-lees-modus gaan maar ik ben veel te enthousiast joh ik wil dan toch ook graag op jullie reageren enzo…bloos

Xlovato: Ik kan me er wel wat bij indenken dat je het moeilijk vind om het je vader te vertellen. Ook al vind ik ook dat jij het recht hebt om jouw eigen leven te leven! Mijn ouders zeiden altijd: ā€œWe zijn dankbaar dat we van je mogen genieten, maar jij bent ons bezit niet en dus ben jij vrij om te gaan en staan waar jij wilt.ā€ En natuurlijk zal het misschien even slikken zijn voor je vader, maar hallo de wereld is zo klein geworden, dus meid volg je hart!!! Dat zou trouwens wel grappig zijn als jij op den duur misschien de baan van Miloutjuhh over zou kunnen nemen. Fijn dat je askim werk heeft gevonden bij zijn broer. Haha zo zie je maar weer niks is veranderlijker dan een mens :wink:

LadySide: Sorry hoor maar ik zat hier echt smakelijk te lachen over blob…ik dacht huh wat staat hier en waar hebben jullie het over? Ja blond dan krijg je dat…maar inmiddels begrijp ik dat blob jouw geweldig wondertje is :wink: Ik heb er veel respect voor hoe jij hierin je weg probeert te vinden!!! Want meid ik vind dat er best wel veel moeilijke/verwarrende/ingewikkelde dingen op je pad komt omdat blob je toch verbindt met je ex-askim. Sterk hoe jij daarin toch echt probeert je eigen weg in te gaan, je eigen leven te leven en tegelijkertijd ook geniet van de bijzondere veranderingen die jij doormaakt! Begint je het trouwens al te zien? Hahaha die provinciegenoot van jou ik geloof niet dat dit zich wat gaat worden maar hij is ook niet 100% Nederlands hoor :wink: Haha jij kent me blond haar en blauwe ogen is geloof ik niet helemaal mijn ding. Maar Tango wat is dat? Oooh voor alle duidelijkheid ik wil hier nu niet overkomen als een wanhopig geval, die wanhopig op zoek naar de liefde is want dat ben ik niet hoor/wil ik ook echt niet zijn!!! Ik ben jarenlang single geweest en daarin ga ik ook echt mijn weg wel vinden. Het belangrijkste is gewoon dat je happy bent met jezelf maar ja laat ik het zo zeggen een beetje gezellige afleiding is wel fijn…

Civciv: HĆ© mevrouw…ben jij vergeten dat we hier een afspraak hebben dat we ons niet meer zouden verontschuldigen als we zogenaamd ā€˜klagen’ lees: ons hart hier luchten??? Meid ik heb zo’n respect hoe jij roeit met de riemen die je hebt. Natuurlijk mag jij hier ook je hart luchten!!! Hahaha thanks voor je biologie les over bacteriĆ«n in de Turkse darmen. Ik wist dat niet, maar misschien is dat juist wel de reden waarom wij hier soms Turkse mannen niet begrijpen hahahaha. Maar wat vervelend meid dat het even niet zo lekker ging tussen jullie. En ja dat uitstelgedrag is voor mij wel heel herkenbaar en vooral de irritaties die het opwekt. Lukt het om jouw irritaties met hem bespreekbaar te maken of zijn de irritaties al gigantisch groot voordat het er bij jou uitkomt? Tsja je zou de volgende keer kunnen overwegen om een aantal rollen behang mee te nemen naar Turkije om hem er achter te kunnen plakken. Maar ik denk dat het je allereerst niet gaat lukken om hem er achter te plakken hihi. Nee meid zonder gekheid ik hoop dat jullie ook hierin je weg mogen vinden en dat jij je gevoelens bespreekbaar kunt maken. Wat betreft de opleiding, houdt er rekening mee het zijn scholen, de ervaringen die ik daar mee heb is dat het wat betreft afspraken ook eigenlijk wel wat op zijn Turks gaat. Welke opleiding wil je ook alweer gaan doen? Meid ik ga voor je duimen dat je aangenomen wordt!!!

LBDS/Turkije Lover: Ik zag jullie ook even voorbij komen…hoe is het met jullie?

Tjica: Ik heb ook even jouw vorige topic gelezen en eerlijk gezegd heb ik ook wel dezelfde vragen als LadySide. Maar ik maak me eerlijk gezegd ook wel een beetje zorgen over wat ik daar heb gelezen. Vandaar dat ik mij ook wel afvraag hoe het nu met jullie samen gaat. Zijn jij en je askim nu officieel weer samen? En hoe gaat het nu tussen jullie?

Zoooo ik hoop dat ik niemand ben vergeten en anders sorry!!! Wat een gezellig forumdagje was het hier! Op deze manier krijgen we dit topic wel vol :wink:

2 likes

Hey meiden.
Lief dat jullie je zorgen maken. Had al wel verwacht dat dat topic ooit gevonden zou worden.
Het was toen een rare tijd en hij wilde afstand houden om niet gekwetst te worden.
Hij zei ook altijd dat ik niet zou mogen uitgaan en weet ik het.
Ben hem toch gaan opzoeken en hij is weer helemaal zoals ik hem ken. Ik mag gewoon uitgaan. Nou ja. Mag. Ik doe het en hij vindt het prima. Hij moedigt het nu zelfs aan. Ik mocht voor mijn verjaardag ook kleding uitzoeken en hij stelde toen zelfs mini-jurken voor. Voor in de zomer. Hij had zelfs een foto van mij in bikini op zijn Facebook gezet omdat hij dat een leuke foto vind…
Soms peil ik hem weleens over bepaalde dingen die ik heb gehoord over turken, maar hij vindt dat vaak heel beledigend. Want hij zegt: je kent me toch. Ik wil alles doen om je gelukkig te maken. En waarom geloof je verhalen en niet mij? Vertrouw je me niet.
En eerlijk gezegd word ik op handen gedragen en ik hoop dat dat zo blijft. Ook als de echte verliefdheid eraf is.

Maar ja. Blijft toch soms die ā€˜vooroordelen’ die in mijn achterhoofd blijven…
En ik heb absoluut geen twijfels. Als ik die al had zijn die absoluut weggenomen toen ik hem heb opgezocht. En mijn askim is echt een huismus. Die houdt niet van uitgaan en hij blijft liever thuis bij mij (al is het alleen maar skype) dan dat ie met wie dan ook afspreekt.

Tjica: Fijn om te lezen dat je askim is bijgedraaid. Ik denk overigens dat het ook anders is nu jullie samen zijn in Turkije dan destijds in Spanje. De familie/sociale/maatschappelijke druk in Turkije is voor hem misschien wel groter dan destijds in Spanje en jullie zijn beiden natuurlijk ook ouder geworden. Persoonlijk weet ik niet of ik blij was geweest als mijn askim een foto van mij in bikini op zijn facebook zou hebben geplaatst maar dat is meer mijn ding hihi. Hij probeert je in elk geval niet te verstoppen. En meid jij mag best wel een beetje vertrouwen hebben…Van te voren weet je nooit hoe iets zich gaat ontwikkelen maar zolang jij goed luistert na je gevoel en je grenzen serieus neemt dan hoef jij je niet al te veel zorgen te maken :wink:

Via Wereldwijzer app

Summie.
Dank je voor je lieve woorden. Dat snap ik idd wel. Maar tot nu toe gaat het heel goed. En die foto op zijn fb vind ik ook niet heel geweldig. Maar heb er geen probleem mee. Maar dat geeft wel iets aan op zich. Ik heb hem ook altijd gezegd dat ik niet beroerd ben om me aan te passen. Bijvoorbeeld toen we door zijn zus werden uitgenodigd voor koffie en ik er heel Hollands van uit ging dat er ook wel thee zou zijn. Want ik lust geen koffie. Vond ik dat echt super stom van mezelf. Heb ik me ook verontschuldigd. Dat soort dingen…
Maar als het gaat om kleding enzo dan heeft hij dat van mij maar te accepteren…

@ Summie thnx voor je lieve woorden! Die rollen behang heb ik nu ff niet meer nodig dus die bewaar ik nog even :wink: Ik wil de opleiding doktersassistente doen.

Wat betreft die bikinifoto ik zou dat ook niet leuk vinden en mijn askim zou dat ook nooit doen. Een Turkse man zal nooit willen dat een andere man zijn vriendin half naakt ziet dat tast zijn eer aan en het is dan ook behoorlijk respectloos.

Summie,hier alles goed hoor.

Tjica, ben het met civciv eens een Turkse man zal zijn vriendin nooit zo openlijk op fb zetten. Is wel ff wat anders dan dat ze je op het strand zien.

Uhm ok…
Hij heeft wel meer foto’s van mij op Facebook gezet. Niet alleen die. Ook van ons samen. Moet ik me hier dan zorgen om maken omdat het zogenaamd respectloos is?
Vind het wel heel kort door de bocht eigenlijk om hem er van te verdenken mij respectloos te behandelen. Want hij is de laatste persoon die dat ooit zou doen.

Tjica wij gaan al heel wat jaren mee en hebben al heel wat verdrietige en bedrogen meisjes gezien dus kort door de bocht ja dat mag je vinden maar wij proberen gewoon zo eerlijk en open mogelijk te zijn. Aangezien jij vragen stelde over cultuur en wat Turks is geven wij daar duidelijk antwoord op. Wij zeggen niet dat hij je respectloos behandelt, wel dat deze actie respectloos is. Wat hij verder doet weten wij niet. Zorgen maken hoeft niet omdat wij onze eerlijke mening geven, maar in je achterhoofd houden zou wel kunnen maar dat beslis jij. Jij kent hem en jij kunt hem het beste inschatten. Volg gewoon je hart. Vertel ons ook rustig over je eventuele zorgen en dingen die je dwars zitten daar zijn wij voor. We willen alleen maar het beste voor jou meid en ja wij draaien er niet omheen maar we willen je ook niet kwetsen vandaar dat ik je dit even wilde vertellen. Wij denken aan jouw geluk en als je me kort door de bocht vond dan bied ik mijn excuses aan want je moet je hier vooral veilig en thuis voelen.

2 likes

Tjica: meid zoals Civciv ook al geweldig beschreven heeft zijn wij hier niet om jouw op wat voor een manier om onderuit te halen. Ik, maar ook de andere meiden vinden het superleuk dat je hier nu mee schrijft en mijn advies is ook om dat vooral lekker te blijven doen als jij je daar goed bij voelt!!!

Wij hebben allemaal 1 doel, wij willen er voor elkaar zijn in goede maar ook in slechte tijden. Wij proberen elkaar te helpen waar we kunnen maar juist door de liefde, warmte en steun die wij aan elkaar proberen te geven hoort het er ook bij dat wij elkaar waarschuwen, ongevraagd advies geven of eerlijk onze mening geven. En ja soms is dat misschien weleens heftig en confronterend, maar houdt goed voor ogen dat wij het beste met een ieder, dus ook met jou voor hebben!!!

Ik twijfel eerlijk gezegd of ik mijn visie moet delen. Maar ook ik wil graag eerlijk tegen je zijn. Wat mij heel erg opvalt is dat ik het gevoel krijg dat je heel erg op zoek bent naar een stukje bevestiging van ons. Eerlijk gezegd is dat voor ons heel moeilijk om dat stukje bevestiging te geven aangezien wij jouw en je askim niet persoonlijk kennen. Maar meid heb jij voor jezelf enig idee waar die twijfel/onzekerheid omtrent je askim vandaan komt? En voor alle duidelijkheid twijfels/onzekerheden is op zich niets mis mee. Vele meiden hier hebben te maken (gehad) met twijfels/onzekerheden vooral in een begin periode waarin alles nieuw is. Maar daarbij is het wel de vraag of er toch stiekem ook een onderbuik gevoel iets probeert te vertellen of dat er toch een aanleiding is om deze twijfels te hebben? Of proberen die twijfels je juist misschien toch iets te vertellen?

@summie je hebt helemaal gelijk meid en ik kies ook zeker voor mezelf en voor wat ik wil gaan doen maar het hele Turkije verhaal ligt toch nog altijd gevoelig bij m’n vader, meer omdat die denkt dat ik daarvoor m’n leven vergooi… Maar zo zie ik het helemaal niet! Ik ben klaar voor een nieuw avontuur en wil nu eindelijk voor een langere tijd naar Turkije iets wat ik al lang wil! Ja hij zou misschien wel boos worden enzo maar ik heb gelukkig mijn zussen nog die wel achter mijn besluit staan en het juist knap vinden dat ik dit wil gaan doen en hopelijk gaat mijn vader er later ook zo over denken hihi!

@tjica fijn dat je askim Sinds die tijd is bijgedraaid! Ik ben het eens met summie en civciv maar zoals hun ook al zo mooi beschreven wij zijn hier allemaal voor jou om jou te steunen en advies te geven en dat is af en toe idd wel confronterend maar dat betekend niet dat we het slecht bedoelen!

Fijne dag meiden! Xx

X-lovato meid natuurlijk zal het voor je vader slikken zijn. Help zijn kleine meid wordt volwassen en gaat haar eigen leven leven! Daarin zal hij misschien ook zijn weg in moeten vinden. Maar als jouw vader ziet dat jij je hart volgt en dat jij doet wat jou gelukkig maakt dan kan je vader op den duur niets anders dan super trots zijn op zijn volwassen dochter!!! Volg je hart meid :wink:

Oohhhh ik zit hier gewoon heerlijk in een hemdje buiten te genieten van het heerlijke voorjaarsweer :heart::heart::heart: jaaaa de lentekriebels in mij zijn ontwaakt…

Via Wereldwijzer app

Aaah Summie, ik zit ook al zooooo heerlijk hier op de galerij! Het is zoooo warm :slight_smile:
En zon gemengd met andere geuren (dagcreme,parfum) deed me ff weer in Turkije zijn :slight_smile: zoooo fijn dit weer!

Oooh jaaa LadySide ik begrijp wat je bedoeld…hihi en sommige Turkse mannen ooh die ruiken zoooo obtzettend lekker…die geur kan ik me nog levendig herinneren…dat vond ik altijd echt een prestatie terwijl ze toch gewoon in de warmte aan het werk waren… wahahaha ik begin hier gewoon te zwijmelen… op zich wel ff lekker terugdenken met een smile…ipv het verdriet van dingen niet te begrijpen…

Via Wereldwijzer app

Gewoon met een glimlach proberen terug te denken en vooral geen spijt hebben van wat je hebt meegemaakt.
Ogen dicht, en geuren terug halen :wink: en anders ff naar turkse supermarkt voor geuren haha!

Heerlijk dames lekker in het zonnetje hier is het ook heerlijk weer, in deze tijd van het jaar baal ik er enorm van dat ons balkon helemaal geen zon heeft. Door het windje is het op 8 hoog in de schaduw best frisjes.

@xlovato ik schrijf je vanavond even een pb terug!

@Tjica ik sluit me aan wat er eerder is gezegd. Ik weet wel dat mijn ex askim dat wel ooit aan de telefoon zei tegen een van zn beste vrienden.

@summie het is hier overdag zo’n 20 graden. Binnen is het nog wel frisjes. Het is nu buiten in de zon lekkerder dan binnen hahahaha

Merhaba meiden,

Sorry voor m’n late post…
Het was geweldig in Istanbul en alles ging eng perfect! Ik was de gelukkigste vrouw op aarde! Anyways…het was kortom super en heb erg genoten van zowel de liefde van askim als het uitzicht van Istanbul.
We skypen nog steeds de hele dag dagelijks en hebben ook al wel ups en downs gehad, maar niets waar wij niet binnen diezelfde dag weer uit kwamen ook al waren sommige dingen best moeilijk.
23 maart vlieg ik naar Ankara en neemt hij me mee naar zijn dorp in Safranbolu. Kan niet wachten!

@Tjica: welkom hier meid! Volgens mij zit het wel goed tussen jou en askim als ik het zo las, dus geniet er lekker van! In het begin zijn er altijd onzekerheden en dat is logisch, maar het is niet de bedoeling dat je met twijfels blijft zitten. Probeer ondanks verliefdheid vooral ook nuchter in eerlijk naar jezelf te zijn over hoe het zit, alleen jij weet en voelt dat het beste. Maar praat inderdaad gerust over alles hier, daar zijn we voor.
En wat betreft die kus over de telefoon deed de vriend van mijn ex-aşkim ook…geen zorgen

@Littleone: Hoe gaat het nu?

Ik zal later uitgebreider reageren…mijn meisje heeft waterpokken :frowning:

Miloutjuhhh: Zit ons maar lekker jaloers te maken met de 20 graden…nee geintje heerlijk joh ik hoop dat je er lekker van kunt genieten. En zijn de kids inmiddels weer beter en naar school?

Deniz: Leuk om weer wat van je te lezen…hihi je gaat wederom weer hard van stapel…maar dat is misschien wel jou ding :wink: Maar denk wel om je grenzen hĆØ :wink: Sorry dat was ff mijn overbezorgde ikke… meid fijn dat je een geweldige tijd hebt gehad en hopelijk kun je nu lekker nagenieten. Beterschap voor je dochtertje…is ze er erg ziek onder of valt het mee?

LadySide je hebt helemaal gelijk meid. Ik heb er zoveel respect voor hoe krachrig en sterk jij er in staat! Ik voel me bijna een watje bloos Het gevoel bij mij is heel wisselend het ene moment een geluksgevoel, een big smile, wat heb ik leuke, gekke en bizarre herinneringen… Het andere moment is er toch ook de boosheid en verdriet juist omdat ik bepaalde dingen niet begrijp voelt het soms ook alsof ik besodemieterd ben. Ik weet wel dat ik mij moet vasthouden aan de mooie herinneringen maar het knaagt…Maar ach dat komt ook wel weer op zijn plekkie…
Wahaha uuuuuhhh je zegt Turkse supermarkt dat komt in mijn omgeving nog niet in het woordenboek voor # achter gelegengebied hihi. Dus ik doe het met mijn herinneringen. Ik moest trouwens ook meteen denken aan die plakkerige zweterige handen…die mis ik niet hahahaha ik kan me herinneren dat ik ooit een knuffel kreeg en dat hele shirt was gewoon klam…ieeuwwww hahaha

Via Wereldwijzer app